Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Αλεξοπούλου: Το αεροδρόμιο “Λυδία” παράδειγμα συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα

Στην τελετή θεμελίωσης του πρώτου ιδιωτικού αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας στην Ελλάδα με το όνομα «Λυδία» στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας παραβρέθηκε την Τρίτη (14/5) η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, στο πλαίσιο επίσκεψης που πραγματοποίησε στην πόλη.

«Πρόκειται για ένα πρωτοπόρο έργο μεγάλης συμβολικής και πρακτικής αξίας, το οποίο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχούς συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα» τόνισε, χαρακτηριστικά, η κυρία Αλεξοπούλου κατά την ομιλία της και συνέχισε επισημαίνοντας ότι «βάσει του επενδυτικού σχεδίου, το αεροδρόμιο “Λυδία” θα υπηρετεί τη Γενική Αεροπορία, στην οποία εντάσσονται πτητικές δραστηριότητες που δεν αφορούν σε μείζονες εμπορικούς ή στρατιωτικούς σκοπούς, όπως οι πτήσεις των αερολεσχών, οι ιδιωτικές και επιχειρηματικές πτήσεις, οι αεροπορικές επιδείξεις, ο αεραθλητισμός και η εκπαίδευση των επαγγελματιών πιλότων. Η Γενική Αεροπορία αποτελεί έναν κλάδο, ο οποίος μόνο στην Ευρώπη έχει κύκλο εργασιών περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ, με 40.000 ιδιωτικά αεροπλάνα και 360.000 πιλότους. Μπορεί λοιπόν να αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων και για την Ελλάδα».

Η αρμόδια υφυπουργός αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να συστήσει την Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού, με σκοπό την αναζήτηση και υποβολή προτάσεων για την ανάληψη πρωτοβουλιών για  την ανάπτυξη, προώθηση, διάδοση και βελτίωση των συνθηκών αεροπορικού τουρισμού, καθώς και την αξιοποίηση και ενίσχυση των υποδομών περιφερειακών αεροδρομίων, των πεδίων προσγείωσης και απογείωσης. «Το αεροδρόμιο “Λυδία” μπορεί να συμβάλλει, ουσιαστικά και μετρήσιμα, στην ανάπτυξη της περιοχής, ως πύλη εισόδου των Βαλκανίων. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι ο άξονας Δράμας – Καβάλας προσφέρει σήμερα την πιο γρήγορη πρόσβαση στο Αιγαίο, για τις γειτονικές μας χώρες» υπογράμμισε η κυρία Αλεξοπούλου.

Για το μοναδικό Ολοκληρωμένο Campus Εκπαίδευσης Πιλότων Αεροσκαφών στην Ευρώπη που θα περιλαμβάνει το νέο αεροδρόμιο στις εγκαταστάσεις του, μίλησε η υφυπουργός, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στον πρώην υπουργό Εθνικής Άμυνας και βουλευτή Καβάλας, Νίκο Παναγιωτόπουλο, ο οποίος ξεμπλόκαρε το έργο.

Κλείνοντας την ομιλία της, συνεχάρη τους εμπνευστές για την αξιοποίηση του παροπλισμένου στρατιωτικού αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα και δήλωσε ότι: «Στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, υπηρετώντας το συμφέρον του ελληνικού λαού, προωθούμε τις ιδιωτικές επενδύσεις και μεταμορφώνουμε τον δημόσιο τομέα, ώστε το ελληνικό κράτος να γίνει πιο φιλικό σε αυτές.

»Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο αυτό, εργάζεται για την βελτίωση των υπηρεσιών μεταφορών και συγκοινωνιών σε όλη τη χώρα, με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη, την προσβασιμότητα, την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος. Στόχος μας επιπλέον είναι η εναρμόνιση της χώρας με την ευρωπαϊκή οικογένεια, προσπάθεια στην οποία εντάσσεται και η Γενική Αεροπορία, για την οποία βρισκόμαστε σήμερα εδώ, θεμελιώνοντας το πρώτο ιδιωτικό αεροδρόμιο του κλάδου, στην Ελλάδα. Το παράδειγμα της Egnatia Aviation και του αεροδρομίου “Λυδία” μπορεί να αποτελέσει τον “πιλότο” για την εισαγωγή της Γενικής Αεροπορίας και σε άλλα αεροδρόμια της χώρας».

Χριστίνα Αλεξοπούλου © ΔΤ
Χριστίνα Αλεξοπούλου © ΔΤ

Ολόκληρη η ομιλία της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών

Κυρίες και κύριοι, Με ιδιαίτερη χαρά, ως Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, παρευρίσκομαι σήμερα στην τελετή τοποθέτησης του θεμελίου λίθου του αεροδρομίου «Λυδία». Η Αγία Λυδία η Φιλιππησία, τη μνήμη της οποίας τιμά η Ορθόδοξη Εκκλησία στις 20 Μαΐου, ασπάστηκε τον Χριστιανισμό μαζί με την οικογένειά της και βαπτίστηκε από τον Απόστολο Παύλο δίπλα μας, στον Ζυγάκτη ποταμό. Ήταν η  πρώτη Ευρωπαία Χριστιανή!

Είμαστε λοιπόν εδώ, σήμερα, για τη θεμελίωση του πρώτου ιδιωτικού αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας στην Ελλάδα που -όχι τυχαία- φέρει το όνομά της. Πρόκειται για ένα έργο πρωτοποριακό, μεγάλης ουσιαστικής αλλά και συμβολικής αξίας, το οποίο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχούς συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Βάσει του επενδυτικού σχεδίου, το αεροδρόμιο “Λυδία” θα υπηρετεί τη Γενική Αεροπορία, στην οποία εντάσσονται πτητικές δραστηριότητες που δεν αφορούν σε μείζονες εμπορικούς ή στρατιωτικούς σκοπούς. Τέτοιες δραστηριότητες είναι οι πτήσεις των αερολεσχών, οι ιδιωτικές και επιχειρηματικές πτήσεις, οι αεροπορικές επιδείξεις, ο αεραθλητισμός και η εκπαίδευση των επαγγελματιών πιλότων. Επιτρέψτε μου να σταθώ λίγο περισσότερο στο συγκεκριμένο τομέα των μεταφορών, διότι είναι πραγματικά στρατηγικής σημασίας και εργαζόμαστε στοχευμένα, ώστε η χώρα μας να προχωρήσει με πιο γρήγορα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.

Η Γενική Αεροπορία αποτελεί έναν κλάδο, ο οποίος μόνο στην Ευρώπη έχει κύκλο εργασιών περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ, με 40.000 ιδιωτικά αεροπλάνα και 360.000 πιλότους. Μπορεί λοιπόν να αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων για την Ελλάδα, καθώς διαθέτει σημαντικά στρατηγικά πλεονεκτήματα.

  • Οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες της πατρίδας μας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους,
  • η ύπαρξη μικρών αεροδρομίων σε πολλά νησιά,
  • η γεωγραφική θέση και το brand name της χώρας,
  • η συμμετοχή στη Ζώνη Schengen και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ευνοούν τον Αεροπορικό Τουρισμό, ο οποίος μπορεί να προσελκύσει μεγάλο αριθμό επισκεπτών και μάλιστα από τα υψηλότερα εισοδηματικά στρώματα.

Ήδη με πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει συσταθεί  η  Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού, με σκοπό την αναζήτηση και υποβολή προτάσεων και την ανάληψη πρωτοβουλιών, για  την ανάπτυξη, προώθηση και βελτίωση των συνθηκών αεροπορικού τουρισμού. Επιπλέον στόχος, είναι η ενίσχυση των υποδομών περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς και η αξιοποίηση των πεδίων προσγείωσης και απογείωσης.

Το αεροδρόμιο «Λυδία», μπορεί να συμβάλλει, ουσιαστικά και μετρήσιμα, στην ανάπτυξη της περιοχής, ως πύλης εισόδου των Βαλκανίων για τη Γενική Αεροπορία. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι ο άξονας Δράμας – Καβάλας προσφέρει ήδη σήμερα την πιο γρήγορη πρόσβαση από και προς στο Αιγαίο, για τις γειτονικές μας χώρες.

Πέραν της τουριστικής παραμέτρου, το νέο αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει στις εγκαταστάσεις του το μοναδικό Ολοκληρωμένο Campus Εκπαίδευσης Πιλότων Αεροσκαφών στην Ευρώπη, με σχολή εκπαίδευσης, προσομοιωτές, κοιτώνες διαμονής, χώρους σίτισης, καθώς και εμπορικό κέντρο με εστιατόρια, καφέ και καταστήματα, επισκέψιμα από όλους.

Μιλάμε λοιπόν για ένα σύνθετο έργο ανάπτυξης, το οποίο υλοποιείται με ιδιωτική επένδυση της τάξης των 14.000.000 ευρώ, αναδεικνύοντας περίτρανα τον ρόλο τον οποίο η ιδιωτική πρωτοβουλία και η περιφέρεια μπορεί να διαδραματίσει στην ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να επισημάνω την ουσιαστική συμβολή που είχε στην πρόοδο του έργου, ο συνάδελφος Βουλευτής Καβάλας και πρώην Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος.

Όπως γνωρίζετε, το αεροδρόμιο «Λυδία» κατασκευάζεται σε χώρους του πρώην στρατιωτικού αεροδρομίου του Αμυγδαλεώνα και αυτού του είδους η συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα συχνά καθυστερεί από τις διαδικασίες μεταβίβασης και αδειοδότησης, οι οποίες είναι απαραίτητες σε τέτοιες περιπτώσεις.

Κάπως έτσι λοιπόν είχε “κολλήσει” και αυτό το έργο, όπως πολλά άλλα, στα συρτάρια της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και -όπως μπορώ να γνωρίζω- ο Νίκος Παναγιωτόπουλος με τη θεσμική του ιδιότητα, έδρασε καταλυτικά, επιτρέποντας τη γρήγορη εξέλιξη των διαδικασιών, ώστε να φτάσουμε στη σημερινή τελετή θεμελίωσης.

Στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, υπηρετώντας το συμφέρον του ελληνικού λαού, προωθούμε τις ιδιωτικές επενδύσεις και μεταμορφώνουμε τον δημόσιο τομέα, ώστε το ελληνικό κράτος να γίνει πιο φιλικό σε αυτές. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο αυτό, εργάζεται για την βελτίωση των υπηρεσιών μεταφορών και συγκοινωνιών σε όλη τη χώρα, με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη, την προσβασιμότητα, την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος.

Στόχος μας επιπλέον είναι η εναρμόνιση της χώρας με την ευρωπαϊκή οικογένεια, προσπάθεια στην οποία εντάσσεται και η Γενική Αεροπορία, για την οποία βρισκόμαστε σήμερα εδώ, θεμελιώνοντας το πρώτο ιδιωτικό αεροδρόμιο του κλάδου, στην Ελλάδα.

Για τον σκοπό αυτό, προωθούμε την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στην εθνική και τον συντονισμό όλων των συναρμόδιων φορέων, ώστε να προχωρήσουμε σύντομα σε νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία θα ορίζει το πλαίσιο και τον τρόπο λειτουργίας της Γενικής Αεροπορίας στη χώρα μας. Το παράδειγμα της Egnatia Aviation και του αεροδρομίου «Λυδία» μπορεί να αποτελέσει τον “πιλότο” για την εισαγωγή της Γενικής Αεροπορίας και σε άλλα αεροδρόμια της χώρας.

Επιτρέψτε μου λοιπόν, κλείνοντας, να συγχαρώ τους εμπνευστές του οράματος για την αξιοποίηση του ουσιαστικά παροπλισμένου στρατιωτικού αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα, μετατρέποντάς το σε μια κυψέλη δημιουργίας, ανάπτυξης και προόδου για την τοπική κοινωνία και την ευρύτερη γεωγραφική περιφέρεια. Σας ευχαριστώ!

Διαβάστε επίσης:

Ουισκόνσιν, η πρώτη πολιτεία των ΗΠΑ που επένδυσε στο bitcoin

“Εξοικονομώ επιχειρώ” & “Αλλάζω συσκευή για επιχειρήσεις”: Νέα παράταση

Ληξιπρόθεσμα χρέη: Νέο πλαίσιο για τις ανεπίδεκτες είσπραξης οφειλές

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!