Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Λιανεμπόριο: Προσδοκίες στην πασχαλινή αγορά μετά το “κακό” α’ τρίμηνο

Σε αύξηση εσόδων προσβλέπει ο εμπορικός κόσμος την περίοδο του Πάσχα, μετά και την καταβολή των Δώρων στον ιδιωτικό τομέα, που τονώνει παραδοσιακά τη ζήτηση προς το τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας.

Το αποτέλεσμα μένει να φανεί στο ταμείο με την ολοκλήρωση της σεζόν, αλλά ήδη καταγράφονται δεδομένα, με επιρροές από τις πληθωριστικές πιέσεις και τη ζήτηση από ξένους επισκέπτες της χώρας, δεδομένου ότι έχει ανοίξει νωρίτερα η τουριστική περίοδος, λόγω και των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών.

Τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα τροφίμων αποσπούν το μεγαλύτερο μερίδιο του εορταστικού τζίρου, ενώ οι εμπορικές επιχειρήσεις στις κεντρικές αγορές πετυχαίνουν καλύτερες επιδόσεις από αυτές στην περιφέρεια, στοιχείο που αναδεικνύει τις πολλές ταχύτητες στην αγορά. Πολυεθνικές όπως η Zara και τα άλλα σήματα του ισπανικού ομίλου Inditex, η H&M, ελληνικά πολυκαταστήματα και μεγάλες αλυσίδες ένδυσης και καλλυντικών καταγράφουν αύξηση της εμπορικής κίνησης τις τελευταίες ημέρες. Είναι όμως ζητούμενο εάν η αγορά θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ, όπου έχει τεθεί ο πήχης τα τελευταία χρόνια για τον εορταστικό τζίρο.

Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι η επισκεψιμότητα στο λιανεμπόριο αυξήθηκε κατακόρυφα το Σαββατοκύριακο 27 και 28 Απριλίου, που τα καταστήματα ήταν ανοιχτά, ειδικά στα εμπορικά κέντρα και στα εκπτωτικά καταστήματα, ενώ η εμπορική κίνηση, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, θα κλιμακώνεται μέχρι το Μεγάλο Σάββατο. Το «καλάθι του Πάσχα» και το «καλάθι των νονών», που θεσμοθετήθηκαν για να συγκρατήσουν τις τιμές, είναι στη διάθεση των καταναλωτών μέχρι 4 και 6 Μαΐου αντίστοιχα, χωρίς ωστόσο να ανατρέπουν το γενικό σκηνικό. Ειδικά στα τρόφιμα οι ανατιμήσεις έχουν εδραιωθεί, με σχεδόν διψήφια αύξηση του κόστους στα περισσότερα είδη για το πασχαλινό τραπέζι, ενώ αντίθετα στα παιχνίδια και τα παιδικά είδη οι επιχειρηματίες μιλούν ακόμη και για μειώσεις τιμών.

Διαπιστώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος του διαθέσιμου εισοδήματος, ειδικά στην περίπτωση των χαμηλόμισθων, κατευθύνεται στα σούπερ μάρκετ. Ως αποτέλεσμα, στερούνται έσοδα άλλοι κλάδοι του λιανεμπορίου. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο Γενικός Δείκτης του πληθωρισμού τον Μάρτιο διαμορφώθηκε σε 3,2%, με την αύξηση σε είδη διατροφής και μη αλκοολούχα ποτά να ανέρχεται σε 5,3%. Ενδεικτικές ήταν οι αυξήσεις σε ελαιόλαδο 67,2%, φρούτα 12,7% και αναψυκτικά-χυμούς 11,4%. Αυτές οι τάσεις έχουν αποτέλεσμα στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εκπτωτικές αλυσίδες και καταστήματα με προϊόντα χαμηλού κόστους, με παράλληλη μείωση των δαπανών για ένδυση, υπόδηση και άλλα είδη εκτός τροφίμων.

Κάποιες προσδοκίες καλλιεργούνται στις επιχειρήσεις εστίασης, που ήδη απολαμβάνουν αυξημένη επισκεψιμότητα σε σχέση με πέρυσι, ειδικά στο κέντρο της Αττικής, αλλά και σε δημοφιλή νησιά και τουριστικούς προορισμούς, όπου ο τουρισμός κάνει ήδη διαφορά στους τζίρους των επιχειρήσεων εστίασης και λιανεμπορίου. Κάποιες ανησυχίες εξακολουθούν να εκφράζουν οι επαγγελματίες για τα πακέτα «all inclusive», που στερούν τζίρο από ταβέρνες και εστιατόρια τοπικών αγορών.

Σημειώνεται τέλος ότι η αγορά δεν ξεκίνησε καλά στο α’ τρίμηνο του 2024, με ενδεικτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Φεβρουάριο, που δείχνουν μείωση 3,8% του τζίρου και 9,8% του δείκτη όγκου πωλήσεων. Την τάση επιβεβαίωσε στις αρχές Απριλίου ο Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας (ΕΣΑ), στο πλαίσιο παρουσίασης της έρευνας που διενεργεί σε συνεργασία με το ΟΠΑ. Ο ίδιος εκφράζει ελπίδες για τόνωση της αγοράς κατά τις εορταστικές ημέρες του Πάσχα, σε συνέχεια μιας περιόδου χαμηλής ζήτησης, από τον Φεβρουάριο, γεγονός που αποδίδεται στο περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα, στην κακή ψυχολογία των καταναλωτών, αλλά και στις υποχρεώσεις των επαγγελματιών, με επίκεντρο τη διασύνδεση ταμειακών μηχανών με POS και τον Κώδικα Δεοντολογίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!