Γ.Δ.
1451.22 -0,31%
ACAG
-0,17%
5.8
BOCHGR
+0,22%
4.56
CENER
-1,41%
9.12
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-2,89%
8.07
NOVAL
-2,34%
2.3
OPTIMA
-0,78%
12.7
TITC
+1,41%
39.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,56%
1.518
ΑΒΕ
-1,33%
0.446
ΑΔΜΗΕ
+0,78%
2.6
ΑΚΡΙΤ
-3,55%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,54%
4.57
ΑΛΦΑ
-0,78%
1.5815
ΑΝΔΡΟ
-0,93%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,07%
10.19
ΑΣΚΟ
-1,04%
2.85
ΑΣΤΑΚ
-0,54%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,60%
0.666
ΑΤΤΙΚΑ
-0,89%
2.23
ΒΙΟ
-1,27%
5.43
ΒΙΟΚΑ
-1,60%
1.845
ΒΙΟΣΚ
-0,95%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,73%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.4
ΔΑΑ
-0,35%
7.972
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-1,11%
11.62
ΔΟΜΙΚ
-3,89%
2.84
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,73%
0.31
ΕΒΡΟΦ
+2,15%
1.66
ΕΕΕ
-0,79%
32.54
ΕΚΤΕΡ
-1,58%
1.748
ΕΛΒΕ
+2,51%
4.9
ΕΛΙΝ
-2,80%
2.08
ΕΛΛ
-0,35%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,44%
1.916
ΕΛΠΕ
-1,29%
7.25
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+0,75%
1.888
ΕΛΧΑ
-1,98%
1.882
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-0,34%
7.684
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
-1,53%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,09%
2.213
ΕΧΑΕ
-0,33%
4.55
ΙΑΤΡ
+1,61%
1.575
ΙΚΤΙΝ
-1,19%
0.3325
ΙΛΥΔΑ
-2,01%
1.95
ΙΝΚΑΤ
-0,63%
4.715
ΙΝΛΙΦ
-1,04%
4.74
ΙΝΛΟΤ
-0,41%
0.976
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,64%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-1,90%
1.03
ΙΝΤΚΑ
-1,38%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+1,70%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,00%
1.52
ΚΟΡΔΕ
+0,93%
0.433
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.164
ΚΟΥΕΣ
-1,04%
5.71
ΚΡΙ
-0,98%
15.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
+0,80%
0.756
ΛΑΜΔΑ
-0,97%
7.13
ΛΑΜΨΑ
-1,60%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.58
ΛΟΥΛΗ
+0,35%
2.87
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,32%
2.18
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,69%
2.89
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,87%
20.4
ΜΟΝΤΑ
+2,22%
3.68
ΜΟΤΟ
-0,92%
2.685
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,40%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.73
ΜΠΡΙΚ
+0,47%
2.12
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,53%
33.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+1,47%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,83%
0.268
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
+1,39%
21.9
ΟΛΠ
+1,18%
30.1
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.792
ΟΤΕ
+1,24%
14.75
ΟΤΟΕΛ
-1,14%
10.44
ΠΑΙΡ
-2,81%
0.97
ΠΑΠ
-0,42%
2.38
ΠΕΙΡ
-0,89%
3.88
ΠΕΡΦ
-2,19%
5.35
ΠΕΤΡΟ
+0,97%
8.32
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.91
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2,90%
6.7
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
-1,16%
1.71
ΣΑΡ
-0,19%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,89%
0.34
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.555
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.84
ΣΠΙ
0,00%
0.524
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.83
ΤΖΚΑ
-5,92%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,66%
3.775
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Σταϊκούρας: Σε τι φάση βρίσκονται τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ

«Το έργο του ΒΟΑΚ, συνολικά, είναι εμβληματικό. Παράλληλα, είναι το πιο απαιτητικό, περίπλοκο, δύσκολο και σύνθετο έργο που καλούμαστε, ως Υπουργείο, να διαχειριστούμε και να υλοποιήσουμε», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή με θέμα τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ) την οποία κατέθεσε η Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ., Ελένη Βατσινά.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομων και Μεταφορών ο υπουργός ανέφερε πως «εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις, να έχουν υλοποιηθεί μέχρι το επόμενο καλοκαίρι», δεδομένου ότι θα χρειαστούν κάποια χρόνια υλοποίησης και όπως ακριβώς ανέφερε: «Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών είναι 5 έτη από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης… Με την ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών του ΒΟΑΚ, με τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ανταποκρινόμενος στον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις.».

Ο Χρήστος Σταϊκούρας εξήγησε πως το έργο διακρίνεται σε τρία τμήματα και συγκεκριμένα Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, ως έργο ΣΔΙΤ / το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ως Δημόσιο Έργο και το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων.

Αναλυτικά, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε στην πρωτολογία του:

«Το έργο του ΒΟΑΚ, συνολικά, είναι εμβληματικό.

Παράλληλα, όμως, όπως ορθώς ανέφερε ο Πρωθυπουργός, είναι το πιο απαιτητικό, περίπλοκο, δύσκολο και σύνθετο έργο που καλούμαστε, ως Υπουργείο, να διαχειριστούμε και να υλοποιήσουμε.

Το έργο διακρίνεται σε τρία τμήματα:

  • 1ο. Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, ως έργο ΣΔΙΤ.
  • 2ο. Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ως Δημόσιο Έργο.

Στην παρούσα φάση για τις εργολαβίες στα δύο αυτά τμήματα εκπονούνται, από τους Αναδόχους, οι οριστικοποιημένες μελέτες που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε τμήματα για τα οποία είναι εφικτή η εκτέλεση των εργασιών, και αφορούν είτε δασικές εκτάσεις, μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις, είτε ενοικιαζόμενες.

Η αύξηση του αριθμού των μετώπων εργασίας, και συνεπώς η πρόοδος των εργασιών στα εν λόγω τμήματα, θα μεγιστοποιηθεί με την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτρίωσης.

Σημειώνουμε ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, τον Απρίλιο του 2024, τα σχετικά δικαστήρια για την εφαρμογή της διαδικασίας του άρθρου 7Α του Ν. 2882/2001, και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις.

Σε κάθε περίπτωση, η πρόοδος ολοκλήρωσης των διαδικασιών ένταξης των απαλλοτριωμένων τμημάτων σε αυτή τη διαδικασία από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια επηρεάζει και την πρόοδο εκτέλεσης του συνόλου των εργασιών των έργων.

  • 3ο. Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων.

Βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, έχει εκδοθεί απόφαση ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, στις 21 Μαρτίου 2024, αναμένεται η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων για το έργο παραχώρησης τους αμέσως προσεχείς μήνες, και έπεται η υπογραφή της Σύμβασης.

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών είναι 5 έτη από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης.

Στο φυσικό αντικείμενο και των τριών διακριτών οδικών τμημάτων του ΒΟΑΚ, περιλαμβάνεται και κατασκευή κόμβων, μεγάλων τεχνικών έργων, παράπλευρου δικτύου, ενιαίας διατομής οδοστρώματος και διαχωριστικής νησίδας, σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου.

Με την ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών του ΒΟΑΚ, με τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ανταποκρινόμενος στον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις.

Κατά τη δευτερολογία του ο κ. Σταϊκούρας συμπλήρωσε:

«Η υψηλή επικινδυνότητα του ΒΟΑΚ είναι γεγονός.

Υπάρχουν, σίγουρα, σοβαροί τεχνικοί λόγοι, όπως η υφιστάμενη γεωμετρία του, ανεπαρκές – σε πολλά σημεία – εύρος και μήκος οδού για προσπεράσεις, μεγάλες – κατά μήκος – κλίσεις, κλειστές στροφές, φθορές της οδού λόγω παλαιότητας.

Υφίστανται όμως και άλλοι λόγοι, όπως η παρόδια δόμηση, η ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων και η παραβίαση του ΚΟΚ.

Ο νέος ΒΟΑΚ λύνει όλα τα τεχνικά προβλήματα, αλλά είναι προφανές ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του, πρέπει να μεσολαβήσουν, στα πιο κρίσιμα τμήματα της οδού, επεμβάσεις βελτίωσης οδικής ασφάλειας.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη υλοποιήσει παρεμβάσεις σε σημεία που απαιτούνται ιδιαίτερες εργασίες οδικής ασφάλειας, όπως είναι η ολοκλήρωση των Κόμβων Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, καθώς, και στην εν εξελίξει Σύμβαση, εργασίες οδικής ασφάλειας, που περιλαμβάνουν και 10 πεζογέφυρες στο οδικό Τμήμα Γεωργιούπολη – Πετρές, στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.

Παράλληλα, το Υπουργείο έχει ήδη δρομολογήσει την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών σε επικίνδυνα τμήματα του οδικού άξονα Χανιά – Ηράκλειο, καθώς και Χανιά – Κίσσαμος, τα οποία με τη βοήθεια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έχουμε εντοπίσει, και τα οποία – σύντομα – θα παρουσιασθούν στις τοπικές αρχές, καθώς η υλοποίησή τους απαιτεί τη συνεργασία και τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών.

Ταυτόχρονα, προβαίνουμε στην διασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης και στην ωρίμανση ανάθεσης του φυσικού αντικειμένου που θα προκύψει.

Τα προτεινόμενα έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας θα είναι αντίστοιχα με αυτά που έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στον Οδικό Άξονα Πάτρα – Πύργος και θα έχουν σχετικά άμεση εφαρμογή και απόδοση, καθόσον δεν απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση και πρόσθετες απαλλοτριώσεις.

Αυτά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, επί συνόλω ή μερικώς, ανάλογα με την εφικτότητα και την αναγκαιότητα, με βάση και τη διεθνή εμπειρία και πρακτική, οριζόντια διαγράμμιση, εύκαμπτα διαχωριστικά κολωνάκια, φωτισμό κόμβων και τμημάτων οδού, αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης, αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας, στηθαία ασφαλείας, κλαδοκοπές, φωτεινή σηματοδότηση κόμβων και αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρώματος.

Εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις να έχουν υλοποιηθεί μέχρι το επόμενο καλοκαίρι».

Διαβάστε επίσης

Αίτημα στην Κομισιόν για επέκταση του “Ηρακλής” κατά 1 δισ.

Mickey: Ο “Δαβίδ” της Παραγουάης που νίκησε τον “Γολιάθ” Disney

Στο ναδίρ η ζήτηση για LNG: Οι προοπτικές των τερματικών σταθμών στην Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!