Γ.Δ.
1429.79 +0,43%
ACAG
+0,69%
5.86
CENER
+2,08%
9.83
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,04%
9.7
NOVAL
+0,19%
2.62
OPTIMA
0,00%
13
TITC
+2,65%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
-0,74%
1.338
ΑΒΕ
-1,48%
0.465
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
0,00%
2.84
ΑΛΦΑ
+1,42%
1.5715
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+0,94%
10.71
ΑΣΚΟ
0,00%
2.78
ΑΣΤΑΚ
-1,11%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-8,31%
5.52
ΑΤΤΙΚΑ
+2,18%
2.34
ΒΙΟ
+0,36%
5.57
ΒΙΟΚΑ
-0,77%
1.93
ΒΙΟΣΚ
+1,98%
1.805
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+3,57%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,37%
1.335
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,58%
17.38
ΔΑΑ
-0,13%
7.67
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,53%
11.34
ΔΟΜΙΚ
-0,60%
3.3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,59%
0.319
ΕΒΡΟΦ
+1,33%
1.525
ΕΕΕ
-0,71%
33.6
ΕΚΤΕΡ
+0,10%
1.92
ΕΛΒΕ
+1,79%
5.7
ΕΛΙΝ
-0,49%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,71%
1.966
ΕΛΠΕ
-0,07%
7.04
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.1
ΕΛΤΟΝ
-0,48%
1.66
ΕΛΧΑ
+0,32%
1.856
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,40%
1.265
ΕΤΕ
+1,03%
7.46
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
-1,42%
5.56
ΕΥΡΩΒ
-0,58%
1.9685
ΕΧΑΕ
+0,67%
4.5
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,27%
0.369
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.61
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
4.97
ΙΝΛΙΦ
-1,24%
4.79
ΙΝΛΟΤ
+0,52%
1.15
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.87
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.34
ΙΝΤΕΤ
+6,75%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-0,16%
3.035
ΚΑΡΕΛ
0,00%
322
ΚΕΚΡ
+0,35%
1.43
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.625
ΚΟΡΔΕ
-1,76%
0.447
ΚΟΥΑΛ
+1,37%
1.186
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.27
ΚΡΙ
+1,92%
13.25
ΚΤΗΛΑ
-2,17%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,40%
1.09
ΛΑΒΙ
-0,62%
0.802
ΛΑΜΔΑ
+1,97%
7.25
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,78%
0.875
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.48
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.89
ΜΕΝΤΙ
-0,42%
2.38
ΜΕΡΚΟ
+8,00%
43.2
ΜΙΓ
0,00%
3.435
ΜΙΝ
+4,63%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,09%
21.6
ΜΟΝΤΑ
-2,25%
3.91
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.64
ΜΟΥΖΚ
+7,97%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+1,81%
24.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.58
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,02%
33.78
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.9
ΝΑΥΠ
-1,54%
0.898
ΞΥΛΚ
+0,68%
0.297
ΞΥΛΠ
+5,75%
0.368
ΟΛΘ
0,00%
20.6
ΟΛΠ
-0,37%
26.9
ΟΛΥΜΠ
-0,41%
2.45
ΟΠΑΠ
-0,63%
15.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,24%
0.826
ΟΤΕ
+0,40%
15.1
ΟΤΟΕΛ
-0,18%
11.16
ΠΑΙΡ
0,00%
1
ΠΑΠ
-0,43%
2.3
ΠΕΙΡ
+0,26%
3.86
ΠΕΡΦ
+0,15%
6.64
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,52%
3.87
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+2,40%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.765
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.6
ΣΠΕΙΣ
-0,62%
6.38
ΣΠΙ
0,00%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.42
ΤΖΚΑ
0,00%
1.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-5,10%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,38%
3.975
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Σταϊκούρας: Αυξήθηκε το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για έργα υποδομών

Στα μεγάλα έργα που βαίνουν προς ολοκλήρωση ως το 2027 και στη δρομολόγηση έργων διαχείρισης υδάτων ύψους 1 δισ. ευρώ και σιδηροδρομικών υποδομών πάνω από 1,2 δισ. ευρώ, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, συμμετέχοντας στο 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2024, που λαμβάνει χώρα σήμερα 17 και αύριο 18 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών – Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο.

«Το τελευταίο έτος αναλάβαμε από κοινού, πολιτεία και ιδιωτικός τομέας, συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την έγκαιρη υλοποίηση εμβληματικών έργων, αλλά ταυτόχρονα κάναμε και μία συμφωνία. Μια συμφωνία να δρομολογούμε έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση», είπε. Υπογράμμισε πως θα ήταν μεν εύκολο για την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να μοιράζει έργα, χωρίς χρηματοδότηση, αλλά οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι.

«Δεν μπορούμε να μοιράζουμε δισεκατομμύρια, χωρίς να υπάρχουν τα χρήματα. Ειδικά όταν χρειάζονται πόροι και για την εκτέλεση υφιστάμενων έργων και για να αντιμετωπίσουμε προκλήσεις, όπως ο Daniel. Προσπαθούμε συνεπώς να βρούμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε πρωτίστως να είμαστε συνεπείς προς τον ιδιωτικό τομέα», σημείωσε, ζητώντας από όλους τους εμπλεκόμενους να δουλέψουν ακόμα πιο εντατικά, ώστε να γίνει άμεσα η εκταμίευση των 2,2 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης.

Μάλιστα, αποκάλυψε ότι τις προηγούμενες ημέρες ψηφίστηκε η διάταξη για την αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του υπουργείου από τα 330 εκατ. ευρώ που είχε έως τώρα, σε πάνω από 550-600 εκατ. ευρώ ετησίως από φέτος και για τα επόμενα χρόνια.

Ο κ. Σταϊκούρας απέδωσε, σε μεγάλο βαθμό, στον καλύτερο βηματισμό που έχει επιτευχθεί με τον ιδιωτικό τομέα, το γεγονός ότι το τελευταίο έτος παραδόθηκαν ή και ολοκληρώνονται εμβληματικά έργα, όπως το μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα προχωρούν, όπως είπε, με ικανοποιητικές ταχύτητες σημαντικά δημόσια έργα.

Δεδομένων των παραπάνω, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε πως «είμαστε έτοιμοι φέτος να χτίσουμε την επόμενη μέρα μιας νέας γενιάς έργων, με πρότυπες προτάσεις, αλλά καλύτερα σχεδιασμένες από την πολιτεία, και με παραχωρήσεις, ένα μοντέλο που έχει πετύχει στη χώρα».

Αναφερθείς στην τεράστια πρόκληση της κλιματικής αλλαγής, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε πως «χρειαζόμαστε και έχουμε περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ, ώστε να κάνουμε μέσω δημοσίων έργων ή ΣΔΙΤ, φράγματα ανά την Ελλάδα, από τα οποία κάποια υλοποιούνται και άλλα δρομολογούνται, ενώ μέσα στο καλοκαίρι ήδη συμβασιοποιήθηκαν έργα 320 εκατ. ευρώ. Αλλά χρειαζόμαστε και επιπλέον 1,5 δισ. ευρώ για να αντιμετωπίσουμε τις δυσμενείς επιπτώσεις του Daniel στη Θεσσαλία», διευκρινίζοντας πως αυτή η χρηματοδότηση θα λείψει από κάπου αλλού.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο Yπουργός Υποδομών και Μεταφορών στα μικρότερα έργα που εκτελούνται σε όλη την Ελλάδα, εστιάζοντας στις έννοιες της οικονομικής αποτελεσματικότητας και της κοινωνικής ανταποδοτικότητας. «Το γεγονός ότι την ερχόμενη Παρασκευή, θα παραδοθούν, μετά από μία μεγάλη φυσική καταστροφή, δύο εξαιρετικά νηπιαγωγεία στον Παλαμά -και όπως λέει ο δήμαρχος καλύτερα από πριν- κι ένα εξαιρετικό Κέντρο Υγείας, αυτό σημαίνει πως αυτομάτως η καθημερινότητα του πολίτη σε αυτό το μικρό χωριό γίνεται καλύτερη και αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία για τις τοπικές κοινωνίες», είπε χαρακτηριστικά.

Σε αυτό το πεδίο, όπως σημείωσε, το επόμενο χρονικό διάστημα, δρομολογείται μία σημαντική παρέμβαση, κυρίως σε σχολικές υποδομές, συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση κατά το ήμισυ από το ΠΔΕ. Εξέφρασε, δε, την πεποίθηση ότι ο ιδιωτικός τομέας θα συμβάλλει σημαντικά ως προς τα υπόλοιπα 250 εκατ. ευρώ που απαιτούνται.

Ως προς τον σιδηρόδρομο, ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι, μετά από πολλά χρόνια, δρομολογούνται έργα που υπερβαίνουν τα 1,2 δισ. ευρώ μόνο για τον σιδηρόδρομο, ξεκαθαρίζοντας ότι πρόκειται για εξασφαλισμένους πόρους. Από αυτούς, περίπου 450 εκατ. ευρώ προορίζονται για τη Θεσσαλία, με στόχο οι σιδηροδρομικές υποδομές να γίνουν καλύτερες και πιο ανθεκτικές και περίπου 200 εκατ. ευρώ για το τμήμα «Νέα Καρβάλη – Τοξότες».

«Εξασφαλίσαμε φέτος το καλοκαίρι ακόμα 520 εκατ. ευρώ από το CEF II για να κάνουμε κι άλλες παρεμβάσεις είτε στους δύο νέους corridors που υπάρχουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο ένας Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και ο άλλος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, είτε να επιδιορθώσουμε πράγματα που δεν έχουν γίνει ποτέ στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση», επισήμανε.

Διαβάστε επίσης

ΕΡΓΟΣΕ: Τρία νέα σιδηροδρομικά έργα 1 δισ. στη Βόρεια Ελλάδα

Toteme: Το brand που ντύνει τους Αμερικανούς σαν τους Σουηδούς

COP29: Το lobby των ορυκτών καυσίμων υπονομεύει μια συμφωνία

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!