Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Αρδευτικό Σύστημα Αλμωπαίου: Δημοπρατείται η ΒΙΙ φάση

Ύστερα από συνεργασία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κύριου Κωνσταντίνου Τσιάρα, με τον Υφυπουργό ΑΑΤ κο Διονύση Σταμενίτη και τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, κο Δημήτρη Οδ. Παπαγιαννίδη, αναρτήθηκε στο ΕΣΗΔΗΣ η τελική φάση του Διαγωνισμού με καταληκτική προθεσμία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών 7 Αυγούστου 2024.

Είναι το δεύτερο κατά σειρά έργο (μετά τον Ταυρωπό Καρδίτσας) και αφορά στο Αρδευτικό Δίκτυο Αλμωπαίου προϋπολογισμού κατασκευής 115.000.000€ (πλέον ΦΠΑ), εκ των οποίων τα 34.200.000€ θα καταβληθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η Σύμβαση αφορά τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του Αρδευτικού Δικτύου Αλμωπαίου.

Πιο αναλυτικά, το Έργο περιλαμβάνει:

  • Την εκπόνηση των μελετών εφαρμογής –κατασκευαστικών μελετών του Έργου.
  • Την κατασκευή:
  • Αρδευτικού Δικτύου.
  • Αναχωμάτων προστασίας των άνω περιοχών.
  • Τη συντήρηση και τη λειτουργία του Αρδευτικού Δικτύου για 23έτη.

Η κατασκευή του Αρδευτικού Δικτύου θα συμβάλλει στην άρδευση καλλιεργούμενων εκτάσεων στο βορειοδυτικό τμήμα της πεδιάδας Γιαννιτσών, με ταυτόχρονη ενίσχυση και ποιοτική βελτίωση της οικολογικής παροχής της Περιφερειακής Τάφρου Θεσσαλονίκης.
Η εν λόγω περιοχή, σήμερα αρδεύεται πλημμελώς με νερό προερχόμενο από μεγάλο αριθμό ιδιωτικών γεωτρήσεων εντός της περιμέτρου των έργων και με πρόχειρες απολήψεις από την Περιφερειακή Τάφρο.

Η προτεινόμενη προς άρδευση ακαθάριστης έκτασης 150.000 στρεμμάτων έχει χωριστεί σε
δώδεκα αρδευτικές ζώνες 10.000 έως 15.000 στρεμμάτων. Μετά την αφαίρεση της έκτασης των οικισμών, δρόμων, τάφρων, ρεμάτων κλπ. Η συνολική καθαρή καλλιεργούμενη έκταση εντός της περιμέτρου, θα ανέλθει σε 120.440στρέμματα.

Οι ωφελούμενοι υπολογίζονται σε περίπου 25.000 αγρότες.

Το συνολικό έργο θα ολοκληρωθεί σε 36 μήνες, ενώ παράλληλα το Α΄ τμήμα του θα παραδοθεί ολοκληρωμένο και λειτουργικό στους 18 μήνες.

Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Διονύσης Σταμενίτης: «Τα αρδευτικά έργα, τα φράγματα και οι λιμνοδεξαμένες είναι έργα που έχουν δρομολογηθεί και φέρουν την αποκλειστική σφραγίδα των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το αρδευτικό δίκτυο του Φράγματος Αλμωπαίου, το οποίο αποφασίστηκε και σχεδιάστηκε από τις ηγεσίες του ΥΠΑΑΤ κατά την πρώτη θητεία της κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας και Κυριάκου Μητσοτάκη, και υλοποιείται από τη σημερινή ηγεσία με συνέπεια και μεθοδικότητα. Μια επιλογή με ιδιαίτερα αναπτυξιακό πρόσημο για την περιοχή του Νομού Πέλλας, καθώς θα συμβάλλει ουσιαστικά στην άρδευση μεγάλου τμήματος καλλιεργούμενων εκτάσεων.

Άμεσα λοιπόν, μετά την έγκριση του κονδυλίου από το Ταμείο Ανάκαμψης για το Αρδευτικό Δίκτυο του Φράγματος Αλμωπαίου, προχωράμε στη δημοπράτηση της ΒΙΙ Φάσης του Διεθνούς Διαγωνισμού, υλοποιώντας έτσι με σταθερά βήματα τον προγραμματισμό μας για την κατασκευή του σημαντικού αυτού έργου. Συνδυάζοντας το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με το χρηματοδοτικό εργαλείο των σχημάτων ΣΔΙΤ, υλοποιούμε τον σχεδιασμό μας για την κατασκευή των μεγάλων αγροτικών έργων υποδομής που στοχεύουν στην αντιμετώπιση των συνεπειών της Κλιματικής Κρίσης.»

Γενικός Γραμματέας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών ΥΠΑΑΤ, Δημήτρης Οδ. Παπαγιαννίδης: «Όταν στις 8/11/2021 ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, με μια πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα απόφαση, επέλεξε η κατασκευή, λειτουργία και η συντήρηση του Προγράμματος Υποδομών Αγροτικής Ανάπτυξης και Μετριασμού των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στην Ελλάδα με τίτλο ΥΔΩΡ 2.0, να γίνει το ΥΠΑΑΤ πολλοί αντέδρασαν και προανήγγειλαν σίγουρη αποτυχία αφού στο ΥΠΑΑΤ η υλοποίηση δημοσίων εγγειοβελτιωτικών έργων με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ήταν άγνωστη. Διαψεύστηκαν.

Σήμερα, με την δημοπράτηση της ΒΙΙ Φάσης του Διεθνούς διαγωνισμού (Πρόσκληση Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών) για υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ δικαιώνεται η επιλογή μας να προχωρήσουμε μπροστά.

Με την αξιοποίηση της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα πετύχαμε μία πιο απλή, πιο σύντομη και χρηματοοικονομικά πιο ορθή διαγωνιστική διαδικασία. Με απλά λόγια, εξασφαλίζουμε ταχύτητα στην ολοκλήρωση του έργου και ποιότητα στις υπηρεσίες προς τους πολίτες. Τα αρδευτικά έργα, τα φράγματα και οι λιμνοδεξαμενές βρίσκονται στην τελική ευθεία. Κερδίζουμε τον χαμένο χρόνο και θα παραδώσουμε στους αγρότες τα πιο σύγχρονα, αξιόπιστα, λειτουργικά και επίσης για 22 χρόνια από την ολοκλήρωση καλοσυντηρημένα έργα.»

Διαβάστε επίσης

Ο ηθοποιός Gong Yoo είναι ο νέος πρεσβευτής της Louis Vuitton

Ποια τουριστικά αξιοθέατα έχουν το καλύτερο parking

Τι κερδίζει η αγορά ενέργειας με τις διηπειρωτικές ηλεκτρικές διασυνδέσεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!