Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Γιατί τα ξενοδοχεία αναγκάζονται φέτος να ρίξουν τις τιμές τους

Το 2024 αναδεικνύεται ως μια χρονιά μεταβατική για τον τουρισμό στην Ευρώπη, με πολλαπλές δυνάμεις να διαμορφώνουν τη νέα κανονικότητα. Αν και η ζήτηση για ταξίδια παραμένει ισχυρή, οι οικονομικές πιέσεις και οι μεταβαλλόμενες συνήθειες των καταναλωτών επηρεάζουν την αγορά, δημιουργώντας νέες τάσεις και προκλήσεις.

Η έρευνα της Lighthouse, με τίτλο «Global Hotel Room Pricing: Insights for 2024 and Beyond», αποκαλύπτει ότι οι ταξιδιώτες δίνουν πλέον μεγαλύτερη έμφαση στη σχέση ποιότητας-τιμής, παρά τη διαρκή επιθυμία για ταξίδια. Οι οικονομικές πιέσεις, όπως οι αυξημένες δαπάνες για νοικοκυριά και τα αυξανόμενα επιτόκια, έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές σε πιο συντηρητικές επιλογές. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί τουρίστες αναζητούν προορισμούς που προσφέρουν αξία για τα χρήματά τους, ενώ παράλληλα μειώνουν τη διάρκεια της παραμονής τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πολλές περιοχές της Ελλάδας τα 5άστερα ξενοδοχεία φέτος δυσκολεύονται να αυξήσουν τις πληρότητές τους, περισσότερο απ’ ό,τι τα ξενοδοχεία 3 και 4 αστέρων. Το ίδιο φαίνεται να συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Οι επιχειρηματίες του κλάδου πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτές τις αλλαγές για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε μια διαρκώς εξελισσόμενη αγορά.

Περιφερειακές διαφορές

Η εικόνα της αγοράς δεν είναι ενιαία σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην Ασία παρατηρείται αύξηση των τιμών κατά 15% για το δεύτερο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, υποδεικνύοντας αισιοδοξία στην περιοχή. Ωστόσο, οι αγορές της Ιαπωνίας και της Νοτιοανατολικής Ασίας παραμένουν από τις πιο δύσκολες παγκοσμίως, με υψηλές προκλήσεις για τους επιχειρηματίες του τουρισμού.

Αντίθετα, στις δυτικές αγορές, όπως στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, παρατηρείται αυξημένη ευαισθησία στις τιμές. Οι τουρίστες από αυτές τις περιοχές επιλέγουν πιο οικονομικούς προορισμούς και συντομεύουν τη διάρκεια των διακοπών τους. Αυτές οι τάσεις υποδεικνύουν ότι η τουριστική αγορά βρίσκεται σε μια φάση εξισορρόπησης, μετά την αρχική έκρηξη ταξιδιών που ακολούθησε την πανδημία.

Εξέλιξη της ξενοδοχειακής αγοράς

Η ξενοδοχειακή αγορά της Ευρώπης παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης το 2024. Ενώ το 2023 χαρακτηρίστηκε από αυξημένες τιμές, φέτος οι αυξήσεις είναι ελάχιστες. Οι διαφημιζόμενες τιμές για το πρώτο εξάμηνο του 2024 σημείωσαν αύξηση μόλις 3% σε σύγκριση με το 2023, ενώ για το δεύτερο εξάμηνο οι τιμές είναι κατά 2% χαμηλότερες από τις πραγματικές τιμές του αντίστοιχου διαστήματος του 2023.

Αυτό το φαινόμενο συνδέεται άμεσα με τη μείωση των αποταμιεύσεων που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και με τους καταναλωτικούς προϋπολογισμούς, που είναι πιεσμένοι από τις αυξημένες τιμές σε διάφορους τομείς. Ως αποτέλεσμα, παρατηρείται μια στροφή προς εναλλακτικές μορφές διαμονής, όπως ενοικιαζόμενα καταλύματα μέσω πλατφορμών τύπου Airbnb, καθώς και σε λιγότερο δημοφιλείς, αλλά οικονομικά προσιτές περιοχές.

Προοπτικές για το 2024 και το 2025

Οι προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και το πρώτο εξάμηνο του 2025 παρουσιάζουν διάφορα σενάρια. Από τη μία πλευρά, η ανάγκη για αξία (value for money) συνεχίζει να διαμορφώνει τις επιλογές των τουριστών από τις δυτικές χώρες. Αυτή η τάση πιθανώς θα συνεχιστεί έως ότου οι καταναλωτές νιώσουν οικονομικά ασφαλέστεροι, γεγονός που θα μπορούσε να αντιστρέψει τη συμπεριφορά τους με την αύξηση των πραγματικών μισθών.

Στις αναδυόμενες αγορές, όπως στη Λατινική Αμερική και την Ινδία, η αυξανόμενη μεσαία τάξη δείχνει ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης στον τουρισμό. Οι υψηλοί ρυθμοί αύξησης των τιμών σε αυτές τις περιοχές υποδεικνύουν ότι αυτές οι αγορές είναι έτοιμες για δυναμική ανάπτυξη.

Οι παραδοσιακοί παραθαλάσσιοι προορισμοί κερδίζουν έδαφος

Παρά τις οικονομικές προκλήσεις, οι παραθαλάσσιοι προορισμοί δείχνουν να παραμένουν δημοφιλείς. Από τη Μεσόγειο μέχρι τη Χερσόνησο Γιουκατάν, παρατηρείται ισχυρή αύξηση των τιμών, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν παραθαλάσσια θέρετρα που προσφέρουν καλή σχέση ποιότητας-τιμής. Όσο λοιπόν η ζήτηση για τη χώρα μας παραμένει ισχυρή, οι επιχειρηματίες θα πρέπει να προχωρούν σε αυξήσεις τιμών ανάλογα με τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών τους. Αυτό απαιτεί ο ανταγωνισμός.

Διαβάστε επίσης

Τα 10 πιο ακριβά ακίνητα προς πώληση στην Ελλάδα

Startups: Έρχονται κίνητρα για συγχωνεύσεις και επενδύσεις

Γερμανία: Γιατί “πάγωσαν” mega deals στα δίκτυα ηλεκτρισμού

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!