Γ.Δ.
1436.79 +0,53%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
+1,38%
4.41
CENER
+2,71%
9.09
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,98%
8.22
NOVAL
-0,22%
2.28
OPTIMA
+0,48%
12.64
TITC
+0,38%
39.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,55%
1.438
ΑΒΕ
+0,88%
0.459
ΑΔΜΗΕ
+1,02%
2.48
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
+3,63%
4.14
ΑΛΦΑ
+1,03%
1.573
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,25%
9.9
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.7
ΑΤΤ
+10,00%
0.594
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.25
ΒΙΟ
+1,13%
5.37
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.83
ΒΙΟΣΚ
-2,10%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,90%
2.14
ΓΕΒΚΑ
+0,38%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,75%
18.92
ΔΑΑ
+0,63%
8.05
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,86%
11.53
ΔΟΜΙΚ
-1,40%
2.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,02%
0.298
ΕΒΡΟΦ
+1,07%
1.415
ΕΕΕ
-0,29%
34.1
ΕΚΤΕΡ
+0,39%
1.532
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
0,00%
1.99
ΕΛΛ
+1,92%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,68%
1.776
ΕΛΠΕ
+0,79%
7.05
ΕΛΣΤΡ
+0,25%
1.98
ΕΛΤΟΝ
-1,39%
1.84
ΕΛΧΑ
+1,80%
1.92
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.125
ΕΤΕ
0,00%
7.2
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,51%
5.96
ΕΥΡΩΒ
+2,47%
2.199
ΕΧΑΕ
+1,68%
4.54
ΙΑΤΡ
+2,67%
1.54
ΙΚΤΙΝ
+0,34%
0.295
ΙΛΥΔΑ
+1,60%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-0,21%
4.8
ΙΝΛΙΦ
+1,17%
4.33
ΙΝΛΟΤ
-0,33%
0.92
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.04
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-3,38%
1.145
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,34%
1.485
ΚΟΡΔΕ
-2,88%
0.405
ΚΟΥΑΛ
+4,76%
1.1
ΚΟΥΕΣ
+0,71%
5.64
ΚΡΙ
+3,79%
15.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+1,27%
0.954
ΛΑΒΙ
+1,68%
0.727
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
+0,78%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.87
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
+4,57%
3.66
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.14
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,17%
2.955
ΜΙΝ
0,00%
0.53
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,35%
20.46
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.61
ΜΟΤΟ
+1,89%
2.7
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,31%
25.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.72
ΜΠΡΙΚ
-1,42%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-1,40%
31.1
ΝΑΚΑΣ
+5,33%
3.16
ΝΑΥΠ
+1,67%
0.854
ΞΥΛΚ
+1,93%
0.264
ΞΥΛΠ
-8,54%
0.364
ΟΛΘ
+0,91%
22.3
ΟΛΠ
-1,44%
30.75
ΟΛΥΜΠ
-0,44%
2.28
ΟΠΑΠ
+1,11%
15.48
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.771
ΟΤΕ
-1,52%
14.93
ΟΤΟΕΛ
+0,97%
10.38
ΠΑΙΡ
+3,21%
0.964
ΠΑΠ
-0,43%
2.33
ΠΕΙΡ
+3,82%
3.78
ΠΕΡΦ
+1,34%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,75%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.32
ΠΡΕΜΙΑ
+2,06%
1.19
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,57%
5.19
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+1,50%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.332
ΣΙΔΜΑ
+2,91%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-0,70%
5.7
ΣΠΙ
+6,02%
0.528
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.85
ΤΖΚΑ
+1,41%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,10%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+0,90%
0.224
ΦΡΛΚ
+0,55%
3.65
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Χατζηδάκης: Αυτές είναι οι 5 βασικές αλλαγές για το Υπερταμείο

Στις πέντε βασικές αλλαγές για το Υπερταμείο που έρχονται με τον πρόσφατο νόμο από την αρχή του έτους αναφέρθηκε ο Κωστής Χατζηδάκης, με αφορμή την αποδοχή της προσφοράς της κοινοπραξίας Fraport-Delta-Πηλέας για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, μιλώντας στο 2ο Growth Fund Summit.

Οι πέντε βασικές αλλαγές για το Υπερταμείο, σύμφωνα με τον Υπουργό, που έρχονται με τον πρόσφατο νόμο από την αρχή του έτους και αφορούν στα εξής:

  1. Απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ και του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, η οποία σηματοδοτεί και την επιτυχημένη ολοκλήρωση της αποστολής τους.
  2. Εκσυγχρονισμός του μοντέλου διακυβέρνησης του Υπερταμείου: Μετονομασία του Εποπτικού Συμβουλίου σε Συμβούλιο Εταιρικής Διακυβέρνησης (όργανο εποπτείας με βάση τους κανόνες της εταιρικής διακυβέρνησης). Και αλλαγή του τρόπου επιλογής των μελών του από τους δανειστές και το ελληνικό δημόσιο.
  3. Εξορθολογισμός της λειτουργίας των θυγατρικών του Υπερταμείου – ακολουθώντας το επιτυχημένο πρότυπο της ΔΕΗ: Με δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα, πιο ευέλικτες διαδικασίες πρόσληψης, επιτάχυνση των διαδικασιών προμηθειών, κατάργηση συμμετοχής συνδικαλιστών στα πειθαρχικά συμβούλια.
  4. Διαφορετική χρήση των εσόδων που εισπράττει το ΤΑΙΠΕΔ από τις συμβάσεις αξιοποίησης των λιμανιών: Πλέον το 50% θα διατίθεται για την αναβάθμιση των υπολοίπων λιμανιών της χώρας.
  5. Δημιουργία του νέου Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου, αντίστοιχο με εκείνα που λειτουργούν στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το νέο αυτό ταμείο θα συνεπενδύει σε τομείς με στρατηγική σημασία και μεγάλη προστιθέμενη αξία, οι οποίοι δεν καλύπτονται επαρκώς μέχρι τώρα. Ο ιδιωτικός τομέας έχει την πρωτοβουλία, φυσικά, αλλά το νέο επενδυτικό ταμείο, με την μειοψηφική συμμετοχή, θα λειτουργεί ως καταλύτης.

Ειδικά για τις μεταρρυθμίσεις που αφορούν στη λειτουργία των θυγατρικών του Υπερταμείου ο Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι «θα ήταν πραγματικά κρίμα οι διαρθρωτικές αυτές αλλαγές να μην τύχουν απόλυτης αξιοποίησης. Οι θυγατρικές δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χάσουν τις δυνατότητες που έχουν πια από τον καινούριο νόμο. Χρειάζεται ταχύτητα, θάρρος και αποφάσεις».

«Είναι γνωστό», συνέχισε ο υπουργός, «ότι οι υπηρεσίες που σήμερα παρέχονται από τις θυγατρικές εταιρείες του Υπερταμείου δεν ανταποκρίνονται πάντοτε στις προσδοκίες των Ελλήνων πολιτών. Το μαρτυρούν τα δεκάδες λεωφορεία και τρόλεϊ που παραμένουν ακινητοποιημένα διότι καθυστερούν λόγω γραφειοκρατίας οι αγορές ανταλλακτικών ή οι προσλήψεις οδηγών από το ΑΣΕΠ. Η αδυναμία των ΕΛΤΑ να ανταποκριθούν στους χρόνους παράδοσης των αποστολών τους διότι υπήρχε μία χαοτική κατάσταση και πρέπει να έχει τα όπλα η διοίκηση να καλύψει το χαμένο έδαφος και αυτό είναι που επιχειρούμε να κάνουμε. Δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Η ωραιοποίηση των καταστάσεων δεν οδηγεί πουθενά. Και πολλά άλλα παραδείγματα παθογενειών που έχουν ως τελικό αποδέκτη τον ανυπεράσπιστο πολίτη.

Με το μετασχηματισμό των θυγατρικών του Υπερταμείου σε “μικρές ΔΕΗ” λέμε όχι στην προσκόλληση στο “άγιο Δημόσιο”. Αφήνουμε πίσω μας τους υπερασπιστές της ταλαιπωρίας των πολλών και προχωρούμε με γρήγορους ρυθμούς σε μια καινούργια αρχή αξιοποιώντας συνταγές που πέτυχαν, όχι στο εξωτερικό μόνο, στην Ελλάδα. Για το λόγο αυτό αναφέρομαι στο μοντέλο της ΔΕΗ, που είναι εδώ, το είδαμε πώς λειτούργησε και είναι κακό να κλείνουμε τα μάτια μας για να μη ξεβολευτούν ορισμένοι “βολεμένοι”».

Όσον αφορά στην αποδοχή της προσφοράς της κοινοπραξίας Fraport-Delta-Πηλέας για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, ο Κωστής Χατζηδάκης σημείωσε ότι η προσφορά ξεπερνά κατά πολύ την ανεξάρτητη αποτίμηση και ότι τα συνολικά έσοδα για το ελληνικό δημόσιο θα ανέλθουν σε 71,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 45 εκατ. αποτελούν την προκαταβολή παραχώρησης. Επίσης, η κοινοπραξία δεσμεύεται να πραγματοποιήσει επενδύσεις της τάξης των 28,3 εκατ. ευρώ την πρώτη τριετία με άμεση προτεραιότητα την ανακαίνιση των υφιστάμενων υποδομών. Μελλοντικά, στο πλαίσιο της σύμβασης προβλέπεται και η δημιουργία νέου αεροσταθμού και επέκταση υποδομών που θα επιτρέψει και την αύξηση της επιβατικής κίνησης.

«Επειδή είχα ενεργό συμμετοχή στην παραχώρηση των υπολοίπων 14 περιφερειακών αεροδρομίων, πρέπει να επισημάνω – και το βλέπετε οι περισσότεροι με τα μάτια σας πια – την τεράστια πρόοδο που έχει επιτευχθεί. Με τη σύμβαση παραχώρησης άλλαξε η εικόνα των αεροδρομίων μας. Άλλαξε η εικόνα του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Και η Πελοπόννησος που είναι μία περιοχή που αναπτύσσεται τουριστικά χρειαζόταν αυτή τη σύμβαση για το περιφερειακό αεροδρόμιο της Καλαμάτας που θα δώσει πρόσθετη ώθηση στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας, πρόσθετη ώθηση στην ανάπτυξη της Πελοποννήσου» σημείωσε.

Διαβάστε επίσης

BofA: Οι top επενδυτικές ευκαιρίες, οι 10 προβλέψεις για το 2025

Τα 10 πιο κλασικά Χριστουγεννιάτικα τραγούδια που αγαπήσαμε

Helleniq Energy: Φωτοβολταϊκό τροφοδοτεί το διυλιστήριο Θεσσαλονίκης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!