Γ.Δ.
1401.18 +0,79%
ACAG
-1,26%
5.5
BOCHGR
-0,23%
4.31
CENER
+2,57%
8.77
CNLCAP
0,00%
7
DIMAND
-0,22%
9.11
NOVAL
0,00%
2.52
OPTIMA
-1,41%
12.62
TITC
+1,87%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,41%
1.442
ΑΒΕ
+1,46%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.375
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+3,40%
3.195
ΑΛΦΑ
+1,54%
1.422
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,20%
10.13
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
+28,98%
182.5
ΑΤΤΙΚΑ
+2,33%
2.2
ΒΙΟ
-1,12%
5.32
ΒΙΟΚΑ
-1,74%
1.695
ΒΙΟΣΚ
-0,33%
1.525
ΒΙΟΤ
-9,44%
0.326
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,89%
1.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.46
ΔΑΑ
+4,09%
7.842
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
+1,45%
11.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,72%
0.279
ΕΒΡΟΦ
+1,01%
1.505
ΕΕΕ
-1,57%
32.62
ΕΚΤΕΡ
-2,77%
1.476
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
+1,14%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,59%
1.794
ΕΛΠΕ
-0,87%
6.83
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,35%
1.722
ΕΛΧΑ
-0,45%
1.784
ΕΠΙΛΚ
+10,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
+0,43%
1.17
ΕΤΕ
+2,98%
7.264
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.68
ΕΥΡΩΒ
+2,55%
1.928
ΕΧΑΕ
+0,12%
4.33
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+3,30%
0.2975
ΙΛΥΔΑ
+3,63%
1.855
ΙΝΚΑΤ
+1,00%
5.07
ΙΝΛΙΦ
+2,07%
4.44
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.07
ΙΝΤΕΚ
+1,69%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+0,91%
1.105
ΙΝΤΚΑ
+0,72%
2.795
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-4,44%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,90%
1.545
ΚΟΡΔΕ
+1,47%
0.414
ΚΟΥΑΛ
+3,81%
1.09
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.68
ΚΡΙ
+1,43%
14.15
ΚΤΗΛΑ
+1,72%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+1,65%
0.986
ΛΑΒΙ
+1,72%
0.769
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.21
ΛΑΜΨΑ
+1,08%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.27
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,55%
3.61
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
-4,89%
42.8
ΜΙΓ
+2,36%
3.255
ΜΙΝ
-0,97%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,15%
20.18
ΜΟΝΤΑ
+0,80%
3.8
ΜΟΤΟ
+1,17%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+1,38%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,55%
3.67
ΜΠΡΙΚ
-0,49%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,31%
32.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
+2,59%
0.87
ΞΥΛΚ
+1,89%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,90%
28
ΟΛΥΜΠ
+2,09%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,70%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,87%
0.8
ΟΤΕ
+1,15%
15.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.9
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.996
ΠΑΠ
+3,65%
2.27
ΠΕΙΡ
+0,62%
3.572
ΠΕΡΦ
+0,17%
5.91
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,27%
3.7
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,80%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
+3,44%
1.655
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,51%
0.336
ΣΙΔΜΑ
+3,47%
1.64
ΣΠΕΙΣ
+0,67%
6
ΣΠΙ
-2,13%
0.552
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.66
ΤΖΚΑ
+0,73%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.75
ΦΡΙΓΟ
+0,93%
0.218
ΦΡΛΚ
+2,45%
3.765
ΧΑΙΔΕ
-1,71%
0.575

Πράσινος γίνεται ο μεγάλος διαγωνισμός για τα λεωφορεία

Η στροφή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των μεγάλων χρηματοδοτικών ομίλων, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και τα διεθνή funds, προς τις πράσινες επενδύσεις επηρεάζει και το σχεδιασμό της κυβέρνησης στο μεγάλο διαγωνισμό για τα νέα λεωφορεία των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή την περίοδο βρίσκεται σε τελικό στάδιο η διαπραγμάτευση για το πως ο διαγωνισμός θα γίνει περισσότερο «πράσινος» ώστε να υπάρξει και η μεγαλύτερη χρηματοδοτική στήριξη από την ΕΤΕπ.

Η ανασύνταξη των αστικών συγκοινωνιών αποτέλεσε μία από τις προτεραιότητες του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αυτή την περίοδο σχεδιάζεται το επόμενο στάδιο.

Ο διαγωνισμός για τα πρώτα 800 λεωφορεία

Ο διαγωνισμός για τα πρώτα 800 λεωφορεία αποτελεί τμήμα μιας ευρύτερης στρατηγικής για την ανανέωση του στόλου των οργανισμών αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με βάση σχέδιο που καταρτίζεται από κοινού με την ΕΤΕπ. Τόσο η τελευταία, όσο και η Κομισιόν και το υπουργείο Υποδομών επιδιώκουν να προσδώσουν περισσότερα πράσινα χαρακτηριστικά στη μεγάλη προμήθεια.

Μια λύση είναι να αυξηθεί ο αριθμός των ηλεκτρικών λεωφορείων που θα περιλαμβάνονται στο πρώτο πακέτο των 800 λεωφορείων. Κάτι τέτοιο όμως αυξάνει και το κόστος των υποδομών φόρτισης που πρέπει να δημιουργηθούν. Δεν θα αρκούν, δηλαδή, μόνο οι φορτιστές που θα εγκατασταθούν στα αμαξοστάσια. Πρέπει να τοποθετηθούν ταχυφορτιστές και σε άλλα σημεία μέσα στην πόλη, όπως οι αφετηρίες / τερματισμοί, ώστε να αξιοποιούνται τα κενά μεταξύ των δρομολογίων για να φορτίζονται τα ηλεκτρικά οχήματα. Συνεπώς αναζητείται η χρυσή τομή μεταξύ ενός «πράσινου» διαγωνισμού και της ταχύτητας ανάπτυξης των υποδομών φόρτισης.

Το τεύχος δημοπράτησης

Υπενθυμίζεται πως το τεύχος δημοπράτησης του πρώτου διαγωνισμού για λεωφορεία των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ είχε βγει προ διμήνου σε δημόσια διαβούλευση με προϋπολογισμό 372 εκατ. ευρώ (με τον ΦΠΑ). Προέβλεπε την προμήθεια 200 αστικών λεωφορείων, 12 μέτρων, υβριδικής τεχνολογίας EURO VI, 200 αστικών λεωφορείων, επίσης 12 μέτρων, με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), τεχνολογίας EURO VI, 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων, 18 μέτρων, επίσης με φυσικό αέριο και 300 ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων μαζί με τους φορτιστές, κ.α.

Το τεύχος δημοπράτησης που είχε τεθεί σε διαβούλευση προέβλεπε, επίσης, πως οι ανάδοχοι θα έχουν 430 ημερολογιακές ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης προκειμένου να παραδώσουν τα λεωφορεία σε ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, ενώ καλούνται να προσφέρουν και πενταετή εγγύηση καλής λειτουργίας. Προβλέπεται πως τα λεωφορεία θα παραδίδονται σταδιακά ανά κατηγορία.

Ένας από τους όρους που θεωρούνται κρίσιμοι από πλευράς υπουργείου είναι η δοκιμαστική λειτουργία κάποιων οχημάτων στις συνθήκες της πόλης (Αθήνας και Θεσσαλονίκης) για κάποιο χρονικό διάστημα ώστε να εντοπιστούν οι προσαρμογές που πρέπει να γίνουν πριν αρχίσει η παράδοση από τον κατασκευαστή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!