THEPOWERGAME
Εντός της επόμενης εβδομάδας το ΤΑΙΠΕΔ θα υποβάλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο τον φάκελο της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού. Χθες εγκρίθηκε από το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας ο σχετικός φάκελος και τώρα εκτιμάται ότι θα κατατεθεί για το «καλώς έχειν» της σύμβασης μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη.
Στην κυβέρνηση και στο ΤΑΙΠΕΔ προσδοκούν σε μια βραχυχρόνια περίοδο έγκρισης της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Προς την κατεύθυνση αυτή συνηγορεί και το γεγονός ότι η ίδια σύμβαση παραχώρησης, έχει ελεγχθεί στο μεγαλύτερο της μέρος ήδη μια φορά από την ΕΑΑΔΗΣΥ και το Συμβούλιο της Επικρατείας. Αν υπήρχε κάτι μεμπτό θα είχε ήδη εντοπιστεί.
Έτσι ο έλεγχος που μεσολάβησε, καθιστά περισσότερο ασφαλείς τους δικαστές του Ελεγκτικού Συνεδρίου να προχωρήσουν γρήγορα για έγκριση τη νέα σύμβαση. Ωστόσο μια έγκριση από το διοικητικό δικαστήριο δεν πρόκειται να λάβει χώρα πριν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, με δεδομένο ότι μεσολαβούν και οι θερινές διακοπές του Αυγούστου.
Επομένως θα υπάρξει μεταβατική περίοδος μετά τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης η οποία θα λάβει χώρα μέσα στον Οκτώβριο. Ο οδικός άξονας θα περιέλθει από τον σημερινό παραχωρησιούχο, την Αττική Οδός Α.Ε., στο Ελληνικό Δημόσιο μέχρι να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του δικαιώματος στον επόμενο παραχωρησιούχο, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αυτό όπως υποστήριξε χθες ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος θα συντελεστεί κάποια στιγμή μέσα στο α’ τρίμηνο του 2025.
Μέχρι τότε το Ελληνικό Δημόσιο -συγκεκριμένα το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών- θα πρέπει να αναθέσει την λειτουργία του άξονα σε ένα operator, ο οποίος μπορεί να είναι ο υφιστάμενος (Αττικές Διαδρομές) ή κάποιος από τους υφιστάμενους operators οδικών αξόνων της χώρας ή/και του εξωτερικού. Φυσικά το να παραμείνουν οι Αττικές Διαδρομές ως ο operator του άξονα θεωρείται το πιο πιθανό, με δεδομένο ότι γνωρίζει τη λειτουργία του άξονα.
Πάντως το έργο της παραχώρησης της Αττικής Οδού προχώρησε πολύ γρήγορα, σε σχέση π.χ. με την Εγνατία Οδό. Αυτό έγινε εφικτό χάρη στις αρχικές επιλογές της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ να αφαιρέσουν από την σχετική σύμβαση παραχώρησης τις επεκτάσεις του άξονα. Οι τελευταίες θα προσέθεταν μεγάλη πολυπλοκότητα στη νέα σύμβαση, όπως ακριβώς συνέβη με την Εγνατία Οδό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την Αττική Οδό έγινε περίπου πριν ένα χρόνο (17 Ιουλίου 2023) και ήδη η σύμβαση οδεύει στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Ενδεχομένως αν δεν υπήρχαν και οι προσφυγές στη Δικαιοσύνη, η νέα παραχώρηση να είχε κυλήσει ακόμη πιο ομαλά.
Διαβάστε επίσης:
Η συμβουλή του Γουόρεν Μπάφετ για μία ζωή χωρίς τύψεις
Οι 15 ακριβότερες πόλεις για πολυτελή διαβίωση
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ισχυρή παρουσία στη διαχείριση απορριμμάτων και υδάτων