Γ.Δ.
1456.1 +0,50%
ACAG
+0,17%
5.73
BOCHGR
+0,89%
4.56
CENER
-0,43%
9.26
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
+0,88%
8.07
NOVAL
+0,65%
2.315
OPTIMA
-0,94%
12.66
TITC
0,00%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,39%
1.514
ΑΒΕ
-3,88%
0.421
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.59
ΑΚΡΙΤ
-7,09%
0.655
ΑΛΜΥ
-1,32%
4.5
ΑΛΦΑ
+1,27%
1.596
ΑΝΔΡΟ
-0,63%
6.28
ΑΡΑΙΓ
+1,29%
10.21
ΑΣΚΟ
+1,07%
2.84
ΑΣΤΑΚ
+5,14%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
+0,60%
0.666
ΑΤΤΙΚΑ
-0,90%
2.21
ΒΙΟ
-0,19%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,32%
1.915
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
-2,33%
0.252
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+6,42%
2.32
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.4
ΔΑΑ
+0,25%
7.994
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.52
ΔΕΗ
+0,59%
11.94
ΔΟΜΙΚ
-0,18%
2.795
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,98%
0.303
ΕΒΡΟΦ
-0,58%
1.71
ΕΕΕ
+0,67%
32.84
ΕΚΤΕΡ
+0,77%
1.834
ΕΛΒΕ
+1,26%
4.84
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
-0,34%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+6,60%
2.1
ΕΛΠΕ
+3,55%
7.44
ΕΛΣΤΡ
-1,49%
1.99
ΕΛΤΟΝ
-2,05%
1.814
ΕΛΧΑ
+0,86%
1.886
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.185
ΕΤΕ
+0,79%
7.652
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,68%
5.82
ΕΥΡΩΒ
+0,67%
2.239
ΕΧΑΕ
+0,22%
4.53
ΙΑΤΡ
+1,00%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-0,74%
0.3335
ΙΛΥΔΑ
-2,02%
1.94
ΙΝΚΑΤ
-0,51%
4.865
ΙΝΛΙΦ
-0,43%
4.68
ΙΝΛΟΤ
+3,53%
1.056
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+2,99%
2.925
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+0,83%
1.21
ΚΕΠΕΝ
-8,82%
1.86
ΚΛΜ
-0,34%
1.46
ΚΟΡΔΕ
-3,76%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+4,72%
1.242
ΚΟΥΕΣ
+0,34%
5.86
ΚΡΙ
+1,00%
15.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.994
ΛΑΒΙ
+1,45%
0.771
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-0,66%
1.51
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
-2,26%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-2,33%
2.1
ΜΕΡΚΟ
+5,26%
40
ΜΙΓ
-1,06%
2.81
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΟΗ
+0,79%
20.32
ΜΟΝΤΑ
+0,27%
3.7
ΜΟΤΟ
-2,23%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,87%
25.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,18%
33.12
ΝΑΚΑΣ
+1,40%
2.9
ΝΑΥΠ
-2,97%
0.784
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.267
ΞΥΛΠ
+8,38%
0.362
ΟΛΘ
+1,37%
22.2
ΟΛΠ
-1,15%
30
ΟΛΥΜΠ
-1,71%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,29%
15.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,49%
0.816
ΟΤΕ
-0,14%
14.7
ΟΤΟΕΛ
+0,19%
10.28
ΠΑΙΡ
+0,81%
1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,31%
3.842
ΠΕΡΦ
-0,37%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-0,48%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14
ΠΡΔ
+5,19%
0.284
ΠΡΕΜΙΑ
+0,47%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-1,47%
6.7
ΠΡΟΦ
+0,96%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-2,86%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
-6,54%
1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
-1,58%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.9
ΣΠΙ
+1,98%
0.514
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,35%
19.92
ΤΖΚΑ
+1,33%
1.52
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,62%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,54%
0.234
ΦΡΛΚ
+0,40%
3.75
ΧΑΙΔΕ
+0,83%
0.605

Προϋπολογισμός 2025: “Ok” Κομισιόν σε Ελλάδα και άλλα 7 κράτη

Εναρμονισμένοι με τους δημοσιονομικούς κανόνες της Κομισιόν είναι ο κρατικός προϋπολογισμός 2025 της Ελλάδας και άλλων 7 κρατών. Αυτό ανακοίνωσε την Τρίτη (26/11) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την Τρίτη (26/11). Συνολικά εξετάστηκαν τα προσχέδια προϋπολογισμών 2025 από 17 κράτη – μέλη της Ευρωζώνης με βάση τους νέους δημοσιονομικούς κανόνες, οι οποίοι προβλέπουν μεταξύ άλλων ότι η ετήσια αύξηση των πρωτογενών δαπανών δεν μπορεί να ξεπερνά ένα συγκεκριμένο όριο που τίθεται για κάθε χώρα ξεχωριστά.

Για την Ελλάδα το όριο αυτό είναι 3,7%, με τον κρατικό προϋπολογισμό 2025 να προβλέπει αύξηση 3,6%. Η Κομισιόν κάνει λόγο για σημαντική αναπτυξιακή δυναμική και μεγάλη μείωση χρέους έως το 2026, υπογραμμίζοντας ότι ο κρατικός προϋπολογισμός 2025 βρίσκεται εντός δημοσιονομικών στόχων. Σημειώνεται ότι η Κομισιόν έβγαλε «κίτρινη» κάρτα σε 7 κράτη – μέλη και «κόκκινη» σ’ ένα. Αναλυτικά:

  • Ελλάδα, Κύπρος, Λετονία, Σλοβενία, Σλοβακία, Ιταλία, Κροατία και Γαλλία πήραν το «πράσινο» φως.
  • Εσθονία, Γερμανία, Φινλανδία και Ιρλανδία εκτιμάται ότι δεν ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις συστάσεις της Κομισιόν, καθώς οι ετήσιες καθαρές δαπάνες τους (Φινλανδία, Ιρλανδία) και/ή σωρευτικές καθαρές δαπάνες τους (Εσθονία, Γερμανία, Ιρλανδία) προβλέπεται ότι θα υπερβούν τα αντίστοιχα ανώτατα όρια.
  • Λουξεμβούργο, Μάλτα και Πορτογαλία δεν ευθυγραμμίζονται πλήρως με τη σύσταση, καθώς παρ’ όλο που οι καθαρές δαπάνες τους προβλέπονται εντός των ανώτατων ορίων, δεν θα έχουν καταργήσει ακόμα τα μέτρα στήριξης έκτακτης ανάγκης στον τομέα της ενέργειας το 2025, όπως έχει κάνει μεταξύ άλλων και η Ελλάδα.

Η Ολλανδία δεν ευθυγραμμίζεται με τη σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς οι καθαρές δαπάνες προβλέπονται να κινηθούν πάνω από τα ανώτατα όρια. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Λιθουανία.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την Έκθεση Μεταπρογραμματικής Εποπτείας της Κομισιόν το ελληνικό χρέος παραμένει βιώσιμο, με την Ελλάδα να διατηρεί τη δυνατότητα αποπληρωμής των δανείων της.

Ολόκληρη η φθινοπωρινή έκθεση της Κομισιόν, ΕΔΩ

«Πράσινο» φως από την Κομισιόν σε κρατικό προϋπολογισμό και Μεσοπρόθεσμο

«Η Ελλάδα είναι μία από τις 20 χώρες που έλαβαν έγκριση του Μεσοπρόθεσμου Σχεδίου και μία από τις 8 χώρες των οποίων τα σχέδια προϋπολογισμού (Draft Budgetary Plans) αξιολογήθηκαν θετικά τόσο ως προς τις συστάσεις του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου όσο και στα πλαίσια τήρησης των ανώτατων ορίων δαπανών» αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Και προσθέτει: «Η Επιτροπή παρουσίασε την πρώτη φθινοπωρινή δέσμη του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου από τότε που τέθηκε σε ισχύ η φιλόδοξη και ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση του νέου πλαισίου οικονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ, τον Απρίλιο του 2024».

Αναφορικά με την αξιολόγηση των μεσοπρόθεσμων σχεδίων:

  • Η Επιτροπή ολοκλήρωσε την αξιολόγησή της για 21 από τα 22 υποβληθέντα σχέδια.
  • Σύμφωνα με τις αξιολογήσεις της Επιτροπής, 20 από τα 21 σχέδια πληρούν τις απαιτήσεις του νέου πλαισίου και χαράσσουν αξιόπιστη δημοσιονομική πορεία, ώστε να διασφαλιστεί ότι το επίπεδο του χρέους των αντίστοιχων κρατών μελών τίθεται σε βιώσιμη καθοδική πορεία ή διατηρείται σε συνετά επίπεδα. Αυτό αφορά τα ακόλουθα κράτη μέλη: Γαλλία, Δανία, Ελλάδα, Εσθονία, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, Λετονία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τσεχία και Φινλανδία. Για τα εν λόγω κράτη μέλη, η Επιτροπή συνιστά στο Συμβούλιο να εγκρίνει την πορεία των καθαρών δαπανών που περιλαμβάνεται στα εν λόγω σχέδια. Στην περίπτωση των Κάτω Χωρών, η Επιτροπή έχει προτείνει στο Συμβούλιο να συστήσει πορεία των καθαρών δαπανών σύμφωνη με τις τεχνικές πληροφορίες που διαβίβασε η Επιτροπή τον Ιούνιο. Η Επιτροπή αξιολογεί ακόμη το μεσοπρόθεσμο σχέδιο της Ουγγαρίας.
  • Για πέντε από τα 20 μεσοπρόθεσμα σχέδια που αξιολογήθηκαν θετικά από την Επιτροπή, η πορεία των καθαρών δαπανών βασίζεται στην παράταση της περιόδου προσαρμογής από τέσσερα σε επτά έτη. Η παράταση υποστηρίζεται από ένα σύνολο μεταρρυθμιστικών και επενδυτικών δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται στα σχέδια. Και στις πέντε περιπτώσεις, η Επιτροπή εκτίμησε ότι τα μέτρα που περιλαμβάνονται στα σχέδια πληρούν τα κριτήρια που δικαιολογούν παράταση. Αυτό αφορά τα μεσοπρόθεσμα σχέδια της Γαλλίας, της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Ρουμανίας και της Φινλανδίας.

Αξιολόγηση των σχεδίων δημοσιονομικών προγραμμάτων για το 2025:

  • Η Επιτροπή αξιολόγησε επίσης τα σχέδια δημοσιονομικών προγραμμάτων (ΣΔΠ) για το 2025 που υποβλήθηκαν από 17 κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ και εξέτασε κατά πόσον αποτελούν κατάλληλα πρώτα βήματα για την εφαρμογή των αντίστοιχων μεσοπρόθεσμων σχεδίων.
  • Κατά την αξιολόγηση των ΣΔΠ, η Επιτροπή επικεντρώνεται στην αύξηση των καθαρών δαπανών κατά την περίοδο 2024-2025 και εξετάζει κατά πόσον οι καθαρές δαπάνες βρίσκονται εντός των ανώτατων ορίων που καθορίζονται στα μεσοπρόθεσμα σχέδια των κρατών μελών, υπό την προϋπόθεση ότι τα εν λόγω σχέδια είναι διαθέσιμα και θεωρείται ότι συμμορφώνονται με το νέο πλαίσιο.
  • Οκτώ κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ θεωρείται ότι ευθυγραμμίζονται με τις δημοσιονομικές συστάσεις, ενώ επτά δεν ευθυγραμμίζονται πλήρως, ένα δεν ευθυγραμμίζεται και ένα ενδέχεται να μην ευθυγραμμίζεται:
  • Η Ελλάδα, η Κύπρος, η Λετονία, η Σλοβενία, η Σλοβακία, η Ιταλία, η Κροατία και η Γαλλία εκτιμάται ότι ευθυγραμμίζονται με τις συστάσεις, καθώς οι καθαρές δαπάνες τους προβλέπονται εντός των ανώτατων ορίων.
  • Η Εσθονία, η Γερμανία, η Φινλανδία και η Ιρλανδία εκτιμάται ότι δεν ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις συστάσεις, καθώς οι ετήσιες καθαρές δαπάνες τους (Φινλανδία, Ιρλανδία) και/ή σωρευτικές καθαρές δαπάνες τους (Εσθονία, Γερμανία, Ιρλανδία) προβλέπεται ότι θα υπερβούν τα αντίστοιχα ανώτατα όρια.
  • Το Λουξεμβούργο, η Μάλτα και η Πορτογαλία εκτιμάται ότι δεν ευθυγραμμίζονται πλήρως με τη σύσταση: μολονότι οι καθαρές δαπάνες τους προβλέπονται εντός των ανώτατων ορίων, δεν θα έχουν σταδιακά καταργήσει τα μέτρα στήριξης έκτακτης ανάγκης στον τομέα της ενέργειας έως τον χειμώνα 2024-2025, όπως συνέστησε το Συμβούλιο.
  • Οι Κάτω Χώρες εκτιμάται ότι δεν ευθυγραμμίζονται με τη σύσταση, δεδομένου ότι οι καθαρές δαπάνες προβλέπονται πάνω από τα ανώτατα όρια.
  • Η Λιθουανία εκτιμάται ότι ενδέχεται να μην ευθυγραμμίζεται με τη σύσταση, δεδομένου ότι οι καθαρές δαπάνες προβλέπεται ότι θα υπερβούν τα ποσοστά που η Επιτροπή θεωρεί ως κατάλληλο πρώτο βήμα για την εφαρμογή του νέου πλαισίου οικονομικής διακυβέρνησης.

Διαβάστε επίσης

Δώρο Χριστουγέννων 2024: Πότε πληρώνεται, τι λεφτά μπαίνουν

ICEYE: Στην Ελλάδα θα κατασκευάζει τα ραντάρ των δορυφόρων της από το 2025

ΕΚΤΕΡ: Ετοιμάζεται για το πτυχίο της 7ης τάξης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!