THEPOWERGAME
Το υπουργείο Υποδομών στέλνει καθυστερημένα τις προσκλήσεις στους τέσσερις μεγάλους τεχνικούς ομίλους της χώρας σχετικά με τα έργα αποκατάστασης των καταστροφών που προκλήθηκαν από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Σημειώνεται πάντως πως οι τελικές υπογραφές των νέων συμβάσεων δεν προβλέπεται να πέσουν πριν από τις αρχές Φεβρουαρίου και ο λόγος είναι πως θα πρέπει να διαβιβαστούν προηγουμένως προς έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Οι 10 δέκα υπουργικές αποφάσεις για τη διαδικασία διενέργειας των κλειστών διαγωνιστικών διαδικασιών συνολικού ύψους 1,357 δισ. ευρώ δημοσιεύθηκαν την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου στη Διαύγεια. Αφορούν τα έργα υποδομής της Θεσσαλίας από την κακοκαιρία Daniel, μαζί με τις προσκλήσεις για την ανάθεση σε δύο συμβούλους των έργων για την υποβοήθηση των υπηρεσιών του Δημοσίου.
Οι κατασκευαστικές εταιρείες που παρέλαβαν τα «ραβασάκια» του υπουργείου Υποδομών είναι οι ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ και ΤΕΡΝΑ, με την επισήμανση ότι διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία στην εκτέλεση έργων αντίστοιχης κατηγορίας υποδομών, παρά το γεγονός πως στη μάχη της διεκδίκησης έχουν πέσει και οι μικρότερες εταιρείες του κλάδου, κλιμακώνοντας σήμερα τις κινητοποιήσεις τους στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Το υπουργείο Υποδομών καλεί τις συγκεκριμένες κατασκευαστικές εταιρείες σε διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, όπως προβλέπει ο νόμος σε καταστάσεις έκτακτων συνθηκών, και επιτάσσει, σύμφωνα με το υπουργείο, και το σφιχτό χρονοδιάγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης, από το οποίο προέρχεται χρηματοδότηση συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ.
Τα έργα
Ο Χρήστος Σταϊκούρας έδωσε την Τρίτη το έναυσμα για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, ο οποίος υπέγραψε τις αποφάσεις που περιγράφουν τη διαδικασία διαπραγμάτευσης και τη σχετική έγκριση των τευχών δημοπράτησης για οδικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 899.699.996 ευρώ και σιδηροδρομικά έργα ύψους 450.060.000 ευρώ.
Οι υπουργικές αυτές αποφάσεις αφορούν τα παρακάτω οδικά έργα:
- Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278.200.000 ευρώ.
- Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267.500.000 ευρώ.
- Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184.000.000 ευρώ.
- Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό 170.000.000 ευρώ.
Στον τομέα των σιδηροδρομικών υποδομών, οι περσινές καταστροφές προκάλεσαν σοβαρές βλάβες στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα «Αθήνας-Θεσσαλονίκης» και στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα, που η κυκλοφορία των τρένων εξακολουθεί να γίνεται σε μονή γραμμή. Οι παρεμβάσεις επεκτείνονται στις περιφερειακές γραμμές Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος, που έχουν επίσης τεθεί εκτός λειτουργίας. Για τα σιδηροδρομικά έργα, οι εργολαβίες αυτές αφορούν:
- Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840), με προϋπολογισμό 173.600.000 ευρώ.
- Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από τον Σ.Σ. Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως τον Σ.Σ. Κράννων (ΧΘ 336+330), με προϋπολογισμό 37.200.000 ευρώ.
- Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, με προϋπολογισμό 57.660.000 ευρώ.
- Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, με προϋπολογισμό 181.660.000 ευρώ.
Για τον έλεγχο των μελετών και την παρακολούθηση των εργασιών, το υπουργείο προχωρεί σε ανάλογες απευθείας συμβάσεις με δύο συμβούλους, που θα υποβοηθήσουν τις αρμόδιες υπηρεσίες, με κόστος που για τα οδικά έργα ανέρχεται σε 3,7 εκατ. ευρώ και για τα σιδηροδρομικά έργα σε 4,58 εκατ.
Για τα έργα αυτά η πρόσκληση αφορά επίσης τέσσερις εταιρείες του κλάδου και συγκεκριμένα τις Aecom, Hill International, PLANET και Salfo.
Διαβάστε επίσης
Αίγλη Ζαππείου: Επίσημη πρώτη για το project των Γεωργάτου και Κοπελούζου
Δώρο Χριστουγέννων ΔΥΠΑ: Πότε μπαίνει τελικά στο ΑΤΜ
Argus: Ένταξη των τιμών αερίου της Ελλάδας στις αξιολογήσεις της