THEPOWERGAME
Στα ανώτερα επίπεδα Αυτοματισμού και Ασφάλειας, στο grade 4, είναι κατηγοριοποιημένο το Μετρό Θεσσαλονίκης, στο οποίο, μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές ώστε το επόμενο Σάββατο, 30 Νοεμβρίου, να κάνει την επίσημη πρώτη της εμπορικής λειτουργίας του.
Μετά από αναμονή 18 ετών, η Θεσσαλονίκη αποκτά «και αρχαία και Μετρό». Το μεσημέρι του Σαββάτου 30/11/2024, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, θα πατήσει, συμβολικά, το κουμπί λειτουργίας του συρμού, σε τελετή που θα λάβει χώρα στο Αμαξοστάσιο του Μετρό, παρουσία υπουργών Υποδομών και Μεταφορών από Γερμανία, Σλοβακία και Κύπρο, ενώ την προηγουμένη το απόγευμα, θα παρουσιαστεί στον πρωθυπουργό ο πλήρως κατασκευασμένος και με επανατοποθετημένες τις αρχαιότητες, Σταθμός Βενιζέλου.
Σήμερα, η ηγεσία του ΥΠΥΜΕ και η διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», μαζί με τον CEO της εταιρείας – λειτουργού, της «ΤΗΕΜΑ Α.Ε», ξενάγησαν δημοσιογράφους στους χώρους του Αμαξοστασίου, στους δύο μεγάλους τερματικούς σταθμούς, του Ν.Σ.Σ. και της Νέας Ελβετίας, όπως και στο υπό διαμόρφωση πολυτροπικό συγκοινωνιακό κέντρο που δημιουργείται γύρω από το σταθμό του μετρό στη Νέα Ελβετία. Στο συγκοινωνιακό hub δημιουργείται αφού τα υπουργεία Εσωτερικών και ΥΠΥΜΕ, διέθεσαν 25 εκατ. ευρώ για να γίνει η διάνοιξη και η διαμόρφωση του υπολοίπου τμήματος της οδού Ψελλού.
«Ελληνικό Μετρό», κατασκευάστρια κοινοπραξία και ΤΗΕΜΑ, παρότι συνεχίζονται τα δοκιμαστικά δρομολόγια και το fine tuning όλων των λειτουργιών, φαίνεται πως είναι βέβαιες για την προετοιμασία που έχει γίνει καθώς οικοδεσπότες και δημοσιογράφοι, ημέρα Παρασκευή, επιβιβάστηκαν στον συρμό νούμερο «13» και διέσχισαν, «πούπουλο», τα 9,6 χλμ της βασικής γραμμής, στο χρόνο των 17′ λεπτών.
Παρόντες σε αυτή την ξενάγηση με το κατασκευασμένο και λειτουργικό Μετρό, ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ», Νίκος Κουρέτας, η γενική γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα, ο υποδιευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, Νίκος Δένης όπως και ο επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ για το Μετρό Θεσσαλονίκης, Σπύρος Καλαϊτζής.
Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου, οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν, δωρεάν, να κυκλοφορήσουν με το μετρό , ενώ οι ελεύθερες μετακινήσεις θα διαρκέσουν για «επαρκές χρονικό διάστημα», προκειμένου οι πολίτες να γνωρίσουν το μέσο και να εξοικειωθούν με αυτό.
Να σημειωθεί ότι έχουν παραληφθεί από τον ΟΣΕΘ τα εισιτήρια για το Μετρό.
Ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε ότι το κόστος το Μετρό Θεσσαλονίκης, μαζί με την επέκταση προς Καλαμαριά, που θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει τέλος του 2025, ανήλθε στο ποσό των 3 δις. ευρώ. Κατά την αρχαιολογική έρευνα, ανασύρθηκαν 300.000 ευρήματα, πολλά από τα οποία θα εκτεθούν σε σταθμούς – μουσεία, όπως και στο μουσείο που θα κατασκευαστεί στο σκάμμα που ανοίχθηκε για το cross – over (μεταξύ των σταθμών Συντριβάνι και Πανεπιστήμιο), ενώ 700 ευρήματα εκτίθενται στο Σταθμό Αγία Σοφία.
Το Μετρό μπαίνει σε λειτουργία αλλά η μεγάλη διαφορά στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, θα φανεί το 2027, όταν θα έχουν μπει σε κυκλοφορία και τα 220 καινούργια λεωφορεία που θα δρομολογήσει ο πάροχος που θα αναλάβει τις περιαστικές γραμμές. Σημειωτέον ότι ήδη κυκλοφορούν 110 ηλεκτρικά λεωφορεία με τα οποία ενισχύθηκε ο ΟΑΣΘ, ενώ 159, νεώτερης ηλικίας ( από αυτά τα 41 καινούργια) αντικαθιστούν υφιστάμενα, με leasing. O Yπουργός διαβεβαίωσε ότι το 2027 θα έχει κατασκευαστεί και το fly over στην ανατολική περιφερειακή οδό.
Το Μετρό μπαίνει σε λειτουργία, με τους 18 συρμούς που έχουν παραληφθεί και, όταν παραληφθούν οι υπόλοιποι 15 , επίσης της Hitachi Rail, τότε η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα μειωθεί, στο τμήμα της βασικής γραμμής, στα 90’’ της ώρας, όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας του Μετρό. Από το ΚΕΛ, παρακολουθείται και ελέγχεται real time η κίνηση των συρμών, ενώ η επικοινωνία Κέντρου με τους συρμούς, είναι συνεχής.
Ο ανεξάρτητος ελεγκτής – πιστοποιητής, η γερμανική TUV, αναμένεται να δώσει το «καλώς έχειν» για το Μετρό, στις 25 Νοεμβρίου.
Ο CEO της ΤΗΕΜΑ, Carlo Bianco αναφέρθηκε και αυτός στα υψηλότατα επίπεδα ασφαλείας του αυτόματου μετρό Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας ότι έχουν ολοκληρωθεί οι εκπαιδεύσεις του προσωπικού της εταιρείας, που σήμερα αριθμεί 300 άτομα. Προσλήψεις θα γίνουν εν’ όψει λειτουργίας της επέκτασης Καλαμαριάς.
Με το Μετρό, στόχος είναι , ανά ώρα και ανά κατεύθυνση να μετακινούνται 18.000 επιβάτες, ενώ έχει υπολογισθεί ότι η λειτουργία του Μετρό θα «απαλλάξει» την κυκλοφορία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, από 50.000-60.000 αυτοκίνητα.
Διαβάστε επίσης
Κυρανάκης: Απάτη στο Κτηματολόγιο με 45 ακίνητα σε 3 νησιά
Αυτοί οι 5 σεφ κατέχουν τα σκήπτρα του αμερικανικού fine dining
Motor Oil: Μετρά αντίστροφα ο χρόνος για Ηλέκτωρ, αρχές του 2025 η εξαγορά