Γ.Δ.
1506.83 +0,24%
ACAG
-0,49%
6.07
BOCHGR
+3,54%
4.97
CENER
-2,42%
9.69
CNLCAP
-0,70%
7.1
DIMAND
+0,73%
8.26
EVR
0,00%
1.485
NOVAL
+0,21%
2.36
OPTIMA
-0,47%
12.74
TITC
+0,48%
42.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.798
ΑΒΕ
-0,43%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-0,71%
2.81
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
-2,42%
4.035
ΑΛΦΑ
0,00%
1.73
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,46%
10.09
ΑΣΚΟ
0,00%
3.2
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
+1,55%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.74
ΑΤΤ
-0,77%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
-0,45%
2.22
ΒΙΟ
-0,86%
5.74
ΒΙΟΚΑ
-2,04%
1.92
ΒΙΟΣΚ
-1,27%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,91%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.36
ΔΑΑ
-0,37%
8.188
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,32%
12.5
ΔΟΜΙΚ
+0,34%
2.985
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,36%
0.316
ΕΒΡΟΦ
-3,17%
1.83
ΕΕΕ
+1,68%
32.76
ΕΚΤΕΡ
-2,76%
1.76
ΕΛΒΕ
+2,04%
5
ΕΛΙΝ
-0,89%
2.23
ΕΛΛ
+0,68%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,91%
2.18
ΕΛΠΕ
-0,78%
7.64
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.09
ΕΛΤΟΝ
-0,42%
1.896
ΕΛΧΑ
-1,58%
2.18
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.2
ΕΤΕ
+0,39%
8.16
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.96
ΕΥΡΩΒ
+1,79%
2.382
ΕΧΑΕ
+0,43%
4.69
ΙΑΤΡ
+2,75%
1.68
ΙΚΤΙΝ
-2,74%
0.3555
ΙΛΥΔΑ
-2,46%
1.785
ΙΝΚΑΤ
+0,64%
4.73
ΙΝΚΑΤΔ
-38,79%
0.0101
ΙΝΛΙΦ
+0,87%
4.64
ΙΝΛΟΤ
-0,56%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-1,82%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-1,69%
1.16
ΙΝΤΚΑ
-0,64%
3.11
ΚΑΡΕΛ
-1,71%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.355
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,94%
0.456
ΚΟΥΑΛ
-3,34%
1.39
ΚΟΥΕΣ
-0,97%
6.11
ΚΡΙ
-0,31%
15.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,94%
0.99
ΛΑΒΙ
+0,38%
0.79
ΛΑΜΔΑ
+0,28%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+1,02%
2.98
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-0,77%
3.85
ΜΕΝΤΙ
+0,43%
2.31
ΜΕΡΚΟ
-2,50%
39
ΜΙΓ
-1,36%
2.9
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-0,66%
21
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.67
ΜΟΤΟ
-0,69%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-0,24%
25.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,45%
2.21
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
33.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.04
ΝΑΥΠ
+1,81%
0.786
ΞΥΛΚ
-1,69%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+3,90%
29.3
ΟΛΠ
-0,85%
29.05
ΟΛΥΜΠ
-0,40%
2.51
ΟΠΑΠ
-0,50%
15.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,14%
14.65
ΟΤΟΕΛ
-0,55%
10.84
ΠΑΙΡ
+2,74%
1.125
ΠΑΠ
-0,40%
2.51
ΠΕΙΡ
+0,41%
4.215
ΠΕΡΦ
-0,35%
5.63
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.28
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.12
ΠΛΑΚΡ
+2,78%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,33%
1.224
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.695
ΣΑΡ
-1,47%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.57
ΣΠΕΙΣ
+0,68%
5.92
ΣΠΙ
-3,17%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
+0,32%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,24%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-4,46%
0.193
ΦΡΛΚ
+0,51%
3.96
ΧΑΙΔΕ
-8,33%
0.55

Η κυκλική οικονομία στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να καταστήσει την οικονομία της Ευρώπης πιο αποτελεσματική στους πόρους, ακολουθώντας μια προσέγγιση κυκλικής οικονομίας.

Οι κατασκευαστές έχουν βελτιώσει σημαντικά την αποδοτικότητα των πόρων των διαδικασιών παραγωγής και των προϊόντων τους και θέλουν να μειώσουν ακόμη περισσότερο τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις στο μέλλον. Κάθε χρόνο, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης δαπανά 60,9 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη καινοτομικών προτάσεων, καθιστώντας τη βιομηχανία τον νούμερο ένα επενδυτή σε αυτόν τον τομέα. Αυτές οι επενδύσεις κυμαίνονται από τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στη φάση παραγωγής έως τη βελτίωση του σχεδιασμού των μηχανοκίνητων οχημάτων, προκειμένου να επιτραπεί η αποτελεσματική επισκευή τους.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συμβάλλουν ήδη ενεργά στην αποδοτικότητα πόρων ανακατασκευάζοντας μια μεγάλη ποικιλία ανταλλακτικών, συμπεριλαμβανομένων κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων. Στην πράξη, τα ανακατασκευασμένα εξαρτήματα έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας κατά την κατασκευή έως και 80% σε σύγκριση με τα νέα ανταλλακτικά. Η νέα ζωή των συστατικών απαιτεί επίσης 88% λιγότερο νερό και περισσότερα από 90% λιγότερα χημικά. Αυτή η κυκλική προσέγγιση μπορεί να μειώσει τα συνολικά απόβλητα κατά 70%.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν συμβάλλει μόνο στην κυκλική οικονομία με την ανακατασκευή εξαρτημάτων ή τη μείωση των αποβλήτων, αλλά και με την παράταση της διάρκειας ζωής των οχημάτων που παράγει. Οι κατασκευαστές πιστεύουν ότι έχουν ευθύνη έναντι των πελατών τους να υποστηρίξουν τη μακροζωία των οχημάτων, διασφαλίζοντας ότι μπορούν να συντηρηθούν και να επισκευαστούν. Η παράταση της διάρκειας ζωής ενός οχήματος είναι απαραίτητη για τη μείωση του κόστους για τους καταναλωτές, καθώς και για τη διατήρηση των φυσικών πόρων και της ενέργειας.

Εκτός από πρωτοβουλίες που καθοδηγούνται από τη βιομηχανία, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει επίσης να συμμορφωθούν με ένα ευρύ φάσμα υφιστάμενης νομοθεσίας που προωθεί την αειφόρο παραγωγή, πιο αποδοτικά οχήματα και την ορθή διάλυσή τους. Η οδηγία για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής, για παράδειγμα, ήδη θέτει στόχο 95% ανακύκλωσης ανά όχημα ανά έτος. Ως αποτέλεσμα των οικονομικών κινήτρων, καθώς και της ισχύουσας νομοθεσίας, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει καταστήσει την κυκλική οικονομία αναπόσπαστο μέρος του DNA της.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!