Γ.Δ.
1474.44 0,00%
ACAG
0,00%
5.85
CENER
0,00%
9.93
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
0,00%
9.09
NOVAL
0,00%
2.72
OPTIMA
0,00%
12.2
TITC
0,00%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
0,00%
1.39
ΑΒΕ
0,00%
0.458
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
3.02
ΑΛΦΑ
0,00%
1.691
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.64
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.36
ΑΣΚΟ
0,00%
2.82
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.44
ΑΤΤ
0,00%
9.28
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.91
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.39
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.78
ΔΑΑ
0,00%
7.97
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
0,00%
11.5
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.323
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.57
ΕΕΕ
0,00%
34
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.12
ΕΛΒΕ
0,00%
5.35
ΕΛΙΝ
0,00%
2.16
ΕΛΛ
0,00%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.05
ΕΛΠΕ
0,00%
7.32
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.798
ΕΛΧΑ
0,00%
1.874
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.315
ΕΤΕ
0,00%
7.984
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.35
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.77
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.126
ΕΧΑΕ
0,00%
4.78
ΙΑΤΡ
0,00%
1.63
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4065
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.77
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.96
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.18
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.87
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.28
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.45
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.485
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.498
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.2
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.13
ΛΑΒΙ
0,00%
0.881
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.57
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.768
ΜΕΒΑ
0,00%
4.03
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.61
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
0,00%
3.715
ΜΙΝ
0,00%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.52
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.65
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.52
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.755
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.18
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.95
ΞΥΛΚ
0,00%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.392
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
25.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.51
ΟΠΑΠ
0,00%
15.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.808
ΟΤΕ
0,00%
15.25
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
4.024
ΠΕΡΦ
0,00%
7.07
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.58
ΠΛΑΘ
0,00%
4.095
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.94
ΣΑΡ
0,00%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.695
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.7
ΣΠΙ
0,00%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.47
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.91
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Αττική Οδός: Για τις 5 Σεπτεμβρίου πάει η υπογραφή της σύμβασης

Τρέχει η κυβέρνηση, με στόχο την ολοκλήρωση της οικονομικής συναλλαγής για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μέχρι το τέλος του έτους. Η πίεση που ασκεί για την ολοκλήρωση της σύμβασης έχει να κάνει αφενός μεν με το γεγονός ότι σχετίζεται έντονα με την εκτέλεση του Προϋπολογισμού του 2024, αφετέρου δε επειδή είναι μια μεγάλη σύμβαση, ιστορικά η μεγαλύτερη που έχει υπογράψει ένας δημόσιος φορέας.

Όσον αφορά την εκτέλεση του προϋπολογισμού, το καταβαλλόμενο τίμημα ύψους 3,27 δισ. ευρώ της Αττικής Οδού αντιστοιχεί στο 1,5% του ΑΕΠ. Η καταβολή του δε μέχρι το τέλος του έτους είναι σημαντική για την εκτέλεση του Προϋπολογισμού για το 2024, αφού σε άλλη περίπτωση θα υπολείπεται σημαντικά των στόχων του.

Με δεδομένο, μάλιστα, ότι δεν επιτυγχάνεται φέτος ο αρχικός στόχος αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,9%, αλλά θα είναι χαμηλότερος (2,5% έχει υπολογιστεί στο ΜΠΔΣ), σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη δυσκολία στην επίτευξη του στόχου μείωσης του χρέους προς ΑΕΠ. Σημειώνεται ότι ο Προϋπολογισμός του 2024 (Νοέμβριος 2023) έφερε τον λόγο χρέους προς ΑΕΠ για φέτος στο 152,3%.

Ωστόσο, το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) αύξησε οριακά τον δείκτη αυτόν στο 152,7%. Χωρίς το έσοδο της Αττικής Οδού, ο δείκτης αυτός μπορεί να βρεθεί στο 154,2%, τιμή που σίγουρα δεν θα ευχαριστήσει τις αγορές, αφού η απόκλισή της από τον Προϋπολογισμό του 2024 θα είναι σχεδόν δύο ποσοστιαίες μονάδες.

Η κυβέρνηση και το Μέγαρο Μαξίμου, ωστόσο, έχουν άλλον έναν πρόσθετο λόγο να προωθήσουν τη σύμβαση αυτήν το συντομότερο δυνατόν. Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι για πρώτη φορά από την ολοκλήρωση του οδικού άξονα, το 1996, θα έχουμε μια μείωση των τιμολογίων των διοδίων. Το νέο τιμολόγιο που προβλέπεται στη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού αναμένεται να παραμείνει στα 2,50 ευρώ, αντί 2,80, που είναι σήμερα, για μια 5ετία.

Τέλος, ας μην ξεχνάμε και το μέγεθος της σύμβασης. Είναι η μεγαλύτερη σύμβαση που έχει υπογράψει ιστορικά το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και οποιοσδήποτε άλλος κρατικός φορέας. Το τίμημα δε της Αττικής Οδού θα αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 25% των συνολικών εσόδων που θα έχει εισπράξει από το 2011 που λειτουργεί το ΤΑΙΠΕΔ μέχρι και το τέλος του έτους. Μέχρι σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ έχει έσοδα 9 δισ. ευρώ και εκτιμάται ότι με την Αττική Οδό θα ξεπεράσει τα 12 δισ. ευρώ.

Για όλα τα παραπάνω, δεν θα ήταν υπερβολή στην υπογραφή της σχετικής σύμβασης να παραστεί η πολιτική ηγεσία σε πολύ υψηλό επίπεδο. Η υπογραφή της σύμβασης εκτιμάται ότι θα γίνει σε περίπου 1 μήνα από σήμερα και επιδίωξη είναι να λάβει χώρα πριν από την έναρξη της ΔΕΘ. Ως πιο πιθανή ημερομηνία θεωρείται η Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2024.

Για να συμβεί αυτό, όμως, θα απαιτηθεί η έκδοση της σχετικής Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ), η οποία θα εξουσιοδοτήσει τους συναρμόδιους υπουργούς, Κωστή Χατζηδάκη και Χρήστο Σταϊκούρα, για την υπογραφή της σύμβασης. Η ΠΥΣ μπορεί να εκδοθεί είτε σε διά ζώσης συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, που δεν αποκλείεται να συγκληθεί μέχρι τον Δεκαπενταύγουστο, ή ακόμη και διά περιφοράς.

Η ολοκλήρωση της υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ Τέρνα μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου δίνει το περιθώριο σε όλους τους εμπλεκόμενους να ολοκληρώσουν τη σύμβαση μέσα στη χρονιά. Η μόνη εκκρεμότητα (προαίρεση) που απομένει για το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης θα είναι η ψήφιση του κυρωτικού νόμου της σύμβασης στη Βουλή. Ωστόσο, αυτό είναι κάτι που εύκολα μπορεί να λάβει χώρα τέλος Σεπτέμβρη ή αρχές Οκτώβρη. Έτσι, θα μείνουν δύο μήνες προκειμένου να ολοκληρωθεί η συναλλαγή, που θα φέρει στα ταμεία του Δημοσίου 3,27 δισ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης

“Πράσινο φως” του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την Αττική Οδό

Κρήτη: Το νέο ξενοδοχείο της Μαρίτας Καράτζη και το επενδυτικό πλάνο 83,5 εκατ.

Το φθινόπωρο σε δοκιμαστική λειτουργία η μονάδα των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ & Motor Oil

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!