Γ.Δ.
1390.49 +0,56%
ACAG
0,00%
5.43
BOCHGR
-0,71%
4.2
CENER
+2,99%
8.96
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
-0,55%
9.1
NOVAL
-0,99%
2.5
OPTIMA
-0,31%
12.76
TITC
-1,22%
32.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,00%
1.414
ΑΒΕ
+0,84%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+2,35%
3.27
ΑΛΦΑ
+1,52%
1.4005
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,65%
9.9
ΑΣΚΟ
+1,16%
2.61
ΑΣΤΑΚ
+1,72%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
+12,95%
6.98
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
+0,48%
2.1
ΒΙΟ
+2,33%
5.27
ΒΙΟΚΑ
+0,60%
1.665
ΒΙΟΣΚ
+3,50%
1.48
ΒΙΟΤ
-9,82%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.14
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.31
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,81%
17.16
ΔΑΑ
-1,40%
7.74
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-1,41%
11.88
ΔΟΜΙΚ
+1,14%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,07%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-3,45%
1.4
ΕΕΕ
+2,19%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+1,67%
1.464
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+0,25%
1.985
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,58%
1.744
ΕΛΠΕ
-1,45%
6.8
ΕΛΣΤΡ
+5,08%
2.07
ΕΛΤΟΝ
-0,69%
1.722
ΕΛΧΑ
0,00%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
+2,73%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+2,53%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,53%
1.919
ΕΧΑΕ
+0,47%
4.25
ΙΑΤΡ
+2,39%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,17%
0.292
ΙΛΥΔΑ
-3,54%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,02%
4.85
ΙΝΛΙΦ
-0,46%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-1,19%
1
ΙΝΤΕΚ
-2,14%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,84%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.04
ΙΝΤΚΑ
+0,73%
2.775
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+0,79%
1.28
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,32%
1.56
ΚΟΡΔΕ
+0,49%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,37%
1.092
ΚΟΥΕΣ
+1,81%
5.63
ΚΡΙ
-2,16%
13.6
ΚΤΗΛΑ
-3,95%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,87%
0.93
ΛΑΒΙ
+2,33%
0.748
ΛΑΜΔΑ
-0,41%
7.37
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
0,00%
0.268
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,57%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,13%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-5,25%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.6
ΜΕΝΤΙ
-1,80%
2.18
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41.2
ΜΙΓ
+4,75%
3.2
ΜΙΝ
+0,96%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,71%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-1,58%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,57%
2.635
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,82%
24.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
32.04
ΝΑΚΑΣ
+8,33%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,44%
0.908
ΞΥΛΚ
+1,54%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,46%
20.9
ΟΛΠ
+4,16%
28.8
ΟΛΥΜΠ
+1,70%
2.39
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,75%
0.806
ΟΤΕ
+2,18%
15.5
ΟΤΟΕΛ
-2,64%
11.06
ΠΑΙΡ
-2,46%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
+2,68%
3.53
ΠΕΡΦ
+0,34%
5.94
ΠΕΤΡΟ
+1,27%
8
ΠΛΑΘ
-1,09%
3.64
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,62%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.19
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
-0,73%
10.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,60%
0.332
ΣΙΔΜΑ
-0,94%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-0,66%
5.98
ΣΠΙ
+3,70%
0.56
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,51%
19.7
ΤΖΚΑ
+2,21%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-1,75%
0.224
ΦΡΛΚ
+2,44%
3.775
ΧΑΙΔΕ
+5,00%
0.63

Τα εταιρικά κέρδη πληγώνονται από την καταναλωτική αδυναμία

Η μετά την πανδημία ευφορία των καταναλωτών φαίνεται πως σιγά σιγά εξατμίζεται και η καταναλωτική αδυναμία έχει ήδη ξεκινήσει να «ροκανίζει» τα κέρδη των εταιρειών, που αναγκάζονται να προσαρμοστούν με μειωμένες τιμές και προσφορές.

Οι εταιρικές προειδοποιήσεις για μειωμένα κέρδη σε τομείς που κυμαίνονται από τα είδη πολυτελείας μέχρι τα τρόφιμα και τις αεροπορικές εταιρείες έχουν τροφοδοτήσει τις ανησυχίες για επιβράδυνση στις ΗΠΑ και σε άλλες μεγάλες οικονομίες του κόσμου. Μάλιστα, αυτές οι ανησυχίες για την ανάπτυξη ήταν ένας από τους παράγοντες πίσω από το sell off, που απέσπασε περίπου 4,8 τρισ. δολάρια από τις παγκόσμιες μετοχές σε μόλις τρεις ημέρες.

Οι επενδυτές, πρέπει τώρα να εντοπίσουν τις επιχειρήσεις αυτές, που δεν θα υποφέρουν τόσο από την καταναλωτική αδυναμία, πόσο μάλλον από μια οικονομική ύφεση, τονίζει το Reuters. «Οι καταναλωτές μπόρεσαν να απορροφήσουν τις αυξήσεις των τιμών χάρη και στο εξαιρετικά υψηλό επίπεδο αποταμιεύσεων που συσσωρεύτηκαν (κατά τη διάρκεια της πανδημίας). Φαίνεται ότι τώρα αυτό φτάνει στο τέλος του», δήλωσε η Chiara Robba της Generali Asset Management. «Η περίοδος υποβολής οικονομικών εκθέσεων του β’ τριμήνου δείχνει κάποια σημάδια επιβράδυνσης της κατανάλωσης με επακόλουθη προσπάθεια των εταιρειών να μειώσουν τις τιμές για να τονώσουν την κατανάλωση», πρόσθεσε.

Σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ © EPA/MICHAEL REYNOLDS
Σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ © EPA/MICHAEL REYNOLDS

Οι έρευνες της S&P Global για την επιχειρηματική δραστηριότητα τον Ιούλιο έδειξαν ότι οι επιχειρήσεις στις ΗΠΑ και την Ευρωζώνη δεν ήταν σε θέση να μετακυλήσουν το υψηλότερο κόστος τόσο εύκολα όσο προηγουμένως. Υπάρχει πλέον ένας μακρύς κατάλογος εταιρικών κερδών, που υποδεικνύουν αδυναμία στις καταναλωτικές δαπάνες.

Αξιοσημείωτα παραδείγματα είναι η Nestle και η Ryanair στην Ευρώπη και η McDonald’s στις ΗΠΑ, μαζί με εταιρείες όπως η Visa και η Worldline. Σε πολλές περιπτώσεις, οι τιμές των μετοχών έχουν καταρρεύσει. 40 εταιρείες έχουν μειώσει τις προβλέψεις τους μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν στην Ευρώπη, ανέφερε η BofA την Τρίτη, τις περισσότερες εδώ και πάνω από ένα χρόνο, με την πλειονότητα να επικαλείται αδύναμη ζήτηση, συμπεριλαμβανομένης, παραδόξως, και των ΗΠΑ. «Τα σημάδια αδυναμίας των καταναλωτών έχουν προκαλέσει ανησυχία», ανέφερε.

Ο κλάδος της πολυτέλειας κλονίζεται από την καταναλωτική αδυναμία

Ο κλάδος της πολυτέλειας, που έχει υψηλό περιθώριο κέρδους δεν αποτελεί εξαίρεση. Η Yves Saint Laurent μείωσε τις τιμές της τσάντας Loulou στη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και την Κίνα κατά 10-15% τον Μάιο, σε μια «πολύ σπάνια» κίνηση για τον κλάδο, η οποία, σύμφωνα με την Barclays, θα μπορούσε να αντανακλά την αναγνώριση ότι η μάρκα αναγνώρισε ότι οι προηγούμενες αυξήσεις τιμών ήταν υπερβολικές.

Άλλες, πιο αδύναμες μάρκες που αύξησαν σημαντικά τις τιμές το τελευταίο διάστημα,  αναγκάζονται τώρα να διορθώσουν μέσω εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών. Αυτό συμβαίνει επειδή οι καταναλωτές της μεσαίας τάξης στη Δύση χάνουν μέρος της αγοραστικής τους ικανότητας.

Χαρακτηριστικό είναι, ότι οι μετοχές της Burberry διέγραψαν σχεδόν το ένα πέμπτο της αξίας τους την ημέρα που ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα. Η Swatch και η Hugo Boss έχουν γίνει οι δύο πιο σορταρισμένες μετοχές του πανευρωπαϊκού δείκτη Stoxx μετά από τα απογοητευτικά οικονομικά τους αποτελέσματα, σύμφωνα με στοιχεία της Mediobanca. Ακόμα και η ηγέτιδα του κλάδου Luis Vuitton, η δεύτερη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη πίσω από τη δανέζικη φαρμακοβιομηχανία Novo Nordisk δεν έχει ανοσία.

Τσάντες Burberry © EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA
Τσάντες Burberry © EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA

«Υπάρχει σίγουρα μια αίσθηση απέχθειας των καταναλωτών προς τις υψηλότερες τιμές, δεδομένης της συνεχιζόμενης κρίσης του κόστους ζωής», δήλωσε ο Sanjiv Tumkur της Rathbones Investment Management. «Αυτό φαίνεται να γίνεται αισθητό σε όλα τα εισοδηματικά τμήματα – για παράδειγμα, οι εταιρείες ειδών πολυτελείας βλέπουν πιο δύσκολες και ασταθείς καταναλωτικές συνθήκες σε πολλές γεωγραφικές περιοχές, ιδίως στην Κίνα».

Διαβάστε επίσης

“Απόβαση” ξένων ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα

Μιχαΐν Λόπες: Ποιος είναι ο Κουβανός με τα 5 Ολυμπιακά χρυσά

Μυτιληναίος: Τι σηματοδοτεί η μετονομασία της Mytilineos

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!