Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Σταϊκούρας: Οι παρεμβάσεις για την ενδυνάμωση των logistics

Τις δέσμες παρεμβάσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με στόχο την ενδυνάμωση της αποτελεσματικότητας του συστήματος εμπορευματικών μεταφορών και logistics παρουσίασε ο Χρήστος Σταϊκούρας.

Οι τρεις δέσμες παρεμβάσεων τις οποίες ανέλυσε ο Υπουργός στο 25ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εφοδιαστικής Αλυσίδας, το οποίο διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL) σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αφορούν:

  • Στην ανάπτυξη πολυτροπικών εμπορευματικών τερματικών σταθμών στους λιμένες και στα αστικά κέντρα ενοποίησης της εφοδιαστικής, αλλά πρωτίστως, στην ενίσχυση του ρόλου του σιδηρόδρομου και τη σύνδεσή του με τους εμπορικούς λιμένες.
  • Στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών, που επιτρέπουν την ανταλλαγή πληροφοριών με ανοικτά και διαλειτουργικά συστήματα, τόσο εντός της υποδομής όσο και μεταξύ των τρόπων μεταφοράς στην εφοδιαστική αλυσίδα και στον τερματικό σταθμό.
  • Στην υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας του τομέα, μέσα από την ανάληψη δράσης για την ενσωμάτωση των εναλλακτικών καυσίμων, όπως είναι η ηλεκτροκίνηση.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας τόνισε ότι: «οι νέες προκλήσεις που ανακύπτουν από το διαρκώς μεταβαλλόμενο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον, θέτουν τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας στο επίκεντρο των εξελίξεων, με ισχυρές προοπτικές περαιτέρω ενίσχυσης».

Σταϊκούρας: Το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών

Οι νέες προκλήσεις που ανακύπτουν από το διαρκώς μεταβαλλόμενο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον, θέτουν τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας στο επίκεντρο των εξελίξεων, με ισχυρές προοπτικές περαιτέρω ενίσχυσης.

Η ανοδική πορεία της Ελλάδας, από το 42η θέση το 2018 στην 19η θέση το 2022, βάσει της τελευταίας Έκθεσης της Παγκόσμιας Τράπεζας, αποδεικνύει την ισχυρή δυναμική του ρόλου της χώρας μας ως διαμετακομιστικού κόμβου της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης, καθώς και της προσέλκυσης διεθνών εμπορευματικών ροών και επενδύσεων.

Ο σύγχρονος σχεδιασμός και η λειτουργία του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών προτάσσουν την ανάγκη για βιώσιμες μορφές μεταφορών, βελτιωμένες πολύ-τροπικές και δια-λειτουργικές λύσεις, καθώς και ενισχυμένη δια-τροπική ενοποίηση όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Σημαντική εξέλιξη είναι η συμμετοχή της Ελλάδας σε δύο νέους Ευρωπαϊκούς Διαδρόμους Μεταφορών:

  • τον Διάδρομο «Βαλτική Θάλασσα – Μαύρη Θάλασσα – Αιγαίο Πέλαγος» και
  • τον Διάδρομο «Δυτικά Βαλκάνια – Ανατολική Μεσόγειος», με εντατικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης.

Στην ίδια κατεύθυνση βρίσκεται και η ένταξη του λιμένα Αλεξανδρούπολης στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, που επετεύχθη μέσω της πρόσφατης αναθεώρησης του σχετικού Ευρωπαϊκού Κανονισμού.

Κατά αυτό τον τρόπο, δημιουργούνται περισσότερο διασυνδεδεμένες αλυσίδες αξίας και εφοδιασμού, ενώ εξασφαλίζεται πρόσβαση σε σημαντικές αγορές, μέσω εναλλακτικών διαδρομών, οι οποίες ανταποκρίνονται στις γεωπολιτικές εξελίξεις.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιδιώκει την ανάπτυξη πολυτροπικών εμπορευματικών τερματικών σταθμών στους λιμένες και στα αστικά κέντρα ενοποίησης της εφοδιαστικής, αλλά πρωτίστως, την ενίσχυση του ρόλου του σιδηρόδρομου και τη σύνδεσή του με τους εμπορικούς λιμένες.

Η εξασφάλιση υψηλών κοινοτικών χρηματοδοτήσεων για την κατασκευή έργων αντανακλά και το ενδιαφέρον της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάπτυξη νέων εμπορευματικών διαδρόμων.

Από το Ταμείο Συνοχής για τη Σύνδεση της Ευρώπης θα συγχρηματοδοτηθούν, μεταξύ άλλων, μεγάλα έργα:

  • Σιδηροδρομική γραμμή «Νέοι Τοξότες – Καρβάλη».
  • Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.
  • ⁠Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πύθιο – Ορμένιο.

Αρωγός στην προσπάθεια μας είναι και η εισαγωγή νέων τεχνολογιών, που επιτρέπουν την ανταλλαγή πληροφοριών με ανοικτά και διαλειτουργικά συστήματα, τόσο εντός της υποδομής όσο και μεταξύ των τρόπων μεταφοράς στην εφοδιαστική αλυσίδα και στον τερματικό σταθμό.

Παράλληλα, υποστηρίζουμε την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια του τομέα, αναλαμβάνοντας δράση για την ενσωμάτωση των εναλλακτικών καυσίμων, όπως είναι η ηλεκτροκίνηση.

Συγκεκριμένο παραδείγματα αποτελούν τα προγράμματα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», που έχουν υψηλή αποτελεσματικότητα.

Η αύξηση της χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην αστική εφοδιαστική έχει θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και αποτελεί βασική συνιστώσα της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Ενεργώντας ταυτόχρονα σε αυτές τις τρεις δέσμες παρεμβάσεων, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργάζεται με συνέπεια και μεθοδικότητα, με στόχο την ενδυνάμωση της αποτελεσματικότητας ολόκληρου του συστήματος εμπορευματικών μεταφορών και Logistics.

Ενός κλάδου που συνεισφέρει ήδη σχεδόν το 1/10 του ΑΕΠ, όπως καταγράφεται και από πανελλήνιες έρευνες της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και μπορεί να προσφέρει ακόμη περισσότερο στην εθνική οικονομία, την απασχόληση, την κοινωνική συνοχή, αλλά και την ισχυροποίηση της γεωπολιτικής θέσης της πατρίδας μας.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΗ: Μείωση τιμών κατά 5,9% στα πράσινα τιμολόγια Νοεμβρίου

Φθινοπωρινά ταξίδια: Οι 10 πιο ”ινσταγκραμικές” πόλεις

Βερροιόπουλος (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή): Οι νέες προκλήσεις στην ανάπτυξη των ΑΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!