Γ.Δ.
1486.83 +0,40%
ACAG
+0,34%
5.9
BOCHGR
-0,22%
4.58
CENER
+1,06%
9.55
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,19%
8.5
EVR
-1,00%
1.49
NOVAL
+1,08%
2.35
OPTIMA
+0,47%
12.8
TITC
-1,13%
39.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,42%
1.694
ΑΒΕ
+1,54%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.68
ΑΚΡΙΤ
+2,13%
0.72
ΑΛΜΥ
-1,43%
4.49
ΑΛΦΑ
+2,04%
1.65
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+1,77%
10.37
ΑΣΚΟ
+4,08%
3.06
ΑΣΤΑΚ
-4,88%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
+0,93%
8.72
ΑΤΤ
+8,06%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+3,56%
2.33
ΒΙΟ
+1,73%
5.87
ΒΙΟΚΑ
+5,40%
2.05
ΒΙΟΣΚ
+0,62%
1.625
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.24
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.405
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.5
ΔΑΑ
0,00%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-2,84%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.49
ΔΟΜΙΚ
+4,72%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+6,84%
0.328
ΕΒΡΟΦ
-1,06%
1.86
ΕΕΕ
+0,30%
33.3
ΕΚΤΕΡ
+5,12%
1.89
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-3,29%
2.35
ΕΛΛ
+1,02%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,28%
2.31
ΕΛΠΕ
-0,52%
7.63
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.886
ΕΛΧΑ
+1,96%
2.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,92%
1.235
ΕΤΕ
+1,46%
7.76
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.96
ΕΥΡΩΒ
+1,20%
2.284
ΕΧΑΕ
+2,37%
4.75
ΙΑΤΡ
+4,61%
1.59
ΙΚΤΙΝ
-1,80%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
+6,83%
2.19
ΙΝΚΑΤ
+0,31%
4.85
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.69
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.046
ΙΝΤΕΚ
+1,49%
6.13
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+2,20%
1.16
ΙΝΤΚΑ
+0,49%
3.1
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,58%
1.285
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+1,60%
0.445
ΚΟΥΑΛ
-0,92%
1.29
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.89
ΚΡΙ
+0,97%
15.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
-2,16%
0.998
ΛΑΒΙ
-0,25%
0.814
ΛΑΜΔΑ
+3,19%
7.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+8,33%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-1,24%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-2,78%
2.8
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.94
ΜΕΝΤΙ
+3,77%
2.2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,02%
2.975
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-0,19%
21.16
ΜΟΝΤΑ
-1,54%
3.84
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.765
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,37%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,53%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.13
ΜΠΤΚ
-2,48%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,17%
34.54
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-4,83%
0.828
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,92%
22
ΟΛΠ
-0,49%
30.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,24%
0.819
ΟΤΕ
-0,27%
14.68
ΟΤΟΕΛ
+3,09%
10.68
ΠΑΙΡ
-1,45%
0.952
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
+2,03%
4.02
ΠΕΡΦ
+4,21%
5.94
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
+1,40%
3.995
ΠΛΑΚΡ
+1,39%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
+1,42%
1.282
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,57%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.725
ΣΑΡ
-0,18%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.59
ΣΠΕΙΣ
+0,68%
5.96
ΣΠΙ
+14,70%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+2,33%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+9,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.218
ΦΡΛΚ
+0,52%
3.85
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Σταϊκούρας για λειτουργία Μετρό: Αναβαθμίζεται η Θεσσαλονίκη

Την ικανοποίησή του για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, υπογραμμίζοντας από την τελετή, που  πραγματοποιήθηκε, σήμερα, στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, ότι «σήμερα παραδίδουμε στην κοινωνία ένα από τα μεγάλα έργα που έχουν γίνει στην Ελλάδα, σε όρους τεχνικών απαιτήσεων και κόστους, με τη σημαντική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

«Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη, με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε ότι «με τη λειτουργία του Μετρό, αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης, που ήδη προβλέπει προσιτή τιμολογιακή πολιτική, νέα, αυξημένα δρομολόγια λεωφορείων και ανανεωμένο – κατά 50% – στόλο οχημάτων».

Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι στα οφέλη της λειτουργίας του Μετρό συγκαταλέγονται η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ο περιορισμός του κυκλοφοριακού προβλήματος, η θωράκιση της Θεσσαλονίκης με έναν παράγοντα ανάπτυξης και η ενίσχυση του γεωπολιτικού της ρόλου, αφού αποκτά έναν ακόμη βασικό πυλώνα μιας δυναμικής και εξωστρεφούς μητρόπολης, όχι μόνο της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και ευρύτερα των Βαλκανίων.

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος δήλωσε μεταξύ άλλων:

«Αυτό το έργο παραδίδεται από την σημερινή Κυβέρνηση, επειδή οι άνθρωποι που το διαχειρίστηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια πήραν αποφάσεις που υπερέβησαν τον πολιτικό βολονταρισμό, συγκρούστηκαν με την ιδεοληψία και τις εμμονές και στάθμισαν σωστά τα πραγματικά γεγονότα και την τεχνολογική διάσταση. Αυτήν την οπτική, πρώτος από όλους εισήγαγε και στις πιο κρίσιμες στιγμές στήριξε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Το δεύτερο άλμα είναι ένα άλμα στοχεύσεων. Απευθύνομαι προς τους εκπροσώπους της πόλης. Ο κόσμος θα θαυμάσει το Μετρό. Θα το καμαρώσει σίγουρα. Αλλά για να το βάλει στη ζωή του θα χρειαστεί χρόνο και όχι, επειδή είναι αυτόματο, χωρίς οδηγό. Ο σχετικός φόβος δεν έχει καμία, μα καμία βάση. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το δικό σας Μετρό, είναι στην κορυφή της ασφάλειας».

Σταϊκούρας: Η ομιλία στην τελετή παράδοσης του Μετρό Θεσσαλονίκης

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

«Σήμερα βιώνουμε ιστορικές στιγμές, που η Θεσσαλονίκη τις περίμενε χρόνια.

Στιγμές δικαίωσης για τους πολίτες της Μακεδονίας.

Σε λίγα λεπτά, ο πρώτος συρμός του Μετρό θα εκτελέσει το πρώτο του δρομολόγιο.

Είναι αλήθεια ότι το εμβληματικό αυτό έργο έχει μια μακρά διαδρομή, με ποικίλες εμπλοκές, δυσκολίες και προκλήσεις.

Μετά από παλινωδίες ετών, δεκαετιών θα έλεγα, η σύμβαση κατασκευής του έργου υπεγράφη το 2006.

Στην πορεία του αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών πολιτικών – και όχι μόνο – αντιπαραθέσεων, που επέφεραν καθυστερήσεις.

Συνέπειες αυτών ήταν η επιβάρυνση της καθημερινότητας στην πόλη και η καλλιέργεια εύλογης αμφιβολίας στους πολίτες για την αποτελεσματικότητα της ελληνικής πολιτείας.

Ωστόσο, απέναντι σ’ αυτή τη δυσάρεστη πραγματικότητα, δραστηριοποιήθηκαν και εργάστηκαν πολλοί άνθρωποι, οι οποίοι αφιέρωσαν γνώση και δουλειά για να γίνει το έργο, και μάλιστα να γίνει εξαιρετικό.

Επιστήμονες, μηχανικοί και αρχαιολόγοι, εργαζόμενοι στον κατασκευαστικό κλάδο, στελέχη της δημόσιας διοίκησης και πολιτικοί, εμπνεύστηκαν από το όραμα, πίστεψαν στο έργο και συνέβαλαν, καθοριστικά, στην υλοποίησή του.

Το Κράτος πρέπει να έχει συνέπεια και συνέχεια.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί απτή απόδειξη ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με Πρωθυπουργό τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, υπηρετεί αυτή την αναγκαιότητα.

Με πράξεις, και όχι με λόγια.

Με σχέδιο, σεμνότητα, επιμονή και αφοσίωση στη συλλογική προσπάθεια, φέραμε εις πέρας το δύσκολο έργο, στη βάση των προσπαθειών που έγιναν και από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με τη Διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό».

Το εγχείρημα ήταν πρωτόγνωρα δύσκολο και δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς ισχυρή πολιτική βούληση, υψηλή τεχνογνωσία από την ανάδοχο εταιρεία, και αριστοτεχνική επιμέλεια από τους αρχαιολόγους.

Η Θεσσαλονίκη αποκτά και Μετρό και αρχαία, όπως ακριβώς είχαμε δεσμευτεί.

Σήμερα παραδίδουμε στην κοινωνία ένα από τα μεγάλα έργα που έχουν γίνει στην Ελλάδα, σε όρους τεχνικών απαιτήσεων και κόστους, με την σημαντική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη, με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας.

Μετά την ολοκλήρωση και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, μέχρι το τέλος του 2025, προβλέπεται να εξυπηρετούνται από 18 Σταθμούς, καθημερινά, 340.000 επιβάτες.

Με τη λειτουργία του Μετρό, αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης.

Χάρτης που ήδη προβλέπει προσιτή τιμολογιακή πολιτική, νέα, αυξημένα δρομολόγια λεωφορείων, και ανανεωμένο – κατά 50% – στόλο οχημάτων.

Στα οφέλη συγκαταλέγονται η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ο περιορισμός του κυκλοφοριακού προβλήματος, αφού εκτιμάται ότι θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας, αντίστοιχα, μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα κατά 137.000 τόνους ετησίως.

Η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζεται.

Γίνεται πιο ελκυστική, σύγχρονη και λειτουργική, περισσότερο φιλική στους κατοίκους και τους επισκέπτες της, προβάλλοντας το πλούσιο παρελθόν, το δυναμικό παρόν και το ελπιδοφόρο μέλλον της.

Θωρακίζεται με έναν παράγοντα ανάπτυξης, καθώς θα διαθέτει επιπλέον δυνατότητες για να φιλοξενήσει περισσότερες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.

Ενισχύεται και ο γεωπολιτικός της ρόλος, αφού αποκτά έναν ακόμη βασικό πυλώνα μιας δυναμικής και εξωστρεφούς μητρόπολης, όχι μόνο της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και ευρύτερα των Βαλκανίων.

Συμπερασματικά, η συμπρωτεύουσα ενισχύει την αυτοπεποίθησή της. Η πόλη στέκεται με αξιοπρέπεια. Η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα.

Και η Κυβέρνηση ωθεί τις εξελίξεις προς τον κορυφαίο και διαχρονικά σταθερό εθνικό στόχο, αυτόν της ενδυνάμωσης της εθνικής μας ισχύος.

Πρωτεργάτης αυτής, της συλλογικής προσπάθειας, ο Πρωθυπουργός της χώρας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.

Διαβάστε επίσης

Προσφορές Black Friday μέχρι την Κυριακή στα φυσικά καταστήματα

Κέντρο Αριστείας για τη θαλάσσια τεχνολογία θέλει να φτιάξει η Ελλάδα

Produc-E Green: Εγκρίθηκε επένδυση 12 εκατ. για φωτοβολταϊκά στη Θεσσαλονίκη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!