Γ.Δ.
1562.04 0,00%
ACAG
0,00%
5.98
AEM
0,00%
4.45
AKTR
0,00%
5.02
BOCHGR
0,00%
5.02
CENER
0,00%
9.35
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
0,00%
8.39
EVR
0,00%
1.49
NOVAL
0,00%
2.565
OPTIMA
0,00%
13.26
TITC
0,00%
42.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
2.05
ΑΒΕ
0,00%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.795
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
0,00%
4.145
ΑΛΦΑ
0,00%
1.79
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.4
ΑΣΚΟ
0,00%
3.16
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.732
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.5
ΒΙΟ
0,00%
5.71
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.765
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.82
ΔΑΑ
0,00%
8.37
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.46
ΔΕΗ
0,00%
13.51
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.735
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.36
ΕΒΡΟΦ
0,00%
2.06
ΕΕΕ
0,00%
35.68
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.19
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.21
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.29
ΕΛΠΕ
0,00%
7.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.23
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.8
ΕΛΧΑ
0,00%
2
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
8.3
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.33
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.08
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.4
ΕΧΑΕ
0,00%
4.95
ΙΑΤΡ
0,00%
1.98
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.363
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.815
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.76
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.09
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.91
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.115
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.09
ΚΑΡΕΛ
0,00%
328
ΚΕΚΡ
0,00%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.83
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.434
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.306
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.54
ΚΡΙ
0,00%
16.75
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.946
ΛΑΒΙ
0,00%
0.821
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.87
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.244
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.23
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.92
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
21.86
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.645
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.08
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.79
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.35
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.16
ΝΑΥΠ
0,00%
0.77
ΞΥΛΚ
0,00%
0.266
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
0,00%
29
ΟΛΠ
0,00%
32.9
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
0,00%
16.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
0,00%
14.42
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.015
ΠΑΠ
0,00%
2.49
ΠΕΙΡ
0,00%
4.485
ΠΕΡΦ
0,00%
5.25
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.9
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.268
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.308
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.1
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.685
ΣΑΡ
0,00%
11.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.35
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.66
ΣΠΙ
0,00%
0.584
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.24
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.202
ΦΡΛΚ
0,00%
4.295
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

EY: Οι καταναλωτές επιστρέφουν στα φυσικά καταστήματα

Νέα έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές παγκοσμίως επιστρέφουν στα φυσικά καταστήματα, αναζητώντας προσωποποιημένη εξυπηρέτηση.

Από τα συμπεράσματα της τελευταίας έκδοσης της τακτικής παγκόσμιας έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index (FCI), στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 23.000 καταναλωτές σε 30 χώρες, προκύπτει ότι ποσοστό 32% εξακολουθεί να επιθυμεί την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση που μπορούν να προσφέρουν μόνο οι αγορές στο φυσικό κατάστημα.

Επίσης, το 57% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα θέλουν να «δουν», να «αγγίξουν» και να «αισθανθούν» τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν, ενώ το 68% αναζητούν συμβουλές από ειδικούς για αγορές μεγάλης αξίας, ώστε να διασφαλίσουν ότι κάνουν καλά ενημερωμένες επιλογές. Η έρευνα επισημαίνει ότι, ενώ το 68% των καταναλωτών δέχονται με ευχαρίστηση και εμπιστεύονται εξατομικευμένες από την AI ενημερώσεις για προσφορές και προωθητικές ενέργειες, το 49% δεν είναι ικανοποιημένοι από τα «έξυπνα» chatbots που δεν απαντούν με αποτελεσματικό τρόπο στα ερωτήματά τους. Ποσοστό 33% των καταναλωτών ανησυχούν ότι οι συστάσεις που δημιουργούνται από την AI δείχνουν προκατάληψη προς συγκεκριμένα προϊόντα ή μάρκες.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις προκλήσεις, η έρευνα προτείνει στις επιχειρήσεις που έρχονται σε επαφή με τους καταναλωτές, να συνδυάσουν τις προσωποποιημένες υπηρεσίες με την τεχνολογία. Η επιτυχία τόσο των brands όσο και των εταιρειών λιανικής, έγκειται στην επίτευξη της «τέλειας ισορροπίας» – στην προσέλκυση, δηλαδή, του πελάτη την κατάλληλη στιγμή, με ένα μήνυμα ή μία προσφορά που τον αφορά και που μπορεί να εμπιστευθεί.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι υπάρχει επίσης ένα «κενό» στην ψηφιακή εμπειρία εξυπηρέτησης του πελάτη, το οποίο η τεχνολογία από μόνη της δεν μπορεί να καλύψει. Για παράδειγμα, το 26% των ερωτώμενων αναφέρουν ότι τους προβληματίζει η επιστροφή χρημάτων ή η αλλαγή ή αντικατάσταση προϊόντος, όταν πραγματοποιούν online αγορές. Παράλληλα, τo 30% αναφέρθηκαν, επίσης, στην κακή εξυπηρέτηση/υποστήριξη πελατών και τη δυσκολία σύνδεσης με έναν επαγγελματία εξυπηρέτησης πελατών.

Ενώ οι καταναλωτές επιστρέφουν στα φυσικά καταστήματα για αγορές υψηλής αξίας, η έρευνα αποκαλύπτει ότι το σπίτι εξακολουθεί να εξελίσσεται σε ένα κέντρο γύρω από το οποίο περιστρέφονται όλο και περισσότερες καταναλωτικές δραστηριότητες. Μετά την πανδημία, όλο και περισσότεροι καταναλωτές απομακρύνονται από τις υπηρεσίες «άνεσης» (convenience services) και το digital streaming και δεν ενδιαφέρονται τόσο να ακολουθήσουν τις τελευταίες τάσεις, ξοδεύοντας λιγότερα στην παράδοση ειδών μαναβικής (38%), υπηρεσίες streaming (35%), μόδα (35%), καλλωπισμό ( 37%) και ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (41%). Αντίθετα, πολλοί στρέφονται σε έναν πιο «προσγειωμένο» τρόπο ζωής, με το 68% να επανεξετάζουν το πώς ξοδεύουν τον χρόνο τους. Για παράδειγμα, σχεδόν οι μισοί (47%) σκοπεύουν να μαγειρεύουν περισσότερο στο σπίτι, έναντι 39% πριν ένα χρόνο.

Αυτή η προτίμηση για εμπειρίες στο σπίτι έναντι των υπηρεσιών «άνεσης», αποτελεί την αντίδραση στις παρατεταμένες πληθωριστικές πιέσεις που συνεχίζουν να δυσχεραίνουν τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών. Η έρευνα δείχνει ότι 85% των καταναλωτών ανησυχούν για τα οικονομικά τους, ενώ 72% θα αναζητήσουν τη μεγαλύτερη δυνατή αξία από τις αγορές τους (value for money) στο μέλλον, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την οικονομική προσιτότητα των ειδών μαναβικής και άλλων βασικών ειδών.

Αυτή η τάση δεν περιορίζεται στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες (Gen X και baby boomers) – το 38% των οποίων σχεδιάζουν να περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι. Πάνω από τα δύο πέμπτα (43%) των νεότερων γενεών (Gen Z και millennials) – που συχνά θεωρούνται ως οι πιο κοινωνικές – στρέφονται, επίσης, στις δραστηριότητες στο σπίτι. Σύμφωνα με την έρευνα, περισσότεροι από τους μισούς (54%) νεότερους καταναλωτές σχεδιάζουν να μαγειρεύουν περισσότερο στο σπίτι, ενώ 37% σχεδιάζουν να δέχονται φίλους στο σπίτι συχνότερα.

Η κρίση κόστους ζωής και οι πληθωριστικές πιέσεις, έχουν αντίκτυπο στην προτίμηση των καταναλωτών για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) έναντι επώνυμων προϊόντων. Ενώ κατά την έναρξη της σειράς ερευνών FCI, το 2020, λιγότεροι από ένας στους τρεις καταναλωτές ανέφεραν ότι επέλεγαν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έναντι των επώνυμων προϊόντων ως απάντηση στο αυξανόμενο κόστος, η παρούσα έκδοση έρευνα υπογραμμίζει ότι αυτή η τάση αποτελεί πλέον μία μια μόνιμη συνήθεια. Το 66% των ερωτώμενων θεωρούν ότι η φθηνότερη αυτή εναλλακτική, ικανοποιεί τις ανάγκες τους εξίσου καλά με τα επώνυμα προϊόντα, ενώ 38% δηλώνουν ότι δε σχεδιάζουν να επιστρέψουν σε επώνυμα προϊόντα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με την έρευνα, η τάση αυτή δεν περιορίζεται στις ομάδες χαμηλότερου εισοδήματος. Οι καταναλωτές με υψηλότερο εισόδημα σχεδιάζουν, και αυτοί, να αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο μέλλον και το εξετάζουν σε κάθε κατηγορία, συμπεριλαμβανομένων των φρέσκων τροφίμων (60%), των ειδών φροντίδας σπιτιού (56%), των συσκευασμένων τροφίμων (52%), των ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ (49%), των ειδών προσωπικής φροντίδας (49%), και των ειδών καλλωπισμού και των καλλυντικών (39%).

Διαβάστε επίσης

Αττική Οδός: Την Πέμπτη πέφτουν οι υπογραφές για τη νέα σύμβαση παραχώρησης

Δεληκανάκης: Οι business στη Μύκονο και το μέλλον των ξένων θεσμικών επενδυτών

Η αντίδραση της αγοράς ενέργειας στην έκθεση Ντράγκι

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!