Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Ζηλιασκόπουλος: Στα 700 εκατ. η αποεπένδυση στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Τεράστιο είναι το μέγεθος της αποεπένδυσης στον ελληνικό σιδηρόδρομο, καθώς ξεπέρασε τα 700 εκατ. ευρώ στην τελευταία 15ετία, δήλωσε ο Αθ. Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Εφοδιαστικής, πρόεδρος της Hellenic Train και πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ. Με τα γιγαντωμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο σιδηρόδρομος και, την έλλειψη μεγάλων υποδοχέων logistics, η Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει παγκόσμιος παίκτης στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Από το βήμα του 2ου South East Connectivity Forum, ο καθηγητής  Ζηλιασκόπουλος επισήμανε ότι η Ελλάδα αφενός άργησε πολύ να κάνει τα πρώτα οργανωμένα βήματα στον κλάδο των logistics, αφού ο πρώτος νόμος ψηφίσθηκε το 2014 και, αφ’ ετέρου, η ανάπτυξη σκοντάφτει στις καθυστερήσεις στη δημιουργία μεγάλων, κυρίως, 3P Logistics Centers, αλλά και για την εξυπηρέτηση , έστω, μόνο συγκεκριμένων ομίλων.

«Η εφοδιαστική αλυσίδα της Ελλάδας έχει κάνει αρκετά βήματα αλλά δεν είμαστε ακόμη εκεί που θέλουμε και πρέπει να είμαστε, για να γίνουμε κομμάτι της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα,  το 22013, η Ελλάδα ήταν στην 68η θέση του Logistics Performance Index και το 2023, κατακτήσαμε την 19η θέση. Αυτή η εντυπωσιακή ανάπτυξη οφείλεται στις ιδιωτικοποιήσεις λιμένων, στην ψηφιοποίηση των λειτουργιών, στη βελτίωση των διαδικασιών στα τελωνεία».

«Όμως», πρόσθεσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, «για να γίνει η Ελλάδα διεθνής παίκτης στα logistics, θα πρέπει να μπει στην πρώτη δεκάδα του L.P.I. , μαζί με χώρες όπως η Ολλανδία, η Σιγκαπούρη, η Γερμανία), χώρες που έχουν πολιτική για τα  logistics  αλλά και συνδέσεις με την ενδοχώρα».

Ο ελληνικός κλάδος logistics χρειάζεται συγκεκριμένα πράγματα για να αναπτυχθεί: Πολιτική βούληση από την πλευρά της κυβέρνησης για να υποστηριχθεί , αλλά και «μεγαλύτερη ενεργοποίηση από πλευράς του ιδιωτικού τομέα  που τείνει να είναι ως και σήμερα, εσωστρεφής με τις εταιρείες logistics να μη παρακολουθούν την ανάπτυξη των λιμανιών».

Το τρίτο πολύ μεγάλο εμπόδιο για την ανάπτυξη των ελληνικών logistics, είναι η κατάσταση του σιδηροδρόμου. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος, είναι θύμα μίας τεράστιας  αποεπένδυσης, της τάξης των 60 εκατ. κάθε χρόνο, από την εποχή εκδήλωσης της οικονομικής κρίσης.

«Η χρηματοδότηση του σιδηροδρόμου, μειώθηκε δραματικά και κάθετα, καθώς από τα 120 εκατ. ευρώ που διατίθεντο, κάθε χρόνο, για τη συντήρηση του ΟΣΕ, απότομα το ποσό αυτό μειώθηκε στα 45 εκατ., για σειρά ετών, αφού μόλις την τελευταία χρονιά η χρηματοδότηση αυξήθηκε στα 75 εκατ. ευρώ».

Ειδικά σε ότι αφορά στη δημιουργία μεγάλων logistics hubs, o κ. Ζηλιασκόπουλος εκτίμησε ότι μετά από αδράνεια πολλών ετών, στο επόμενο διάστημα θα αρχίσουν να υλοποιούνται έως και 5-6 σημαντικά projects, με δύο από αυτά να προωθούνται από το ΤΑΙΠΕΔ. Ένα από τα μεγάλα projects είναι το «Θριάσιο 1» των Goldair και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (σ.σ. στην Επιτροπη Ανταγωνισμού), ενώ υπάρχει και το επίσης πολύ μεγάλο έργο για το «Θριάσιο 2». Επίσης, είναι το Κέντρο που κάνει η Streem Global στην Ελευσίνα, το hub του ομίλου Fourlis για τα ΙΚΕΑ, στον Ασπρόπυργο και, το κέντρο logistics  που θα δημιουργηθεί στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, στη Θεσσαλονίκη.

Τέλος, ο κ. Ζηλιασκόπουλος, έδωσε ευρωπαϊκή διάσταση στο στόχο ανάπτυξης του ελληνικού κλάδου logistics, σημειώνοντας ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση και, ο νέος Επίτροπος Μεταφορών, ο κ. Τζιτζικώστας, θα πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες για να επιλυθεί το μεγάλο πρόβλημα που λέγεται ακυβερνησία των πανευρωπαϊκών  διαδρόμων ΙV, VII ( Δούναβης) και ο Διάδρομος Χ, από Θεσσαλονίκη, Βόρεια Μακεδονία, Σερβία, Σάλτσμπουργκι.

Διαβάστε επίσης                                                                            

Eurostat: Στο 163,9% του ΑΕΠ το δημόσιο χρέος της Ελλάδας

Playboy: Ο γιος του Χιου Χέφνερ δίνει 100 εκατ. για το brand

Πυρηνική ενέργεια: Η Ελλάδα μελετά τις νέες τεχνολογίες “χωρίς να βιάζεται”

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!