Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Πώς ο Πειραιάς εξελίσσεται σε αυτόνομο τουριστικό προορισμό

Τα τελευταία χρόνια ο Πειραιάς έχει εισέλθει σε μια φάση συστηματικής ανάπλασης, προσελκύοντας επενδύσεις που ανοίγουν τον δρόμο ώστε, εκτός από πύλη εισόδου, να καταστεί και αυτόνομος τουριστικός προορισμός.

Αυτός είναι άλλωστε και ο στόχος της δημοτικής αρχής, όπως είπε ο δήμαρχος, Γιάννης Μώραλης, στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε χθες στο Δημοτικό Θέατρο, από κοινού με τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιά, με τίτλο «Η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη κρίσιμος παράγοντας για το μέλλον του πειραϊκού εμπορίου». Τονίζοντας πολλές φορές ότι οι όποιες επενδύσεις πρέπει να γίνουν με κανόνες και όρια, ώστε να μη διαταράσσεται η ομαλή διαβίωση των μόνιμων κατοίκων, ο κ. Μώραλης εξήγησε ότι ο Πειραιάς μπορεί να αποτελέσει και αυτόνομο τουριστικό προορισμό, κυρίως στη λογική των ολιγοήμερων διακοπών, είτε ως city break, είτε πριν ή έπειτα από μια κρουαζιέρα.

Οι νέοι σταθμοί του μετρό και η επέκταση του τραμ, η ανάδειξη σημαντικών αξιοθέατων, όπως το Δημοτικό Θέατρο και το Ναυτικό Μουσείο, αλλά και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις που έχει θεσμοθετήσει ο Δήμος, βάζουν τις βάσεις για την προσέλκυση τουριστών, όπως είπε ο κ. Μώραλης. Και τόνισε ότι ο Δήμος συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Πειραιά (το οποίο διαθέτει τμήματα Τουριστικών Σπουδών και Ναυτιλιακών Σπουδών), ενώ είναι ανοιχτός να συνεργαστεί με ιδιώτες που επιθυμούν να επενδύσουν στην πόλη.

Και, όπως φαίνεται, ο Πειραιάς έχει μπει στο στόχαστρο των επενδυτών.

Νέο ξενοδοχείο στον Πειραιά σχεδιάζει η DIMAND

Ύστερα από 10 χρόνια επενδυτικής παρουσίας στον Πειραιά, όπου έχει αναπτύξει σημαντικά έργα στα παλιά εργοστάσια του Παπαστράτου και στον Πύργο Πειραιά, ύψους 300 εκατ. ευρώ, και αφού ανέλαβε την ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου της πόλης, η DIMAND εξετάζει πλέον και το ενδεχόμενο μετατροπής υφιστάμενου κτιρίου σε ξενοδοχείο.

Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων, Δημήτρης Ανδριόπουλος, η DIMAND έχει αγοράσει ένα παλιό κτίριο του Αγούδημου, στην πλατεία Καραϊσκάκη, το οποίο σκέφτεται να μετατρέψει σε ξενοδοχείο. Πρότεινε, μάλιστα, στον παρευρισκόμενο ξενοδόχο, Σταύρο Μήτση, να αναλάβει τη διαχείρισή του.

Εντυπωσιακές οι πληρότητες του ξενοδοχείου της Mitsis Hotels στον Πειραιά

Ο Σταύρος Μήτσης, ο οποίος πρόσφατα πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιο της ξενοδοχειακής αλυσίδας Mitsis Hotels τη μονάδα N’U Piraeus Port, εξήγησε στην ίδια εκδήλωση γιατί αποφάσισε να επενδύσει στην πόλη. «Η δυναμική του Πειραιά είναι τεράστια. Κανείς δεν είχε κοιτάξει εδώ τον τουρισμό τα προηγούμενα χρόνια, η περιοχή ήταν απλώς ένα πέρασμα. Όμως ο Πειραιάς έχει αυθεντικότητα, την οποία χρειάζεται ο τουρισμός, έχει παράδοση γαστρονομική, κοινωνική και οικονομική», είπε ο κ. Μήτσης.

Και ανέφερε ότι η επένδυσή του στο εγκαταλελειμμένο κτίριο της ποτοποιίας Μεταξά, ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, ετοιμάζεται να ξεπεράσει ακόμα και τις προσδοκίες της ελληνικής ξενοδοχειακής αλυσίδας κατά τουλάχιστον δύο φορές. «Δεν περιμέναμε να έχουμε τέτοιες πληρότητες», ομολόγησε, σημειώνοντας ότι το κοινό του ξενοδοχείου είναι μεσαίας οικονομικής κατηγορίας τουρίστες, κυριολεκτικά απ’ όλον τον κόσμο. Εξέφρασε, μάλιστα, την πεποίθηση ότι ο Πειραιάς μπορεί να αποτελέσει έναν δυναμικό τουριστικό προορισμό, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξουν και άλλες μονάδες που θα προσελκύσουν τέτοιου είδους τουρίστες.

Καινοτόμες προτάσεις αναβάθμισης του Πειραιά

Από την ημερίδα δεν έλειψαν και προτάσεις για την αναβάθμιση της πόλης, τόσο για τους τουρίστες, όσο -κυρίως- για τους ίδιους τους κατοίκους.

Η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, από το στάδιο Καραϊσκάκη μέχρι τον τερματικό σταθμό στο λιμάνι, αναδείχτηκε από τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου, Θοδωρή Καπράλο. Πρόκειται για μια πρόταση για την οποία είχε γίνει και παλαιότερα σχετική μελέτη και μάλιστα ο κ. Ανδριόπουλος ανέφερε ότι η DIMAND έχει προσφερθεί να χρηματοδοτήσει την επικαιροποίησή της, καθώς πρόκειται για ένα έργο που θα δώσει νέα πνοή στην πόλη, η οποία αυτήν τη στιγμή «κόβεται στα δύο από τις γραμμές».

Επιπλέον, ο κ. Καπράλος επανέφερε το θέμα της δημιουργίας μια σύγχρονης κλειστής αγοράς, της Ιπποδάμειας Αγοράς, στον χώρο του παλιού αμαξοστασίου των λεωφορείων των πρώην ΗΣΑΠ. Αυτό το έργο, που έχει παγώσει εδώ και αρκετά χρόνια, μπορεί να αποτελέσει έναν ολοκληρωμένο γαστρονομικό προορισμό, με εμπορικά καταστήματα τροφίμων, γευσιγνωσίες και εστιατόρια.

Ακόμη, ο κ. Ανδριόπουλος, σημειώνοντας τον ρόλο που παίζουν τα τοπόσημα στην τουριστική ανάπτυξη, πρότεινε την αξιοποίηση κτιρίων που πλέον είναι εγκαταλελειμμένα, όπως η Παγόδα και το κτίριο του Κεράνη, κατά το παράδειγμα της μετατροπής της παλιάς σιταποθήκης σε Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων.

Ταυτόχρονα, οι ομιλητές σημείωσαν την ανάγκη για δημιουργία σύγχρονων κατοικιών, όχι όμως πολυτελών, αλλά τέτοιων που να απευθύνονται σε μεσαίας οικονομικής επιφάνειας πολίτες. Ο κ. Ανδριόπουλος ανέφερε ότι η DIMAND έχει αποκτήσει κάποια κτίρια στον Άγιο Διονύσιο, τα οποία σκοπεύει να αξιοποιήσει ως κατοικίες με κοινωνικό προσανατολισμό (για εργαζόμενους, φοιτητές κ.λπ.). Ο κ. Κωνσταντίνος Πετρίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της DKG Development, ανέφερε ότι ήδη η εταιρεία του αναπτύσσει κατοικίες που απευθύνονται στην ελληνική αγορά, όπως και φοιτητικές εστίες, αλλά και κτίρια που απευθύνονται σε σύγχρονες ανάγκες διαμονής, όπως co-living, κατοικίες για digital nomads και serviced apartments.

Ο ρόλος της κρουαζιέρας

Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας παίζει σημαντικό ρόλο στη γενικότερη τουριστική ανάπτυξη του Πειραιά. Και ενώ φέτος το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας προσέλκυσε περίπου 1.100 κρουαζιερόπλοια (με το 40% εξ αυτών να είναι homeporting) και 1,5 εκατομμύριο επιβάτες, οι δυνατότητες να αξιοποιήσει την κρουαζιέρα είναι πολύ μεγαλύτερες, όπως είπε ο κ. Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο επιβάτης του κρουαζιερόπλοιου που πιάνει ελληνικό λιμάνι ξοδεύει κατά μέσο όρο 100 ευρώ στον προορισμό, ενώ σε άλλο λιμάνι της Μεσογείου ξοδεύει 400 ευρώ.

Τέλος, ο κ. Κορκίδης σημείωσε την έλλειψη συνεδριακού κέντρου στον Πειραιά και κάλεσε τους επενδυτές να εξετάσουν το ενδεχόμενο να δημιουργήσουν μια τέτοια υποδομή, καθώς υπάρχει σημαντική ζήτηση, για την οποία δεν αρκεί η αίθουσα του Επιμελητηρίου.

Διαβάστε επίσης

Ακίνητα: Δημιουργούνται νέοι πόλοι στα κτίρια γραφείων

Εθνική Τράπεζα: Τα μακροπρόθεσμα funds και το σενάριο στρατηγικού επενδυτή

Απολιγνιτοποίηση: Ο οδικός χάρτης στις χώρες του ΟΟΣΑ, η θέση της Ελλάδας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!