Γ.Δ.
1468.7 -0,17%
ACAG
-0,34%
5.94
BOCHGR
-2,69%
4.7
CENER
+0,40%
10.06
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,64%
9.3
NOVAL
-2,24%
2.62
OPTIMA
+0,15%
12.96
TITC
+1,14%
35.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4
ΑΒΑΞ
+1,43%
1.562
ΑΒΕ
-0,84%
0.47
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.385
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,73%
2.94
ΑΛΦΑ
-1,97%
1.593
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,91%
11.1
ΑΣΚΟ
-2,13%
2.76
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.04
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
-1,60%
8.6
ΑΤΤ
-0,79%
5.02
ΑΤΤΙΚΑ
-0,85%
2.34
ΒΙΟ
-1,69%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+1,33%
1.9
ΒΙΟΣΚ
-0,30%
1.65
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+2,70%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-1,75%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
17.62
ΔΑΑ
-0,13%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-1,13%
12.24
ΔΟΜΙΚ
+0,31%
3.195
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,60%
0.318
ΕΒΡΟΦ
+2,82%
1.64
ΕΕΕ
+0,56%
32.52
ΕΚΤΕΡ
-3,36%
1.84
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.07
ΕΛΛ
0,00%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,99%
1.97
ΕΛΠΕ
-0,71%
6.99
ΕΛΣΤΡ
+0,47%
2.15
ΕΛΤΟΝ
-1,06%
1.682
ΕΛΧΑ
-0,52%
1.916
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-2,27%
1.29
ΕΤΕ
+0,46%
7.844
ΕΥΑΠΣ
+3,80%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,60%
2.09
ΕΧΑΕ
-1,18%
4.61
ΙΑΤΡ
0,00%
1.555
ΙΚΤΙΝ
-0,27%
0.369
ΙΛΥΔΑ
+1,51%
1.685
ΙΝΚΑΤ
-0,30%
4.915
ΙΝΛΙΦ
+0,20%
4.95
ΙΝΛΟΤ
-1,39%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+0,83%
6.04
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,72%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-1,27%
3.11
ΚΑΡΕΛ
+1,23%
328
ΚΕΚΡ
0,00%
1.485
ΚΕΠΕΝ
+5,56%
1.52
ΚΛΜ
-0,60%
1.66
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.439
ΚΟΥΑΛ
-2,26%
1.21
ΚΟΥΕΣ
+0,58%
5.22
ΚΡΙ
+0,37%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,34%
1.045
ΛΑΒΙ
+1,74%
0.819
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.54
ΛΑΜΨΑ
-1,02%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.93
ΛΕΒΚ
+29,03%
0.24
ΛΕΒΠ
-1,50%
0.262
ΛΟΓΟΣ
-0,72%
1.37
ΛΟΥΛΗ
+6,35%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
0,00%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-0,41%
2.45
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-0,15%
3.325
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,30%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.76
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.68
ΜΟΥΖΚ
-2,07%
0.71
ΜΠΕΛΑ
+1,39%
26.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.6
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.985
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-1,05%
35.82
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+1,79%
0.796
ΞΥΛΚ
-1,71%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.368
ΟΛΘ
+1,90%
21.4
ΟΛΠ
+0,54%
28
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.44
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.818
ΟΤΕ
+0,50%
16.08
ΟΤΟΕΛ
+0,18%
11.06
ΠΑΙΡ
-0,40%
0.996
ΠΑΠ
+0,43%
2.31
ΠΕΙΡ
-0,51%
3.93
ΠΕΡΦ
+0,57%
7
ΠΕΤΡΟ
+3,50%
8.28
ΠΛΑΘ
-0,78%
3.83
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-0,83%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-0,75%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
-1,63%
1.805
ΣΑΡ
+0,74%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,57%
0.353
ΣΙΔΜΑ
+1,85%
1.655
ΣΠΕΙΣ
+1,25%
6.5
ΣΠΙ
+2,22%
0.646
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,26%
19.45
ΤΖΚΑ
-0,73%
1.365
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.624
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-9,94%
7.25
ΦΡΙΓΟ
+9,68%
0.272
ΦΡΛΚ
-1,00%
3.955
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

ΟΣΕ: Από το 2026 ο νέος Προαστιακός Δυτικής Αττικής

Το δεύτερο εξάμηνο του 2026, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ο νέος Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής προϋπολογισμού 132 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

«Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής, που ξεκίνησε με την υπογραφή της σύμβασης τον Δεκέμβριο του 2023, υλοποιείται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, παρότι υπήρξαν αρκετά “αγκάθια”, προσθέτει, τα οποία σχετίζονται κυρίως με απαλλοτριώσεις. Το 90% αυτών των ζητημάτων έχει επιλυθεί και σύντομα θα διευθετηθεί και το υπόλοιπο 10%, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα».

Παραθέτοντας τα οφέλη του έργου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, σημειώνει πως «όχι μόνο θα διευκολύνει περιοχές με πληθυσμό που απασχολείται σε βιομηχανίες της ευρύτερης περιοχής, αλλά κατά μήκος του οργανώνεται αυτή τη στιγμή ένας μεγάλος αριθμός logistics centers τα οποία θα εξυπηρετηθούν από το τρένο, ενώ παράλληλα θα μειωθεί ο φόρτος των βαρέων οχημάτων που κυκλοφορούν στον άξονα ΠΑΘΕ». Όπως τονίζει, ένα εμπορευματικό τρένο ισούται με την κυκλοφορία 15 – 20 βαρέων οχημάτων στους οδικούς άξονες.

Το έργο αναβάθμισης του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής και συγκεκριμένα το Τμήμα Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων – Π.Σ. Μεγάρων, με ανάδοχο την εταιρεία ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF) και θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το έργο αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο. Συνοπτικά, το αντικείμενο του έργου αφορά την κατασκευή μονής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, πάνω στον άξονα της παλαιάς μετρικής γραμμής των ΣΠΑΠ, εξυπηρετώντας τις πυκνοκατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων.

Την Παρασκευή ο κ. Τερεζάκης επισκέφθηκε μαζί με τον υφυπουργό Μεταφορών κ. Βασίλη Οικονόμου την περιοχή στο πλαίσιο αυτοψίας και ενημέρωσης από τον Ανάδοχο για την πορεία των έργων.

Ειδικότερα, το έργο συνολικού μήκους 34,6 χλμ. αφορά στην ανακαίνιση της επιδομής της Σιδηροδρομικής Γραμμής με νέα υλικά και πιστοποίησή της στις αρχές Διαλειτουργικότητας και περιλαμβάνει εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25kV, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης με ETCS L1 με όλα τα πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεις στους σταθμούς Το τελικό έργο θα διασυνδέεται με την Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) στον σιδηροδρομικό σταθμό των Άνω Λιοσίων. Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.

Κατά τη λειτουργία του, θα εξυπηρετεί τους σιδηροδρομικούς σταθμούς/στάσεις: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου και Σταθμό Μεγάρων.

Διαβάστε επίσης

Μεσοπρόθεσμο: 21 νέες παροχές ύψους 1,2 δισ. ευρώ

Κόπολα vs Netflix: Ποιες οι προσδοκίες για το Megalopolis

Η πράσινη επέλαση της Masdar στην Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!