Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Σταϊκούρας: Τα κέρδη από τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού

Περίπου 7 δισεκατομμύρια ευρώ, πιθανότατα και παραπάνω, θα είναι σωρευτικά στο τέλος της εικοσιπενταετίας το κέρδος για το Δημόσιο, από τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, που κυρώθηκε στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με τον Χρήστο Σταϊκούρα.

«Αυτό σημαίνει ότι αφού έχουμε ελάφρυνση του δημοσίου χρέους, τα δημόσια οικονομικά είναι πιο σταθερά και δυνητικά δημιουργείται κάποιος συνολικός δημοσιονομικός χώρος για πρόσθετες αναπτυξιακές και κοινωνικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης» υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8.

«Με απλούς όρους, την Παρασκευή εισέπραξε το Δημόσιο 3,27 δισεκατομμύρια ευρώ. Μειώνεται το χρέος. Κάθε χρόνο θα εισπράττει το 9,3% των εσόδων. Και ταυτόχρονα από τη στιγμή που εισπράξαμε αυτό το ποσό, γλιτώνουμε τόκους από δανεισμό που θα έπρεπε να κάνουμε τα επόμενα 25 χρόνια. Αυτή είναι η μία ωφέλεια. Η δεύτερη ωφέλεια πιο πρακτική είναι ότι από την Κυριακή τα ξημερώματα οι πολίτες πληρώνουν 2.5 ευρώ διόδια αντί για 2.8 ευρώ. Υπάρχει μία μείωση συνεπώς στα διόδια ύψους 0,3 ευρώ» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Το Δημόσιο θα μπορεί να “μπλοκάρει” αύξηση στην τιμή των διοδίων

«Αυτή η μείωση των 30 λεπτών θα ισχύει ουσιαστικά για την επόμενη 5ετία, εξήγησε ο κ. Σταϊκούρας, με την όποια τιμαριθμοποιημένη μεταβολή όπως γίνεται σε όλους τους αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα.

«Εκτιμούμε ότι δεν θα έχουμε μεγάλο ύψος πληθωρισμού, όπως αντιμετωπίσαμε κάτι αντίστοιχο στο πρόσφατο παρελθόν και μετά την 5ετία υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής τιμής των διοδίων, όμως η μέση τιμή θα παραμένει στα δυόμιση ευρώ. Υπάρχει η δυνατότητα να εισηγηθεί ο παραχωρησιούχος σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας αύξηση του τιμήματος, μέχρι 30%, προφανώς κάποιες άλλες θα είναι αντίστοιχη περαιτέρω μείωση, αλλά για να γίνει αυτό και αν γίνει θα πρέπει να υπάρχουν δείκτες κυκλοφοριακού φόρτου, οι οποίοι θα τεκμηριώνουν επαρκώς από τον νέο παραχωρησιούχο ότι θα πρέπει να κάνει αυτή τη μεταβολή για να μην υπάρχει ακόμα μεγαλύτερος φόρτος στους δρόμους. Θα πρέπει να υπάρχει έλεγχος από τον ανεξάρτητο μηχανικό. Θα πρέπει να υπάρχει έγκριση από το Δημόσιο που δεν είναι δεδομένο ότι θα υπάρχει έγκριση και θα πρέπει να υπάρχει και κοινοποίηση και προληπτικός έλεγχος εάν κριθεί απαραίτητο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή» ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.

«Η μέση τιμή θα παραμένει 2,5 ευρώ εκείνη την ημέρα, για παράδειγμα. Και για να γίνει αυτό, ακόμα και αν το επιδιώξει ο παραχωρησιούχος, υπάρχουν τέσσερις προϋποθέσεις τις οποίες τις έχω πει και δημόσια στη Βουλή» συμπλήρωσε.

Προσέθεσε ακόμα ότι υπάρχει για πρώτη φορά μια σημαντική παρέμβαση, η οποία αφορά στην Αττική Οδό και είναι η μόνιμη απαλλαγή από την καταβολή διοδίων σε επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά πλήρη ή μη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία.

Επιπλέον, ο υπουργός προσέθεσε πως σε ένα σημαντικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αθήνα-Θεσσαλονίκη, εκεί που είναι δηλαδή η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, έχει γίνει μια σημαντική παρέμβαση από την πολιτεία μετά την αναχρηματοδότηση που πετύχαμε πρόσφατα και χωρίς κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς επιβάρυνση έμμεση των φορολογουμένων, οι πολίτες πληρώνουν περίπου 3 ευρώ λιγότερο στις μετακινήσεις τους μέχρι το τέλος του 25 από 1η Οκτωβρίου.

Διαβάστε επίσης

Είσοδος της Latsco στην Αττική Οδό με 10%

Mπερλουσκόνι: Τα παιδιά του “Καβαλιέρε”, η Μελόνι και ο Ταγιάνι

Green Tank: Ραγδαία μείωση του CO2 από την ηλεκτροπαραγωγή

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!