THEPOWERGAME
Πολύ μεγάλη ζήτηση για ακτοπλοϊκά εισιτήρια υπάρχει φέτος για την περίοδο των διακοπών του Πάσχα, που είναι διευρυμένη κατά μια επιπλέον ημέρα, λόγω της μετακίνησης της υποχρεωτικής αργίας της Πρωτομαγιάς. Ο ζεστός καιρός και το γεγονός ότι το Πάσχα φέτος πέφτει αρκετά αργά, έχει ανοίξει την όρεξη των Ελλήνων εκδρομέων για παραθαλάσσιες διακοπές.
Ωστόσο η μετακίνηση της υποχρεωτικής αργίας της Πρωτομαγιάς έχει δημιουργήσει αντιδράσεις στους εργαζόμενους στα πλοία, για τους οποίους η 1η Μαΐου είναι ημέρα απεργίας και όχι αργίας. Επικοινωνήσαμε με την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, η οποία μας είπε ότι θα απεργήσουν την 1η Μάη. «Η Ένωση και τα μέλη μας θα απεργήσουν σε κάθε περίπτωση στα μεγάλα λιμάνια της χώρας μας όπως είναι ο Πειραιάς, η Πάτρα, η Ραφήνα, το Λαύριο κ.α. Στα λιμάνια αυτά υπάρχουν ήδη σχετικές αποφάσεις από τα τοπικά εργατικά κέντρα που καλύπτουν τη συμμετοχή των μελών μας στην απεργία της 1ης Μάη», αναφέρει και η ανακοίνωσή της.
Αν και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) δεν έχει λάβει την τελική απόφαση, το πιο πιθανό είναι ότι τη Μεγάλη Τετάρτη τα πλοία θα μείνουν δεμένα στα λιμάνια. Άρα όσοι έχουν ακτοπλοϊκό εισιτήριο για εκείνη την ημέρα, θα πρέπει να το αλλάξουν είτε για πριν είτε για μετά την 1η Μαΐου.
Οι πληρότητες
Οι πληρότητες των πλοίων είναι ήδη σε πολύ υψηλά επίπεδα, με τη μεγαλύτερη ζήτηση να παρατηρείται για τα κοντινά νησιά του Αργοσαρωνικού ενώ αυξημένη είναι η ζήτηση και για Πάρο, Μύκονο και Πάτμο.
Όπως ανέφερε στο powergame.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, «φέτος η ζήτηση για ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι αυξημένη λόγω του ότι το Πάσχα πέφτει αργά, με τους γνωστούς δημοφιλείς προορισμούς αυτής της περιόδου να κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα».
Η μεγαλύτερη πίεση εμφανίζεται αυτή τη στιγμή στα δρομολόγια της Μεγάλης Πέμπτης και της Μεγάλης Παρασκευής και αντίστοιχα στα δρομολόγια επιστροφής της Δευτέρας και της Τρίτης του Πάσχα, αν και ακόμα υπάρχουν διαθεσιμότητες. «Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν προνοήσει να προσθέσουν έκτακτα δρομολόγια ειδικά τη Μεγάλη Πέμπτη και τη Μεγάλη Παρασκευή το πρωί, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να έχουν περισσότερες επιλογές. Για παράδειγμα, ενώ στα νυχτερινά δρομολόγια για Κρήτη έχουν σχεδόν εξαντληθεί οι καμπίνες, υπάρχουν ακόμα πάρα πολλές θέσεις στα σαλόνια των πλοίων ενώ θα προστεθούν και κάποια έκτακτα ημερήσια δρομολόγια.
Οι τιμές
Στα ίδια -τσουχτερά- επίπεδα με πέρυσι κινούνται οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος μετακίνησης μιας οικογένειας με πλοίο να είναι ιδιαίτερα υψηλό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μια τετραμελής οικογένεια με ΙΧ, για να ταξιδέψει μετ’ επιστροφής για Ρόδο θα πρέπει να ξοδέψει 850 ευρώ και μάλιστα χωρίς καμπίνα, η οποία στα νυχτερινά δρομολόγια είναι σχεδόν απαραίτητη. Αν επιλέξει τα Χανιά θα πρέπει να ξοδέψει περίπου 500 ευρώ ενώ για τις Κυκλάδες, που είναι πολύ πιο κοντά από την Κρήτη ή τα Δωδεκάνησα, οι τιμές είναι σοκαριστικές. Στα 690 ευρώ ανεβαίνει το κόστος του ταξιδιού για Πάρο, στα 650 για Νάξο, στα 540 για Σύρο.
Αυτές οι τιμές αφορούν συμβατικά πλοία και όχι ταχύπλοα, στα οποία το κόστος εκτοξεύεται.
Να σημειωθεί δε ότι τα δρομολόγια μεταξύ των νησιών είναι επίσης πολύ ακριβά. Για παράδειγμα το δρομολόγιο Μήλος-Μύκονος μετ’ επιστροφής κοστίζει 217 ευρώ, την ώρα που το δρομολόγιο Πειραιάς – Μύκονος μετ’ επιστροφής κοστίζει 124 ευρώ.