Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο ο φάκελος της παραχώρησης

Εντός της επόμενης εβδομάδας το ΤΑΙΠΕΔ  θα υποβάλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο τον φάκελο της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού. Χθες εγκρίθηκε από το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας ο σχετικός φάκελος και τώρα εκτιμάται ότι θα κατατεθεί για το «καλώς έχειν» της σύμβασης μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη.

Στην κυβέρνηση και στο ΤΑΙΠΕΔ προσδοκούν σε μια βραχυχρόνια περίοδο έγκρισης της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Προς την κατεύθυνση αυτή συνηγορεί και το γεγονός ότι η ίδια σύμβαση παραχώρησης, έχει ελεγχθεί στο μεγαλύτερο της μέρος ήδη μια φορά από την ΕΑΑΔΗΣΥ και το Συμβούλιο της Επικρατείας. Αν υπήρχε κάτι μεμπτό θα είχε ήδη εντοπιστεί.

Έτσι ο έλεγχος που μεσολάβησε, καθιστά περισσότερο ασφαλείς τους δικαστές του Ελεγκτικού Συνεδρίου να προχωρήσουν γρήγορα για έγκριση τη νέα σύμβαση. Ωστόσο μια έγκριση από το διοικητικό δικαστήριο δεν πρόκειται να λάβει χώρα πριν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, με δεδομένο ότι μεσολαβούν και οι θερινές διακοπές του Αυγούστου.

Επομένως θα υπάρξει μεταβατική περίοδος μετά τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης η οποία θα λάβει χώρα μέσα στον Οκτώβριο. Ο οδικός άξονας θα περιέλθει από τον σημερινό παραχωρησιούχο, την Αττική Οδός Α.Ε., στο Ελληνικό Δημόσιο μέχρι να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του δικαιώματος στον επόμενο παραχωρησιούχο, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αυτό όπως υποστήριξε χθες ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος θα συντελεστεί κάποια στιγμή μέσα στο α’ τρίμηνο του 2025.

Μέχρι τότε το Ελληνικό Δημόσιο -συγκεκριμένα το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών- θα πρέπει να αναθέσει την λειτουργία του άξονα σε ένα operator, ο οποίος μπορεί να είναι ο υφιστάμενος (Αττικές Διαδρομές) ή κάποιος από τους υφιστάμενους operators οδικών αξόνων της χώρας ή/και του εξωτερικού. Φυσικά το να παραμείνουν οι Αττικές Διαδρομές ως ο operator του άξονα θεωρείται το πιο πιθανό, με δεδομένο ότι γνωρίζει τη λειτουργία του άξονα.

Πάντως το έργο της παραχώρησης της Αττικής Οδού προχώρησε πολύ γρήγορα, σε σχέση π.χ. με την Εγνατία Οδό. Αυτό έγινε εφικτό χάρη στις αρχικές επιλογές της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ να αφαιρέσουν από την σχετική σύμβαση παραχώρησης τις επεκτάσεις του άξονα. Οι τελευταίες θα προσέθεταν μεγάλη πολυπλοκότητα στη νέα σύμβαση, όπως ακριβώς συνέβη με την Εγνατία Οδό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την Αττική Οδό έγινε  περίπου πριν ένα χρόνο (17 Ιουλίου 2023) και ήδη η σύμβαση οδεύει στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Ενδεχομένως αν δεν υπήρχαν και οι προσφυγές στη Δικαιοσύνη, η νέα παραχώρηση να είχε κυλήσει ακόμη πιο ομαλά.

Διαβάστε επίσης:

Η συμβουλή του Γουόρεν Μπάφετ για μία ζωή χωρίς τύψεις

Οι 15 ακριβότερες πόλεις για πολυτελή διαβίωση

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ισχυρή παρουσία στη διαχείριση απορριμμάτων και υδάτων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!