Γ.Δ.
1407.03 0,00%
ACAG
0,00%
5.8
CENER
0,00%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.72
OPTIMA
0,00%
11.9
TITC
0,00%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
0,00%
1.406
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.73
ΑΛΜΥ
0,00%
2.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.95
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.4
ΔΑΑ
0,00%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.18
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.24
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.49
ΕΛΠΕ
0,00%
7.84
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.696
ΕΛΧΑ
0,00%
1.86
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
0,00%
7.698
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.41
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.07
ΕΧΑΕ
0,00%
4.845
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.162
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.215
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.61
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.23
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.62
ΜΙΝ
0,00%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
0,00%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.902
ΟΤΕ
0,00%
13.56
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
0,00%
3.518
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.18
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
0,00%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
0,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Νέα μέτρα κατά της ακρίβειας φέρνει ο Σκρέκας στη Βουλή

Νέες ρυθμίσεις που στόχο έχουν τον περιορισμό της ακρίβειας φέρνει το υπουργείο Ανάπτυξης στη Βουλή. Με το νέο ερανιστικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή έρχονται ρυθμίσεις που, σύμφωνα με τους συντάκτες του, στόχο έχουν την ενίσχυση της προστασίας του καταναλωτή, μέσα από τη θέσπιση μηχανισμών για την πληροφόρηση των τιμών, την αντιμετώπιση της πρακτικής των πλασματικών ανακοινώσεων μείωσης τιμών κ.λπ.

Επίσης, έρχονται ρυθμίσεις για το ζήτημα της λειτουργίας του Μητρώου Ενώσεων Καταναλωτών που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου, με την πρόβλεψη της εγγραφής, διατήρησης και τη διαγραφή ένωσης καταναλωτών ή νομιμοποιούμενου φορέα για την άσκηση αντιπροσωπευτικών αγωγών, ενώ επιπλέον ενισχύεται η εποπτεία βιομηχανικών δραστηριοτήτων, μέσω της ανάρτησης των αποφάσεων περί επιβολής μέτρων και διοικητικών κυρώσεων.

Όσον αφορά τις μειώσεις τιμών, σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις το χρονικό διάστημα που επιβάλλεται για τη γνωστοποίηση της χαμηλότερης τιμής είναι 60, αντί 30 ημέρες που ισχύει σήμερα. Συγκεκριμένα, σε κάθε ανακοίνωση μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο προμηθευτής για καθορισμένο χρονικό διάστημα, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ορίζεται η έννοια της προγενέστερης τιμής και αυξάνεται από τριάντα (30) σε εξήντα (60) ημέρες το διάστημα εντός του οποίου μπορεί να θεωρηθεί ως αρχική τιμή η τιμή που ίσχυε πριν από την εφαρμογή της πρώτης, από τις διαδοχικές μειώσεις τιμών.

Με τη ρύθμιση αυτήν το υπ. Ανάπτυξης επιχειρεί να σταματήσει το φαινόμενο των πλασματικών εκπτώσεων σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου από τις 30 ημέρες. Φυσικά, από το μέτρο αυτό εξαιρούνται τα ευπαθή προϊόντα (με ημερομηνία λήξης μικρής διάρκειας) και τα νέα προϊόντα της αγοράς με μικρότερο χρόνο παραμονής.

Επίσης, το νέο σχέδιο νόμου δείχνει ότι ετοιμάζεται Κώδικας Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις ανακοινώσεις μείωσης της τιμής. Τον Κώδικα θα φέρει ο υπουργός Ανάπτυξης με υπουργική του απόφαση.

Άλλες ρυθμίσεις που φέρνει το σχέδιο νόμου έχουν να κάνουν με τη ενίσχυση της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), με την παράταση της απόσπασης των υπαλλήλων της σε αυτήν και τη δυνατότητα διαγραφής καταναλωτικών οργανώσεων από το μητρώο που τηρείται στο υπ. Ανάπτυξης. Όσον αφορά το τελευταίο, η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή είναι αρμόδια για την εγγραφή ένωσης καταναλωτών ή νομιμοποιούμενου φορέα στο Μητρώο Ενώσεων Καταναλωτών, τη διατήρηση ένωσης καταναλωτών στο Μητρώο Ενώσεων Καταναλωτών ή τη διαγραφή της από αυτό. Σύμφωνα με την Αιτιολογική Εκθεση, έτσι διασφαλίζεται η απρόσκοπτη και σύννομη λειτουργία των Ενώσεων Καταναλωτών και η άσκηση αντιπροσωπευτικών αγωγών υπέρ των δικαιωμάτων των καταναλωτών.

Στο νέο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται ακόμη ρυθμίσεις την ενίσχυση των επιχειρήσεων που πλήττονται από φυσικές καταστροφές (Daniel, Elias), για τη βελτίωση του Αναπτυξιακού νόμου, για τη ρύθμιση του ραδιοφωνικού τοπίου, θέματα του υπουργείου Μεταφορών κ.λπ.

Τέλος, στο πλαίσιο της εποπτείας αγοράς των βιομηχανικών προϊόντων εισάγεται η υποχρέωση ανάρτησης περίληψης αποφάσεων επιβολής διοικητικών μέτρων και κυρώσεων στο Διαδίκτυο, προς ενίσχυση της διαφάνειας και της ενημέρωσης επί των κυρώσεων. Με άλλα λόγια, τα πρόστιμα που επιβάλλονται στις βιομηχανικές επιχειρήσεις βάσει του νόμου 4081/2021 θα δημοσιοποιούνται.

Ειδικότερα, προβλέπεται η υποχρέωση ανάρτησης της περίληψης των σχετικών αποφάσεων στον διαδικτυακό τόπο του προγράμματος «Διαύγεια». Η περίληψη θα περιλαμβάνει:

  • τον αριθμό πρωτοκόλλου και την ημερομηνία της απόφασης,
  • την επωνυμία ή το ονοματεπώνυμο και τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου του οικονομικού φορέα στον οποίο επιβλήθηκαν οι κυρώσεις,
  • περιγραφή του μη συμμορφούμενου προϊόντος/εγκατάστασης,
  • την παράβαση,
  • τις επιβληθείσες κυρώσεις.

Σε περίπτωση έκδοσης απόφασης επί διοικητικής προσφυγής κατά των κυρώσεων που επιβλήθηκαν, αναρτάται περίληψη που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και το αποτέλεσμα της προσφυγής.

Διαβάστε επίσης:

Στον αέρα η δημιουργία οικοσυστήματος ελληνικής αμυντικής καινοτομίας

Πετρέλαιο: Ανοδικά οι τιμές λόγω της μείωσης αποθεμάτων

Το market test και τα σενάρια για τον Κάθετο Διάδρομο Φυσικού Αερίου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!