THEPOWERGAME
Με τους μεγάλους κερδισμένους από τις επιστρεπτέες προκαταβολές να είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, το οικονομικό επιτελείο είναι αισιόδοξο ότι από τον Ιούνιο θα υπάρξει αντιστροφή του κλίματος στην οικονομία, με αυξήσεις τζίρων και μείωση της ανεργίας.
Αυτήν την εβδομάδα και με την προσοχή στραμμένη στις νέες ενισχύσεις, η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει τα μέτρα που θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη και ανάσα στην επιχειρηματικότητα να συνεχίσει, χωρίς να υπάρχει καμία πρόθεση να κοπούν με το «μαχαίρι». Αρμόδιες πηγές σημειώνουν ότι τα μέτρα (αναστολές συμβάσεων, «κούρεμα» ενοικίων) θα ισχύσουν για τις κλειστές επιχειρήσεις και το ζητούμενο είναι η περίμετρος των πληττόμενων.
Την ίδια ώρα έχουν ιδιαίτερη αξία τα στοιχεία για το πώς μοιράστηκε το 1 δισεκατομμύριο ευρώ της Επιστρεπτέας 7.
Αναλυτικά τα στοιχεία δείχνουν ότι:
- Η εστίαση έλαβε 160 εκατ. ευρώ
- Το λιανεμπόριο πήρε 140 εκατ. ευρώ
- Η μεταποίηση και οι κατασκευές 135 εκατ. ευρώ
- Το χονδρεμπόριο άλλα 105 εκατ. ευρώ
- Τα ξενοδοχεία για τους μήνες της χειμερινής σεζόν 66 εκατ. ευρώ
- Οι μεταφορές 55 εκατ. ευρώ
- Η πρωτογενής παραγωγή 35 εκατ. ευρώ
Άλλωστε, όλες οι επιχειρήσεις περιμένουν την απόφαση για τα χρήματα της επιδότησης των πάγιων δαπανών, που θα μοιραστούν ακόμη 500.000.000 ευρώ, το υπουργείο Οικονομικών έχει έναν ακόμα λόγο να αισιοδοξεί ότι ειδικά οι μικρές επιχειρήσεις, μπορούν να σταθούν στα πόδια τους.
Το 60% από τους επτά γύρους της Επιστρεπτέας κατέληξαν σε επιχειρήσεις που απασχολούν ως 5 άτομα, το 75% καλύπτει επιχειρήσεις ως 10 άτομα και το 85% επιχειρήσεις που απασχολούν το πολύ 20 εργαζόμενους.
Το άνοιγμα της αγοράς δείχνει ενθαρρυντικά σημάδια και αυτό φαίνεται από την αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών τον Απρίλιο
Οι κλάδοι με τις περισσότερες ηλεκτρονικές συναλλαγές:
- Στα super markets ήταν αυξημένες κατά 52%
- Στα κρεοπωλεία- κυρίως λόγω Πάσχα στο σπίτι- καταγράφηκε αύξηση τζίρου 80%
- Στα φαρμακεία ο ηλεκτρονικός τζίρος αυξήθηκε 76%
- Τα ζαχαροπλαστεία είδαν αύξηση 45%
- Τα καταστήματα οικιακών συσκευών είδαν αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων κατά 54%
- Τα καταστήματα παιδικών ρούχων είχαν αύξηση του ηλεκτρονικού τζίρου κατά 20%.