THEPOWERGAME
Προνομιακό πεδίο για την Ελλάδα φαίνεται να είναι ο θαλάσσιος τουρισμός, με τη χώρα μας να θεωρείται ως από τις πιο ιδανικές για τη συγκεκριμένη μορφή τουρισμού. Όπως είχε δηλώσει και στο powergame.gr, ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) Αντώνης Στελλάτος, το ελληνικό yachting είναι ένας ζωντανός επιχειρηματικός κλάδος που έχει τα εχέγγυα να ανεβάσει σε υψηλότερο επίπεδο το brand του ελληνικού τουρισμού.
Η διευθύνουσα στην εταιρεία, «Auguste», Κέλυ Κόχειλα, η οποία ασχολείται με τον θαλάσσιο τουρισμό και τα μεγάλα γιοτ μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA».
«Τα θαλάσσια σύνορα άνοιξαν, είμαστε πολλοί αισιόδοξοι για το φετινό καλοκαίρι. Περιμένουμε αύξηση 50% σε σχέση με πέρυσι. Ελπίζω να μην είμαστε πολύ κάτω από το 2019» τόνισε η κ. Κόχειλα. Όπως ανέφερε, φέτος αναμένονται πολλοί ρώσοι και άραβες τουρίστες στον συγκεκριμένο κλάδο τουρισμού. «Το γιότινγκ προσφέρει πολλά στην χώρα μας. Προσφέρει θέσεις εργασίας» πρόσθεσε, ζητώντας παράταση της τουριστικής σεζόν.
Από την άλλη πλευρά, ο Αντώνης Στελλάτος, ο οποίος είχε δηλώσει στο powergame.gr προ μερικών ημερών: «Δυστυχώς εξακολουθούμε να μην έχουμε καμία ενημέρωση για τα αιτήματα μας και από κανένα αρμόδιο υπουργείο. Εδώ, θα ήθελα να θίξω κάτι εξίσου σημαντικό: κάποια στιγμή ελπίζω ότι το επαγγελματικό τουριστικό yachting θα ενταχθεί σε προγράμματα ΕΣΠΑ / Αναπτυξιακός Νόμος. Διότι, μην ξεχνάμε πως τα σκάφη αυτά, λειτουργούν σαν πλωτά ξενοδοχεία».
Ερωτηθείς για το αν έχει γίνει σχετικό αίτημα προς το υπουργείο Επενδύσεων εν μέσω πανδημίας, ο κ. Στελλιάτος απάντησε πως η Ένωση έχει προχωρήσει σε σχετική ενημέρωση προς το αρμόδιο υπουργείο, αλλά, δεν έχει γίνει καμία περαιτέρω επαφή ή συζήτηση επί του θέματος.
Τα βασικά αιτήματα του τουριστικού yachting είναι η μείωση στα τέλη ελλιμενισμού 40%, η αναστολή ή η κατάργηση του ΤΕΠΑΗ, η επιδότηση του ΝΑΤ, η μείωση φόρων και ένας σταθερός συντελεστής ΦΠΑ.