Γ.Δ.
1480.65 +1,11%
ACAG
-0,51%
5.8
CENER
+0,31%
9.64
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,66%
9.02
NOVAL
0,00%
2.76
OPTIMA
+1,51%
12.14
TITC
-0,81%
30.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
+5,03%
0.48
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.27
ΑΚΡΙΤ
-8,99%
0.86
ΑΛΜΥ
+3,53%
3.08
ΑΛΦΑ
+2,47%
1.7195
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+0,76%
11.91
ΑΣΚΟ
+1,44%
2.82
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-27,87%
8.8
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,04%
5.99
ΒΙΟΚΑ
+0,42%
2.38
ΒΙΟΣΚ
+3,79%
1.37
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,53%
7.992
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
0,00%
11.54
ΔΟΜΙΚ
+1,77%
3.45
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.324
ΕΒΡΟΦ
-0,32%
1.535
ΕΕΕ
+1,22%
33.08
ΕΚΤΕΡ
+5,26%
4.305
ΕΛΒΕ
-3,64%
5.3
ΕΛΙΝ
+1,86%
2.19
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,96%
2.1
ΕΛΠΕ
+1,73%
7.65
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,68%
1.758
ΕΛΧΑ
+1,94%
1.89
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
8.01
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,57%
1.29
ΕΤΕ
+1,47%
8.422
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
+1,83%
2.229
ΕΧΑΕ
+0,63%
4.795
ΙΑΤΡ
-0,29%
1.735
ΙΚΤΙΝ
+0,97%
0.415
ΙΛΥΔΑ
-2,33%
1.68
ΙΝΚΑΤ
-0,30%
4.98
ΙΝΛΙΦ
+2,76%
5.22
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+1,01%
6.03
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,29%
3.42
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-3,14%
1.54
ΚΕΠΕΝ
+9,71%
1.92
ΚΛΜ
-0,99%
1.495
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,82%
1.214
ΚΟΥΕΣ
+3,11%
5.31
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-0,85%
1.16
ΛΑΒΙ
-1,00%
0.891
ΛΑΜΔΑ
-0,13%
7.42
ΛΑΜΨΑ
-0,55%
36
ΛΑΝΑΚ
-5,15%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,52%
2.68
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,33%
3.72
ΜΙΝ
-0,79%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+7,14%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,87%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+1,02%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,22%
36.76
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
+0,72%
0.28
ΞΥΛΠ
+3,88%
0.428
ΟΛΘ
-2,82%
20.7
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+1,01%
15.97
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.898
ΟΤΕ
+2,47%
14.5
ΟΤΟΕΛ
+2,07%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,41%
3.955
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.8
ΠΛΑΘ
+2,58%
4.175
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
-0,80%
0.248
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
-7,69%
6.6
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+3,16%
1.96
ΣΑΡ
+0,72%
11.16
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,29%
0.344
ΣΙΔΜΑ
-0,90%
1.645
ΣΠΕΙΣ
-1,45%
6.8
ΣΠΙ
+2,69%
0.688
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.24
ΤΖΚΑ
-0,33%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,63%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+4,05%
4.11
ΧΑΙΔΕ
+0,75%
0.67

Ταχιάος: Άνω των 3,5 δισ. τα έργα που προωθούνται στην Κρήτη

Την εξέλιξη των έργων στον νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου και τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) επέβλεψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, στο πλαίσιο της διήμερης επίσκεψής του στην Περιφέρεια Κρήτης.

Χθες, ο Υφυπουργός και η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, η οποία μετέβη για τον ίδιο λόγο στην Κρήτη, με τη συμμετοχή του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Γιώργου Σαουνάτσου, πραγματοποίησαν αυτοψία στα αρχαιολογικά ευρήματα των ανασκαφών, που διεξάγονται στο έργο κατασκευής του νέου Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου, στην περιοχή του Καστελίου, Δήμου Μίνωα. Για την κατασκευή του αεροδρομίου και των συνοδών έργων, οι εργασίες πραγματοποιούνται με τη συνεργασία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και το Υπουργείο Πολιτισμού, καθώς αυτές αφορούν σε περιοχές ιδιαίτερου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός μετέσχε σε συσκέψεις με τα στελέχη της εταιρίας του νέου αεροδρομίου και της κατασκευάστριας εταιρίας. Αυτή τη στιγμή, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η εξέλιξη των έργων έχει ξεπεράσει το 35%, ενώ το αεροδρόμιο αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις 6 Φεβρουαρίου 2027, οπότε και θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».

Σήμερα, ο κ. Ταχιάος επισκέφθηκε τα εργοτάξια του ΒΟΑΚ που έχουν ήδη εγκατασταθεί σε τρία σημεία,  δηλαδή στο τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» που κατασκευάζεται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και στο τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», που εκτελείται ως δημόσιο έργο και χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπου ενημερώθηκε αναλυτικά από τους μηχανικούς για την εξέλιξη των εργασιών στα δύο τμήματα αυτά και πραγματοποίησε αυτοψίες.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στο νησί, ο Υφυπουργός Υποδομών συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρο Αρναουτάκη και τους Δημάρχους Ηρακλείου, Αλέξη Καλοκαιρινό και  Μαλεβιζίου, Μενέλαο Μποκέα, με τους οποίους συζήτησε τις αιτιάσεις που έχουν εγείρει στο Συμβούλιο της Επικρατείας σχετικά με τη διέλευση του ΒΟΑΚ από τον ευρύτερο πολεοδομικό ιστό του Ηρακλείου.

Ταχιάος: Ο ΒΟΑΚ γίνεται επιτέλους πραγματικότητα

Μετά το τέλος των της επίσκεψης στην Κρήτη, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος δήλωσε:

«Η Κρήτη είναι ένας πραγματικά χαρισματικός τόπος με υπέροχους ανθρώπους, οι οποίοι προσφέρουν πολύ σημαντικό μερίδιο του ΑΕΠ της χώρας. Κατά συνέπεια, είναι αναμενόμενο πως διεκδικούν και την αντίστοιχη ανταπόδοση από τη μεριά της πολιτείας. Από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οφείλουμε να συντελέσουμε όσο μπορούμε στην περαιτέρω ανάπτυξή της με γνώμονα την βελτίωση της καθημερινότητας των τοπικών κοινωνιών. Είναι ο στόχος για τον οποίο δουλεύουμε τόσο με τον Υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα, όσο και με την συνάδελφο Υφυπουργό Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Αυτή τη στιγμή, ο προϋπολογισμός των έργων που ωριμάζουν ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ολοκλήρωσης από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ξεπερνά τα 3,5 δισ. ευρώ.

Ένα πολύ μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού αυτού καταλαμβάνει κατ’ αρχάς ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης που θα ενισχύσει την ασφάλεια και την ταχύτητα των μετακινήσεων. Η Κρήτη περιμένει τον ΒΟΑΚ πάρα πολλά χρόνια. Γίνεται πλέον πραγματικότητα! Ήδη έχουν εγκατασταθεί τα πρώτα εργοτάξια στο τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι την Χερσόνησο. Ταυτόχρονα, τρέχουμε και το ζήτημα της συμβασιοποίησης της παραχώρησης για το τμήμα «Χανιά – Ηράκλειο», για το οποίο ακολουθούμε με θρησκευτική ευλάβεια έναν αναλυτικό οδικό χάρτη που θα επιτρέψει να δούμε πολύ σύντομα και εκεί, τα πρώτα εργοτάξια.

Στις συναντήσεις με τον Περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρο Αρναουτάκη, αλλά και με τους Δημάρχους Ηρακλείου, Αλέξη Καλοκαιρινό και Μαλεβιζίου, Μενέλαο Μποκέα, είχα την εμπειρία μιας πραγματικά πολύ παραγωγικής συζήτησης σχετικά με τα προβλήματα που θέτουν, αναφορικά με την διέλευση του ΒΟΑΚ μέσω του Ηρακλείου. Όπως έχω ήδη σχολιάσει, στις απόψεις που εξετέθησαν βρίσκω μία λογική βάση. Θα συνεχίσουμε να είμαστε σε πολύ στενή επικοινωνία για να βρούμε λύσεις και να επιτύχουμε συμφωνία. Ξεκινάμε από κοινού μία προσέγγιση των ενστάσεων σε τεχνική βάση. Είμαι πολύ αισιόδοξος πως θα καταλήξουμε σύντομα σε αποτέλεσμα. Όπως ξεκαθάρισα, όμως, φαραωνικές προσεγγίσεις οδηγούν μετά βεβαιότητας σε αποτυχία. Σχημάτισα την εντύπωση, όμως, ότι με τους συνομιλητές μου μοιραζόμαστε όχι μόνο την αφοσίωση στην ανάγκη να προχωρήσουν αμέσως τα μεγάλα έργα της Κρήτης, αλλά και τον ρεαλισμό που απαιτείται. Βρήκα ανθρώπους διεκδικητικούς, πλην όμως καλοπροαίρετους, χωρίς παρωπίδες.

Σε ό,τι αφορά στο νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι, τα πράγματα βαδίζουν πολύ γρήγορα. Αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με την Υπουργό Λίνα Μενδώνη σχετικά με τα ευρήματα που βρέθηκαν στο πεδίο και γι’ αυτό επισκεφθήκαμε από κοινού την ανασκαφή. Την ευχαριστώ για την ταχύτητα με την οποία κινητοποιήθηκε, τόσο ή ίδια, όσο και οι συνεργάτες της. Μέσα στο αμέσως προσεχές διάστημα, συμφωνήσαμε πως θα υποβάλουμε στο Υπουργείο Πολιτισμού την αναθεωρημένη μελέτη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας – της οποίας τον Διοικητή, Γιώργο Σαουνάτσο ευχαριστώ για την εποικοδομητική συνδρομή του – σχετικά με την οριστικοποίηση της θέσης του ραντάρ. Τα αρχαία ευρήματα θα μείνουν ακέραια στην θέση τους, ενώ μέσα στις επόμενες εβδομάδες, θα ανακοινώσουμε και τις αποφάσεις για τον Πετριανό Λάκκο, σε σχέση με την πρόταση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Και τα δύο έργα θα έχουν καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη της Κρήτης. Το αμέσως επόμενο έργο το οποίο θα δούμε να ξεκινά, είναι το αρδευτικό έργο των Μπραμιανών, το οποίο θα ποτίσει την περιοχή της Ιεράπετρας, που όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι για την αγροτική παραγωγή της χώρας. Σύντομα, μετά τις εκλογές, μόλις ανοίξει η Βουλή και πάντως εντός του θέρους, θα καταθέσουμε στη Βουλή την Σύμβαση για την έναρξη του έργου.

Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη σχεδιάζει, ωριμάζει και υλοποιεί τα εμβληματικά έργα της Κρήτης με ακλόνητη προσήλωση στον στόχο, κυρίως όμως, με εξάντληση όλων των δυνατοτήτων για την επίτευξη της συναίνεσης των τοπικών κοινωνιών. Το χρωστάμε στην Κρήτη μας».

Διαβάστε επίσης:

Κάπα Research: Τι φοβούνται περισσότερο Ευρωπαίοι και Έλληνες

Η δουλειά απ’ το σπίτι κοστίζει δισεκατομμύρια σε online shopping

Οι προκλήσεις και τα τρισεκατομμύρια για την καθαρή ενέργεια το 2024

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!