Γ.Δ.
1390.49 +0,56%
ACAG
0,00%
5.43
BOCHGR
-0,71%
4.2
CENER
+2,99%
8.96
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
-0,55%
9.1
NOVAL
-0,99%
2.5
OPTIMA
-0,31%
12.76
TITC
-1,22%
32.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,00%
1.414
ΑΒΕ
+0,84%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+2,35%
3.27
ΑΛΦΑ
+1,52%
1.4005
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,65%
9.9
ΑΣΚΟ
+1,16%
2.61
ΑΣΤΑΚ
+1,72%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
+12,95%
6.98
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
+0,48%
2.1
ΒΙΟ
+2,33%
5.27
ΒΙΟΚΑ
+0,60%
1.665
ΒΙΟΣΚ
+3,50%
1.48
ΒΙΟΤ
-9,82%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.14
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.31
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,81%
17.16
ΔΑΑ
-1,40%
7.74
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-1,41%
11.88
ΔΟΜΙΚ
+1,14%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,07%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-3,45%
1.4
ΕΕΕ
+2,19%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+1,67%
1.464
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+0,25%
1.985
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,58%
1.744
ΕΛΠΕ
-1,45%
6.8
ΕΛΣΤΡ
+5,08%
2.07
ΕΛΤΟΝ
-0,69%
1.722
ΕΛΧΑ
0,00%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
+2,73%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+2,53%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,53%
1.919
ΕΧΑΕ
+0,47%
4.25
ΙΑΤΡ
+2,39%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,17%
0.292
ΙΛΥΔΑ
-3,54%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,02%
4.85
ΙΝΛΙΦ
-0,46%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-1,19%
1
ΙΝΤΕΚ
-2,14%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,84%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.04
ΙΝΤΚΑ
+0,73%
2.775
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+0,79%
1.28
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,32%
1.56
ΚΟΡΔΕ
+0,49%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,37%
1.092
ΚΟΥΕΣ
+1,81%
5.63
ΚΡΙ
-2,16%
13.6
ΚΤΗΛΑ
-3,95%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,87%
0.93
ΛΑΒΙ
+2,33%
0.748
ΛΑΜΔΑ
-0,41%
7.37
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
0,00%
0.268
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,57%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,13%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-5,25%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.6
ΜΕΝΤΙ
-1,80%
2.18
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41.2
ΜΙΓ
+4,75%
3.2
ΜΙΝ
+0,96%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,71%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-1,58%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,57%
2.635
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,82%
24.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
32.04
ΝΑΚΑΣ
+8,33%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,44%
0.908
ΞΥΛΚ
+1,54%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,46%
20.9
ΟΛΠ
+4,16%
28.8
ΟΛΥΜΠ
+1,70%
2.39
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,75%
0.806
ΟΤΕ
+2,18%
15.5
ΟΤΟΕΛ
-2,64%
11.06
ΠΑΙΡ
-2,46%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
+2,68%
3.53
ΠΕΡΦ
+0,34%
5.94
ΠΕΤΡΟ
+1,27%
8
ΠΛΑΘ
-1,09%
3.64
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,62%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.19
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
-0,73%
10.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,60%
0.332
ΣΙΔΜΑ
-0,94%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-0,66%
5.98
ΣΠΙ
+3,70%
0.56
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,51%
19.7
ΤΖΚΑ
+2,21%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-1,75%
0.224
ΦΡΛΚ
+2,44%
3.775
ΧΑΙΔΕ
+5,00%
0.63

Αττική Οδός: Ποιος αναλαμβάνει την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης

Όλα δείχνουν ότι στις 6 Οκτωβρίου 2024 αλλάζει παραχωρησιούχο η Αττική Οδός. Ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος, Αττική Οδός ΑΕ, θα δώσει τη σκυτάλη σε έναν φορέα που θα ορίσει η κυβέρνηση, μέχρι να ολοκληρωθεί η συναλλαγή για την ανάθεση στον νέο παραχωρησιούχο, που θα είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε δύο μήνες πριν, στην κυβέρνηση δεν έχει αποφασιστεί ακόμη ποιος θα είναι ο φορέας εκείνος που θα αναλάβει τη σκυτάλη από την Αττική Οδός ΑΕ. Το αρχικό σχέδιο ήταν να περάσει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μάλιστα, το σχέδιο αυτό θα βόλευε το υπουργείο, το οποίο με τα έσοδα που θα είχε από τον οδικό άξονα κατά την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης θα έκλειναν κάποιες «τρύπες» στον προϋπολογισμό του.

Όμως το σχέδιο αυτό δεν προχωρεί. Όπως αποφασίσθηκε σε σύσκεψη που έγινε την περασμένη εβδομάδα στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, δεν έχει νόημα το υπουργείο Υποδομών ν’ αναλάβει την ενδιάμεση παραχώρηση, καθώς ούτε την τεχνογνωσία έχει, ούτε τη δυνατότητα να εισπράξει χρήματα από την ενδιάμεση περίοδο, αλλά και θα δυσκολευθεί να κάνει αναθέσεις έργων που απαιτεί μια τέτοια δραστηριότητα.

Προς την κατεύθυνση αυτήν συνηγορούν και οι δημοσιονομικοί κανόνες, οι οποίοι δεν επιτρέπουν τη δημιουργία δαπανών στους φορείς Γενικής Κυβέρνησης πάνω από ένα όριο. Έτσι, δεν μπορεί το υπουργείο Υποδομών να διαχειριστεί τα έσοδα της ενδιάμεσης παραχώρησης, αν και θα το επιθυμούσε αυτό διακαώς.

Κατά συνέπεια, η κυβέρνηση βρίσκεται σε αναζήτηση του φορέα που θα αναλάβει την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης. Όλα δείχνουν ότι ο ενδιάμεσος φορέας θα είναι είτε το ΤΑΙΠΕΔ, είτε το Υπερταμείο, δύο φορείς οι οποίοι οδεύουν σε συγχώνευση. Ωστόσο, τα έσοδα των φορέων αυτών πηγαίνουν απευθείας στο χρέος και όχι στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, κάτι που θα επιθυμούσε η κυβέρνηση.

Από την άλλη πλευρά, στην ανάληψη του έργου της ενδιάμεσης παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ συνηγορεί και η επιλογή του operator της Αττικής Οδού για την ίδια περίοδο. Το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να προχωρεί σε αναθέσεις -το έχει πράξει πολλάκις η Μονάδα Συντονισμού Στρατηγικών Συμβάσεων (PPF)- και μπορεί πολύ γρήγορα να βρει τον operator του οδικού άξονα.

Η μία λύση είναι το έργο να ανατεθεί στον υφιστάμενο operator, τις Αττικές Διαδρομές. Η άλλη λύση είναι να ανατεθεί στην νέα εταιρεία που θα συστήσει ο νέος παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα γίνει διαγωνισμός, επειδή δεν υπάρχει ο χρόνος. Τόσο η κυβέρνηση, όσο και το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να βρουν λύση μέσα σε δύο μήνες -αν όχι σε μικρότερο χρονικό διάστημα.

Διαβάστε επίσης

“Απόβαση” ξένων ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα

Μιχαΐν Λόπες: Ποιος είναι ο Κουβανός με τα 5 Ολυμπιακά χρυσά

Μυτιληναίος: Τι σηματοδοτεί η μετονομασία της Mytilineos

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!