Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Σε αναζήτηση μοντέλου χρηματοδότησης για τα 22 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια

Σε μια περίοδο που εντείνεται η συζήτηση για τις μεγάλες ελλείψεις υποδομών, κυρίως στα ελληνικά νησιά, αρκετά από τα οποία αδυνατούν να διαχειριστούν το αυξημένο τουριστικό ρεύμα, η ΕΕΣΥΠ (Υπερταμείο) εξακολουθεί να αναζητεί μοντέλο χρηματοδότησης του σχεδίου αναβάθμισης των 22 μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν παραμείνει στον έλεγχο του Δημοσίου. Για το 23ο αεροδρόμιο, αυτό της Καλαμάτας, έχει προγραμματιστεί υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τέσσερις υποψήφιες κοινοπραξίες στις 15 Οκτωβρίου. Μένει, βέβαια, να απαντηθεί αν θα υποβάλουν προσφορά και οι τέσσερις κοινοπραξίες που είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον και συγκεκριμένα οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR Airports (συνεργάζονται και στο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου), οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Egis Airport Operation – Aéroports de la Cote d’Azur, οι Fraport AG – Delta Airport Investments (όμιλος Κοπελούζου) – Pileas (όμιλος Κωνσταντακόπουλου) και Metlen – Corporation America Airports.

Έπειτα από σχεδόν μια πενταετία αναζητήσεων, οι σύμβουλοι της ΕΕΣΥΠ φαίνεται πως καταλήγουν στο συμπέρασμα πως χωρίς κρατική χρηματοδότηση των έργων αναβάθμισης τα 22 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια δεν θα γίνουν ουδέποτε ελκυστικά σε ιδιώτες επενδυτές. Συνεπώς, πρέπει να αναζητηθεί ένα σχήμα στο οποίο το Δημόσιο θα διατηρήσει συμμετοχή, θα βάλει το χέρι στην τσέπη για τα έργα αναβάθμισης, ενώ ο ιδιώτης μπορεί να αναλάβει τη λειτουργία/συντήρηση. Στο παρελθόν, βέβαια, είχαν κυκλοφορήσει αρκετές πληροφορίες για ενδιαφέρον ιδιωτών για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια, όπως και φήμες για σπάσιμο σε δύο «πακέτα», όπου στο πρώτο θα είναι τα πιο ελκυστικά κ.ο.κ. Κατά καιρούς έχουν ακουστεί ονόματα ξένων ομίλων, από τη γερμανική Fraport, που ήδη διαχειρίζεται τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια σε κοινοπραξία με τον όμιλο Κοπελούζου, μέχρι Ινδούς, όπως ο όμιλος Αντάνι, και Άραβες. Προς το παρόν τα 22 μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια παραμένουν σε δύσκολη κατάσταση, αφού προχωρούν ελάχιστα έργα αναβάθμισης, με κρατική χρηματοδότηση, ενώ η τουριστική κίνηση εκτοξεύεται.

Αν εξαιρεθεί η Καλαμάτα, που όπως προαναφέρθηκε προωθείται η αναβάθμιση μέσω σύμβασης παραχώρησης και ξεχωριστού διαγωνισμού, η άσκηση της ΕΕΣΥΠ αφορά τα αεροδρόμια σε Νάξο, Πάρο, Ιωάννινα, Αλεξανδρούπολη, Λήμνο, Αστυπάλαια, Χίο, Κοζάνη, Καστοριά, Κάρπαθο, Κύθηρα, Μήλο, Σκύρο, Νέα Αγχίαλο, Σύρο, Άραξο, Κάλυμνο, Ικαρία, Καστελόριζο, Κάσο, Λέρο και Σητεία. Τα τρία πρώτα αεροδρόμια έχουν και μεγάλο μερίδιο της συνολικής επιβατικής κίνησης των 22 αερολιμένων. Τα περισσότερα έχουν περιορισμένη κίνηση, ώστε να καταστούν ελκυστικά σε ιδιώτες, ενώ απαιτούν σοβαρά κονδύλια για την αναβάθμισή τους (αεροδιάδρομοι, κτίρια αεροσταθμών κ.λπ.), αφού σήμερα λειτουργούν υπό εντελώς παρωχημένες συνθήκες, σε σχέση με την τουριστική κίνηση που υποδέχονται.

Έπειτα από αρκετά χρόνια φαίνεται πως στο Υπερταμείο καταλήγουν σε ένα μεικτό μοντέλο με συμμετοχή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση των έργων υποδομής. Το ερώτημα είναι αν θα είναι αρκετά ελκυστικό το πακέτο, ώστε να προσελκύσει ιδιώτες επενδυτές, και ταυτόχρονα θα καλύπτει τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις λεγόμενες «κρατικές ενισχύσεις». Για όλα αυτά μάλλον θα χρειαστεί να περιμένουμε μερικούς μήνες ακόμα, ώστε να ολοκληρωθούν οι σχετικές μελέτες.

Διαβάστε επίσης

Honey Fitz: Η θαλαμηγός “των προέδρων” έτοιμη για ναύλωση

Είναι καλή ιδέα να πίνετε αλκοόλ στο αεροπλάνο;

Η Ευρώπη αναζητεί νέες αποθήκες ενέργειας μετά τις επιθέσεις στην Ουκρανία

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!