Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Τα εταιρικά κέρδη πληγώνονται από την καταναλωτική αδυναμία

Η μετά την πανδημία ευφορία των καταναλωτών φαίνεται πως σιγά σιγά εξατμίζεται και η καταναλωτική αδυναμία έχει ήδη ξεκινήσει να «ροκανίζει» τα κέρδη των εταιρειών, που αναγκάζονται να προσαρμοστούν με μειωμένες τιμές και προσφορές.

Οι εταιρικές προειδοποιήσεις για μειωμένα κέρδη σε τομείς που κυμαίνονται από τα είδη πολυτελείας μέχρι τα τρόφιμα και τις αεροπορικές εταιρείες έχουν τροφοδοτήσει τις ανησυχίες για επιβράδυνση στις ΗΠΑ και σε άλλες μεγάλες οικονομίες του κόσμου. Μάλιστα, αυτές οι ανησυχίες για την ανάπτυξη ήταν ένας από τους παράγοντες πίσω από το sell off, που απέσπασε περίπου 4,8 τρισ. δολάρια από τις παγκόσμιες μετοχές σε μόλις τρεις ημέρες.

Οι επενδυτές, πρέπει τώρα να εντοπίσουν τις επιχειρήσεις αυτές, που δεν θα υποφέρουν τόσο από την καταναλωτική αδυναμία, πόσο μάλλον από μια οικονομική ύφεση, τονίζει το Reuters. «Οι καταναλωτές μπόρεσαν να απορροφήσουν τις αυξήσεις των τιμών χάρη και στο εξαιρετικά υψηλό επίπεδο αποταμιεύσεων που συσσωρεύτηκαν (κατά τη διάρκεια της πανδημίας). Φαίνεται ότι τώρα αυτό φτάνει στο τέλος του», δήλωσε η Chiara Robba της Generali Asset Management. «Η περίοδος υποβολής οικονομικών εκθέσεων του β’ τριμήνου δείχνει κάποια σημάδια επιβράδυνσης της κατανάλωσης με επακόλουθη προσπάθεια των εταιρειών να μειώσουν τις τιμές για να τονώσουν την κατανάλωση», πρόσθεσε.

Σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ © EPA/MICHAEL REYNOLDS
Σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ © EPA/MICHAEL REYNOLDS

Οι έρευνες της S&P Global για την επιχειρηματική δραστηριότητα τον Ιούλιο έδειξαν ότι οι επιχειρήσεις στις ΗΠΑ και την Ευρωζώνη δεν ήταν σε θέση να μετακυλήσουν το υψηλότερο κόστος τόσο εύκολα όσο προηγουμένως. Υπάρχει πλέον ένας μακρύς κατάλογος εταιρικών κερδών, που υποδεικνύουν αδυναμία στις καταναλωτικές δαπάνες.

Αξιοσημείωτα παραδείγματα είναι η Nestle και η Ryanair στην Ευρώπη και η McDonald’s στις ΗΠΑ, μαζί με εταιρείες όπως η Visa και η Worldline. Σε πολλές περιπτώσεις, οι τιμές των μετοχών έχουν καταρρεύσει. 40 εταιρείες έχουν μειώσει τις προβλέψεις τους μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν στην Ευρώπη, ανέφερε η BofA την Τρίτη, τις περισσότερες εδώ και πάνω από ένα χρόνο, με την πλειονότητα να επικαλείται αδύναμη ζήτηση, συμπεριλαμβανομένης, παραδόξως, και των ΗΠΑ. «Τα σημάδια αδυναμίας των καταναλωτών έχουν προκαλέσει ανησυχία», ανέφερε.

Ο κλάδος της πολυτέλειας κλονίζεται από την καταναλωτική αδυναμία

Ο κλάδος της πολυτέλειας, που έχει υψηλό περιθώριο κέρδους δεν αποτελεί εξαίρεση. Η Yves Saint Laurent μείωσε τις τιμές της τσάντας Loulou στη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και την Κίνα κατά 10-15% τον Μάιο, σε μια «πολύ σπάνια» κίνηση για τον κλάδο, η οποία, σύμφωνα με την Barclays, θα μπορούσε να αντανακλά την αναγνώριση ότι η μάρκα αναγνώρισε ότι οι προηγούμενες αυξήσεις τιμών ήταν υπερβολικές.

Άλλες, πιο αδύναμες μάρκες που αύξησαν σημαντικά τις τιμές το τελευταίο διάστημα,  αναγκάζονται τώρα να διορθώσουν μέσω εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών. Αυτό συμβαίνει επειδή οι καταναλωτές της μεσαίας τάξης στη Δύση χάνουν μέρος της αγοραστικής τους ικανότητας.

Χαρακτηριστικό είναι, ότι οι μετοχές της Burberry διέγραψαν σχεδόν το ένα πέμπτο της αξίας τους την ημέρα που ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα. Η Swatch και η Hugo Boss έχουν γίνει οι δύο πιο σορταρισμένες μετοχές του πανευρωπαϊκού δείκτη Stoxx μετά από τα απογοητευτικά οικονομικά τους αποτελέσματα, σύμφωνα με στοιχεία της Mediobanca. Ακόμα και η ηγέτιδα του κλάδου Luis Vuitton, η δεύτερη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη πίσω από τη δανέζικη φαρμακοβιομηχανία Novo Nordisk δεν έχει ανοσία.

Τσάντες Burberry © EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA
Τσάντες Burberry © EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA

«Υπάρχει σίγουρα μια αίσθηση απέχθειας των καταναλωτών προς τις υψηλότερες τιμές, δεδομένης της συνεχιζόμενης κρίσης του κόστους ζωής», δήλωσε ο Sanjiv Tumkur της Rathbones Investment Management. «Αυτό φαίνεται να γίνεται αισθητό σε όλα τα εισοδηματικά τμήματα – για παράδειγμα, οι εταιρείες ειδών πολυτελείας βλέπουν πιο δύσκολες και ασταθείς καταναλωτικές συνθήκες σε πολλές γεωγραφικές περιοχές, ιδίως στην Κίνα».

Διαβάστε επίσης

“Απόβαση” ξένων ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα

Μιχαΐν Λόπες: Ποιος είναι ο Κουβανός με τα 5 Ολυμπιακά χρυσά

Μυτιληναίος: Τι σηματοδοτεί η μετονομασία της Mytilineos

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!