Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Τρέχουν τα έργα του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Σε δύο «μέτωπα» δίνεται αυτήν την περίοδο η «μάχη» για την πρόοδο των έργων του Μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Μετά τις πρώτες «παιδικές ασθένειες» που έχουν έργα τέτοιας κλίμακας, φαίνεται πως «τρέχει» πλέον το έργο της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, ενώ και το Μετρό της Θεσσαλονίκης βαδίζει προς την ολοκλήρωσή του, ύστερα από πολυετείς προσπάθειες.

Στην Αττική αυτήν την περίοδο πραγματοποιείται το μεγαλύτερο έργο Μετρό από την περίοδο που κατασκευάστηκε η Γραμμή 1, που ήταν εκείνη που έφερε το συγκεκριμένο μέσο και στην Ελλάδα. Ανάδοχος είναι η κοινοπραξία των ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Η Γραμμή 4 έχει μήκος 12,8 χιλιομέτρων, περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς και θα συνδέσει μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, καθώς θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου και θα καταλήγει στου Γουδή, περνώντας μέσα από το Γαλάτσι, την Κυψέλη και τα Εξάρχεια. Ειδικότερα, οι σταθμοί είναι οι ακόλουθοι: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή. Υπολογίζεται ότι η νέα Γραμμή 4 θα εξυπηρετεί πάνω από 300.000 επιβάτες ημερησίως.

Ο σταθμός Βεΐκου χωροθετείται κάτω από τη Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) στο ύψος της οδού Τράλλεων, και αποτελεί τερματικό σταθμό. Ο σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται κάτω από τη Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, την οδό Αγ. Γλυκερίας.

Ο σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος κάτω από τον λόφο Ελικώνος, σε χώρο πρασίνου-παιδική χαρά. Ο σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στην νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού.

Ο σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των Δικαστηρίων, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη. Ο σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται υπόγεια, διαγώνια στον άξονα της Λεωφ. Αλεξάνδρας, στο ύψος της οδού Μουστοξύδη.

Ο σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη. Ο σταθμός Ακαδημία χωροθετείται κάτω από την οδό Ακαδημίας, στο ύψος μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα. Ο σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας, γνωστή ως πλατεία Κολωνακίου, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη, και Κανάρη. Ο σταθμός Ευαγγελισμός χωροθετείται κάτω από το πάρκο της Ριζάρη, παράλληλα με την οδό Ριζάρη. Ο σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στην Λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως στο ύψος της Λεωφόρου Βασιλέως Αλεξάνδρου και μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κέννεντυ. Ο σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στον Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας του Πανεπιστημιακού χώρου. Ο σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στα Άνω Ιλίσια.

Ο σταθμός Ζωγράφου κατασκευάζεται υπογείως κατά μήκος της οδού Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας, με το φρέαρ ανοικτού ορύγματος επί της πλατείας Αλεξανδρή (γνωστή και ως πλατεία Γαρδένιας), στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Τέλος, ο σταθμός Γουδή χωροθετείται κάτω από την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου, καταλαμβάνοντας και τμήμα της πλατείας Ελευθερίας.

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία Άβαξ, πριν από μερικές ημέρες ολοκληρώθηκε η κατασκευή της πρώτης σήραγγας, μήκους 1.000 μέτρων, στο τμήμα από την Κατεχάκη προς τον Σταθμό Ευαγγελισμός, συνολικού μήκους 5,1 χιλιομέτρων. Έως τα μέσα του 2025, ο πρώτος «μεντροπόντικας» θα έχει περάσει από τις περιοχές του Ζωγράφου και της Καισαριανής και θα έχει φτάσει στο πάρκο της οδού Ριζάρη. Σήμερα βρίσκεται κάτω από την περιοχή του νοσοκομείου «Παίδων». Ο έτερος «μετροπόντικας» κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση, έχοντας ξεκινήσει από τον σταθμό Βεΐκου στο Γαλάτσι με κατεύθυνση προς την Κατεχάκη. Εκεί προβλέπεται ότι θα φτάσει στα μέσα του 2026.

Τον Νοέμβριο του 2024 αναμένεται να παραδοθεί στη λειτουργία και η πρώτη γραμμή του Μετρό της Θεσσαλονίκης από την Άκτωρ, του ομίλου Intrakat. Θα διαθέτει 13 σταθμούς, από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία. Στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τον Νοέμβριο θα πραγματοποιηθούν κυρίως δοκιμές των συρμών, του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και των συναφών συστημάτων. Όπως ανέφερε σε πρόσφατη τοποθέτησή του ο επικεφαλής της Intrakat κ. Αλ. Εξάρχου, «αν εμείς ως νέα διοίκηση της Άκτωρ δεν είχαμε την οικονομική δυνατότητα να χρηματοδοτήσουμε άμεσα το έργο με 40 εκατ. ευρώ, αυτό δεν θα τελείωνε ούτε τον Νοέμβριο του 2026».

Εν τω μεταξύ, προς ολοκλήρωση, πιθανώς έως τα μέσα του 2025, οδεύει και η επέκταση της βασικής γραμμής προς την Καλαμαριά. Αυτήν την περίοδο ολοκληρώνονται τα αρχιτεκτονικά των σταθμών, καθώς και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Επίσης, έχει ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική υποδομή, ενώ προς ολοκλήρωση βαίνει και ο έλεγχος του συστήματος σηματοδότησης. Όσον αφορά τους 15 συρμούς, που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες του έργου, αυτοί θα ξεκινήσουν να παραδίδονται σταδιακά από τα μέσα του 2024 και μέχρι τα μέσα του 2025.

Η επέκταση προς την Καλαμαριά, περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ. Με την ολοκλήρωσή της επέκτασης αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 63.000 επιβάτες, να κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 12.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 43 τόνους ημερησίως, ενώ η απόσταση από τον Σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης αναμένεται να καλύπτεται σε μόλις 15 λεπτά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!