THEPOWERGAME
Ανησυχία προκαλούν τα στοιχεία που αφορούν τη ζήτηση για διακοπές στη Μύκονο, καθώς οι κρατήσεις εμφανίζονται ακόμα πιο μειωμένες και από πέρυσι. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Panadvert που εξέτασε τις προκρατήσεις για το Νησί των Ανέμων, όλοι οι καλοκαιρινοί μήνες εμφανίζουν σημαντική πτώση.
Κάποιοι επιχειρηματίες εκφράζουν φόβους ότι αυτή η εικόνα ίσως σηματοδοτεί την αρχή ενός ντόμινο για τη χώρα. Καθώς ο ελληνικός τουρισμός ξεκίνησε ουσιαστικά από τη Μύκονο (και τη Σαντορίνη, που επίσης παρουσιάζει πτώση αλλά πιο συγκρατημένη), το γεγονός ότι ο εμβληματικός αυτός προορισμός διανύει τη δεύτερη χρονιά απωλειών, ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά το σύνολο της χώρας στο μέλλον. Για τον λόγο αυτό, δεν είναι λίγες οι φωνές που κάνουν λόγο για την ανάγκη στρατηγικής στόχευσης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, με όρους αειφορίας.
Χαμηλές αναζητήσεις και χαμηλές κρατήσεις
Η μεγαλύτερη μείωση στη ζήτηση για τη Μύκονο παρατηρήθηκε τον Απρίλιο του 2024, που έφτασε το -28%. Αυτό θα μπορούσε να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες, όπως το γεγονός ότι ο καιρός εξακολουθεί να είναι ασταθής κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα, καθώς και ότι πολλά ξενοδοχεία συντονίζουν τα εγκαίνιά τους με το Σαββατοκύριακο του Πάσχα, το οποίο φέτος ήταν αργότερα από το συνηθισμένο, τις πρώτες ημέρες του Μαΐου.
Αυτή η εκτίμηση ενισχύεται και από το γεγονός ότι ο Μάιος περιόρισε τις απώλειες στο -0,43%, σε σύγκριση με πέρυσι. Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος σημειώνουν πτώση 10,4% και 13% αντίστοιχα, ο Αύγουστος καταγράφει μείωση 9,74% και ο Σεπτέμβρης -10,25%.
Αυτή η μειωμένη ζήτηση για τη Μύκονο φάνηκε ήδη από την έναρξη της περιόδου early bookings, δηλαδή από τον περασμένο Νοέμβριο. Η ανάλυση ανέδειξε μείωση των αναζητήσεων κατά τη διάρκεια σχεδόν όλων των εξεταζόμενων μηνών, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, από τον Νοέμβριο του 2023 έως τον Μάρτιο του 2024. Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα εμφανής στις αναζητήσεις κατά τους μήνες Δεκέμβριο και Ιανουάριο, όπου παρατηρήθηκε μείωση κατά -18% και -17% αντίστοιχα. Ο Απρίλιος ήταν ο μόνος μήνας που παρουσίασε μικρή αύξηση, αλλά ο Μάιος, ο επόμενος μήνας, παρουσίασε επίσης πτώση -11%.
Ποιες εθνικότητες προτιμούν τη Μύκονο
Όσον αφορά τους επισκέπτες που προτιμούν τη Μύκονο για τις διακοπές τους, αυτοί δεν άλλαξαν από πέρυσι, με τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ελλάδα, την Ιταλία και την Γαλλία να αποτελούν την κορυφαία πεντάδα. Η ζήτηση, ωστόσο, έχει μειωθεί σημαντικά φέτος, με τις ΗΠΑ να καταγράφουν τη μεγαλύτερη πτώση – σχεδόν 19% – ακολουθούμενες από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία με πτώση 12,3%, αντίστοιχα. Η Ιταλία είναι η μόνη αγορά που κατέγραψε αύξηση της ζήτησης για τη Μύκονο με +10%, κάτι που αποτελεί αλλαγή της συμπεριφοράς των Ιταλών, οι οποίοι συνηθίζουν να κάνουν κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.
Όπως ανέφερε στο powergame.gr ο κ. Στέλιος Γιαννάτος, υπεύθυνος Έρευνας και τεχνολογίας της Panadvert, «Η ποιότητα των ξενοδοχειακών καταλυμάτων στη Μύκονο εξακολουθεί να βρίσκεται στη κορυφή της αξιολόγησης παγκοσμίως. Παρά τις πολύ υψηλές τους τιμές, προσφέρουν εξαιρετικές υπηρεσίες. Όταν όμως κάνουν τον γύρο του κόσμου αρνητικά δημοσιεύματα για εξωφρενικές τιμές στην εστίαση ή για παραβατικές συμπεριφορές σε πάρτυ στο νησί, ο τουρίστας θίγεται. Το πρόβλημα λοιπόν εντοπίζεται στη φήμη που έχει δημιουργηθεί για τη Μύκονο και αυτή πρέπει επειγόντως να διορθωθεί».
Ο κ. Γιαννάτος σχολιάζει επίσης ότι δεν υπάρχουν συλλογικά και θεσμικά όργανα των επαγγελματιών που ασχολούνται με τον τουρισμό στη Μύκονο, όπως για παράδειγμα για τον κλάδο της εστίασης. Αυτό δημιουργεί μια έλλειψη συλλογικής αντίληψης του κλάδου, με συνέπεια ο καθένας να πράττει με βάση το ατομικό του συμφέρον.
«Η εξέταση τόσο της ζήτησης καταλυμάτων όσο και του χρόνου υποβολής αιτήσεων κράτησης αποκαλύπτει μια σταθερή τάση μειωμένου ενδιαφέροντος σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, υπογραμμίζοντας την επιτακτική ανάγκη για προληπτικά μέτρα για την τόνωση του τουρισμού. Προχωρώντας προς τα εμπρός, οι ενδιαφερόμενοι φορείς της τουριστικής βιομηχανίας πρέπει να αξιοποιήσουν αυτές τις γνώσεις για να χαράξουν στοχευμένες στρατηγικές που θα προωθήσουν το νησί της Μυκόνου ως κορυφαίο προορισμό. Προσαρμόζοντας τις προσπάθειες μάρκετινγκ, τις στρατηγικές τιμολόγησης και τις εκστρατείες προώθησης ώστε να ευθυγραμμίζονται με τη μεταβαλλόμενη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν το ανανεωμένο ενδιαφέρον και να διασφαλίσουν τη διαρκή ελκυστικότητα του νησιού σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο τουριστικό τοπίο», υπογραμμίζεται στη μελέτη.
Διαβάστε επίσης:
Προϋπολογισμός: Υπερπλεόνασμα 3,15 δισ. ευρώ στο 5μηνο
Crypto: Οι τρεις λόγοι πίσω από τη βουτιά των altcoins
G7: Οι τέσσερις νέοι εμπορικοί διάδρομοι και ο ρόλος της Ελλάδας