Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Σταϊκούρας: 1,4 δισ. ευρώ για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας

Στα έργα αποκατάστασης των καταστροφών από τα ακραία καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias», σε Σιδηροδρομικές, Οδικές και Σχολικές Υποδομές, αλλά και στις προοπτικές ανάπτυξης της Λάρισας και της Περιφέρειας Θεσσαλίας, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε ομιλία του στην ημερίδα «Λάρισα, πόλη στο μέλλον».

Όπως επεσήμανε, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: «Για να γίνουν σωστά τα βήματα προς το μέλλον, οφείλουμε, όλοι μας, να κοιτάξουμε στο παρελθόν και να διδαχθούμε από όσα έχουν συμβεί. Να στηρίξουμε τους συμπολίτες μας που έχασαν περιουσίες. Να στηρίξουμε γεωργούς, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους, αλιείς. Να ξαναχτίσουμε τις υποδομές με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι βιώσιμες και ανθεκτικές σε ακραία φαινόμενα της κλιματικής κρίσης».

Σχετικά με το κόστος των έργων, που δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή, ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε ότι: «προσεγγίζει τα 1,4 δισ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, καθώς και από άλλους ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Η κατανομή αυτού του ποσού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, είναι: 463 εκατ. ευρώ σε σιδηροδρομικά έργα, 892 εκατ. ευρώ σε οδικά έργα, 30,5 εκατ. ευρώ σε 33 σχολικές μονάδες, το κόστος αποκατάστασης των οποίων ανέλαβε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών».

Χρήστος Σταϊκούρας: Ολόκληρη η ομιλία του

Θέλω να σας ευχαριστήσω για την πρόσκληση στη σημερινή ημερίδα, που έχει ως θέμα το μέλλον της πόλης της Λάρισας, αλλά και το μέλλον ολόκληρης της περιφέρειας Θεσσαλίας.

Η Λάρισα είναι η πόλη που αποτελεί το κέντρο της οικονομίας της Κεντρικής Ελλάδας. Η Θεσσαλία είναι η Περιφέρεια που χτυπά η «καρδιά» της πρωτογενούς παραγωγής όλης της χώρας.

Μια Περιφέρεια, όμως, που επλήγη απανωτά από τα ακραία καιρικά φαινόμενα του «Daniel» και του «Elias», ενώ είχε προηγηθεί και το καταστροφικό πέρασμα του «Ιανού».

Για να γίνουν σωστά τα βήματα προς το μέλλον, οφείλουμε, όλοι μας, να κοιτάξουμε στο παρελθόν και να διδαχθούμε από όσα έχουν συμβεί.

Να στηρίξουμε τους συμπολίτες μας που έχασαν περιουσίες.

Να στηρίξουμε γεωργούς, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους, αλιείς.

Να ξαναχτίσουμε τις υποδομές με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι βιώσιμες και ανθεκτικές σε ακραία φαινόμενα της κλιματικής κρίσης.

Η Κυβέρνηση του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη βρέθηκε δίπλα στους πολίτες της Θεσσαλίας, από την πρώτη στιγμή της μεγάλης θεομηνίας που έπληξε τον τόπο σας.

Έως σήμερα έχουν εκταμιευθεί σημαντικά ποσά σε δικαιούχους που είδαν τις περιουσίες τους, τα σπίτια τους, την παραγωγή τους, τις επιχειρήσεις τους, να καταστρέφονται από τις πλημμύρες.

Έχουμε κινηθεί με ρυθμούς πολύ πιο γρήγορους και από αυτούς του «Ιανού», επιταχύναμε τη διαδικασία της κρατικής αρωγής και ο κάθε πολίτης, ο οποίος δικαιούται στήριξη, θα την έχει από την ελληνική πολιτεία.

Σε ό,τι αφορά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα έργα που θα υλοποιήσουμε, κατόπιν συντονισμού με τα συναρμόδια Υπουργεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, έχουν τη δημιουργία σχολικών, σιδηροδρομικών και οδικών υποδομών με υψηλότερη ανθεκτικότητα.

Το κόστος αυτών των έργων προσεγγίζει τα 1,4 δισ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, καθώς και από άλλους Ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους.

Η κατανομή αυτού του ποσού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, είναι:

  • 463 εκατ. ευρώ σε σιδηροδρομικά έργα.
  • 892 εκατ. ευρώ σε οδικά έργα.
  • 30,5 εκατ. ευρώ σε 33 σχολικές μονάδες, το κόστος αποκατάστασης των οποίων ανέλαβε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Ας δούμε, πιο αναλυτικά, τα έργα:

1ον. Η ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου περιλαμβάνει τη μόνιμη αποκατάσταση των ζημιών σε υποδομή, επιδομή και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, και συγκεκριμένα:

  • 173,6 εκατ. ευρώ για τον κύριο άξονα,
  • 192,2 εκατ. ευρώ για τη γραμμή Λάρισα – Βόλος,
  • 57 εκατ. ευρώ για το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, και
  • 2,5 εκατ. ευρώ για το τρενάκι του Πηλίου.

2ον. Η ανάταξη του οδικού δικτύου περιλαμβάνει τη μόνιμη αποκατάσταση των ζημιών σε περίπου 1.000 θέσεις επέμβασης. Συγκεκριμένα:

  • στη Μαγνησία, 309 θέσεις, ύψους παρεμβάσεων 289 εκατ. ευρώ.
  • στη Λάρισα, 120 θέσεις, 85 εκατ. ευρώ.
  • στην Καρδίτσα, 257 θέσεις, 187 εκατ. ευρώ.
  • στα Τρίκαλα, 241 θέσεις, 226 εκατ. ευρώ.
  • στη Φθιώτιδα, 17 θέσεις, 18 εκατ. ευρώ, και
  • στην Εύβοια, 57 θέσεις, 86 εκατ. ευρώ.

Η κατανομή των ποσών είναι 27,2 εκατ. ευρώ για τον Δήμο Κιλελέρ, 29,8 εκατ. ευρώ για τον Δήμο Φαρσάλων, 16,4 εκατ. ευρώ για τον Δήμο Αγιάς, 6,1 εκατ. ευρώ στο Δήμο Τεμπών, 3,6 εκατ. ευρώ στο Δήμο Λάρισας, 1,2 εκατ. ευρώ στον Δήμο Ελασσόνας και 0,5 εκατ. ευρώ στο Δήμο Τυρνάβου.

Ενδεικτικά, σας αναφέρω κάποια από τα πιο σημαντικά οδικά έργα στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, όπως είναι η ανακατασκευή των γεφυρών της Σκοπιάς και της Αμπελειάς στον Δήμο Φαρσάλων, της Αγίας Παρασκευής στον Δήμο Τεμπών, του Παλαιόπυργου στον Δήμο Αγιάς, καθώς και του οδικού τμήματος Μύρα – Ν. Περιβόλι στον Δήμο Κιλελέρ.

Παράλληλα, πρόκειται να παρουσιαστεί το ολοκληρωμένο σχέδιο για τη διαχείριση των υδάτων στον θεσσαλικό κάμπο.

Γι’ αυτό και έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα τα υδραυλικά και αντιπλημμυρικά έργα, που υλοποιούνται και δρομολογούνται στην περιοχή.

Πριν από λίγη ώρα πραγματοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή φράγματος στο ρέμα Πουρί, στην περιοχή του Αγιόκαμπου.

Το έργο αποσκοπεί τόσο στην κάλυψη των αναγκών άρδευσης της πεδιάδας Αγιάς – Ανάβρας, έκτασης 13.650 στρεμμάτων, των παρόχθιων περιοχών του ρέματος και των παραλιακών περιοχών Αγιόκαμπου, όσο και στη συνεισφορά νερού για υδρευτικές και περιβαλλοντικές ανάγκες.

Δεν μένουμε, όμως, μόνο στα παραπάνω.

Πριν από λίγες εβδομάδες παραδώσαμε, μαζί με τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ενοποιημένο, το μεγαλύτερο τμήμα, του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, του Ε65.

Οδικός άξονας εξ’ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, που κάνει ακόμη ταχύτερη και ασφαλέστερη την πρόσβαση στην περιοχή της Λάρισας.

Οδικός άξονας που όταν ολοκληρωθεί, με την παράδοση και των τελευταίων 46 χλμ. στο τέλος της περιόδου αξιοποίησης πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – το 48% του υπολειπόμενου έργου έχει ήδη περατωθεί – θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής χώρας.

Τέλος, δρομολογούνται και άλλες μικρές, αλλά σημαντικές, παρεμβάσεις για την περιοχή, όπως η ενεργειακή αναβάθμιση και η εγκατάσταση σύγχρονων ανελκυστήρων στο «Κουτλιμπάνειο και Τριανταφύλλειο» Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, από τις Κτιριακές Υποδομές, φορέα που εποπτεύει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στόχος μας είναι:

  • να αναβαθμίσουμε την ανθεκτικότητα των υποδομών,
  • να ενισχύσουμε την ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών,
  • να προωθήσουμε την περιφερειακή ανάπτυξη, τον τουρισμό και την εμπορευματική διακίνηση,
  • να συμβάλλουμε στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην αύξηση του εισοδήματος των πολιτών,
  • να τονώσουμε την κοινωνική συνοχή.

Να είστε βέβαιοι, ότι θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση, με ταχύτητα, υπευθυνότητα και μεθοδικότητα, ώστε, με αίσθημα ευθύνης, να συμβάλλουμε στην ολόπλευρη ισχυροποίηση της πατρίδας μας.

Διαβάστε επίσης:

Σμύρνη: Μονοπάτι πολιτιστικής ιστορίας στη λίστα κάθε πεζοπόρου

Το καλοκαίρι των sequel στα θερινά σινεμά

Πώς μοιράστηκε η πίτα στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!