Γ.Δ.
1501.03 +0,53%
ACAG
+1,00%
6.09
BOCHGR
+0,63%
4.81
CENER
-0,10%
9.8
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
+0,61%
8.2
EVR
+1,36%
1.495
NOVAL
+0,43%
2.355
OPTIMA
-0,78%
12.8
TITC
+0,12%
41.55
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,33%
1.794
ΑΒΕ
-0,86%
0.462
ΑΔΜΗΕ
-1,09%
2.73
ΑΚΡΙΤ
-1,88%
0.785
ΑΛΜΥ
-2,92%
4.16
ΑΛΦΑ
+1,82%
1.7315
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,59%
10.17
ΑΣΚΟ
-0,63%
3.16
ΑΣΤΑΚ
-2,74%
7.1
ΑΤΕΚ
+9,32%
0.645
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
0,00%
0.79
ΑΤΤΙΚΑ
+0,45%
2.23
ΒΙΟ
+1,58%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+1,29%
1.97
ΒΙΟΣΚ
+1,28%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,64%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-1,37%
1.445
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,33%
18.34
ΔΑΑ
+0,67%
8.154
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+1,79%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+0,50%
3.01
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.322
ΕΒΡΟΦ
-3,59%
1.88
ΕΕΕ
-0,31%
32.12
ΕΚΤΕΡ
+0,22%
1.8
ΕΛΒΕ
-2,42%
4.84
ΕΛΙΝ
-1,32%
2.24
ΕΛΛ
-0,34%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.2
ΕΛΠΕ
+0,20%
7.695
ΕΛΣΤΡ
+1,92%
2.12
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.874
ΕΛΧΑ
+2,58%
2.19
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,83%
1.2
ΕΤΕ
+1,00%
8.1
ΕΥΑΠΣ
+1,18%
3.42
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
+0,13%
2.336
ΕΧΑΕ
-1,06%
4.67
ΙΑΤΡ
+3,43%
1.66
ΙΚΤΙΝ
-0,14%
0.363
ΙΛΥΔΑ
+1,10%
1.835
ΙΝΚΑΤ
-0,21%
4.685
ΙΝΚΑΤΔ
-18,66%
0.017
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.55
ΙΝΛΟΤ
-1,29%
1.072
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6.07
ΙΝΤΕΤ
-2,07%
1.185
ΙΝΤΚΑ
+0,16%
3.135
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
+0,37%
1.355
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-0,21%
0.465
ΚΟΥΑΛ
-0,85%
1.408
ΚΟΥΕΣ
+1,49%
6.14
ΚΡΙ
0,00%
15.8
ΚΤΗΛΑ
+2,70%
1.9
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+0,64%
0.785
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-5,45%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.6
ΛΟΥΛΗ
+0,34%
2.95
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-2,83%
3.78
ΜΕΝΤΙ
-1,70%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,17%
2.945
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
+0,76%
21.16
ΜΟΝΤΑ
-2,12%
3.7
ΜΟΤΟ
+4,11%
2.91
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,81%
25.02
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,73%
33.06
ΝΑΚΑΣ
-0,65%
3.04
ΝΑΥΠ
-3,75%
0.77
ΞΥΛΚ
-0,68%
0.294
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
+4,03%
28.4
ΟΛΠ
0,00%
29.35
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,13%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.797
ΟΤΕ
+0,55%
14.66
ΟΤΟΕΛ
-2,69%
10.84
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
-1,19%
2.5
ΠΕΙΡ
+2,02%
4.193
ΠΕΡΦ
+0,35%
5.66
ΠΕΤΡΟ
+1,22%
8.32
ΠΛΑΘ
-0,48%
4.145
ΠΛΑΚΡ
+2,13%
14.4
ΠΡΔ
+3,85%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.226
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,55%
6.55
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.69
ΣΑΡ
0,00%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,40%
0.363
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,34%
5.88
ΣΠΙ
-0,32%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+0,31%
1.605
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.654
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-3,81%
0.202
ΦΡΛΚ
-0,25%
3.95
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Σταϊκούρας: Στο CEF II τέσσερα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα

Η Ελλάδα προχωρά σταθερά στην ανάταξη και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, στη βάση ολοκληρωμένου επενδυτικού σχεδίου για αειφορικές και ανθεκτικές υποδομές.

Σημαντικό βήμα αποτελεί η εξασφάλιση άνω του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ (518.865.020 ευρώ) κοινοτικών πόρων για τη συγχρηματοδότηση σιδηροδρομικών έργων, που θα υλοποιηθούν στην επόμενη τετραετία και προέρχονται από την τελευταία πρόσκληση του φακέλου Ταμείου Συνοχής του Μηχανισμού για τη Σύνδεση της Ευρώπης (CEF II).

Οι εγκριθείσες προτάσεις συμπληρώνουν κενά στο βασικό άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π) και αφορούν στα ακόλουθα έργα:

  1. Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας στο τμήμα Μουριές – Προμαχώνας (112.075.200 ευρώ).
  2. ⁠Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ- Οινόη (192.142.704 ευρώ).
  3. ⁠Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πύθιο – Ορμένιο (ΕΡΓΟΣΕ) (186.667.916,75 ευρώ).
  4. Νέο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης (ETCS L1) στο τμήμα ΣΚΑ-Κιάτο (27.979.200 ευρώ).

Το ποσό αυτό συμπληρώνεται με εθνικούς πόρους, δημιουργώντας ευκαιρίες για απασχόληση και αποδέσμευση της αναπτυξιακής εντροπίας Περιφερειών της χώρας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διασυνοριακή συνδεσιμότητα με τη Βουλγαρία και την ανάπτυξη πολυτροπικού διαδρόμου μεταφορών με τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, της Βαλτικής, αλλά και την Ουκρανία.

Με αφορμή την έγκριση τεσσάρων (4) σιδηροδρομικών έργων για συγχρηματοδότηση από το Μηχανισμό για τη Σύνδεση της Ευρώπης ΙΙ (CEF II), ο Υπουργός Υποδομών και  Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε:

«Η έγκριση των τεσσάρων έργων, αν και αποτελεί αναγνώριση της συνεχούς και αδιάλειπτης προσπάθειας της Ελληνικής Κυβέρνησης να ανατάξει το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και να ξεπεράσει χρόνιες παθογένειες του συστήματος, είναι μόνο η αρχή της διαδρομής της 20ετούς επενδυτικής στρατηγικής στον σιδηρόδρομο. Με όραμα το τρίπτυχο Αναβάθμιση – Ασφάλεια – Ανάπτυξη, τίθεται άμεσα σε επεξεργασία σχέδιο προτάσεων που θα ολοκληρώνει τη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και θα συνδέει στρατηγικά λιμάνια της χώρας με τον ΠΑΘΕ/Π. Σκοπός η διεκδίκηση νέας συγχρηματοδότησης εντός του 2025 για την ανάπτυξη του δικτύου έως το 2030, στη βάση των απαιτήσεων  που θέτει ο νέος κανονισμός για την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΕΕ) 2024/1679 και με γνώμονα την ανθεκτικότητα των υποδομών.

Η αναζωογόνηση των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας επιβάλει τη διαμόρφωση ενός βιώσιμου, σύγχρονου, γρήγορου και απολύτως ασφαλούς δικτύου, σε πλήρη διαλειτουργικότητα με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά δίκτυα, ικανού να αποτελέσει αναπόσπαστο και νευραλγικό βραχίονα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και να προσελκύσει διεθνείς ροές.»

Διαβάστε επίσης:                           

Attica Bank: Με το βλέμμα στη Συμφωνία των Μετόχων

ΟΤΕ & Nova: Πώς ωφελούνται 40.000 πελάτες συνδρομητικής

Στο επίκεντρο της ΕΕ η γεωθερμία: Ευκαιρίες και προκλήσεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!