Γ.Δ.
1469.67 +0,92%
ACAG
+2,41%
5.94
BOCHGR
-0,22%
4.6
CENER
+0,53%
9.44
CNLCAP
+2,07%
7.4
DIMAND
+0,97%
8.31
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
+0,43%
2.31
OPTIMA
+1,73%
12.94
TITC
+0,88%
40.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,39%
1.524
ΑΒΕ
+3,48%
0.446
ΑΔΜΗΕ
-0,19%
2.575
ΑΚΡΙΤ
+5,71%
0.74
ΑΛΜΥ
+0,66%
4.555
ΑΛΦΑ
-0,28%
1.617
ΑΝΔΡΟ
+1,89%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+1,10%
10.12
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.79
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.38
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.72
ΑΤΤ
+3,29%
0.69
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
+1,30%
5.44
ΒΙΟΚΑ
-0,53%
1.875
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.595
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
-1,79%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,87%
18.48
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.52
ΔΕΗ
+1,73%
12.34
ΔΟΜΙΚ
-2,10%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,27%
0.31
ΕΒΡΟΦ
+3,13%
1.81
ΕΕΕ
+1,34%
33.32
ΕΚΤΕΡ
-0,89%
1.78
ΕΛΒΕ
+4,17%
5
ΕΛΙΝ
+5,91%
2.33
ΕΛΛ
-1,02%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,36%
2.23
ΕΛΠΕ
+0,80%
7.56
ΕΛΣΤΡ
+0,50%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,52%
1.872
ΕΛΧΑ
+0,52%
1.92
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,24%
1.225
ΕΤΕ
+0,98%
7.66
ΕΥΑΠΣ
-1,23%
3.22
ΕΥΔΑΠ
+1,37%
5.91
ΕΥΡΩΒ
-0,45%
2.23
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.51
ΙΑΤΡ
0,00%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+2,45%
0.335
ΙΛΥΔΑ
0,00%
2
ΙΝΚΑΤ
-0,41%
4.875
ΙΝΛΙΦ
+0,21%
4.71
ΙΝΛΟΤ
+1,75%
1.048
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.94
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+4,76%
1.1
ΙΝΤΚΑ
+0,85%
2.98
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,13%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+1,87%
0.435
ΚΟΥΑΛ
-0,64%
1.244
ΚΟΥΕΣ
-0,17%
5.99
ΚΡΙ
+1,35%
15
ΚΤΗΛΑ
-4,62%
1.86
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+0,13%
0.795
ΛΑΜΔΑ
+2,24%
7.31
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+2,52%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+1,41%
2.87
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.94
ΜΕΝΤΙ
+1,89%
2.16
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.88
ΜΙΝ
+2,46%
0.5
ΜΟΗ
+1,98%
20.64
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.73
ΜΟΤΟ
+3,36%
2.77
ΜΟΥΖΚ
+9,92%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,87%
25.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,33%
3.8
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.14
ΜΠΤΚ
0,00%
0.605
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
33.52
ΝΑΚΑΣ
+6,99%
3.06
ΝΑΥΠ
+7,00%
0.856
ΞΥΛΚ
+0,72%
0.278
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+1,82%
22.4
ΟΛΠ
-0,33%
30
ΟΛΥΜΠ
+1,70%
2.39
ΟΠΑΠ
+0,64%
15.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,72%
0.829
ΟΤΕ
+2,27%
14.88
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.18
ΠΑΙΡ
+3,75%
0.996
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+0,79%
3.85
ΠΕΡΦ
+2,02%
5.56
ΠΕΤΡΟ
-0,97%
8.18
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,86%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,16%
1.272
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.715
ΣΑΡ
+2,06%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+4,30%
0.364
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-0,34%
5.9
ΣΠΙ
+2,20%
0.558
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.94
ΤΖΚΑ
-0,67%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,98%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,93%
3.71
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.635

Οδικοί άξονες: Αγώνας δρόμου για τις δύο μεγαλύτερες παραχωρήσεις

Συνεχίζονται οι επαφές μεταξύ των υφιστάμενων και των νέων παραχωρησιούχων στους δύο μεγαλύτερους οδικούς άξονες της χώρας, Αττική Οδό και Εγνατία Οδό. Αύριο, Τρίτη, θα λάβει χώρα η δεύτερη συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων της Άκτωρ Παραχωρήσεις και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προκειμένου να συζητηθούν οι όροι παράδοσης-παραλαβής της Αττικής Οδού.

Είχε προηγηθεί άλλη μια συνάντηση των δύο παραχωρησιούχων της Αττικής Οδού, ενώ επιπλέον πριν από το Πάσχα είχε πραγματοποιηθεί μια άλλη συνάντηση μεταξύ των εκπροσώπων της Εγνατίας Οδού ΑΕ και της Νέας Εγνατίας Οδού ΑΕ, για να συζητηθούν οι λεπτομέρειες της παράδοσης-παραλαβής του ομώνυμου οδικού άξονα της Βορείου Ελλάδος.

Όλες οι συναντήσεις γίνονται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρουσία του αρμόδιου υφυπουργού, Νίκου Ταχιάου, αλλά και συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ που έχουν τρέξει τους διαγωνισμούς ανάθεσης των νέων παραχωρήσεων. Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, δίνει τις λύσεις εκεί όπου χρειάζεται, καθώς αφενός θεωρείται γνώστης των θεμάτων παραχώρησης των οδικών αξόνων, αφετέρου δε εκφράζοντας τη βούληση της κυβέρνησης ασκεί έναν διαιτητικό ρόλο μεταξύ των δύο πλευρών.

Η ελληνική κυβέρνηση έχει κάθε λόγο να προχωρήσουν γρήγορα οι νέες «χρυσές» παραχωρήσεις, που θ’ αποφέρουν στα ταμεία της κοντά στο 4,7 δισ. ευρώ, σε σύνολο 5,8 δισ. ευρώ που έχουν προβλεφθεί στον Προϋπολογισμό του 2024. Και έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα, δεν φαίνεται να υπάρχουν σοβαρά εμπόδια ώστε  αμφότερες οι νέες παραχωρήσεις να ενεργοποιηθούν μέσα στη χρονιά.

Τα κυρία ζητήματα που απασχολούν τις συναντήσεις είναι κυρίως η μικρή και βαριά συντήρηση των οδικών αξόνων και η κατάσταση που θα παραληφθούν οι δύο άξονες από τους νέους παραχωρησιούχους. Καθεμία πλευρά βλέπει τη συντήρηση των αξόνων από τη δική της πλευρά της και για τον λόγο αυτόν απαιτούνται οι «διαιτητές», που είναι κυρίως το υπουργείο Υποδομών και το ΤΑΙΠΕΔ.

Υπάρχουν ωστόσο και πολλά τεχνικά θέματα. Ένα θέμα για παράδειγμα είναι το πώς διαχωρίζονται τα έσοδα (και ο ΦΠΑ) ένα δευτερόλεπτο πριν κι ένα δευτερόλεπτο μετά την αλλαγή παραχωρησιούχου. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα μεγάλο για εκείνους που χρησιμοποιούν πομποδέκτες για τα διόδια και ήδη έχουν προπληρώσει τις διελεύσεις τους. Όπως αναφέρουν παράγοντες κοντά στη διαδικασία, είναι ένα τεχνικό ζήτημα που πρώτη φορά αντιμετωπίζεται στη χώρα μας. Αφορά δε τόσο τη νέα παραχώρηση στην Αττική Οδό όσο και τη νέα παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Υπάρχουν δεκάδες αντίστοιχα τεχνικά ζητήματα που πρέπει να λυθούν μέχρι την αλλαγή σκυτάλης στους δύο άξονες. Στα υπουργεία Υποδομών και Εθνικής Οικονομίας, ωστόσο, αισιοδοξούν ότι το όριο της 9 Οκτωβρίου 2024 για την αλλαγή παραχωρησιούχου στην Αττική Οδό θα επιτευχθεί, έτσι ώστε να μην απαιτηθεί μια παράταση της υφιστάμενης παραχώρησης.

Μεγαλύτερη αισιοδοξία υπάρχει στη μεταβίβαση της Αττικής Οδού, καθώς οι δύο ιδιώτες κινούνται με μεγαλύτερη σύνεση και λογική, παρά στην Εγνατία Οδό, όπου στον κρατικά ελεγχόμενο υφιστάμενο παραχωρησιούχο (Εγνατία Οδός ΑΕ) τα μολύβια έχουν κατέβει, αντιδρώντας στη συγκεκριμένη αξιοποίηση και αποκρατικοποίηση.

Υπενθυμίζεται ότι εκκρεμεί η κύρωση των δύο συμβάσεων στη Βουλή, κάτι που αναμένεται να συμβεί αμέσως μετά τις ευρωεκλογές, τουλάχιστον για την Εγνατία Οδό. Στην Αττική Οδό εκκρεμεί επίσης η υπογραφή της σχετικής σύμβασης μεταξύ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΤΑΙΠΕΔ, η οποία ωστόσο δεν αναμένεται να καθυστερήσει.

Ο νέος παραχωρησιούχος ήδη έχει ξεκινήσει την αποστολή των συμβατικών κειμένων με τις πιστώτριες τράπεζες που θα χρηματοδοτήσουν το έργο. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος παραχωρησιούχος έχει εξασφαλισμένη έγκριση χρηματοδότησης ύψους 2,7 δισ. ευρώ από τις τέσσερις εγχώριες συστημικές τράπεζες Alpha, ETE, Eurobank, Πειραιώς.

Διαβάστε ακόμη: 

Ταχιάος: Το ταχύτερο δυνατό η Εγνατία Οδός στον παραχωρησιούχο

Συμφωνίες εξαγορών 6 δισ. ευρώ το 2024

ΑΠΕ: Οι ημερομηνίες κλειδιά για τα φωτοβολταϊκά

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!