Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο ο φάκελος της παραχώρησης

Εντός της επόμενης εβδομάδας το ΤΑΙΠΕΔ  θα υποβάλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο τον φάκελο της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού. Χθες εγκρίθηκε από το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας ο σχετικός φάκελος και τώρα εκτιμάται ότι θα κατατεθεί για το «καλώς έχειν» της σύμβασης μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη.

Στην κυβέρνηση και στο ΤΑΙΠΕΔ προσδοκούν σε μια βραχυχρόνια περίοδο έγκρισης της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Προς την κατεύθυνση αυτή συνηγορεί και το γεγονός ότι η ίδια σύμβαση παραχώρησης, έχει ελεγχθεί στο μεγαλύτερο της μέρος ήδη μια φορά από την ΕΑΑΔΗΣΥ και το Συμβούλιο της Επικρατείας. Αν υπήρχε κάτι μεμπτό θα είχε ήδη εντοπιστεί.

Έτσι ο έλεγχος που μεσολάβησε, καθιστά περισσότερο ασφαλείς τους δικαστές του Ελεγκτικού Συνεδρίου να προχωρήσουν γρήγορα για έγκριση τη νέα σύμβαση. Ωστόσο μια έγκριση από το διοικητικό δικαστήριο δεν πρόκειται να λάβει χώρα πριν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, με δεδομένο ότι μεσολαβούν και οι θερινές διακοπές του Αυγούστου.

Επομένως θα υπάρξει μεταβατική περίοδος μετά τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης η οποία θα λάβει χώρα μέσα στον Οκτώβριο. Ο οδικός άξονας θα περιέλθει από τον σημερινό παραχωρησιούχο, την Αττική Οδός Α.Ε., στο Ελληνικό Δημόσιο μέχρι να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του δικαιώματος στον επόμενο παραχωρησιούχο, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αυτό όπως υποστήριξε χθες ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος θα συντελεστεί κάποια στιγμή μέσα στο α’ τρίμηνο του 2025.

Μέχρι τότε το Ελληνικό Δημόσιο -συγκεκριμένα το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών- θα πρέπει να αναθέσει την λειτουργία του άξονα σε ένα operator, ο οποίος μπορεί να είναι ο υφιστάμενος (Αττικές Διαδρομές) ή κάποιος από τους υφιστάμενους operators οδικών αξόνων της χώρας ή/και του εξωτερικού. Φυσικά το να παραμείνουν οι Αττικές Διαδρομές ως ο operator του άξονα θεωρείται το πιο πιθανό, με δεδομένο ότι γνωρίζει τη λειτουργία του άξονα.

Πάντως το έργο της παραχώρησης της Αττικής Οδού προχώρησε πολύ γρήγορα, σε σχέση π.χ. με την Εγνατία Οδό. Αυτό έγινε εφικτό χάρη στις αρχικές επιλογές της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ να αφαιρέσουν από την σχετική σύμβαση παραχώρησης τις επεκτάσεις του άξονα. Οι τελευταίες θα προσέθεταν μεγάλη πολυπλοκότητα στη νέα σύμβαση, όπως ακριβώς συνέβη με την Εγνατία Οδό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την Αττική Οδό έγινε  περίπου πριν ένα χρόνο (17 Ιουλίου 2023) και ήδη η σύμβαση οδεύει στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Ενδεχομένως αν δεν υπήρχαν και οι προσφυγές στη Δικαιοσύνη, η νέα παραχώρηση να είχε κυλήσει ακόμη πιο ομαλά.

Διαβάστε επίσης:

Η συμβουλή του Γουόρεν Μπάφετ για μία ζωή χωρίς τύψεις

Οι 15 ακριβότερες πόλεις για πολυτελή διαβίωση

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ισχυρή παρουσία στη διαχείριση απορριμμάτων και υδάτων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!