THEPOWERGAME
Με το βλέμμα στραμμένο στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο που θα πραγματοποιηθεί στις 9-10 Νοεμβρίου κινούνται τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης της Αθήνας. Το κορυφαίο αθλητικό και πολιτιστικό γεγονός προσελκύει κάθε χρόνο χιλιάδες δρομείς από πολλές χώρες του πλανήτη και αποτελεί μια τονωτική ένεση για τον τουρισμό της πρωτεύουσας.
Ο φετινός Μαραθώνιος και οι παράλληλες εκδηλώσεις του αναμένεται να προσελκύσουν 73.000 δρομείς που ήδη έχουν δηλώσει συμμετοχή σε μια από τις φετινές αποστάσεις (21.000 στον μαραθώνιο, 15.000 στα 10χλμ, 26.000 στα 5χλμ, 8.000 παιδιά για τον παιδικό αγώνα και 2.600 φοιτητές για τον Πανεπιστημιακό). Περίπου 18.000 δρομείς έρχονται από το εξωτερικό. Έτσι, ο φετινός Μαραθώνιος αναμένεται να αποτελέσει τον πιο επιτυχημένο της ιστορίας.
Οι εκτιμήσεις για τον τουρισμό
Εκτός από αθλητικό γεγονός, ο Μαραθώνιος έχει και τουριστικό πρόσημο. Εξ ου και το Υπουργείο Τουρισμού τον στηρίζει διαχρονικά. Σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε ο ΣΕΓΑΣ και η Περιφέρεια Αττικής, η κα Όλγα Κεφαλογιάννη υπογράμμισε ότι αθλητικά γεγονότα όπως ο Αυθεντικός Μαραθώνιος προσφέρουν ξεχωριστές ευκαιρίες γνωριμίας με τη χώρα μας, προάγουν τον αθλητικό τουρισμό, και συμβάλλουν καίρια στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας κατά την περίοδο εκτός της τουριστικής αιχμής, που συνιστά κεντρικό στόχο της στρατηγικής του Υπουργείου.
Η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού βρίσκεται επίσης ανάμεσα στους υποστηρικτές, με περισσότερα από 25 ξενοδοχεία να συμμετέχουν ως «marathon hotels», προσφέροντας ειδικό «καλωσόρισμα», πρωινό, διατροφικά μενού, κ.ά.
Με βάση τα περυσινά στοιχεία, τα έσοδα για την αγορά του κέντρου της Αθήνας από τους αθλητές, τους συνοδούς και τους επισκέπτες, ανήλθαν σε 45 εκατ. ευρώ. Στα ίδια επίπεδα αναμένεται να κινηθούν και φέτος τα έσοδα αυτά, κάτι που ενισχύει σημαντικά τα ταμεία των τουριστικών επιχειρήσεων αλλά και διαφόρων άλλων κλάδων, όπως εστίαση, λιανικό εμπόριο, κ.ά.
Οι περισσότεροι επισκέπτες πρόκειται να επιλέξουν για τη διαμονή τους το κέντρο της Αθήνας, ενώ μία μεγάλη μερίδα κατευθύνεται και στα πέριξ του Μαραθώνα. Για τις κρατήσεις τους, επέλεξαν τόσο τα τουριστικά γραφεία, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα που δίνουν οι οργανωμένες αποστολές – γκρουπ, όσο και τις μεμονωμένες μετακινήσεις.
Ένα σημαντικό μερίδιο των επισκεπτών επιλέγει και τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Περίπου 400 καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης ενοικιάζονται φέτος μέσω πλατφορμών στην ευρύτερη περιοχή του Μαραθώνα και της Νέας Μάκρης, από 160 πέρυσι, και ήδη οι διαθεσιμότητες για το διάστημα των αγώνων είναι περιορισμένες.
Πολλοί από τους ξένους επισκέπτες επιλέγουν να ταξιδέψουν στην Αθήνα μαζί με τις οικογένειές τους, καθώς ο Μαραθώνιος αποτελεί μια ευκαιρία για διακοπές και περιηγήσεις στην πρωτεύουσα αλλά και τις γύρω περιοχές. Ο μέσος όρος παραμονής των ξένων επισκεπτών στη χώρα διαρκεί, με βάση τα στοιχεία του ΣΕΓΑΣ, τέσσερις ημέρες. Ωστόσο, οι θετικές επιπτώσεις της διοργάνωσης δεν έχουν επεκταθεί και στον τουρισμό των νησιών του Αργοσαρωνικού, τα οποία παρά την κοντινή τους απόσταση, μοιάζουν αποκομμένα από τα τεκταινόμενα στην πρωτεύουσα.
Πώς εξελίσσεται ο τουρισμός της Αθήνας
Πάνω από 17,2 εκατομμύρια επιβάτες έχουν περάσει από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών από την αρχή του έτους έως το τέλος Σεπτεμβρίου, αριθμός αυξημένος κατά 16% σε σύγκριση με την επιβατική κίνηση (αφίξεις συν αναχωρήσεις) του ίδιου διαστήματος του 2023.
Αύξηση -αν και σε μικρότερο βαθμό- εμφανίζουν και οι πληρότητες των αθηναϊκών ξενοδοχείων. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία για τους 8 πρώτους μήνες του έτους, τα ξενοδοχεία κατέγραψαν μέση πληρότητα 77,5% έναντι 76,1% του 2023 (θετική μεταβολή της τάξης του 1,9%). Ακολουθώντας ωστόσο την τάση που παρατηρήθηκε σε ολόκληρη τη χώρα, ο Ιούλιος και ο Αύγουστος σημείωσαν μειωμένες επιδόσεις, καθώς οι τουρίστες προτίμησαν να επισκεφθούν την πρωτεύουσα τους μήνες εκτός αιχμής. Αυτό δίνει ένα ισχυρό θετικό μήνυμα για τη δυναμική του τουρισμού της Αθήνας σε 12μηνη βάση, και διοργανώσεις όπως ο Αυθεντικός Μαραθώνιος συνηγορούν σε αυτήν την προσπάθεια.
Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη στον σχεδιασμό της στρατηγικής προώθησης του τουριστικού προορισμού είναι το γεγονός ότι τα οικονομικότερα ξενοδοχεία 3* συνεχίζουν να παρουσιάζουν μέση πληρότητα άνω του μέσου όρου και συγκεκριμένα της τάξης του 84,4% σε επίπεδο 8μήνου και του 86,8% τον φετινό Αύγουστο.
Διαβάστε επίσης
Charpentier: Πώς η εξοικονόμηση νερού θα δημιουργήσει 13.000 θέσεις εργασίας
Η μάχη των δισεκατομμυριούχων: Πόσοι χρηματοδοτούν Τραμπ και πόσοι Χάρις
Λίμνη Κρεμαστών: Παραδόθηκε η προκαταρκτική μελέτη, πώς προχωρά το έργο