Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Αττική Οδός: Ποιος αναλαμβάνει την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης

Όλα δείχνουν ότι στις 6 Οκτωβρίου 2024 αλλάζει παραχωρησιούχο η Αττική Οδός. Ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος, Αττική Οδός ΑΕ, θα δώσει τη σκυτάλη σε έναν φορέα που θα ορίσει η κυβέρνηση, μέχρι να ολοκληρωθεί η συναλλαγή για την ανάθεση στον νέο παραχωρησιούχο, που θα είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε δύο μήνες πριν, στην κυβέρνηση δεν έχει αποφασιστεί ακόμη ποιος θα είναι ο φορέας εκείνος που θα αναλάβει τη σκυτάλη από την Αττική Οδός ΑΕ. Το αρχικό σχέδιο ήταν να περάσει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μάλιστα, το σχέδιο αυτό θα βόλευε το υπουργείο, το οποίο με τα έσοδα που θα είχε από τον οδικό άξονα κατά την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης θα έκλειναν κάποιες «τρύπες» στον προϋπολογισμό του.

Όμως το σχέδιο αυτό δεν προχωρεί. Όπως αποφασίσθηκε σε σύσκεψη που έγινε την περασμένη εβδομάδα στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, δεν έχει νόημα το υπουργείο Υποδομών ν’ αναλάβει την ενδιάμεση παραχώρηση, καθώς ούτε την τεχνογνωσία έχει, ούτε τη δυνατότητα να εισπράξει χρήματα από την ενδιάμεση περίοδο, αλλά και θα δυσκολευθεί να κάνει αναθέσεις έργων που απαιτεί μια τέτοια δραστηριότητα.

Προς την κατεύθυνση αυτήν συνηγορούν και οι δημοσιονομικοί κανόνες, οι οποίοι δεν επιτρέπουν τη δημιουργία δαπανών στους φορείς Γενικής Κυβέρνησης πάνω από ένα όριο. Έτσι, δεν μπορεί το υπουργείο Υποδομών να διαχειριστεί τα έσοδα της ενδιάμεσης παραχώρησης, αν και θα το επιθυμούσε αυτό διακαώς.

Κατά συνέπεια, η κυβέρνηση βρίσκεται σε αναζήτηση του φορέα που θα αναλάβει την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης. Όλα δείχνουν ότι ο ενδιάμεσος φορέας θα είναι είτε το ΤΑΙΠΕΔ, είτε το Υπερταμείο, δύο φορείς οι οποίοι οδεύουν σε συγχώνευση. Ωστόσο, τα έσοδα των φορέων αυτών πηγαίνουν απευθείας στο χρέος και όχι στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, κάτι που θα επιθυμούσε η κυβέρνηση.

Από την άλλη πλευρά, στην ανάληψη του έργου της ενδιάμεσης παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ συνηγορεί και η επιλογή του operator της Αττικής Οδού για την ίδια περίοδο. Το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να προχωρεί σε αναθέσεις -το έχει πράξει πολλάκις η Μονάδα Συντονισμού Στρατηγικών Συμβάσεων (PPF)- και μπορεί πολύ γρήγορα να βρει τον operator του οδικού άξονα.

Η μία λύση είναι το έργο να ανατεθεί στον υφιστάμενο operator, τις Αττικές Διαδρομές. Η άλλη λύση είναι να ανατεθεί στην νέα εταιρεία που θα συστήσει ο νέος παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα γίνει διαγωνισμός, επειδή δεν υπάρχει ο χρόνος. Τόσο η κυβέρνηση, όσο και το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να βρουν λύση μέσα σε δύο μήνες -αν όχι σε μικρότερο χρονικό διάστημα.

Διαβάστε επίσης

“Απόβαση” ξένων ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα

Μιχαΐν Λόπες: Ποιος είναι ο Κουβανός με τα 5 Ολυμπιακά χρυσά

Μυτιληναίος: Τι σηματοδοτεί η μετονομασία της Mytilineos

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!