Γ.Δ.
1418.42 -0,73%
ACAG
-0,34%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.59
CENER
-2,04%
9.59
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+0,11%
9.5
NOVAL
-0,38%
2.59
OPTIMA
0,00%
12.88
TITC
-2,58%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-0,14%
1.478
ΑΒΕ
+0,21%
0.477
ΑΔΜΗΕ
-1,26%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-1,01%
2.95
ΑΛΦΑ
-0,37%
1.4845
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.54
ΑΡΑΙΓ
+0,57%
10.63
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.7
ΑΣΤΑΚ
+1,42%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.66
ΑΤΤ
+0,66%
4.57
ΑΤΤΙΚΑ
+0,87%
2.32
ΒΙΟ
-0,36%
5.58
ΒΙΟΚΑ
-1,79%
1.65
ΒΙΟΣΚ
-1,92%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,34%
17.38
ΔΑΑ
-0,37%
7.57
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-0,68%
11.66
ΔΟΜΙΚ
-1,84%
3.2
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,46%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-0,33%
1.525
ΕΕΕ
-1,24%
31.96
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.698
ΕΛΒΕ
+0,93%
5.45
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.99
ΕΛΛ
0,00%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,63%
1.88
ΕΛΠΕ
-0,72%
6.9
ΕΛΣΤΡ
-0,97%
2.05
ΕΛΤΟΝ
-1,18%
1.67
ΕΛΧΑ
-0,44%
1.824
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,26%
1.175
ΕΤΕ
-1,31%
7.55
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.24
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.65
ΕΥΡΩΒ
-1,27%
1.95
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.405
ΙΑΤΡ
0,00%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-0,90%
0.33
ΙΛΥΔΑ
+4,29%
1.825
ΙΝΚΑΤ
-1,64%
4.81
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.58
ΙΝΛΟΤ
-0,54%
1.11
ΙΝΤΕΚ
+0,67%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
+2,06%
1.24
ΙΝΤΚΑ
-1,65%
2.985
ΚΑΡΕΛ
+1,75%
348
ΚΕΚΡ
-2,08%
1.41
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
+1,26%
1.61
ΚΟΡΔΕ
-0,25%
0.405
ΚΟΥΑΛ
+2,59%
1.19
ΚΟΥΕΣ
-0,78%
5.06
ΚΡΙ
-3,03%
12.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-4,74%
1.005
ΛΑΒΙ
-2,04%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-0,67%
7.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
-1,57%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.36
ΛΟΥΛΗ
+1,93%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,87%
2.29
ΜΕΡΚΟ
+3,24%
44.6
ΜΙΓ
-2,06%
3.32
ΜΙΝ
-4,35%
0.55
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,19%
20.86
ΜΟΝΤΑ
+0,82%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,19%
2.66
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-2,26%
25.12
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
-1,24%
1.985
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,47%
33.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-2,86%
0.748
ΞΥΛΚ
+0,74%
0.272
ΞΥΛΠ
+3,65%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.3
ΟΛΠ
+1,66%
27.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.43
ΟΠΑΠ
+0,19%
15.71
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,62%
0.799
ΟΤΕ
+0,84%
15.52
ΟΤΟΕΛ
+0,55%
10.9
ΠΑΙΡ
+3,83%
1.03
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,89%
3.687
ΠΕΡΦ
+1,39%
6.58
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.98
ΠΛΑΘ
+0,81%
3.74
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+1,29%
1.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-1,16%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
+0,86%
1.755
ΣΑΡ
+0,56%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.342
ΣΙΔΜΑ
+1,55%
1.64
ΣΠΕΙΣ
+0,33%
6.16
ΣΠΙ
+2,00%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.52
ΤΖΚΑ
0,00%
1.25
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,13%
1.586
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,18%
3.775
ΧΑΙΔΕ
+1,67%
0.61

Ταχιάος για Αττική Οδό: Οι παραχωρήσεις εξασφαλίζουν ποιότητα

«Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι οι παραχωρήσεις έχουν ένα χαρακτηριστικό: Εξασφαλίζουν την ποιότητα», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, στη συζήτηση για την κύρωση της Σύμβασης της Αττικής Οδού από τη Βουλή, προσθέτοντας ότι «όλα αυτά τα χρόνια με την εξαίρεση του ατυχούς γεγονότος της διαχείρισης της χιονόπτωσης του 2022, η Αττική Οδός ήταν ένας δρόμος υπόδειγμα».

«Το ζήτημα, λοιπόν, δεν είναι αν είναι κακός ο ιδιώτης, επειδή θέλει να κερδίσει, αλλά αν ο ιδιώτης μπορεί να λύσει προβλήματα που δύσκολα μπορεί να προσεγγίσει το Δημόσιο. Είναι βέβαια αναγκαίο η σχέση αυτή, μεταξύ ιδιώτη και Δημοσίου, να διέπεται από διαφάνεια», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Νίκος Ταχιάος.

Ταχιάος: Ολόκληρη η τοποθέτησή του 

Η συζήτηση που γίνεται για τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού έχει έντονη ιδεολογική χροιά.

Πέραν λοιπόν από ιδεοληπτικές τοποθετήσεις που ακούστηκαν στην αίθουσα, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι το Δημόσιο, από τη φύση του, δεν είναι καλό ή κακό, ούτε ο ιδιώτης είναι καλός ή κακός. Αυτό που έχει αποδειχθεί, από την εμπειρία μας, τα τελευταία χρόνια, είναι ότι το Δημόσιο είναι αναποτελεσματικό.

Επομένως, ένα τόσο σύνθετο έργο, όπως η λειτουργία μιας οδού, εν προκειμένω της Αττικής Οδού των 70χλμ., είναι πολύ δύσκολο, να το διαχειριστεί με αποτελεσματικότητα το Δημόσιο. Και νομίζω ότι αυτό το γνωρίζουμε όλοι.

Το ζήτημα, λοιπόν, δεν είναι αν είναι κακός ο ιδιώτης, επειδή θέλει να κερδίσει, αλλά αν ο ιδιώτης μπορεί να λύσει προβλήματα που δύσκολα μπορεί να προσεγγίσει το Δημόσιο. Είναι βέβαια αναγκαίο η σχέση αυτή, μεταξύ ιδιώτη και Δημοσίου, να διέπεται από διαφάνεια.

Το Σχέδιο Νόμου που φέραμε σήμερα στη Βουλή για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, ρυθμίζει, καταρχάς, το ζήτημα της μετάβασης, στη Νέα Αττική Οδό, η οποία από μόνη της είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση.

Στην περίπλοκη αυτή εξίσωση ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, είχε βάλει την παράμετρο του χρόνου, καθώς το τίμημα πρέπει να εισπραχθεί φέτος, μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου. Εξετάσαμε πολλά ενδεχόμενα. Οφείλω, λοιπόν, να πιστώσω στον κ. Χατζηδάκη την πίεση που άσκησε προς την κατεύθυνση αυτή. Στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι με τις διατάξεις του νόμου οι οποίες εισάγονται, σήμερα, στη Βουλή, αυτή η δύσκολη μετάβαση γίνεται πραγματικότητα.

Όσον αφορά στο ερώτημα γιατί επιλέχθηκε η λύση της παραχώρησης με διόδια, θα πρέπει να γίνει σαφές ότι αναφερόμαστε σε ένα κλειστό σύστημα. Δεν μιλάμε για μια επιχείρηση η οποία μπορεί να αναπτύσσεται με ένα business plan. Ένας δρόμος όπως η Αττική Οδός, είναι ένα κλειστό σύστημα με πολύ συγκεκριμένη χωρητικότητα, με πολύ συγκεκριμένη εξυπηρέτηση.

Εάν δεν βάλουμε διόδια ή αν τα μειώσουμε δραματικά, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχουμε μια προκαλούμενη κυκλοφορία, η οποία θα φτάσει την οδό στα όριά της. Δεν θα μπορούσαμε ποτέ να καταργήσουμε τα διόδια. Εάν την Κυριακή το πρωί είχαμε ανοιχτές όλες τις μπάρες της Αττικής Οδού, το Λεκανοπέδιο θα ασφυκτιούσε, θα είχε παραλύσει.

Επίσης, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι οι παραχωρήσεις έχουν ένα χαρακτηριστικό: Εξασφαλίζουν την ποιότητα. Όλα αυτά τα χρόνια με την εξαίρεση του ατυχούς γεγονότος της διαχείρισης της χιονόπτωσης του 2022, η Αττική Οδός ήταν ένας δρόμος υπόδειγμα.

Σε κάθε περίπτωση, η Σύμβαση η οποία έχουμε μπροστά μας πέρασε από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Το Ελεγκτικό Συνέδριο, εκ των πραγμάτων, έλαβε υπόψη του τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου. Κατά συνέπεια, είναι ξεκάθαρο ότι μιλάμε για μια σύμβαση η οποία θεραπεύει ελαττώματα του παρελθόντος.

Για αυτό ζητώ από τη Βουλή να κυρώσει τη Σύμβαση. Είμαι βέβαιος ότι στην πορεία του χρόνου, η Κυβέρνηση για την επιλογή της θα κριθεί θετικά. Είναι μία από τις μεταρρυθμίσεις οι οποίες πρέπει να πιστώνονται στις Κυβερνήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη. Είναι μια από τις πολύ γενναίες μεταρρυθμίσεις για τις οποίες ερχόμαστε ενώπιος – ενωπίω με τη Βουλή και τον ελληνικό λαό για να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε μια πολιτική, η οποία προστατεύει το δημόσιο συμφέρον και εξυπηρετεί τους πολίτες».

Διαβάστε επίσης

Reuters: 6 ελληνικές ναυτιλιακές έχουν δεχθεί απειλές στην Ερυθρά

Ακονίζουν τα “μαχαίρια” τους Τουρκία και Γερμανία για το ντονέρ

Cenergy Holdings: Ανοίγει ο δρόμος για το νέο εργοστάσιο στις ΗΠΑ, μετά την ΑΜΚ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!