Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Αττική Οδός: Ποιος αναλαμβάνει την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης

Όλα δείχνουν ότι στις 6 Οκτωβρίου 2024 αλλάζει παραχωρησιούχο η Αττική Οδός. Ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος, Αττική Οδός ΑΕ, θα δώσει τη σκυτάλη σε έναν φορέα που θα ορίσει η κυβέρνηση, μέχρι να ολοκληρωθεί η συναλλαγή για την ανάθεση στον νέο παραχωρησιούχο, που θα είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε δύο μήνες πριν, στην κυβέρνηση δεν έχει αποφασιστεί ακόμη ποιος θα είναι ο φορέας εκείνος που θα αναλάβει τη σκυτάλη από την Αττική Οδός ΑΕ. Το αρχικό σχέδιο ήταν να περάσει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μάλιστα, το σχέδιο αυτό θα βόλευε το υπουργείο, το οποίο με τα έσοδα που θα είχε από τον οδικό άξονα κατά την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης θα έκλειναν κάποιες «τρύπες» στον προϋπολογισμό του.

Όμως το σχέδιο αυτό δεν προχωρεί. Όπως αποφασίσθηκε σε σύσκεψη που έγινε την περασμένη εβδομάδα στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, δεν έχει νόημα το υπουργείο Υποδομών ν’ αναλάβει την ενδιάμεση παραχώρηση, καθώς ούτε την τεχνογνωσία έχει, ούτε τη δυνατότητα να εισπράξει χρήματα από την ενδιάμεση περίοδο, αλλά και θα δυσκολευθεί να κάνει αναθέσεις έργων που απαιτεί μια τέτοια δραστηριότητα.

Προς την κατεύθυνση αυτήν συνηγορούν και οι δημοσιονομικοί κανόνες, οι οποίοι δεν επιτρέπουν τη δημιουργία δαπανών στους φορείς Γενικής Κυβέρνησης πάνω από ένα όριο. Έτσι, δεν μπορεί το υπουργείο Υποδομών να διαχειριστεί τα έσοδα της ενδιάμεσης παραχώρησης, αν και θα το επιθυμούσε αυτό διακαώς.

Κατά συνέπεια, η κυβέρνηση βρίσκεται σε αναζήτηση του φορέα που θα αναλάβει την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης. Όλα δείχνουν ότι ο ενδιάμεσος φορέας θα είναι είτε το ΤΑΙΠΕΔ, είτε το Υπερταμείο, δύο φορείς οι οποίοι οδεύουν σε συγχώνευση. Ωστόσο, τα έσοδα των φορέων αυτών πηγαίνουν απευθείας στο χρέος και όχι στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, κάτι που θα επιθυμούσε η κυβέρνηση.

Από την άλλη πλευρά, στην ανάληψη του έργου της ενδιάμεσης παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ συνηγορεί και η επιλογή του operator της Αττικής Οδού για την ίδια περίοδο. Το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να προχωρεί σε αναθέσεις -το έχει πράξει πολλάκις η Μονάδα Συντονισμού Στρατηγικών Συμβάσεων (PPF)- και μπορεί πολύ γρήγορα να βρει τον operator του οδικού άξονα.

Η μία λύση είναι το έργο να ανατεθεί στον υφιστάμενο operator, τις Αττικές Διαδρομές. Η άλλη λύση είναι να ανατεθεί στην νέα εταιρεία που θα συστήσει ο νέος παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα γίνει διαγωνισμός, επειδή δεν υπάρχει ο χρόνος. Τόσο η κυβέρνηση, όσο και το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να βρουν λύση μέσα σε δύο μήνες -αν όχι σε μικρότερο χρονικό διάστημα.

Διαβάστε επίσης

“Απόβαση” ξένων ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα

Μιχαΐν Λόπες: Ποιος είναι ο Κουβανός με τα 5 Ολυμπιακά χρυσά

Μυτιληναίος: Τι σηματοδοτεί η μετονομασία της Mytilineos

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!