Γ.Δ.
1422.98 -0,22%
ACAG
-0,51%
5.87
CENER
-0,94%
9.5
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,32%
9.51
NOVAL
+0,19%
2.65
OPTIMA
-1,54%
12.76
TITC
+0,93%
32.55
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
-0,44%
1.354
ΑΒΕ
-1,06%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.145
ΑΚΡΙΤ
+9,83%
0.95
ΑΛΜΥ
-1,39%
2.83
ΑΛΦΑ
-0,26%
1.516
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-0,36%
11.06
ΑΣΚΟ
0,00%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+4,97%
7.18
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-1,63%
9.66
ΑΤΤΙΚΑ
+0,43%
2.35
ΒΙΟ
-0,71%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-2,26%
1.945
ΒΙΟΣΚ
+0,28%
1.805
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,58%
17.1
ΔΑΑ
+0,44%
7.772
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-0,43%
11.45
ΔΟΜΙΚ
-2,90%
3.345
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,84%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-0,31%
1.595
ΕΕΕ
-1,23%
33.68
ΕΚΤΕΡ
-0,42%
1.912
ΕΛΒΕ
0,00%
5.65
ΕΛΙΝ
-0,97%
2.04
ΕΛΛ
+0,37%
13.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,71%
1.95
ΕΛΠΕ
-0,36%
7.005
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.09
ΕΛΤΟΝ
+1,81%
1.688
ΕΛΧΑ
-1,32%
1.792
ΕΠΙΛΚ
-5,04%
0.113
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,54%
1.275
ΕΤΕ
-0,58%
7.51
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.27
ΕΥΔΑΠ
-1,06%
5.59
ΕΥΡΩΒ
-1,82%
1.944
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.535
ΙΑΤΡ
-1,31%
1.51
ΙΚΤΙΝ
+0,27%
0.375
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.645
ΙΝΚΑΤ
-1,60%
4.93
ΙΝΛΙΦ
+0,20%
4.93
ΙΝΛΟΤ
-1,22%
1.138
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.82
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.34
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.24
ΙΝΤΚΑ
-0,96%
3.105
ΚΑΡΕΛ
-1,80%
328
ΚΕΚΡ
-0,35%
1.42
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,96%
1.575
ΚΟΡΔΕ
-2,77%
0.456
ΚΟΥΑΛ
+1,59%
1.15
ΚΟΥΕΣ
+0,97%
5.21
ΚΡΙ
-0,40%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,83%
1.115
ΛΑΒΙ
-0,86%
0.808
ΛΑΜΔΑ
-1,56%
6.96
ΛΑΜΨΑ
-1,61%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-1,60%
2.46
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
-2,05%
3.82
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.49
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,35%
3.3
ΜΙΝ
0,00%
0.58
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
21.64
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.98
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+0,25%
23.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.57
ΜΠΡΙΚ
+1,27%
1.995
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,24%
33.58
ΝΑΚΑΣ
-2,82%
2.76
ΝΑΥΠ
+0,22%
0.924
ΞΥΛΚ
-2,00%
0.294
ΞΥΛΠ
0,00%
0.39
ΟΛΘ
0,00%
20.6
ΟΛΠ
+0,56%
26.85
ΟΛΥΜΠ
-2,42%
2.42
ΟΠΑΠ
-0,19%
15.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,71%
0.839
ΟΤΕ
+0,34%
14.79
ΟΤΟΕΛ
-0,71%
11.12
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
-1,36%
3.845
ΠΕΡΦ
0,00%
6.69
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.14
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.895
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
-7,69%
6.6
ΠΡΟΦ
+1,18%
5.16
ΡΕΒΟΙΛ
+0,55%
1.83
ΣΑΡ
0,00%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,83%
0.357
ΣΙΔΜΑ
-2,96%
1.64
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.5
ΣΠΙ
-0,31%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,21%
19.28
ΤΖΚΑ
-1,06%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,35%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-0,94%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.9
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Αττική Οδός: Την Πέμπτη πέφτουν οι υπογραφές για τη νέα σύμβαση παραχώρησης

Το πρωί της Πέμπτης στις 11.00 έχει προγραμματιστεί η υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Χθες δημοσιοποιήθηκε στο ΦΕΚ η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ), με την οποία οι συναρμόδιοι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, και Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, εξουσιοδοτούνται για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Από την πλευρά του αναδόχου τη σύμβαση θα υπογράψει το Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Εμμανουήλ Μουστάκας και από την πλευρά της αναθέτουσας αρχής ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης. Στην υπογραφή της σύμβασης έχει προσκληθεί και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αλλά μέχρι χθες δεν είχε επιβεβαιωθεί η συμμετοχή του.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού είναι η μεγαλύτερη που έχει υπογράψει το ΤΑΙΠΕΔ στην υπερδωδεκαετή ιστορία του. Σημειώνεται ότι αρχικά (Σεπτέμβριος 2021) είχε εκτιμηθεί από τον επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρη Πολίτη, ότι το ύψος της σύμβασης της Αττικής Οδού θα ξεπερνούσε τα 2 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό θα ήταν το υψηλότερο που έχει εισπράξει από μια σύμβαση το ΤΑΙΠΕΔ. Τελικά το καλοκαίρι του 2023, στον διαγωνισμό που προκήρυξε, υποβλήθηκαν δύο προσφορές πάνω από τα 3 δισ. ευρώ. Η μεγαλύτερη εξ αυτών, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, ήταν της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Βάσει των συμβατικών κειμένων οι δύο πλευρές έχουν περιθώριο πέντε μηνών για να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή, ήτοι μέχρι 12 Φεβρουαρίου 2025. Ωστόσο, κυβέρνηση, ΤΑΙΠΕΔ και νέος παραχωρησιούχος θα καταβάλουν προσπάθεια η συναλλαγή να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους.

Ωστόσο, πριν από την παράδοση του άξονα στον νέο παραχωρησιούχο, η Αττική Οδός θα περάσει στον ενδιάμεσο παραχωρησιούχο. Συγκεκριμένα, τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 5 Οκτωβρίου ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος (Αττική Οδός ΑΕ) θα παραδώσει το δικαίωμα εκμετάλλευσης του οδικού άξονα στον ενδιάμεσο παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, που θα είναι -κατά πάσα πιθανότητα- το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.

Το σενάριο της ενδιάμεσης παραχώρησης του άξονα στο ΤΑΙΠΕΔ που εξετάστηκε απορρίφθηκε, καθώς είχε τεράστια γραφειοκρατία, όπως αλλαγές καταστατικού ΤΑΙΠΕΔ, κύρωση της ενδιάμεσης συμφωνίας στη Βουλή κ.λπ. Έτσι, κρίθηκε προτιμότερο ως ενδιάμεσος παραχωρησιούχος του οδικού άξονα να οριστεί το υπουργείο Υποδομών, ο οποίος θα κληθεί άμεσα να επιλέξει τον λειτουργό (operator) του άξονα.

Αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος, είτε από τις Αττικές Διαδρομές, που είναι ο υφιστάμενος operator, είτε κάποιος άλλος operator μεγάλου αυτοκινητοδρόμου της χώρας μας (π.χ. Νέα Οδός, Ιονία Οδός κ.λπ.).

Διαβάστε επίσης

NBG: Στα 51,30 ευρώ η νέα τιμή στόχος για τη Metlen

NB44: Στο κλαμπ των πιο στιλάτων αντρών με 12.000 δολάρια

Έκθεση Ντράγκι: Την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ πλήττουν οι υψηλές τιμές ενέργειας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!