THEPOWERGAME
Προ των πυλών είναι οι νέες μειώσεις τιμών σε προϊόντα σούπερ μάρκετ, ενώ έρχονται αλλαγές σε ό, τι αφορά τις προσφορές, το επόμενο διάστημα αφού στόχος της κυβέρνησης είναι να βάλει τέλος στα φαινόμενα εξαπάτησης των καταναλωτών.
Eιδικότερα, όπως τόνισε ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή: «Μέχρι στιγμής έχουμε περίπου 362 κωδικούς, οι οποίοι έχουν ανακοινωθεί σε ό, τι αφορά στη μείωση των τιμών από τις διάφορες επιχειρήσεις οι οποίες συμμετέχουν σε αυτή την ιδιωτική κατά τα άλλα πρωτοβουλία, αλλά σε απάντηση της προτροπής που έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης τον Αύγουστο που μας πέρασε, προκειμένου όλες οι επιχειρήσεις οι οποίες μπορούν να το κάνουν αυτό να μειώσουν κάπως τις τιμές των προϊόντων τους, προφανώς σε αντανάκλαση του τι ακριβώς συμβαίνει αυτή τη στιγμή στο ευρύτερο πεδίο του πληθωρισμού και στη χώρα μας αλλά και στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση. Η πρωτοβουλία αυτή θα συνεχίσει να υπάρχει και θα συνεχίσει να επεκτείνεται. Δηλαδή, θα έρθουν και άλλοι κωδικοί, οι οποίοι πιθανότατα θα ανακοινωθούν και αυτή την εβδομάδα. Θα υπάρχει δηλαδή μια καινούργια ανακοίνωση ανάλογα με τις πληροφορίες που θα φθάσουν στο υπουργείο από τις διάφορες επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην αγορά και ελπίζουμε ότι αυτοί οι κωδικοί θα είναι αρκετοί. Ότι οι μειώσεις οι οποίες περιλαμβάνουν αυτοί οι κωδικοί θα είναι σημαντικές. Ήδη οι περισσότερες από αυτές τις μειώσεις είναι από 5 έως 20%. Μεσοσταθμικά είναι γύρω στο 10 12% οι μειώσεις αυτές και ελπίζουμε ότι θα υπάρξει ακόμα ένα μεγάλο κύμα τουλάχιστον και περισσότερα τέτοιων κωδικών».
Όσον αφορά τώρα τα σούπερ μάρκετ, ο κος Αναγνωστόπουλος, μιλώντας στη ραδιοφωνική εκπομπή της ΕΡΤ ανέφερε χαρακτηριστικά: «Σε ό,τι αφορά στην αναγραφή της ποσότητας σε μια συσκευασία αυτή είναι υποχρεωτική. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κυκλοφορεί προϊόν ειδικά τροφίμου ή οποιουδήποτε άλλου προϊόντος στην αγορά, το οποίο να μην έχει το καθαρό βάρος. Αυτό είναι μια παράβαση η οποία είναι τρομακτικά βαριά. Δεν θα το δείτε στη βιομηχανία αυτό. Σε τυποποιημένα προϊόντα δεν υπάρχει καμία περίπτωση κάποιος τυποποιητής να ρισκάρει να μην αναγράφει το καθαρό βάρος ή τον καθαρό όγκο του προϊόντος το οποίο πωλεί σε ένα σούπερ μάρκετ. Αυτό προφανώς δεν υπάρχει. Αυτό είναι αδύνατο να υπάρξει, γιατί στην πραγματικότητα μιλάμε για μεγάλες γραμμές παραγωγής που κανένας προμηθευτής δεν θα έπαιρνε ποτέ το ρίσκο να κάνει κάτι τέτοιο. Σε ό, τι αφορά στη μείωση των ποσοτήτων, να πω ότι οι μειώσεις τιμών που έχουν ανακοινωθεί αφορούν τα ίδια προϊόντα και όχι προϊόντα μειωμένης ποσότητας. Θέλω να είμαι πολύ ξεκάθαρος σε αυτό. Μιλάμε για τα ίδια προϊόντα του παρελθόντος με ακριβώς την ίδια ποσότητα. Άρα, δεν μιλάμε για πλασματικές μειώσεις αλλά για πραγματικές μειώσεις τιμών. Τώρα, σε ό, τι αφορά το αν είναι παράνομη ή νόμιμη πρακτική το να μειώνει κανείς την ποσότητα σε ένα προϊόν σε σχέση με αυτό που είχε στο παρελθόν, πράγματι αυτή δεν είναι μια παράνομη πρακτική. Στο μέτρο όμως, που ανακοινώνεται η μείωση αυτής της ποσότητας και για να μπορέσει ευχερώς ο καταναλωτής να μπορεί να κάνει τη σύγκριση, αυτό που έχει αλλάξει τα τελευταία δύο χρόνια και ενδεχομένως πολλοί από τους καταναλωτές που μας ακούνε αυτή τη στιγμή θα το έχουν εντοπίσει στα σούπερ μάρκετ, είναι ότι είναι πολύ ευκρινής πλέον η τιμή μονάδος είτε ανά κιλό, είτε ανά λίτρο, είτε ανά τεμάχιο, είτε ανά πλύση, ανάλογα του είδους του προϊόντος το οποίο αγοράζει ο καταναλωτής, προκειμένου οι καταναλωτές να μη βασίζονται στην τιμή συσκευασίας, ούτε να παραπλανούνται με οποιονδήποτε τρόπο από τη συσκευασία, αλλά να παρακολουθούν την τιμή μονάδος».
Καταλήγοντας ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος επεσήμανε: «Αυτή την εβδομάδα θα υπάρξουν κάποιες ανακοινώσεις επιπλέον κωδικών γιατί ήδη μας εισρέει πληροφορία. Να τονίσω στους καταναλωτές ότι δεχόμαστε πληροφορία κάθε Τρίτη. Οπότε αυτή τη στιγμή, αυτές τις ώρες είναι που έρχονται οι πληροφορίες από όλο το λιανικό εμπόριο. Είτε αύριο, είτε μεθαύριο θα υπάρχει κάποια ανακοίνωση ανάλογα με το πόσο γρήγορα θα έρθουν οι συγκεκριμένες πληροφορίες, αλλά γενικά η εικόνα είναι ότι θα έχουμε μια ακόμα μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, η οποία όπως θα δείτε είναι βασικά προϊόντα τα οποία είναι καθημερινά για τους Έλληνες καταναλωτές. Και φυσικά υπάρχουν και προϊόντα τα οποία αφορούν πιο συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών, αλλά σίγουρα τα περισσότερα από αυτά τα προϊόντα είναι και πολύ μεγάλης ζήτησης για τους καταναλωτές και πολύ σημαντικά για την καθημερινή διαβίωση. Θα υπάρξουν όμως, αρκετοί περισσότεροι κωδικοί. Ο στόχος είναι περίπου 600 μέχρι το τέλος του μήνα. Ελπίζουμε όμως, ότι αν όλα πάνε καλά θα ξεπεράσουμε το στόχο αυτό».
Διαβάστε επίσης
Νικολάου (Τράπεζα Κύπρου): Πρόθεση η διανομή του 50% των κερδών
Πέθανε ο επιχειρηματίας Βαρδής Βαρδινογιάννης
Ο Τραμπ, η διεθνής “μάχη” για τις πρώτες ύλες και η γερμανική βιομηχανία