THEPOWERGAME
Έγινε αποδεκτή η προσφορά της κοινοπραξίας Fraport – Delta – Πηλέας για το αεροδρόμιο Καλαμάτας. Τα συνολικά έσοδα για το Δημόσιο από την παραχώρηση θα ανέλθουν στα 71,2 εκατ. ευρώ. Βάσει της συμφωνίας παραχώρησης, προβλέπεται προκαταβολή ύψους 45 εκατ. ευρώ από το επενδυτικό σχήμα. Την είδηση γνωστοποίησε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, στο συνέδριο του Υπερταμείου, την Τετάρτη (4/12). «Πρόκειται για μια προσφορά εξαιρετικά συμφέρουσα και μάλιστα κατά πολύ ψηλότερη από την ανεξάρτητη αποτίμησή, καθώς τα συνολικά έσοδα θα ανέλθουν σε 71,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 45 εκατ. ευρώ αποτελούν προκαταβολή παραχώρησης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Υπενθυμίζεται ότι στη διαγωνιστική διαδικασία του Υπερταμείου για το αεροδρόμιο Καλαμάτας και την 40ετή σύμβαση παραχώρησης υπεβλήθη μία δεσμευτική προσφορά από το επενδυτικό σχήμα Fraport, Delta Airport Investments (συμφερόντων Κοπελούζου), Πηλέας (συμφερόντων Κωνσταντακόπουλου). Για τη νέα αυτή σημαντική επένδυση του Ομίλου Κωνσταντακόπουλου στη Μεσσηνία, η στήλη Game Over του powergame.gr είχε γράψει ότι εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό του Ομίλου για την περαιτέρω μεγέθυνση και αξιοποίηση του Costa Navarino.
Επενδύσεις άνω των 28 εκατ. στο αεροδρόμιο Καλαμάτας
Από τη στιγμή που η κοινοπραξία αναδείχτηκε προτιμητέος επενδυτής, ο ξενοδοχειακός όμιλος έχει πλέον την απαραίτητη πρόσβαση για να συμμετέχει ενεργά στη στρατηγική ανάπτυξη του αεροδρομίου της Καλαμάτας, κάτι που θα ωφελήσει τόσο το Costa Navarino, όσο και τη νέα επένδυσή του, το Navarino Blue, στην περιοχή του Ριζόμυλου, η οποία βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το αεροδρόμιο, όπως επίσης και ολόκληρη τη Μεσσηνία.
Ήδη η κοινοπραξία προωθεί επενδύσεις άνω των 28 εκατ. ευρώ για το αεροδρόμιο Καλαμάτας και την ανακαίνισή του μέσα στην επόμενη τριετία, ενώ στον σχεδιασμό υπάρχει και η δημιουργία νέου αεροσταθμού, ώστε να αυξηθεί περαιτέρω η επιβατική κίνηση σ’ έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα.
Η ανακοίνωση του Υπερταμείου
Το Υπερταμείο/Growthfund ανακοινώνει ότι το Διοικητικό του Συμβούλιο αξιολόγησε και έκανε αποδεκτή την προσφορά που υποβλήθηκε στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την 40ετή παραχώρηση του δικαιώματος διοίκησης, διαχείρισης, λειτουργίας, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας «Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλος».
Κατόπιν της αξιολόγησης ανακήρυξε προτιμητέο επενδυτή την Κοινοπραξία FRAPORT AG – DELTA AIRPORT INVESTMENTS ΑΕ – ΠΗΛΕΑΣ ΑΕ, αποτελούμενη από τις ακόλουθες εταιρείες:
α) Τη γερμανική εταιρεία με την επωνυμία «FRAPORT AG» (ποσοστό συμμετοχής στην κοινοπραξία 51%),
β) Την ημεδαπή εταιρεία με την επωνυμία «DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.» (ποσοστό συμμετοχής στην κοινοπραξία 24,5%), εταιρία του Ομίλου Κοπελούζου.
γ) Την ημεδαπή εταιρεία με την επωνυμία «ΠΗΛΕΑΣ A.E.» (ποσοστό συμμετοχής στην κοινοπραξία 24,5%), εταιρία του Ομίλου Κωνσταντακόπουλου.
Η υποβληθείσα Οικονομική Προσφορά ανέρχεται συνολικά σε €45,2 εκατ. σε σταθερές τιμές 2025 (NPV). Το μεγαλύτερο μέρος του τιμήματος (€45 εκατ.) καταβάλλεται στην αρχή της περιόδου παραχώρησης επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον και την εμπιστοσύνη του επενδυτή για τις προοπτικές του έργου, ενώ με τον τρόπο αυτό θα είναι άμεσα διαθέσιμα τα κεφάλαια για τους σκοπούς του Growthfund.
Η ανάδοχος Κοινοπραξία, σύμφωνα με την Επιχειρηματική της Στρατηγική, την οποία υπέβαλε ως τμήμα της Προσφοράς της, δεσμεύεται να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους €28,3 εκατ. ευρώ κατά την πρώτη τριετία της σύμβασης παραχώρησης, οι οποίες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:
- Έργα Ανακαίνισης & Εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων εγκαταστάσεων.
- Επέκταση και εκσυγχρονισμός του αεροσταθμού και κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών στο απαλλοτριωμένο τμήμα περίπου 50 στρεμμάτων.
- Υποδομές Τεχνολογίας Πληροφοριών (IT Infrastructure).
- Καταστήματα λιανικής (Duty Free) και εστίασης (F&B).
Μέσα από την ανακήρυξη της εν λόγω κοινοπραξίας αξιοποιείται, από το Growthfund η εκτενής εμπειρία της Fraport AG και του Ομίλου Κοπελούζου στη διαχείριση και ανάπτυξη αεροδρομίων. Επιπλέον, η εμπειρία του Ομίλου Κωνσταντακόπουλου στον τουρισμό θα υποστηρίξει την περαιτέρω βελτίωση της επιβατικής εμπειρίας. Αυτή η συνδυασμένη τεχνογνωσία θα διασφαλίσει την ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής εμπορικής στρατηγικής για το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Πέραν της ανωτέρω αμοιβής παραχώρησης (45,2 εκατ. ευρώ), το Growthfund εκτιμάται ότι θα εισπράξει επιπλέον σημαντικά μερίσματα που θα προκύψουν από το 10% του μετοχικού κεφαλαίου του Παραχωρησιούχου που οι Αρχικοί Μέτοχοι υποχρεούνται να μεταβιβάσουν άνευ ανταλλάγματος στον Παραχωρητή (Growthfund).
Τα συνολικά εκτιμώμενα έσοδα για το Growthfund (αμοιβή παραχώρησης και μερίσματα) στο σύνολο της 40ετούς περιόδου παραχώρησης ανέρχονται σε 71,2 εκατ. ευρώ σε ονομαστικές τιμές.
Υπενθυμίζεται ότι βασικός στόχος του Growthfund, μέσω της παραχώρησης του αεροδρομίου Καλαμάτας, είναι η υλοποίηση σειράς επενδύσεων ενταγμένων σε ένα ολοκληρωμένο business plan για την επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών του Αεροδρομίου και την εξασφάλιση ενός συνδυασμού υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης υψηλής ποιότητας.
Η ανακοίνωση του Όμιλος Κοπελούζου
Η Κοινοπραξία Fraport AG – Όμιλος Κοπελούζου – Όμιλος Κωνσταντακόπουλου αναδείχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής για την παραχώρηση του Διεθνούς Αερολιμένα Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», μετά από διαγωνιστική διαδικασία που διενήργησε το Υπερταμείο, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής για την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής.
Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει την ανάληψη της διοίκησης, διαχείρισης, ανάπτυξης και λειτουργίας του αεροδρομίου, το οποίο αναμένεται να αναβαθμιστεί σημαντικά από την Κοινοπραξία. Η υποβληθείσα πρόταση περιλαμβάνει αρχικό τίμημα ύψους €45 εκατ., το οποίο θα καταβληθεί κατά την έναρξη της παραχώρησης, ενώ οι συνολικές καταβολές προς το Υπερταμείο (αμοιβή παραχώρησης και μερίσματα) κατά την 40-ετή παραχώρηση αναμένεται να ανέλθουν σε €71,2 εκατ.
Επιπλέον, η Κοινοπραξία έχει δεσμευτεί σε ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους €28,3 εκατ. που θα εφαρμοστεί εντός των πρώτων τριών ετών της παραχώρησης. Οι επενδύσεις θα εστιάσουν στη δημιουργία ενός σύγχρονου και αποδοτικού αερολιμένα, ικανού να ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες απαιτήσεις των επιβατών ενισχύοντας τη διεθνή ελκυστικότητα της περιοχής.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη επιβεβαιώνει τη στρατηγική προσήλωση του Ομίλου Κοπελούζου στην ανάπτυξη και ενίσχυση των ελληνικών υποδομών. Με όραμα τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενίσχυση της τοπικής και εθνικής οικονομίας, ο Όμιλος Κοπελούζου συνεχίζει να επενδύει σε στρατηγικούς τομείς, δημιουργώντας αξία για την κοινωνία και την οικονομία της χώρας.
Χατζηδάκης: Τα συνολικά έσοδα για το ελληνικό δημόσιο θα ανέλθουν σε 71,2 εκατ. ευρώ
Την αποδοχή της προσφοράς της κοινοπραξίας Fraport-Delta-Πηλέας για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας ανακοίνωσε και ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σήμερα στο 2ο Growth Fund Summit που διοργανώνει το Υπερταμείο. Ο υπουργός σημείωσε ότι η προσφορά ξεπερνά κατά πολύ την ανεξάρτητη αποτίμηση και ότι τα συνολικά έσοδα για το ελληνικό δημόσιο θα ανέλθουν σε 71,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 45 εκατ. αποτελούν την προκαταβολή παραχώρησης. Επίσης, η κοινοπραξία δεσμεύεται να πραγματοποιήσει επενδύσεις της τάξης των 28,3 εκατ. ευρώ την πρώτη τριετία με άμεση προτεραιότητα την ανακαίνιση των υφιστάμενων υποδομών. Μελλοντικά, στο πλαίσιο της σύμβασης προβλέπεται και η δημιουργία νέου αεροσταθμού και επέκταση υποδομών που θα επιτρέψει και την αύξηση της επιβατικής κίνησης.
«Επειδή είχα ενεργό συμμετοχή στην παραχώρηση των υπολοίπων 14 περιφερειακών αεροδρομίων, πρέπει να επισημάνω – και το βλέπετε οι περισσότεροι με τα μάτια σας πια – την τεράστια πρόοδο που έχει επιτευχθεί. Με τη σύμβαση παραχώρησης άλλαξε η εικόνα των αεροδρομίων μας. Άλλαξε η εικόνα του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Και η Πελοπόννησος που είναι μία περιοχή που αναπτύσσεται τουριστικά χρειαζόταν αυτή τη σύμβαση για το περιφερειακό αεροδρόμιο της Καλαμάτας που θα δώσει πρόσθετη ώθηση στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας, πρόσθετη ώθηση στην ανάπτυξη της Πελοποννήσου» σημείωσε.
Επιπλέον, ο Κωστής Χατζηδάκης στην ομιλία του αναφέρθηκε στις πέντε βασικές αλλαγές για το Υπερταμείο που έρχονται με τον πρόσφατο νόμο από την αρχή του έτους και αφορούν στα εξής:
- Απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ και του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, η οποία σηματοδοτεί και την επιτυχημένη ολοκλήρωση της αποστολής τους.
- Εκσυγχρονισμός του μοντέλου διακυβέρνησης του Υπερταμείου: Μετονομασία του Εποπτικού Συμβουλίου σε Συμβούλιο Εταιρικής Διακυβέρνησης (όργανο εποπτείας με βάση τους κανόνες της εταιρικής διακυβέρνησης). Και αλλαγή του τρόπου επιλογής των μελών του από τους δανειστές και το ελληνικό δημόσιο.
- Εξορθολογισμός της λειτουργίας των θυγατρικών του Υπερταμείου – ακολουθώντας το επιτυχημένο πρότυπο της ΔΕΗ: Με δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα, πιο ευέλικτες διαδικασίες πρόσληψης, επιτάχυνση των διαδικασιών προμηθειών, κατάργηση συμμετοχής συνδικαλιστών στα πειθαρχικά συμβούλια.
- Διαφορετική χρήση των εσόδων που εισπράττει το ΤΑΙΠΕΔ από τις συμβάσεις αξιοποίησης των λιμανιών: Πλέον το 50% θα διατίθεται για την αναβάθμιση των υπολοίπων λιμανιών της χώρας.
- Δημιουργία του νέου Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου, αντίστοιχο με εκείνα που λειτουργούν στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το νέο αυτό ταμείο θα συνεπενδύει σε τομείς με στρατηγική σημασία και μεγάλη προστιθέμενη αξία, οι οποίοι δεν καλύπτονται επαρκώς μέχρι τώρα. Ο ιδιωτικός τομέας έχει την πρωτοβουλία, φυσικά, αλλά το νέο επενδυτικό ταμείο, με την μειοψηφική συμμετοχή, θα λειτουργεί ως καταλύτης.
Ειδικά για τις μεταρρυθμίσεις που αφορούν στη λειτουργία των θυγατρικών του Υπερταμείου ο Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι «θα ήταν πραγματικά κρίμα οι διαρθρωτικές αυτές αλλαγές να μην τύχουν απόλυτης αξιοποίησης. Οι θυγατρικές δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χάσουν τις δυνατότητες που έχουν πια από τον καινούριο νόμο. Χρειάζεται ταχύτητα, θάρρος και αποφάσεις».
«Είναι γνωστό», συνέχισε ο υπουργός, «ότι οι υπηρεσίες που σήμερα παρέχονται από τις θυγατρικές εταιρείες του Υπερταμείου δεν ανταποκρίνονται πάντοτε στις προσδοκίες των Ελλήνων πολιτών. Το μαρτυρούν τα δεκάδες λεωφορεία και τρόλεϊ που παραμένουν ακινητοποιημένα διότι καθυστερούν λόγω γραφειοκρατίας οι αγορές ανταλλακτικών ή οι προσλήψεις οδηγών από το ΑΣΕΠ. Η αδυναμία των ΕΛΤΑ να ανταποκριθούν στους χρόνους παράδοσης των αποστολών τους διότι υπήρχε μία χαοτική κατάσταση και πρέπει να έχει τα όπλα η διοίκηση να καλύψει το χαμένο έδαφος και αυτό είναι που επιχειρούμε να κάνουμε. Δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Η ωραιοποίηση των καταστάσεων δεν οδηγεί πουθενά. Και πολλά άλλα παραδείγματα παθογενειών που έχουν ως τελικό αποδέκτη τον ανυπεράσπιστο πολίτη.
Με το μετασχηματισμό των θυγατρικών του Υπερταμείου σε “μικρές ΔΕΗ” λέμε όχι στην προσκόλληση στο “άγιο Δημόσιο”. Αφήνουμε πίσω μας τους υπερασπιστές της ταλαιπωρίας των πολλών και προχωρούμε με γρήγορους ρυθμούς σε μια καινούργια αρχή αξιοποιώντας συνταγές που πέτυχαν, όχι στο εξωτερικό μόνο, στην Ελλάδα. Για το λόγο αυτό αναφέρομαι στο μοντέλο της ΔΕΗ, που είναι εδώ, το είδαμε πώς λειτούργησε και είναι κακό να κλείνουμε τα μάτια μας για να μη ξεβολευτούν ορισμένοι “βολεμένοι”».
Διαβάστε επίσης
Δώρο Χριστουγέννων ΟΑΕΔ: Αντίστροφη μέτρηση για πληρωμές από ΔΥΠΑ
Επίδομα παιδιού Α21: Αυξημένα ποσά στη τελευταία πληρωμή
Με ποιες μεγάλες αλλαγές έρχεται το “Εξοικονομώ 2025”