THEPOWERGAME
Σε 87 ημέρες από σήμερα, στις 30 Νοεμβρίου, η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, θα αποδοθεί στους πολίτες, τόνισε, για μία ακόμη φορά, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, από το σταθμό «Αγία Σοφία», τον οποίο, σήμερα, ολοκληρωμένο και στην τελευταία αρχιτεκτονική και εικαστική λεπτομέρεια, επισκέφθηκαν εκπρόσωποι του Τύπου.
Η 30η Νοεμβρίου θα είναι ημέρα ορόσημο για τη Θεσσαλονίκη, υποστήριξε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, προσθέτοντας ότι σύμφωνα με τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκη, το Υπουργείο και η Ελληνικό Μετρό, μετά και την ολοκλήρωση της Επέκτασης προς Καλαμαριά, στο Β´ εξάμηνο του 2024, θα δώσουν προτεραιότητα στη κατασκευή της 2ης γραμμής του Μετρό, στο τμήμα προς τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη και τον Εύοσμο, καταβάλλοντας προσπάθεια εξασφάλισης χρηματοδότησης του νέου αυτού έργου , που ακόμη δεν έχει μελετηθεί.
Οι επόμενες τρεις επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης
Οι επόμενες επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι προς Αεροδρόμιο, Σταυρούπολη ενώ στην περιοχή του ΙΚΕΑ θα δημιουργηθεί και αναμονή για επέκταση του Μετρό προς τη Θέρμη.
Η παρουσίαση της εξέλιξης των εργασιών κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νίκου Κουρέτα και, του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της «ΑΚΤΩΡ», έγινε σε έναν από τους δύο κεντρικότερους σταθμούς του Μετρό (Αγία Σοφία και Βενιζέλου), που μάλιστα αποτελεί ένα ανοικτό μουσείο για επιβάτες και επισκέπτες της πόλης.
Ο Χρήστος Σταϊκούρας είπε ότι επιτέλους, μετά από 18 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής της βασικής γραμμής (σ.σ. υπογράφηκε 26/4/2006), το έργο έχει πρακτικά ολοκληρωθεί καθώς έχει εκτελεσθεί το 94,6% του οικονομικού αντικειμένου και το υπόλοιπο που μένει να συντελεσθεί, αφορά τις δοκιμές.
Να σημειωθεί ότι το τελικό κόστος της βασικής γραμμής του Μετρό, έφτασε στα 2 δισ. Ευρώ.
Οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί, ενώ στο σταθμό Βενιζέλου έγινε η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων και ολοκληρώνονται οι εργασίες συντήρησης και ανάδειξής τους.
Το «πέρασμα» του Μετρό στη ΤΗΕΜΑ
Όπως είπαν ο κύριοι Ταχιάος και Κουρέτας, η μετάβαση από την κατασκευάστρια κοινοπραξία στην ιδιωτική εταιρεία που θα λειτουργεί το Μετρό, την «ΤΗΕΜΑ», θα γίνει το βράδυ της 29ης Νοεμβρίου. Από τις αρχές Σεπτεμβρίου, η «ΤΗΕΜΑ» ξεκίνησε με οκτάωρες ημερήσιες δοκιμές, που το Οκτώβριο θα γίνονται σε δύο βάρδιες των οκτώ ωρών, μέχρι που το Νοέμβριο θα αναλάβει τη δοκιμαστική λειτουργία. Οι δοκιμές εποπτεύονται από τον ανεξάρτητο φορέα πιστοποίησης, την TUV.
Το μετρό, με τους 18 συρμούς που έχουν παραληφθεί, θα αρχίσει να πραγματοποιεί δρομολόγια ανά 2,5′ και, όταν προστεθούν, για την εξυπηρέτηση της βασικής γραμμής, ακόμη 7 από τους επιπλέον 15 συρμούς που θα παραλειφθούν, η χρονοαπόσταση μεταξύ δρομολογίων θα μειωθεί στα 1,5 λεπτά, το οποίο συνεπάγεται ότι ανά ώρα και ανά κατεύθυνση θα μετακινούνται με το Μετρό, 18.000 επιβάτες.
Υπουργός και υφυπουργός αναφέρθηκαν στην βελτίωση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, που θα επιτευχθεί με τη λειτουργία του Μετρό και την αναδιάταξη των λεωφορειακών γραμμών, που έχουν ήδη ενισχυθεί με 110 ηλεκτρικά λεωφορεία.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε ότι η κυβέρνηση διερευνά και άλλους, εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης έργων σιδηροδρομικών (Τοξότες – Νέα Καρβάλη) αλλά και οδικών, εξαντλώντας τις δυνατότητες του CEF 2, ενώ στο εξής, το μεγαλύτερο μέρος του ΠΔΕ, θα διατίθεται για τις Υποδομές, οι οποίες θα έχουν να διαχειριστούν 550-600 εκατ. ετησίως, αντί 330 εκατ.
Εξάρχου: Ανάθεση έργων στις «σωστές» εταιρείες
Ο επικεφαλής των ΑΚΤΩΡ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Αλέξανδρος Εξάρχου, τόνισε ότι στη διάρκεια του τελευταίου χρόνου, από τότε δηλαδή που ανέλαβε την ΑΚΤΩΡ η ΙΝΤΡΑΚΑΤ, έγινε τεράστια προσπάθεια από την Εταιρεία, για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του έργου.
«Είχαμε υποδειγματική συνεργασία με το Δημόσιο, κάτι που πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα στην εκτέλεση των δημοσίων έργων, ώστε να αποφεύγονται καθυστερήσεις και να εκτελούνται φθηνότερα τα έργα», τόνισε ο Αλέξανδρος Εξάρχου επαναλαμβάνοντας τη γνωστή του θέση, ότι τα έργα πρέπει να αναλαμβάνονται από τις «σωστές εταιρείες», δηλαδή τις εταιρείες που έχουν την τεχνική επάρκεια αλλά και την οικονομική δυνατότητα να τα ολοκληρώσουν.
Στο σημείο αυτό και απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση ο Νίκος Ταχιάος παραδέχθηκε ότι πράγματι απασχολεί το Υπουργείο και πρέπει να προχωρήσει η εφαρμογή του ΠΔ 71 για την επανάκριση των εργοληπτικών εταιρειών. Ωστόσο δεν είναι ακόμη έτοιμο το ΥΠΟΜΕ, πρώτα θα πρέπει να γίνει το σύστημα που θα εγγυάται την αντικειμενική κρίση των τεχνικών εταιρειών.
Διαβάστε επίσης
To ντονέρ, το μπουρέκ, η καρμπονάρα και η μάχη για τα εθνικά πιάτα
Τα επικρατέστερα σενάρια για το placement της Εθνικής Τράπεζας
Τι σηματοδοτεί η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του FSRU Αλεξανδρούπολης