Γ.Δ.
1407.03 -0,97%
ACAG
-0,34%
5.8
CENER
-0,41%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,35%
8.5
NOVAL
+0,02%
2.72
OPTIMA
-1,16%
11.9
TITC
-0,69%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+4,30%
1.406
ΑΒΕ
-0,45%
0.442
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.235
ΑΚΡΙΤ
-6,41%
0.73
ΑΛΜΥ
-1,48%
2.66
ΑΛΦΑ
-1,95%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,51%
11.26
ΑΣΚΟ
-0,67%
2.95
ΑΣΤΑΚ
+1,22%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,41%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,72%
5.73
ΒΙΟΚΑ
+0,81%
2.48
ΒΙΟΣΚ
+0,78%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
-1,01%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,61%
16.4
ΔΑΑ
-1,68%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-0,18%
11.18
ΔΟΜΙΚ
+0,92%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,30%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
-1,38%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
4.2
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΙΝ
+2,28%
2.24
ΕΛΛ
+0,38%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.49
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.84
ΕΛΣΤΡ
+0,96%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+1,07%
1.696
ΕΛΧΑ
-1,90%
1.86
ΕΝΤΕΡ
+0,51%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,56%
1.26
ΕΤΕ
-3,10%
7.698
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.08
ΕΥΔΑΠ
-1,64%
5.41
ΕΥΡΩΒ
-1,29%
2.07
ΕΧΑΕ
-1,12%
4.845
ΙΑΤΡ
-0,97%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,55%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,79%
5.04
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.75
ΙΝΛΟΤ
-1,02%
1.162
ΙΝΤΕΚ
-1,08%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,83%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-0,82%
1.215
ΙΝΤΚΑ
-3,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
+2,63%
1.365
ΚΕΠΕΝ
-9,00%
1.82
ΚΛΜ
+1,90%
1.61
ΚΟΡΔΕ
+0,42%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.23
ΚΟΥΕΣ
-0,57%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,75%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+0,90%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.74
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,69%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,29%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-4,26%
2.7
ΜΕΡΚΟ
-8,11%
40.8
ΜΙΓ
+0,28%
3.62
ΜΙΝ
+14,78%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,86%
23.06
ΜΟΝΤΑ
+1,31%
3.1
ΜΟΤΟ
-2,70%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.43
ΜΠΡΙΚ
-2,12%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,28%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+2,20%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
-1,91%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
+1,22%
2.48
ΟΠΑΠ
-0,47%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,53%
0.902
ΟΤΕ
+0,37%
13.56
ΟΤΟΕΛ
-0,35%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
-2,01%
3.518
ΠΕΤΡΟ
+1,49%
8.18
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
-0,18%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
-1,41%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
+7,53%
2
ΣΑΡ
+2,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,74%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+4,71%
1.555
ΣΠΕΙΣ
-0,91%
6.54
ΣΠΙ
+1,29%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
+0,72%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+0,85%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Γραμματίδης: Ο ΟΣΕ εγγυάται την ασφάλεια του σιδηροδρόμου

Σειρά μέτρων που πρόσφατα λήφθηκαν για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας ανακοίνωσε η νέα διοίκηση του ΟΣΕ, με τον Πρόεδρο Γιάννο Γραμματίδη να σχολιάζει ότι με τις ενέργειες αυτές «δίνεται καταλυτική απάντηση σε ανακριβείς αιτιάσεις περί δήθεν κενών ασφάλειας στη σιδηροδρομική λειτουργία που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας».

Πιο συγκεκριμένα:

  1. Αποκαταστάθηκε ο φωτισμός, σύστημα πυρόσβεσης και πεδιομέτρησης του συστήματος GSM-R σε όλες τις σήραγγες του σιδηροδρομικού άξονα Κόρινθος – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας – Προμαχώνας.
  2. Αποκαταστάθηκε η λειτουργία των συστημάτων συναγερμού και η εγκατάσταση νέου κλειστού κυκλώματος καμερών στις σήραγγες Πλαταμώνα και Τεμπών.
  3. Αποκαταστάθηκε η λειτουργία του SCADA των σηράγγων Πλαταμώνα και Τεμπών, το οποίο λειτουργεί στο νέο Κέντρο Ασφαλείας Σηράγγων στην Λάρισα και συμπληρώνει την επιτήρηση με συστήματα ασφαλείας του αντίστοιχου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας. Με πιο απλή γλώσσα θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα συστήματα SCADA είναι υπεύθυνα για την ομαλή λειτουργία τoύ δικτύου ηλεκτροδότησης και σηματοδότησης του σιδηροδρόμου της χώρας και την καθιστούν λειτουργική.
  4. Ολοκληρώθηκε η πλήρης λειτουργία των Κέντρων Ελέγχου Κυκλοφορίας Κορίνθου, Σιδηροδρομικού Κόμβου Αχαρνών, Λιανοκλαδίου, Θεσσαλονίκης και Λάρισας έτσι ώστε να ελέγχεται πλήρως και αποτελεσματικά η κυκλοφορία των συρμών σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο με εξαίρεση των τμημάτων Κορίνθου – Άνω Λιοσίων και εκείνων που επλήγησαν από την θεομηνία Daniel.
  5. Βρίσκεται σε φάση ελέγχου η ραδιοεπικοινωνία με VHF σε όλο το μήκος του παραπάνω άξονα.
  6. Δρομολογείται η νέα εγκατάσταση του συστήματος GSM-R σε τμήματα του σιδηροδρομικού άξονα Ροδοδάφνη – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, καθώς και στους κάθετους άξονες Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Το GSM-R είναι ένα διεθνές πρότυπο ασύρματης σιδηροδρομικής επικοινωνίας μεταξύ των τρένων και των Κέντρων Ελέγχου Κυκλοφορίας εγγυημένης για ταχύτητες μέχρι και 500 χλμ/ώρα χωρίς απώλεια δεδομένων που εξασφαλίζει ακρίβεια και αμεσότητα επικοινωνίας και συντονισμό κυκλοφορίας.
  7. Βρίσκεται σε φάση υλοποίησης ή ανάθεσης σειρά εργολαβιών για τη συντήρηση υποδομών που αφορούν, μεταξύ άλλων:
  • Την επιδομή, τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Ιδιαίτερα σε σχέση με την τηλεδιοίκηση αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή δεν λειτουργεί προσωρινά στο κόμβο συνάντησης τριών τρένων στην είσοδο της Θεσσαλονίκης (γνωστό στους Θεσσαλονικείς σαν ΤΧ1) λόγω ανακαίνισης των συστημάτων και αντικατάστασής τους με νέα που υλοποιείται από την Σύμβαση 713 της ΕΡΓΟΣΕ. Αλλά κι εκεί, λόγω των έργων, η ταχύτητα των τρένων δεν υπερβαίνει τα 20χλμ/ω και οι διαδρομές των τρένων ΧΑΡΑΣΣΟΝΤΑΙ, δεν κινούνται με Φωτοσήματα αλλά με Ελιγμοσήματα. Επιπλέον, ο κόμβος ΤΧ1 καλύπτεται από 2 Σταθμάρχες και κλειδούχους. Υπήρξε, συνεπώς, τουλάχιστον ατυχής ο τίτλος εφημερίδας «Παρολίγο νέα φονική σύγκρουση» καθώς δεν υπήρξε λάθος διευθέτηση στην αλλαγή, αλλά κι επιπρόσθετα η απόσταση των δύο τρένων ήταν απολύτως ασφαλής. Συνεπώς, δεν θα μπορούσε ποτέ να τεθεί ζήτημα σύγκρουσης των τρένων.
  • Την έκτακτη – και για πρώτη φορά – χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ύψους 25 εκατ. ευρώ, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ). Τα τεύχη του σχετικού διαγωνισμού αναμένεται να είναι έτοιμα τις επόμενες εβδομάδες, με στόχο την άμεση έναρξη της διαδικασίας ανάθεσης του έργου στο συντομότερο χρονικό διάστημα. Σημειώνεται ότι αυτό το μέτρο εκσυγχρονισμού αφορά κυρίως ΑΣΙΔ στη Β. Ελλάδα, αφού οι ΑΣΙΔ στην υπόλοιπη χώρα λειτουργούν κανονικά. Ικανοποιείται έτσι ένα μόνιμο αίτημα των τοπικών κοινωνιών και εξασφαλίζεται με σύγχρονα μέσα η ασφάλεια των ισόπεδων διαβάσεων για πεζούς και οχήματα.
  • Τις εργασίες καθαρισμού βλάστησης και κοπής δένδρων κατά μήκος του δικτύου, για τις οποίες ο ΟΣΕ ανάλωσε ποσό περίπου ενός εκατομμυρίου ευρώ, ενώ προβλέπεται και έχει δεσμευτεί σχεδόν το ίδιο ποσό για το υπόλοιπο του 2024. Μάλιστα, εντός του 3ου τριμήνου του 2024, θα έχει ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία που αφορά τις 2 Συμβάσεις – Πλαίσιο, ύψους πλέον των 5 εκατ. ευρώ, για τα επόμενα 3 έτη. Με το μέτρο αυτό και την συνεχή ετοιμότητα των συνεργείων του ΟΣΕ, επιδιώκεται η βλάστηση κατά μήκος του δικτύου να μην παρεμποδίζει την κίνηση των συρμών, αποτρέποντας τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Σχολιάζοντας τις σχετικές ανακοινώσεις ο Πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Γιάννος Γραμματίδης τόνισε ότι «με τα μέτρα αυτά εξασφαλίζεται οριστικά και απολύτως η ασφάλεια στη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου και δίνεται καταλυτική απάντηση σε ανακριβείς αιτιάσεις περί δήθεν κενών ασφάλειας στη σιδηροδρομική λειτουργία που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.

Τέτοιου είδους αιτιάσεις, τόνισε ο κ. Γραμματίδης, φοβούμαι ότι υπονομεύουν το μεγάλο έργο εκσυγχρονισμού τού ελληνικού σιδηροδρόμου που επιτελείται για πρώτη φορά στη χώρα και καλλιεργούν αδικαιολόγητα την ανασφάλεια στο επιβατικό κοινό. Ο ΟΣΕ, με συναίσθηση της ιστορικής του ευθύνης, εγγυάται την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και της οικονομίας» κατέληξε ο κ. Γραμματίδης.

Διαβάστε επίσης

Ιστορικό ρεκόρ με 25.505 νέες επιχειρήσεις το πρώτο εξάμηνο

Σε διαφορετικές ταχύτητες “τρέχουν” και το 2024 τα εμπορικά ακίνητα

Η ενεργειακή ατζέντα της ουγγρικής προεδρίας της ΕΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!