Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Γιατί τα ξενοδοχεία αναγκάζονται φέτος να ρίξουν τις τιμές τους

Το 2024 αναδεικνύεται ως μια χρονιά μεταβατική για τον τουρισμό στην Ευρώπη, με πολλαπλές δυνάμεις να διαμορφώνουν τη νέα κανονικότητα. Αν και η ζήτηση για ταξίδια παραμένει ισχυρή, οι οικονομικές πιέσεις και οι μεταβαλλόμενες συνήθειες των καταναλωτών επηρεάζουν την αγορά, δημιουργώντας νέες τάσεις και προκλήσεις.

Η έρευνα της Lighthouse, με τίτλο «Global Hotel Room Pricing: Insights for 2024 and Beyond», αποκαλύπτει ότι οι ταξιδιώτες δίνουν πλέον μεγαλύτερη έμφαση στη σχέση ποιότητας-τιμής, παρά τη διαρκή επιθυμία για ταξίδια. Οι οικονομικές πιέσεις, όπως οι αυξημένες δαπάνες για νοικοκυριά και τα αυξανόμενα επιτόκια, έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές σε πιο συντηρητικές επιλογές. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί τουρίστες αναζητούν προορισμούς που προσφέρουν αξία για τα χρήματά τους, ενώ παράλληλα μειώνουν τη διάρκεια της παραμονής τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πολλές περιοχές της Ελλάδας τα 5άστερα ξενοδοχεία φέτος δυσκολεύονται να αυξήσουν τις πληρότητές τους, περισσότερο απ’ ό,τι τα ξενοδοχεία 3 και 4 αστέρων. Το ίδιο φαίνεται να συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Οι επιχειρηματίες του κλάδου πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτές τις αλλαγές για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε μια διαρκώς εξελισσόμενη αγορά.

Περιφερειακές διαφορές

Η εικόνα της αγοράς δεν είναι ενιαία σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην Ασία παρατηρείται αύξηση των τιμών κατά 15% για το δεύτερο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, υποδεικνύοντας αισιοδοξία στην περιοχή. Ωστόσο, οι αγορές της Ιαπωνίας και της Νοτιοανατολικής Ασίας παραμένουν από τις πιο δύσκολες παγκοσμίως, με υψηλές προκλήσεις για τους επιχειρηματίες του τουρισμού.

Αντίθετα, στις δυτικές αγορές, όπως στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, παρατηρείται αυξημένη ευαισθησία στις τιμές. Οι τουρίστες από αυτές τις περιοχές επιλέγουν πιο οικονομικούς προορισμούς και συντομεύουν τη διάρκεια των διακοπών τους. Αυτές οι τάσεις υποδεικνύουν ότι η τουριστική αγορά βρίσκεται σε μια φάση εξισορρόπησης, μετά την αρχική έκρηξη ταξιδιών που ακολούθησε την πανδημία.

Εξέλιξη της ξενοδοχειακής αγοράς

Η ξενοδοχειακή αγορά της Ευρώπης παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης το 2024. Ενώ το 2023 χαρακτηρίστηκε από αυξημένες τιμές, φέτος οι αυξήσεις είναι ελάχιστες. Οι διαφημιζόμενες τιμές για το πρώτο εξάμηνο του 2024 σημείωσαν αύξηση μόλις 3% σε σύγκριση με το 2023, ενώ για το δεύτερο εξάμηνο οι τιμές είναι κατά 2% χαμηλότερες από τις πραγματικές τιμές του αντίστοιχου διαστήματος του 2023.

Αυτό το φαινόμενο συνδέεται άμεσα με τη μείωση των αποταμιεύσεων που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και με τους καταναλωτικούς προϋπολογισμούς, που είναι πιεσμένοι από τις αυξημένες τιμές σε διάφορους τομείς. Ως αποτέλεσμα, παρατηρείται μια στροφή προς εναλλακτικές μορφές διαμονής, όπως ενοικιαζόμενα καταλύματα μέσω πλατφορμών τύπου Airbnb, καθώς και σε λιγότερο δημοφιλείς, αλλά οικονομικά προσιτές περιοχές.

Προοπτικές για το 2024 και το 2025

Οι προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και το πρώτο εξάμηνο του 2025 παρουσιάζουν διάφορα σενάρια. Από τη μία πλευρά, η ανάγκη για αξία (value for money) συνεχίζει να διαμορφώνει τις επιλογές των τουριστών από τις δυτικές χώρες. Αυτή η τάση πιθανώς θα συνεχιστεί έως ότου οι καταναλωτές νιώσουν οικονομικά ασφαλέστεροι, γεγονός που θα μπορούσε να αντιστρέψει τη συμπεριφορά τους με την αύξηση των πραγματικών μισθών.

Στις αναδυόμενες αγορές, όπως στη Λατινική Αμερική και την Ινδία, η αυξανόμενη μεσαία τάξη δείχνει ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης στον τουρισμό. Οι υψηλοί ρυθμοί αύξησης των τιμών σε αυτές τις περιοχές υποδεικνύουν ότι αυτές οι αγορές είναι έτοιμες για δυναμική ανάπτυξη.

Οι παραδοσιακοί παραθαλάσσιοι προορισμοί κερδίζουν έδαφος

Παρά τις οικονομικές προκλήσεις, οι παραθαλάσσιοι προορισμοί δείχνουν να παραμένουν δημοφιλείς. Από τη Μεσόγειο μέχρι τη Χερσόνησο Γιουκατάν, παρατηρείται ισχυρή αύξηση των τιμών, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν παραθαλάσσια θέρετρα που προσφέρουν καλή σχέση ποιότητας-τιμής. Όσο λοιπόν η ζήτηση για τη χώρα μας παραμένει ισχυρή, οι επιχειρηματίες θα πρέπει να προχωρούν σε αυξήσεις τιμών ανάλογα με τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών τους. Αυτό απαιτεί ο ανταγωνισμός.

Διαβάστε επίσης

Τα 10 πιο ακριβά ακίνητα προς πώληση στην Ελλάδα

Startups: Έρχονται κίνητρα για συγχωνεύσεις και επενδύσεις

Γερμανία: Γιατί “πάγωσαν” mega deals στα δίκτυα ηλεκτρισμού

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!