Γ.Δ.
1423.68 -0,51%
ACAG
-0,19%
5.29
BOCHGR
+0,22%
4.53
CENER
-0,12%
8.67
CNLCAP
-1,39%
7.1
DIMAND
-0,55%
9.1
NOVAL
-0,61%
2.435
OPTIMA
+0,31%
12.88
TITC
+0,75%
33.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.45
ΑΒΕ
-1,53%
0.45
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.375
ΑΚΡΙΤ
+4,48%
0.7
ΑΛΜΥ
-0,30%
3.37
ΑΛΦΑ
+0,06%
1.6205
ΑΝΔΡΟ
-0,61%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-0,20%
9.88
ΑΣΚΟ
+0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-29,94%
4.4
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.09
ΒΙΟ
-0,19%
5.36
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.66
ΒΙΟΣΚ
-2,36%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-1,54%
1.28
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.4
ΔΑΑ
+0,05%
7.954
ΔΑΙΟΣ
-4,92%
3.48
ΔΕΗ
+0,57%
12.27
ΔΟΜΙΚ
+2,20%
2.79
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,67%
0.298
ΕΒΡΟΦ
+1,08%
1.405
ΕΕΕ
-0,88%
33.76
ΕΚΤΕΡ
+0,43%
1.408
ΕΛΒΕ
+0,83%
4.84
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,57%
1.754
ΕΛΠΕ
-0,44%
6.865
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,43%
1.84
ΕΛΧΑ
+0,67%
1.792
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,90%
1.125
ΕΤΕ
-1,34%
7.488
ΕΥΑΠΣ
+0,62%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,62%
2.001
ΕΧΑΕ
+0,68%
4.42
ΙΑΤΡ
-0,67%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-2,97%
0.3265
ΙΛΥΔΑ
-0,59%
1.695
ΙΝΚΑΤ
-1,12%
4.845
ΙΝΛΙΦ
-2,05%
4.3
ΙΝΛΟΤ
-0,53%
0.93
ΙΝΤΕΚ
-1,52%
5.84
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.06
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.75
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
348
ΚΕΚΡ
-1,21%
1.225
ΚΕΠΕΝ
+4,12%
2.02
ΚΛΜ
+2,08%
1.475
ΚΟΡΔΕ
+1,91%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,58%
1.04
ΚΟΥΕΣ
-0,87%
5.68
ΚΡΙ
+1,05%
14.4
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-0,64%
0.93
ΛΑΒΙ
0,00%
0.772
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.21
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.248
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.28
ΛΟΥΛΗ
+0,36%
2.77
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.15
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,92%
3.245
ΜΙΝ
0,00%
0.545
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,10%
19.82
ΜΟΝΤΑ
-0,55%
3.6
ΜΟΤΟ
-0,58%
2.57
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,44%
24.62
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,36%
32.88
ΝΑΚΑΣ
-1,28%
3.08
ΝΑΥΠ
+1,46%
0.834
ΞΥΛΚ
-1,52%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,95%
20.8
ΟΛΠ
+0,17%
29.75
ΟΛΥΜΠ
-1,27%
2.33
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.08
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
-0,20%
15.12
ΟΤΟΕΛ
-0,92%
10.8
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-0,42%
2.39
ΠΕΙΡ
-0,82%
3.881
ΠΕΡΦ
+0,53%
5.73
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,66%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
+0,62%
1.62
ΣΑΡ
+1,29%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,49%
0.331
ΣΙΔΜΑ
+3,77%
1.65
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.86
ΣΠΙ
-0,37%
0.538
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
+1,74%
1.465
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.242
ΦΡΛΚ
-0,78%
3.8
ΧΑΙΔΕ
-2,52%
0.58

ΤΟΕΒ Γαστούνης: Έργο για την υπογειοποίηση δικτύων φυσικής ροής

Υπεγράφη, σήμερα, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η σύμβαση για το έργο «Υπογειοποίηση δικτύων φυσικής ροής (καναλέτων) ΤΟΕΒ Γαστούνης», παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σταϊκούρα, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές κ. Νίκου Ταχιάου και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών κ. Κωνσταντίνου Μαγουλά.

Παρόντες ήταν, επίσης, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη και Βουλευτής Ηλείας κ. Ανδρέας Νικολακόπουλος, η κα. Μαίρη Στεφάνου ως εκπρόσωπος του Βουλευτή Ηλείας κ. Δημήτριου Αβραμόπουλου, ο Δήμαρχος Πηνειού κ. Αλέξιος Καστρινός, ο Γενικός Διευθυντής Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών κ. Αντώνης Κοτσώνης.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι το έργο, προϋπολογισμού δημοπράτησης 18,6 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή δύο ανεξάρτητων αγωγών, του Δυτικού και του Ανατολικού, συνολικού μήκους περίπου 110 χιλιομέτρων, που θα τροφοδοτούνται με νερό από το φράγμα Πηνειού στην Ηλεία και θα αρδεύουν 18.000 στρέμματα γεωργικής γης.

Όπως τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, τα οφέλη από τη δημιουργία του νέου υπογειοποιημένου δικτύου κλειστού τύπου είναι:

  • Η ελαχιστοποίηση των διαρροών και η ορθολογική διαχείριση των διαθέσιμων υδάτινων αποθεμάτων.
  • Η αύξηση του βαθμού απόδοσης των καλλιεργειών.
  • Η βελτίωση των ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών των υπογείων υδάτων.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2014-2020», με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικούς Πόρους.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος σημείωσε:

«Στη δεύτερη περίοδο της διακυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναλαμβάνει ρόλο εκτελεστικού φορέα για έργα υποστήριξης της αγροτικής παραγωγής. Η χρηματοδότηση αυτών των έργων προέρχεται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και το πρόγραμμα «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2014-2020», ενώ τα ίδια τα έργα αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικές παρεμβάσεις, με βασική προτεραιότητα για το δικό μας Υπουργείο την ταχεία πρόοδό τους.

Σήμερα, εγκαινιάζουμε ένα έργο που αφορά την περιοχή της Ηλείας – έναν τόπο ευλογημένο, που συμβάλλει τα μέγιστα στην αγροτική παραγωγή της χώρας. Φυσικά, κατανοούμε και την περαιτέρω ανάγκη για υποδομές στην άρδευση της περιοχής, ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τέτοιου είδους έργα αναπτύσσονται αρθρωτά, σε διαφορετικές χρονικές φάσεις. Η σημερινή σύμβαση αποτελεί κομμάτι ενός συνολικού σχεδιασμού, ο οποίος σταδιακά μεταμορφώνει την οικονομία και την παραγωγική δυναμική της περιοχής, υποστηρίζοντας τους ανθρώπους της και θέτει τα θεμέλια για ένα βιώσιμο και πιο αποδοτικό μέλλον στην αγροτική παραγωγή.

O Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη και Βουλευτής Ηλείας Ανδρέας Νικολακόπουλος δήλωσε:

«Είναι μία πάρα πολύ σημαντική ημέρα για τον νομό Ηλείας γιατί βασικός πυλώνας ανάπτυξης μια περιοχής είναι η αγροτική ανάπτυξη σε μία εύφορη περιοχή. Είναι ένα έργο για το οποίο προσπαθούμε αρκετά χρόνια και σήμερα γίνεται πραγματικότητα. Η διαχείριση του νερού ειδικά σε μία εποχή κλιματικής κρίσης, είναι απαραίτητο να γίνεται με τον πλέον σύγχρονο τρόπο προκειμένου να αποφεύγουμε οποιαδήποτε διαρροή. Πρόκειται για ένα πολύτιμο αγαθό και αυτό ακριβώς προστατεύουμε με αυτό το μεγάλο έργο».

Με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης δήλωσε:

«Ο εκσυγχρονισμός των δυνατοτήτων άρδευσης των καλλιεργήσιμων εκτάσεων αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την αύξηση, αλλά και τη βελτίωσης της αγροτικής μας παραγωγής. Στην κατεύθυνση αυτή, χαιρετίζουμε την υπογραφή σύμβασης του Υπουργείου Υποδομών με τον ανάδοχο για την υπογειοποίηση δικτύων φυσικής ροής (καναλέτων) ΤΟΕΒ Γαστούνης. Ο πρωτογενής τομέας αποτελεί για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας κρίσιμο πυλώνα οικονομικής ανάπτυξης γι’ αυτό και είναι απαραίτητο τα αρδευτικά μας δίκτυα σχεδόν στο σύνολο της Δυτικής Ελλάδας να καταστούν σύγχρονα, αφήνοντας πίσω πολλά και πολύχρονα προβλήματα.

Η πλήρης και αποτελεσματική αξιοποίηση των πόρων του ΠΑΑ αποτελεί χρέος όλων μας και ταυτόχρονα, δίνει το στίγμα μιας σύγχρονης και αποτελεσματικής πολιτικής υπέρ των αγροτών μας».

Ο Δήμαρχος Πηνειού Αλέξιος Καστρινός δήλωσε:

«Από τις σημαντικές στιγμές στην τοπική αυτοδιοίκηση είναι η υπογραφή τέτοιων μεγάλων έργων. Οφείλω να ευχαριστήσω όλους όσους εργάστηκαν για να φτάσουμε στη σημερινή υπογραφή. Ο νομός μας, εκτός από τουριστικός, είναι κατά βάση αγροτικός. Γι’ αυτό το έργο αυτό είναι τεράστιας σημασίας και, με δεδομένη τη λειψυδρία, θα συμβάλλει τα μέγιστα, σε συνδυασμό με όλη την αγροτική υποδομή, στην εξοικονόμηση πόρων».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά, σήμερα, στην υπογραφή μιας ακόμη σύμβασης, με αντικείμενο τη βέλτιστη διαχείριση των υδάτινων πόρων και σκοπό την υποστήριξη του πρωτογενούς τομέα.

Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο έχει αναθέσει φέτος, στις 4 Μαρτίου, και εκπονεί, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, τη μελέτη για την ανακαίνιση του φράγματος του Πηνειού, το οποίο παρέχει νερό για την άρδευση του κάμπου της Ηλείας.

Στο έργο που σήμερα υπογράφεται, η υπογειοποίηση των δικτύων φυσικής ροής του ΤΟΕΒ Γαστούνης προβλέπει την κατασκευή δύο ανεξάρτητων δικτύων, του Δυτικού και του Ανατολικού, που θα τροφοδοτούνται με νερό από το φράγμα Πηνειού, στην Ηλεία.

Οι δύο αγωγοί, συνολικού μήκους περίπου 110 χιλιομέτρων, θα αρδεύουν 18.000 στρέμματα γεωργικής γης.

Τα οφέλη από τη δημιουργία του νέου υπογειοποιημένου δικτύου κλειστού τύπου είναι:

  • Η ελαχιστοποίηση των διαρροών και η ορθολογική διαχείριση των διαθέσιμων υδάτινων αποθεμάτων.
  • Η αύξηση του βαθμού απόδοσης των καλλιεργειών.
  • Η βελτίωση των ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών των υπογείων υδάτων.
  • Η συμβατική διάρκεια υλοποίησης του έργου είναι δύο χρόνια από σήμερα, και
  • Ο Προϋπολογισμός δημοπράτησης ανέρχεται στα 18,6 εκατ. ευρώ.

Μετά το πέρας της κατασκευής, το έργο θα παραδοθεί για λειτουργία, διαχείριση και συντήρηση στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τον αρμόδιο ΤΟΕΒ. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2014 – 2020», με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικούς Πόρους. Συμπερασματικά, το έργο θα ενισχύσει την παραγωγική δραστηριότητα και το εισόδημα των καλλιεργητών και θα τονώσει την οικονομία, σε αυτή την εύφορη περιοχή της πατρίδας μας.

Διαβάστε επίσης

Γιατί η μεταποίηση απέχει από το Ταμείο Ανάκαμψης

Οι περιπέτειες του Τζον Πόλσον στο Χρηματιστήριο Αθηνών

LNG: Γιατί συμφέρει ως καύσιμο στις μεταφορές και στη βιομηχανία

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!