Γ.Δ.
1382.46 -0,85%
ACAG
+0,53%
5.65
CENER
-0,53%
9.45
CNLCAP
0,00%
6.8
DIMAND
-1,35%
8.79
NOVAL
0,00%
2.67
OPTIMA
+2,10%
11.68
TITC
-1,80%
29.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.1
ΑΒΑΞ
-1,05%
1.32
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
-0,48%
2.085
ΑΚΡΙΤ
-7,95%
0.81
ΑΛΜΥ
-0,35%
2.835
ΑΛΦΑ
-1,56%
1.5505
ΑΝΔΡΟ
-1,55%
6.34
ΑΡΑΙΓ
-2,02%
10.67
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
+2,11%
6.78
ΑΤΕΚ
-4,31%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.5
ΑΤΤ
+0,24%
8.2
ΑΤΤΙΚΑ
+0,42%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,46%
5.4
ΒΙΟΚΑ
-2,62%
2.23
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-1,67%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,47%
17
ΔΑΑ
-1,96%
7.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-0,54%
11.1
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.41
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,64%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+0,34%
1.495
ΕΕΕ
0,00%
31.2
ΕΚΤΕΡ
-1,19%
1.986
ΕΛΒΕ
0,00%
5.3
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
-2,19%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,06%
1.86
ΕΛΠΕ
-1,06%
7.015
ΕΛΣΤΡ
-0,47%
2.1
ΕΛΤΟΝ
-0,12%
1.7
ΕΛΧΑ
+1,02%
1.78
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,19%
1.245
ΕΤΕ
-1,88%
7.29
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.19
ΕΥΔΑΠ
-0,37%
5.4
ΕΥΡΩΒ
+0,99%
1.999
ΕΧΑΕ
-2,23%
4.39
ΙΑΤΡ
+1,28%
1.585
ΙΚΤΙΝ
-1,82%
0.35
ΙΛΥΔΑ
-3,98%
1.57
ΙΝΚΑΤ
+1,61%
5.04
ΙΝΛΙΦ
+0,41%
4.92
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.124
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.195
ΙΝΤΚΑ
-2,26%
3.03
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
+0,74%
1.36
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.65
ΚΛΜ
-0,72%
1.37
ΚΟΡΔΕ
-0,47%
0.428
ΚΟΥΑΛ
-0,18%
1.08
ΚΟΥΕΣ
-1,33%
5.18
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.05
ΚΤΗΛΑ
+1,11%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-0,44%
1.14
ΛΑΒΙ
-2,79%
0.8
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.14
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.6
ΛΑΝΑΚ
+4,55%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-2,82%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.57
ΜΑΘΙΟ
-0,57%
0.7
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+2,08%
2.45
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
-1,00%
3.48
ΜΙΝ
-3,51%
0.55
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-3,25%
22.06
ΜΟΝΤΑ
+0,58%
3.47
ΜΟΤΟ
-1,70%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-3,96%
22.34
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.53
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.925
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,35%
33.98
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-5,77%
0.85
ΞΥΛΚ
-2,26%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.39
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,38%
25.9
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.36
ΟΠΑΠ
+1,17%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
+2,96%
0.87
ΟΤΕ
-1,36%
14.5
ΟΤΟΕΛ
-1,74%
11.3
ΠΑΙΡ
-0,99%
1
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
-0,45%
3.723
ΠΕΡΦ
-1,49%
6.63
ΠΕΤΡΟ
+0,50%
8.12
ΠΛΑΘ
-0,50%
4
ΠΛΑΚΡ
+2,07%
14.8
ΠΡΔ
-1,87%
0.21
ΠΡΕΜΙΑ
-0,85%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
-8,39%
6.55
ΠΡΟΦ
-0,54%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
-0,56%
1.77
ΣΑΡ
-1,33%
10.4
ΣΑΡΑΝ
-9,35%
0.97
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,57%
0.324
ΣΙΔΜΑ
-3,14%
1.54
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.7
ΣΠΙ
-5,00%
0.608
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.15
ΤΖΚΑ
-4,06%
1.3
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,76%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.206
ΦΡΛΚ
+1,08%
3.73
ΧΑΙΔΕ
-9,38%
0.58

Τα εταιρικά κέρδη πληγώνονται από την καταναλωτική αδυναμία

Η μετά την πανδημία ευφορία των καταναλωτών φαίνεται πως σιγά σιγά εξατμίζεται και η καταναλωτική αδυναμία έχει ήδη ξεκινήσει να «ροκανίζει» τα κέρδη των εταιρειών, που αναγκάζονται να προσαρμοστούν με μειωμένες τιμές και προσφορές.

Οι εταιρικές προειδοποιήσεις για μειωμένα κέρδη σε τομείς που κυμαίνονται από τα είδη πολυτελείας μέχρι τα τρόφιμα και τις αεροπορικές εταιρείες έχουν τροφοδοτήσει τις ανησυχίες για επιβράδυνση στις ΗΠΑ και σε άλλες μεγάλες οικονομίες του κόσμου. Μάλιστα, αυτές οι ανησυχίες για την ανάπτυξη ήταν ένας από τους παράγοντες πίσω από το sell off, που απέσπασε περίπου 4,8 τρισ. δολάρια από τις παγκόσμιες μετοχές σε μόλις τρεις ημέρες.

Οι επενδυτές, πρέπει τώρα να εντοπίσουν τις επιχειρήσεις αυτές, που δεν θα υποφέρουν τόσο από την καταναλωτική αδυναμία, πόσο μάλλον από μια οικονομική ύφεση, τονίζει το Reuters. «Οι καταναλωτές μπόρεσαν να απορροφήσουν τις αυξήσεις των τιμών χάρη και στο εξαιρετικά υψηλό επίπεδο αποταμιεύσεων που συσσωρεύτηκαν (κατά τη διάρκεια της πανδημίας). Φαίνεται ότι τώρα αυτό φτάνει στο τέλος του», δήλωσε η Chiara Robba της Generali Asset Management. «Η περίοδος υποβολής οικονομικών εκθέσεων του β’ τριμήνου δείχνει κάποια σημάδια επιβράδυνσης της κατανάλωσης με επακόλουθη προσπάθεια των εταιρειών να μειώσουν τις τιμές για να τονώσουν την κατανάλωση», πρόσθεσε.

Σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ © EPA/MICHAEL REYNOLDS
Σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ © EPA/MICHAEL REYNOLDS

Οι έρευνες της S&P Global για την επιχειρηματική δραστηριότητα τον Ιούλιο έδειξαν ότι οι επιχειρήσεις στις ΗΠΑ και την Ευρωζώνη δεν ήταν σε θέση να μετακυλήσουν το υψηλότερο κόστος τόσο εύκολα όσο προηγουμένως. Υπάρχει πλέον ένας μακρύς κατάλογος εταιρικών κερδών, που υποδεικνύουν αδυναμία στις καταναλωτικές δαπάνες.

Αξιοσημείωτα παραδείγματα είναι η Nestle και η Ryanair στην Ευρώπη και η McDonald’s στις ΗΠΑ, μαζί με εταιρείες όπως η Visa και η Worldline. Σε πολλές περιπτώσεις, οι τιμές των μετοχών έχουν καταρρεύσει. 40 εταιρείες έχουν μειώσει τις προβλέψεις τους μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν στην Ευρώπη, ανέφερε η BofA την Τρίτη, τις περισσότερες εδώ και πάνω από ένα χρόνο, με την πλειονότητα να επικαλείται αδύναμη ζήτηση, συμπεριλαμβανομένης, παραδόξως, και των ΗΠΑ. «Τα σημάδια αδυναμίας των καταναλωτών έχουν προκαλέσει ανησυχία», ανέφερε.

Ο κλάδος της πολυτέλειας κλονίζεται από την καταναλωτική αδυναμία

Ο κλάδος της πολυτέλειας, που έχει υψηλό περιθώριο κέρδους δεν αποτελεί εξαίρεση. Η Yves Saint Laurent μείωσε τις τιμές της τσάντας Loulou στη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και την Κίνα κατά 10-15% τον Μάιο, σε μια «πολύ σπάνια» κίνηση για τον κλάδο, η οποία, σύμφωνα με την Barclays, θα μπορούσε να αντανακλά την αναγνώριση ότι η μάρκα αναγνώρισε ότι οι προηγούμενες αυξήσεις τιμών ήταν υπερβολικές.

Άλλες, πιο αδύναμες μάρκες που αύξησαν σημαντικά τις τιμές το τελευταίο διάστημα,  αναγκάζονται τώρα να διορθώσουν μέσω εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών. Αυτό συμβαίνει επειδή οι καταναλωτές της μεσαίας τάξης στη Δύση χάνουν μέρος της αγοραστικής τους ικανότητας.

Χαρακτηριστικό είναι, ότι οι μετοχές της Burberry διέγραψαν σχεδόν το ένα πέμπτο της αξίας τους την ημέρα που ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα. Η Swatch και η Hugo Boss έχουν γίνει οι δύο πιο σορταρισμένες μετοχές του πανευρωπαϊκού δείκτη Stoxx μετά από τα απογοητευτικά οικονομικά τους αποτελέσματα, σύμφωνα με στοιχεία της Mediobanca. Ακόμα και η ηγέτιδα του κλάδου Luis Vuitton, η δεύτερη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη πίσω από τη δανέζικη φαρμακοβιομηχανία Novo Nordisk δεν έχει ανοσία.

Τσάντες Burberry © EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA
Τσάντες Burberry © EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA

«Υπάρχει σίγουρα μια αίσθηση απέχθειας των καταναλωτών προς τις υψηλότερες τιμές, δεδομένης της συνεχιζόμενης κρίσης του κόστους ζωής», δήλωσε ο Sanjiv Tumkur της Rathbones Investment Management. «Αυτό φαίνεται να γίνεται αισθητό σε όλα τα εισοδηματικά τμήματα – για παράδειγμα, οι εταιρείες ειδών πολυτελείας βλέπουν πιο δύσκολες και ασταθείς καταναλωτικές συνθήκες σε πολλές γεωγραφικές περιοχές, ιδίως στην Κίνα».

Διαβάστε επίσης

“Απόβαση” ξένων ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα

Μιχαΐν Λόπες: Ποιος είναι ο Κουβανός με τα 5 Ολυμπιακά χρυσά

Μυτιληναίος: Τι σηματοδοτεί η μετονομασία της Mytilineos

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!