Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Logistics: Πολλά τα κενά μέχρι να γίνει διαμετακομιστικός κόμβος η Ελλάδα

Η κυβέρνηση γνωρίζει πως απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις ώστε να αξιοποιήσει η Ελλάδα τη γεωγραφική της θέση και να λειτουργήσει ως πύλη για τη μεταφορά προϊόντων από την Ασία προς την Ευρώπη και αντίστροφα υποστήριξε την Τρίτη στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Ο υφυπουργός παρουσίασε σειρά επενδύσεων και πρωτοβουλιών που προωθεί η κυβέρνηση ακριβώς για να ενισχύσει τη θέση τη χώρας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τα έργα για την αναβάθμιση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου (ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, κ.α.) και τη διασύνδεσή του με τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. Ο κ. Κεφαλογιάννης ανακοίνωσε πως ο ΟΣΕ θα παρουσιάσει σύντομα δεκαετές σχέδιο για τις χρεώσεις δικτύου ώστε να γνωρίζουν οι εταιρείες το κόστος στο προσεχές μέλλον. Ταυτόχρονα λαμβάνονται πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση των ελλείψεων σε μηχανοδηγούς ενώ η ΓΑΙΑΟΣΕ θα προχωρήσει στην απόκτηση νέου τροχαίου υλικού.

Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη η κυβέρνηση προωθεί, με διεθνείς επενδυτές, και σχέδιο για τη δημιουργία υποδομών που θα αφορούν επισκευές και αναβαθμίσεις σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. Για τα εμπορευματικά κέντρα είπε πως σύντομα θα υπάρχει συμφωνία με την Κομισιόν για το Θριάσιο ενώ μέσα στον Ιούνιο θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το δεύτερο έργο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) που αφορά τη συνολική διαχείριση του εμπορευματικού συγκροτήματος του ΟΣΕ στην περιοχή.

Προωθείται επίσης η αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στην Θεσσαλονίκη για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου ενώ το υπουργείο προχωρά σε προμελέτη σκοπιμότητας για την κατασκευή ενός ακόμα εμπορευματικού κέντρου στην Θεσσαλία. Το κέντρο σχεδιάζεται σε ακίνητο 400 στρεμμάτων κοντά στο πρώην εργοστάσιο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ).

Ο κ. Κεφαλογιάννης άκουσε στελέχη ισχυρών ευρωπαϊκών ομίλων στον τομέα των logistics, όπως ο διευθύνων σύμβουλος του τομέα σιδηροδρομικών μεταφορών στην VTG Rail Logistics, με έδρα το Αμβούργο, Gunther Ferk και ο Thomas Kargl, μέλος του Δ.Σ. της Rail Cargo Austria, να επισημαίνουν τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα, αλλά και τα σημαντικά κενά που πρέπει να καλύψει η Ελλάδα στον τομέα των logistics.

Ο κ. Luis Blancas, ειδικός σε θέματα μεταφορών στην Παγκόσμια Τράπεζα αναφέρθηκε στη σημαντική πρόοδο που έχει σημειώσει η χώρα μας τόσο στον τομέα των υποδομών (κυρίως λόγω του λιμανιού του Πειραιά) όσο και της ενσωμάτωσης κοινοτικών οδηγιών στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας. «Η Ελλάδα έχει πολύ μεγάλα γεωπολιτικά πλεονεκτήματα τόσο για τη μεταφορά προς τη Δύση, όσο και προς την Ανατολή» είπε ο κ. Ferk. Ωστόσο τόνισε πως εξαιτίας των καθυστερήσεων στις διασυνοριακές διελεύσεις και των τελωνειακών διαδικασιών η διακίνηση εμπορευμάτων με το τραίνο προς την Κεντρική Ευρώπη καθυστερεί. Πρόσθεσε πως στην Ελλάδα απουσιάζουν επίσης οι συνδέσεις του σιδηροδρομικού δικτύου με μεγάλους πελάτες όπως τα διυλιστήρια, αλλά και τα μεγάλα εμπορευματικά κέντρα. Τέλος, η απουσία ηλεκτροκίνησης στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου αυξάνει το κόστος για τις εταιρείες μεταφορών / logistics.

O κ. Kargl είπε πως η διαλειτουργικότητα μεταξύ των σιδηροδρομικών υποδομών στην Νοτιοανατολική Ευρώπη είναι προτεραιότητα, όπως και η προτυποποίηση των διαδικασιών στα τελωνεία. Έτσι θα μειωθεί το κόστος και θα ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του σιδηροδρόμου, όπως τόνισε. Προτεραιότητα αποτελεί επίσης η πράσινη στροφή και η ψηφιοποίηση για καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών.

Ο καθηγητής Θαν. Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εφοδιαστικής Αλυσίδας, είπε πως είναι απαραίτητες οι πρωτοβουλίες που ανακοίνωσε ο υφυπουργός, από την εκπαίδευση των οδηγών μέχρι το δεκαετές πλάνο για τα τέλη χρήσης του δικτύου και την ανάπτυξη των υποδομών. Η συντήρηση του τροχαίου υλικού είναι επίσης ένα σημαντικό ζήτημα. Πρόσθεσε πως πρέπει να προχωρήσει γρήγορα η διαλειτουργικότητα των δικτύων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!