Γ.Δ.
1532.35 -0,46%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,88%
9.76
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,37%
8.16
EVR
-2,34%
1.46
NOVAL
+1,30%
2.33
OPTIMA
+0,15%
12.96
TITC
+0,67%
44.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,32%
1.89
ΑΒΕ
-0,88%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.74
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.77
ΑΛΜΥ
+0,25%
4.06
ΑΛΦΑ
-1,16%
1.747
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+2,91%
10.97
ΑΣΚΟ
+0,61%
3.32
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,51%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+1,06%
5.74
ΒΙΟΚΑ
+1,80%
1.975
ΒΙΟΣΚ
-1,90%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-0,71%
1.405
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.48
ΔΑΑ
+1,01%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,16%
12.83
ΔΟΜΙΚ
-0,51%
2.915
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,17%
0.36
ΕΒΡΟΦ
-1,39%
1.77
ΕΕΕ
-0,42%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
-8,08%
4.78
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.22
ΕΛΛ
+1,06%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,86%
7.485
ΕΛΣΤΡ
+1,89%
2.16
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.864
ΕΛΧΑ
+0,24%
2.095
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.18
ΕΤΕ
-1,37%
8.358
ΕΥΑΠΣ
-0,88%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,67%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,36%
2.467
ΕΧΑΕ
+1,06%
4.775
ΙΑΤΡ
+3,98%
1.7
ΙΚΤΙΝ
+2,29%
0.358
ΙΛΥΔΑ
-1,43%
1.725
ΙΝΚΑΤ
+1,16%
4.805
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,43%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+0,37%
1.074
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.97
ΙΝΤΕΤ
-2,60%
1.125
ΙΝΤΚΑ
+0,62%
3.24
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.448
ΚΟΥΑΛ
+0,29%
1.386
ΚΟΥΕΣ
-0,49%
6.13
ΚΡΙ
-0,31%
15.95
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+0,13%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,88%
2.81
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
-0,84%
21.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-1,01%
25.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,23%
34.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.291
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,70%
28.3
ΟΛΠ
+2,33%
30.8
ΟΛΥΜΠ
-1,18%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,38%
16.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.79
ΟΤΕ
-0,94%
14.81
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.2
ΠΑΙΡ
0,00%
1.04
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,69%
4.335
ΠΕΡΦ
+0,55%
5.46
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.46
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.145
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+2,12%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,75%
5.34
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.67
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
-0,96%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-1,70%
5.78
ΣΠΙ
+1,00%
0.604
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
-1,64%
3.91
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Οι θετικές προοπτικές και οι προκλήσεις

Θετικές είναι οι προοπτικές το 2025 για την  ελληνική οικονομία, αλλά με σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις, τονίζει το Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο, που δημοσίευσε τη  Φθινοπωρινή Έκθεση 2024 .«Η χώρα πρέπει να διασφαλίσει τη συνεχιζόμενη ανάπτυξή της μέσω της συνετής δημοσιονομικής πολιτικής, προκειμένου να είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει νέες δημοσιονομικές προκλήσεις, που θα μπορούσαν να προκύψουν λόγω της διεθνούς αβεβαιότητας», προσθέτει, μεταξύ άλλων.

Αναλυτικότερα:

Το Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο (ΕΔΣ), στο πλαίσιο του θεσμικού του ρόλου ως ανεξάρτητου δημοσιονομικού φορέα, δημοσιεύει τη Φθινοπωρινή Έκθεση 2024.

Επισημαίνεται ότι, σε ένα περιβάλλον γεωπολιτικής αστάθειας στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, με σημαντικά προβλήματα σε χώρες-κλειδιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), η ελληνική οικονομία σημείωσε θετικές επιδόσεις το 2024.

Το πραγματικό ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 2,3% το Β΄ τρίμηνο του 2024, σημαντικά υψηλότερο από τον μέσο όρο της ευρωζώνης (0,9%). Η δυναμική της ιδιωτικής κατανάλωσης και η συμβολή των πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στις επενδύσεις αποτελούν κύριους παράγοντες της ανάπτυξης αυτής.

Η απασχόληση αυξήθηκε και το ποσοστό ανεργίας υποχώρησε στο 9,3%, το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 15 ετών. Οι αμοιβές των εργαζομένων τα τελευταία χρόνια καταγράφουν μια ανοδική πορεία μετά από τη μακροχρόνια περίοδο οικονομικής κρίσης και σημαντικής συρρίκνωσης της ελληνικής. Οι αυξήσεις στους μισθούς τα τελευταία χρόνια είναι αναμφίβολα θεμιτή εξέλιξη προκειμένου να υπάρξει σύγκλιση με τον μέσο όρο της ΕΕ. Ωστόσο, οι αυξήσεις αυτές πρέπει να συνδυάζονται με αύξηση της παραγωγικότητας, με στόχο την ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της οικονομίας και να αποφευχθούν, συνεπώς, πληθωριστικές πιέσεις.

Ο πληθωρισμός δείχνει βελτίωση, με τον σχετικό δείκτη να υποχωρεί σταδιακά, φτάνοντας το 3,1% τον Οκτώβριο του 2024. Ωστόσο, ο δομικός πληθωρισμός στην Ελλάδα παραμένει υψηλότερος (4,3%) από τον γενικό πληθωρισμό, γεγονός που απαιτεί εντατική παρακολούθηση.

Η εκτέλεση του προϋπολογισμού για το 2024 καταγράφει θετικές επιδόσεις, με το ταμειακό πρωτογενές πλεόνασμα να ανέρχεται στο 3,54% του ΑΕΠ, υπερβαίνοντας τον στόχο του 2,5% του ΑΕΠ. Η διατήρηση της δημοσιονομικής συνέπειας αποτυπώνεται στην περαιτέρω μείωση του δημοσίου χρέους, με τον λόγο χρέους προς ΑΕΠ να προβλέπεται να φτάσει το 154% το 2024, σημειώνοντας μείωση κατά 9,9 ποσοστιαίες μονάδες.

Επιπλέον, η πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας έχει αναβαθμιστεί σε επενδυτική βαθμίδα από μεγάλους οίκους αξιολόγησης, γεγονός που αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη για τη χρηματοδότηση της οικονομίας.

Στο μεσοπρόθεσμο διάστημα, η Ελλάδα καλείται να αντιμετωπίσει δημοσιονομικές ανισορροπίες, όπως το δημογραφικό πρόβλημα και η χαμηλή εθνική αποταμίευση. Παράλληλα, το υψηλό δημόσιο χρέος και τα συνεχιζόμενα ελλείμματα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών θα απαιτήσουν συνεχείς προσπάθειες για τη βελτίωση τους.

Συμπερασματικά:

Η ελληνική οικονομία εισέρχεται στο 2025 με θετικές προοπτικές, αλλά και με σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις. Η ανάγκη για συνέχιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, με στόχο τη σημαντική μείωση του χρέους μέσω της διασφάλισης υψηλής ανάπτυξης, ενισχύει την αξιοπιστία της ακολουθούμενης οικονομικής πολιτικής, τόσο στις διεθνείς αγορές όσο και στο εσωτερικό της χώρας. Η σημασία του μεγέθους του δημοσίου χρέους και η διαχείριση αυτού για την αναπτυξιακή πορεία της οικονομίας δε γίνονται εύκολα αντιληπτά.

Ωστόσο, το ΕΔΣ οφείλει να επισημάνει τη σημασία τους, ιδιαίτερα δε σε ένα διαρκώς αυξανόμενο αβέβαιο διεθνές οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον. Η χώρα πρέπει να διασφαλίσει τη συνεχιζόμενη ανάπτυξή της μέσω της συνετής δημοσιονομικής πολιτικής, προκειμένου να είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει νέες δημοσιονομικές προκλήσεις, που θα μπορούσαν να προκύψουν λόγω της διεθνούς αβεβαιότητας. Η ΕΕ, και η ζώνη του ευρώ, είναι επίσης αναγκαίο να ανταποκριθούν στις διεθνείς προκλήσεις χωρίς χρονικές υστερήσεις, εφόσον απαιτηθεί.

Εν κατακλείδι, η στρατηγική για τη διασφάλιση της ανθεκτικότητας της ελληνικής οικονομίας και η συνέχιση της απρόσκοπτης συμμόρφωσης με τους δημοσιονομικούς κανόνες της ΕΕ αποτελούν τη βάση για μια βιώσιμη ανάπτυξη, σε ένα εξαιρετικά αβέβαιο γεωπολιτικό περιβάλλον.

Δείτε ΕΔΩ όλη την έκθεση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου

Διαβάστε επίσης

Σπίτι Μου 2: Κριτήρια και δικαιούχοι, δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ

Ο βαρύγδουπος τίτλος του Φλαμπουράρη, ο γενικός χαμός στον ΣΥΡΙΖΑ, ο Σπίρτζης ως επίδοξος γραμματέας και η συνεδρίαση του υπουργικού προπαραμονή Χριστουγέννων

Green Tank: Οι βασικές αιτίες πίσω από το “ράλι” των τιμών ρεύματος

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!