THEPOWERGAME
O πρόεδρος της ΠΟΞ, Γιάννης Χατζής, χαρακτήρισε αναγκαίες τις βιώσιμες υποδομές προκειμένου «να αναβαθμίσουν την τουριστική εμπειρία»
«Οι υποδομές πρέπει να σχεδιαστούν με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ενσωματώνοντας τις αρχές της βιωσιμότητας», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γιάννης Χατζής, συμπληρώνοντας την ανάγκη υλοποίησης αντίστοιχων έργων, που «πρωτίστως θα βελτιώνουν το επίπεδο των διαβίωσης των κατοίκων των περιοχών και στη συνέχεια θα αναβαθμίσουν τη συνολική τουριστική εμπειρία». Μάλιστα, ιδιαίτερη αναφορά έκανε σε υποδομές που αφορούν τόσο στη διαχείριση της καθημερινότητας όσο και στα μεγάλα έργα που απαιτούνται για την συνολική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στη χώρα.
Όπως τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Χατζής: «Τα έργα υποδομής δεν πρέπει να είναι απλή αναπαραγωγή παρωχημένων προτύπων. Η Ελλάδα δεν μπορεί να σκέφτεται το μέλλον με εργαλεία του παρελθόντος. Η ανάγκη για καινοτομία είναι επιτακτική. Και είναι ενθαρρυντικό ότι ο πρωθυπουργός, στη συνέντευξή του σε πρόσφατο σχετικό συνέδριο, έδειξε πως η χώρα μας προσανατολίζεται προς αυτή την κατεύθυνση».
Υπενθυμίζεται, ότι ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι η χώρα μας δεν πρέπει να αποκτήσει πρόβλημα υπεροτουρισμού και προσέθεσε ότι σε κάποια νησιά του Αιγαίου για κάποιους μήνες τον χρόνο οι υποδομές δοκιμάζονται. Τόνισε δε, πως εάν είχαμε καλύτερες υποδομές θα μπορούσαμε να υποδεχθούμε περισσότερους τουρίστες, και ανέφερε ως παραδείγματα μεταξύ άλλων τα απορρίμματα, την επάρκεια του νερού, την κίνηση στους δρόμους κ.ά.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζή: «Ο ελληνικός τουρισμός είναι το μεγάλο πλεονέκτημα της χώρας μας, με τεράστια συμβολή στα δημόσια έσοδα και την απασχόληση, στις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες, συνεισφέροντας 10,5 δισ. άμεσα στο ΑΕΠ και προσφέροντας 225.000 θέσεις εργασίας. Το 90% του ξενοδοχειακού ΑΕΠ παράγεται περιφερειακά και σχεδόν το 70% του τουριστικού ΑΕΠ παράγεται σε 3 νησιωτικές περιφέρειες».
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΞ: «Ωστόσο, για να μπορέσει ο τουρισμός να συνεχίσει να προσφέρει αυτά που θέλουμε και μπορεί δεν αρκεί η φυσική ομορφιά της χώρας μας ή η φιλοξενία των κατοίκων της, Ούτε αρκεί το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που παρέχουν οι τουριστικές επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι τους. Απαιτείται και η δημιουργία σύγχρονων, ανθεκτικών υποδομών. Υποδομών που πρωτίστως θα βελτιώσουν το επίπεδο των διαβίωσης των κατοίκων των περιοχών και στη συνέχεια θα αναβαθμίσουν τη συνολική τουριστική εμπειρία. Χωρίς αυτές δεν μπορούμε να μιλάμε για ένα βιώσιμο και ανθεκτικό τουριστικό προϊόν που θα παραμείνει ανταγωνιστικό. Και ασφαλώς δεν αναφερόμαστε μόνο σε σύγχρονα αεροδρόμια, ασφαλή οδικά δίκτυα, σύγχρονες μαρίνες και λιμάνια, τα οποία είναι οι «πύλες υποδοχής» του ταξιδιώτη του 21ου αιώνα. Αναφερόμαστε και σε υποδομές που αφορούν τη διαχείριση της καθημερινότητας, οι οποίες έχουν εξίσου μεγάλη σημασία».
Αναλύοντας τις προοπτικές υλοποίησης τέτοιου είδους υποδομών, ο κ. Χατζής ανέφερε: «Μεγάλο μέρος των υποδομών αυτών υπάγονται στην αρμοδιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Συνεπώς είναι εξαιρετικής σημασίας η ανταποδοτικότητα των τελών που η Τοπική Αυτοδιοίκηση εισπράττει να κατευθύνεται με διαφάνεια σε έργα που μπορούν να βελτιώσουν τη ζωή των κατοίκων των περιοχών και να υποστηρίξουν την υφιστάμενη και μελλοντική τουριστική κίνηση. Μόνο έτσι μπορεί να καλλιεργηθεί ειλικρινής σχέση μεταξύ των φορέων του τουρισμού και ιδιαίτερα των ξενοδόχων, οι οποίοι παράγουν το 50 % του άμεσου τουριστικού ΑΕΠ, με την τοπική αυτοδιοίκηση».
Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις της ΠΟΞ απέναντι στην πρόσφατη αύξηση των τελών που καλούνται να πληρώσουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις τόνισε ότι αυτές «δεν αφορούν μόνο το ύψος αυτών και το γεγονός ότι δεν κατανέμονται ισότιμα και σε άλλους κλάδους της οικονομίας. Η δυσαρέσκειά μας προέρχεται και από την έλλειψη οποιασδήποτε, τουλάχιστον ορατής, ανταποδοτικότητας».
Όπως είπε: «Τα έργα υποδομής δεν πρέπει να είναι απλή αναπαραγωγή παρωχημένων προτύπων. Η Ελλάδα δεν μπορεί να σκέφτεται το μέλλον με εργαλεία του παρελθόντος. Η ανάγκη για καινοτομία είναι επιτακτική. Οι υποδομές πρέπει να σχεδιαστούν με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ενσωματώνοντας τις αρχές της βιωσιμότητας. Και είναι ενθαρρυντικό ότι ο Πρωθυπουργός έδειξε πως η χώρα μας προσανατολίζεται προς αυτή την κατεύθυνση».
Διαβάστε επίσης
Ιπτάμενα ταξί: Χορός δισεκατομμυρίων για τις μετακινήσεις του αύριο
Κομηνέας: Το στοίχημα για τον χωροταξικό σχεδιασμό στην Αστυπάλαια
Έρχεται πρόγραμμα επιδότησης αντλιών θερμότητας