Γ.Δ.
1390.49 +0,56%
ACAG
0,00%
5.43
BOCHGR
-0,71%
4.2
CENER
+2,99%
8.96
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
-0,55%
9.1
NOVAL
-0,99%
2.5
OPTIMA
-0,31%
12.76
TITC
-1,22%
32.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,00%
1.414
ΑΒΕ
+0,84%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+2,35%
3.27
ΑΛΦΑ
+1,52%
1.4005
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,65%
9.9
ΑΣΚΟ
+1,16%
2.61
ΑΣΤΑΚ
+1,72%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
+12,95%
6.98
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
+0,48%
2.1
ΒΙΟ
+2,33%
5.27
ΒΙΟΚΑ
+0,60%
1.665
ΒΙΟΣΚ
+3,50%
1.48
ΒΙΟΤ
-9,82%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.14
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.31
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,81%
17.16
ΔΑΑ
-1,40%
7.74
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-1,41%
11.88
ΔΟΜΙΚ
+1,14%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,07%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-3,45%
1.4
ΕΕΕ
+2,19%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+1,67%
1.464
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+0,25%
1.985
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,58%
1.744
ΕΛΠΕ
-1,45%
6.8
ΕΛΣΤΡ
+5,08%
2.07
ΕΛΤΟΝ
-0,69%
1.722
ΕΛΧΑ
0,00%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
+2,73%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+2,53%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,53%
1.919
ΕΧΑΕ
+0,47%
4.25
ΙΑΤΡ
+2,39%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,17%
0.292
ΙΛΥΔΑ
-3,54%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,02%
4.85
ΙΝΛΙΦ
-0,46%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-1,19%
1
ΙΝΤΕΚ
-2,14%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,84%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.04
ΙΝΤΚΑ
+0,73%
2.775
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+0,79%
1.28
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,32%
1.56
ΚΟΡΔΕ
+0,49%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,37%
1.092
ΚΟΥΕΣ
+1,81%
5.63
ΚΡΙ
-2,16%
13.6
ΚΤΗΛΑ
-3,95%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,87%
0.93
ΛΑΒΙ
+2,33%
0.748
ΛΑΜΔΑ
-0,41%
7.37
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
0,00%
0.268
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,57%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,13%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-5,25%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.6
ΜΕΝΤΙ
-1,80%
2.18
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41.2
ΜΙΓ
+4,75%
3.2
ΜΙΝ
+0,96%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,71%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-1,58%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,57%
2.635
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,82%
24.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
32.04
ΝΑΚΑΣ
+8,33%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,44%
0.908
ΞΥΛΚ
+1,54%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,46%
20.9
ΟΛΠ
+4,16%
28.8
ΟΛΥΜΠ
+1,70%
2.39
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,75%
0.806
ΟΤΕ
+2,18%
15.5
ΟΤΟΕΛ
-2,64%
11.06
ΠΑΙΡ
-2,46%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
+2,68%
3.53
ΠΕΡΦ
+0,34%
5.94
ΠΕΤΡΟ
+1,27%
8
ΠΛΑΘ
-1,09%
3.64
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,62%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.19
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
-0,73%
10.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,60%
0.332
ΣΙΔΜΑ
-0,94%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-0,66%
5.98
ΣΠΙ
+3,70%
0.56
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,51%
19.7
ΤΖΚΑ
+2,21%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-1,75%
0.224
ΦΡΛΚ
+2,44%
3.775
ΧΑΙΔΕ
+5,00%
0.63

Αττική Οδός: Την Πέμπτη πέφτουν οι υπογραφές για τη νέα σύμβαση παραχώρησης

Το πρωί της Πέμπτης στις 11.00 έχει προγραμματιστεί η υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Χθες δημοσιοποιήθηκε στο ΦΕΚ η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ), με την οποία οι συναρμόδιοι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, και Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, εξουσιοδοτούνται για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Από την πλευρά του αναδόχου τη σύμβαση θα υπογράψει το Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Εμμανουήλ Μουστάκας και από την πλευρά της αναθέτουσας αρχής ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης. Στην υπογραφή της σύμβασης έχει προσκληθεί και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αλλά μέχρι χθες δεν είχε επιβεβαιωθεί η συμμετοχή του.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού είναι η μεγαλύτερη που έχει υπογράψει το ΤΑΙΠΕΔ στην υπερδωδεκαετή ιστορία του. Σημειώνεται ότι αρχικά (Σεπτέμβριος 2021) είχε εκτιμηθεί από τον επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρη Πολίτη, ότι το ύψος της σύμβασης της Αττικής Οδού θα ξεπερνούσε τα 2 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό θα ήταν το υψηλότερο που έχει εισπράξει από μια σύμβαση το ΤΑΙΠΕΔ. Τελικά το καλοκαίρι του 2023, στον διαγωνισμό που προκήρυξε, υποβλήθηκαν δύο προσφορές πάνω από τα 3 δισ. ευρώ. Η μεγαλύτερη εξ αυτών, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, ήταν της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Βάσει των συμβατικών κειμένων οι δύο πλευρές έχουν περιθώριο πέντε μηνών για να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή, ήτοι μέχρι 12 Φεβρουαρίου 2025. Ωστόσο, κυβέρνηση, ΤΑΙΠΕΔ και νέος παραχωρησιούχος θα καταβάλουν προσπάθεια η συναλλαγή να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους.

Ωστόσο, πριν από την παράδοση του άξονα στον νέο παραχωρησιούχο, η Αττική Οδός θα περάσει στον ενδιάμεσο παραχωρησιούχο. Συγκεκριμένα, τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 5 Οκτωβρίου ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος (Αττική Οδός ΑΕ) θα παραδώσει το δικαίωμα εκμετάλλευσης του οδικού άξονα στον ενδιάμεσο παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, που θα είναι -κατά πάσα πιθανότητα- το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.

Το σενάριο της ενδιάμεσης παραχώρησης του άξονα στο ΤΑΙΠΕΔ που εξετάστηκε απορρίφθηκε, καθώς είχε τεράστια γραφειοκρατία, όπως αλλαγές καταστατικού ΤΑΙΠΕΔ, κύρωση της ενδιάμεσης συμφωνίας στη Βουλή κ.λπ. Έτσι, κρίθηκε προτιμότερο ως ενδιάμεσος παραχωρησιούχος του οδικού άξονα να οριστεί το υπουργείο Υποδομών, ο οποίος θα κληθεί άμεσα να επιλέξει τον λειτουργό (operator) του άξονα.

Αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος, είτε από τις Αττικές Διαδρομές, που είναι ο υφιστάμενος operator, είτε κάποιος άλλος operator μεγάλου αυτοκινητοδρόμου της χώρας μας (π.χ. Νέα Οδός, Ιονία Οδός κ.λπ.).

Διαβάστε επίσης

NBG: Στα 51,30 ευρώ η νέα τιμή στόχος για τη Metlen

NB44: Στο κλαμπ των πιο στιλάτων αντρών με 12.000 δολάρια

Έκθεση Ντράγκι: Την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ πλήττουν οι υψηλές τιμές ενέργειας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!