Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Σχεδόν 1,4 δισ. το κόστος αποκατάστασης των ζημιών από τις θεομηνίες

Το 1,4 δισ. ευρώ αγγίζει το κόστος αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν στις υποδομές, ενώ συνολικά ξεπερνά τα 3,4 δισ. ευρώ, οι κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias» σε Θεσσαλία, Εύβοια και Φθιώτιδα με τον πρωθυπουργό να στέλνει μήνυμα πως η ανάταξη της Θεσσαλίας θα ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα παρουσιάστηκαν, κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, στο Μουζάκι Καρδίτσας, ο συνολικός προϋπολογισμός για την αποκατάσταση των ζημιών ανέρχεται σε 1.385.020.000 ευρώ και διαμοιράζεται ως εξής:

  • Αποκατάσταση ζημιών σε Σχολικές Υποδομές: 30.500.000 ευρώ
  • Αποκατάσταση ζημιών στο Σιδηροδρομικό Δίκτυο: 462.520.000 ευρώ
  • Αποκατάσταση ζημιών σε Οδικές Υποδομές: 892.000.000 ευρώ

Ειδικά για τη Θεσσαλία, οι κατηγορίες «αστοχιών» ανά Περιφερειακή Ενότητα έχουν ως εξής:

  • Π.Ε. Καρδίτσας 257 αστοχίες, 16 γέφυρες, 30 χλμ επεμβάσεις
  • Π.Ε. Τρικάλων 241 αστοχίες, 40 γέφυρες, 34 χλμ επεμβάσεις
  • Π.Ε. Λάρισας 120 αστοχίες, 28 γέφυρες, 31 χλμ επεμβάσεις
  • Π.Ε. Μαγνησίας 309 αστοχίες, 18 γέφυρες, 19 χλμ επεμβάσεις

Με βάση την καταγραφή των ζημιών, οι πόροι θα διατεθούν ως εξής:

  • 33% του ποσού στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας,
  • 25% στην Περιφερειακή ενότητα Τρικάλων,
  • 21% στην Περιφερειακή ενότητα Καρδίτσας,
  • 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Λάρισας,
  • 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Ευβοίας και
  • 2% στην Περιφερειακή ενότητα Φθιώτιδας.

Με βάση την ειδική διάταξη που ψηφίστηκε στη Βουλή και επιτρέπει την υλοποίηση έργων μεγάλης σημασίας σε συντομότερο χρόνο, εκτιμάται ότι η συμβασιοποίηση των έργων θα έχει γίνει μέσα στο καλοκαίρι, ενώ στο σκέλος που αφορά την αποκατάσταση των σχολικών μονάδων, έχει ήδη συντελεστεί σημαντική πρόοδος.

Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά την πορεία και το κόστος των έργων αποκατάστασης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης © Intime
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης © Intime

Μήνυμα Μητσοτάκη

«Το έργο που παρουσιάζουμε είναι πολύ σημαντικό και πολύ ακριβό. Το συνολικό κόστος θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ, από τα οποία το 1,4 δισ. αφορά τις οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές και τα σχολεία» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μεταξύ άλλων και πρόσθεσε: «Δεν λογαριάσαμε σε καμία περίπτωση τεχνοκρατικές προσεγγίσεις κόστους – οφέλους. Οι δρόμοι θα αποκατασταθούν ώστε να είναι προσβάσιμη ακόμη και η πιο δυσπρόσιτη γωνιά της Θεσσαλίας. Αν κάτι μάθαμε από το πέρασμα του Ιανού, είναι ότι κάτι που κατασκευάζεται με σύγχρονες προδιαγραφές, αντέχουν κακοκαιρίες του μεγέθους Daniel».

Επισήμανε ότι αν η χώρα δεν βρισκόταν σε καλή δημοσιονομική κατάσταση, δεν αναπτύσσονταν κλπ, θα ήταν αμφίβολο αν θα μπορούσαν να βρεθούν οι απαιτούμενοι εθνικοί πόροι. Πρόσθεσε ότι για να κατευθυνθούν περισσότεροι πόροι στη Θεσσαλία, στερήθηκαν από άλλα έργα, ενώ στάθηκε και στην ευρωπαϊκή διάσταση της χρηματοδότησης μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης. Μίλησε ότι γίνεται μεγάλη προσπάθεια για τις αποζημιώσεις, ενώ χαρακτήρισε πολύ σημαντική μεταρρύθμιση το νέο Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων στη Θεσσαλία.

Αναφέρθηκε στην πρόσφατη κακοκαιρία, λέγοντας ότι το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης, η Περιφέρεια και οι Δήμοι συνεργάστηκαν πολύ καλά. Το εθνικό στοίχημα της ανάταξης της Θεσσαλίας να είστε σίγουροι ότι θα το κερδίσουμε», κατέληξε ο Πρωθυπουργός ο οποίος και ευχαρίστησε τα στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης, τους πολίτες της Θεσσαλίας για την υπομονή και την καρτερικότητά τους. Ευχαρίστησε επίσης την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών που ανταποκρίθηκε στο αίτημα της κυβέρνησης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Χρήστος Σταϊκούρας © Intime
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Χρήστος Σταϊκούρας © Intime

Σταϊκούρας: Το 21% της αποκατάστασης των υποδομών αφορά την Καρδίτσα

«Ο προϋπολογισμός των έργων αποκατάστασης των οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών αγγίζει το 1,4 δις ευρώ», όπως υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, από τα οποία το 21% αφορά Ν. Καρδίτσας.

Από αυτά, τα 463 εκατ. ευρώ αφορούν έργα στην σιδηροδρομική υποδομή και πιο συγκεκριμένα στο δίκτυο από Λαμία μέχρι την Λάρισα και από Παλιοφάρσαλο έως Καλαμπάκα, που έχει υποστεί σοβαρές ζημιές. Σημείωσε μάλιστα ότι το συνολικό κόστος για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας θα υπερβεί τα 3,4 δισ. ευρώ.

«Αντικείμενο της εκδήλωσης είναι η κοινωνική λογοδοσία, να αποτυπωθεί με χρονοδιαγράμματα τι θα γίνει στην κεντρική Ελλάδα και κυρίως στη Θεσσαλία» είπε μεταξύ άλλων και πρόσθεσε ότι «οι ανάγκες προτεραιοποιήθηκαν από την ίδια την αυτοδιοίκηση ύστερα από εκτεταμένη διαβούλευση». Καλοκαίρι ξεκινούν τα έργα, άμεσα οι συμβάσεις για τα σχολεία Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα των εργασιών εκτίμησε ότι τα έργα θα έχουν συμβασιοποιηθεί μέσα στο καλοκαίρι ώστε να ξεκινήσουν τα έργα. Ειδικά για τα σχολεία που θα γίνουν με τη συνδρομή της Ένωσης Εφοπλιστών, διευκρίνισε, ότι η ετοιμότητα είναι μεγαλύτερη. Εκτίμησε ότι 20- 25 Μαΐου θα υπογραφούν οι συμβάσεις ώστε τέλος του έτους να έχουν ολοκληρωθεί οι παρεμβάσεις στο σύνολο των σχολικών μονάδων.

Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος προχώρησε στην παρουσίαση των έργων. Μίλησε για «απελπιστική κατάσταση» μετά την πλημμύρα στην περιοχή, ενώ εξήρε τη συνδρομή της Περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης, με την καθοριστική συνεργασίας του κράτους (Υπ. Κλιματικής Κρίσης κλπ).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!