Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Οι θετικές προοπτικές και οι προκλήσεις

Θετικές είναι οι προοπτικές το 2025 για την  ελληνική οικονομία, αλλά με σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις, τονίζει το Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο, που δημοσίευσε τη  Φθινοπωρινή Έκθεση 2024 .«Η χώρα πρέπει να διασφαλίσει τη συνεχιζόμενη ανάπτυξή της μέσω της συνετής δημοσιονομικής πολιτικής, προκειμένου να είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει νέες δημοσιονομικές προκλήσεις, που θα μπορούσαν να προκύψουν λόγω της διεθνούς αβεβαιότητας», προσθέτει, μεταξύ άλλων.

Αναλυτικότερα:

Το Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο (ΕΔΣ), στο πλαίσιο του θεσμικού του ρόλου ως ανεξάρτητου δημοσιονομικού φορέα, δημοσιεύει τη Φθινοπωρινή Έκθεση 2024.

Επισημαίνεται ότι, σε ένα περιβάλλον γεωπολιτικής αστάθειας στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, με σημαντικά προβλήματα σε χώρες-κλειδιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), η ελληνική οικονομία σημείωσε θετικές επιδόσεις το 2024.

Το πραγματικό ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 2,3% το Β΄ τρίμηνο του 2024, σημαντικά υψηλότερο από τον μέσο όρο της ευρωζώνης (0,9%). Η δυναμική της ιδιωτικής κατανάλωσης και η συμβολή των πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στις επενδύσεις αποτελούν κύριους παράγοντες της ανάπτυξης αυτής.

Η απασχόληση αυξήθηκε και το ποσοστό ανεργίας υποχώρησε στο 9,3%, το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 15 ετών. Οι αμοιβές των εργαζομένων τα τελευταία χρόνια καταγράφουν μια ανοδική πορεία μετά από τη μακροχρόνια περίοδο οικονομικής κρίσης και σημαντικής συρρίκνωσης της ελληνικής. Οι αυξήσεις στους μισθούς τα τελευταία χρόνια είναι αναμφίβολα θεμιτή εξέλιξη προκειμένου να υπάρξει σύγκλιση με τον μέσο όρο της ΕΕ. Ωστόσο, οι αυξήσεις αυτές πρέπει να συνδυάζονται με αύξηση της παραγωγικότητας, με στόχο την ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της οικονομίας και να αποφευχθούν, συνεπώς, πληθωριστικές πιέσεις.

Ο πληθωρισμός δείχνει βελτίωση, με τον σχετικό δείκτη να υποχωρεί σταδιακά, φτάνοντας το 3,1% τον Οκτώβριο του 2024. Ωστόσο, ο δομικός πληθωρισμός στην Ελλάδα παραμένει υψηλότερος (4,3%) από τον γενικό πληθωρισμό, γεγονός που απαιτεί εντατική παρακολούθηση.

Η εκτέλεση του προϋπολογισμού για το 2024 καταγράφει θετικές επιδόσεις, με το ταμειακό πρωτογενές πλεόνασμα να ανέρχεται στο 3,54% του ΑΕΠ, υπερβαίνοντας τον στόχο του 2,5% του ΑΕΠ. Η διατήρηση της δημοσιονομικής συνέπειας αποτυπώνεται στην περαιτέρω μείωση του δημοσίου χρέους, με τον λόγο χρέους προς ΑΕΠ να προβλέπεται να φτάσει το 154% το 2024, σημειώνοντας μείωση κατά 9,9 ποσοστιαίες μονάδες.

Επιπλέον, η πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας έχει αναβαθμιστεί σε επενδυτική βαθμίδα από μεγάλους οίκους αξιολόγησης, γεγονός που αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη για τη χρηματοδότηση της οικονομίας.

Στο μεσοπρόθεσμο διάστημα, η Ελλάδα καλείται να αντιμετωπίσει δημοσιονομικές ανισορροπίες, όπως το δημογραφικό πρόβλημα και η χαμηλή εθνική αποταμίευση. Παράλληλα, το υψηλό δημόσιο χρέος και τα συνεχιζόμενα ελλείμματα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών θα απαιτήσουν συνεχείς προσπάθειες για τη βελτίωση τους.

Συμπερασματικά:

Η ελληνική οικονομία εισέρχεται στο 2025 με θετικές προοπτικές, αλλά και με σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις. Η ανάγκη για συνέχιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, με στόχο τη σημαντική μείωση του χρέους μέσω της διασφάλισης υψηλής ανάπτυξης, ενισχύει την αξιοπιστία της ακολουθούμενης οικονομικής πολιτικής, τόσο στις διεθνείς αγορές όσο και στο εσωτερικό της χώρας. Η σημασία του μεγέθους του δημοσίου χρέους και η διαχείριση αυτού για την αναπτυξιακή πορεία της οικονομίας δε γίνονται εύκολα αντιληπτά.

Ωστόσο, το ΕΔΣ οφείλει να επισημάνει τη σημασία τους, ιδιαίτερα δε σε ένα διαρκώς αυξανόμενο αβέβαιο διεθνές οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον. Η χώρα πρέπει να διασφαλίσει τη συνεχιζόμενη ανάπτυξή της μέσω της συνετής δημοσιονομικής πολιτικής, προκειμένου να είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει νέες δημοσιονομικές προκλήσεις, που θα μπορούσαν να προκύψουν λόγω της διεθνούς αβεβαιότητας. Η ΕΕ, και η ζώνη του ευρώ, είναι επίσης αναγκαίο να ανταποκριθούν στις διεθνείς προκλήσεις χωρίς χρονικές υστερήσεις, εφόσον απαιτηθεί.

Εν κατακλείδι, η στρατηγική για τη διασφάλιση της ανθεκτικότητας της ελληνικής οικονομίας και η συνέχιση της απρόσκοπτης συμμόρφωσης με τους δημοσιονομικούς κανόνες της ΕΕ αποτελούν τη βάση για μια βιώσιμη ανάπτυξη, σε ένα εξαιρετικά αβέβαιο γεωπολιτικό περιβάλλον.

Δείτε ΕΔΩ όλη την έκθεση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου

Διαβάστε επίσης

Σπίτι Μου 2: Κριτήρια και δικαιούχοι, δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ

Ο βαρύγδουπος τίτλος του Φλαμπουράρη, ο γενικός χαμός στον ΣΥΡΙΖΑ, ο Σπίρτζης ως επίδοξος γραμματέας και η συνεδρίαση του υπουργικού προπαραμονή Χριστουγέννων

Green Tank: Οι βασικές αιτίες πίσω από το “ράλι” των τιμών ρεύματος

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!