Γ.Δ.
1417.5 -0,14%
ACAG
+0,19%
5.35
BOCHGR
+0,88%
4.57
CENER
+1,04%
8.74
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-0,77%
9.07
NOVAL
-1,23%
2.4
OPTIMA
+1,25%
13
TITC
+3,68%
35.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,14%
1.43
ΑΒΕ
-0,44%
0.452
ΑΔΜΗΕ
+1,27%
2.4
ΑΚΡΙΤ
+2,24%
0.685
ΑΛΜΥ
+5,44%
3.585
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.6065
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,51%
9.85
ΑΣΚΟ
+1,57%
2.59
ΑΣΤΑΚ
-1,14%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
-30,00%
3.08
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.1
ΒΙΟ
+1,13%
5.36
ΒΙΟΚΑ
+2,43%
1.685
ΒΙΟΣΚ
+0,33%
1.52
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+1,56%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,46%
17.44
ΔΑΑ
+1,41%
7.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,41%
12.35
ΔΟΜΙΚ
+4,01%
2.98
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,33%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+2,14%
1.435
ΕΕΕ
-0,06%
33.6
ΕΚΤΕΡ
+8,07%
1.58
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
+1,14%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,34%
1.76
ΕΛΠΕ
+0,95%
6.88
ΕΛΣΤΡ
+0,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+3,59%
1.904
ΕΛΧΑ
+0,45%
1.788
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,15%
1.19
ΕΤΕ
-1,75%
7.206
ΕΥΑΠΣ
-2,76%
3.17
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.8
ΕΥΡΩΒ
-1,43%
1.9715
ΕΧΑΕ
+0,35%
4.355
ΙΑΤΡ
-1,00%
1.485
ΙΚΤΙΝ
-1,07%
0.3225
ΙΛΥΔΑ
+3,24%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-1,24%
4.785
ΙΝΛΙΦ
-0,46%
4.37
ΙΝΛΟΤ
+1,65%
0.925
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.82
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.035
ΙΝΤΚΑ
-1,44%
2.74
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
+0,79%
1.27
ΚΕΠΕΝ
+9,90%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.46
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+6,92%
1.112
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.69
ΚΡΙ
-0,67%
14.75
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,43%
0.938
ΛΑΒΙ
-0,63%
0.79
ΛΑΜΔΑ
-0,69%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.248
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
+1,09%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
+0,93%
2.17
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-2,18%
3.365
ΜΙΝ
0,00%
0.545
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,28%
19.8
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.59
ΜΟΤΟ
-0,39%
2.55
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-0,81%
24.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,67%
33.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+2,84%
0.868
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,95%
20.8
ΟΛΠ
+0,99%
30.5
ΟΛΥΜΠ
+0,85%
2.37
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.09
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.797
ΟΤΕ
-3,02%
14.77
ΟΤΟΕΛ
-0,37%
10.7
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
+0,42%
2.4
ΠΕΙΡ
-2,34%
3.76
ΠΕΡΦ
-0,52%
5.7
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
-1,13%
3.955
ΠΛΑΚΡ
-3,33%
14.5
ΠΡΔ
+1,53%
0.266
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,76%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.64
ΣΑΡ
0,00%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,59%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,90%
1.55
ΣΠΕΙΣ
+3,83%
5.96
ΣΠΙ
+3,35%
0.556
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.76
ΤΖΚΑ
+1,76%
1.445
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.646
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,66%
3.745
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Τζόγος: Ποσό ρεκόρ 500 εκατ. για διαφήμιση και προωθητικές ενέργειες

Τεράστια είναι η αύξηση του προϋπολογισμού των Σχεδίων Εμπορικής Επικοινωνίας (ΣΕΕ) που υπέβαλαν οι πάροχοι υπηρεσιών τυχερών παιγνίων για έγκριση στην Επιτροπή Εποπτείας & Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ). Σύμφωνα με τα πεπραγμένα της ΕΕΕΠ για το 2023, οι προϋπολογισμοί των Σχεδίων Εμπορικής Επικοινωνίας που εγκρίθηκαν ξεπέρασαν το μισό δισ. ευρώ και ανήλθαν σε 535 εκατ. ευρώ.

Το ποσό αυτό είναι 177% υψηλότερο από εκείνο που είχε εγκριθεί στην προηγούμενη χρήση του 2022, δεδομένου ότι τη χρονιά εκείνη είχε εγκρίνει Σχέδια Εμπορικής Επικοινωνίας (ΣΕΕ) συνολικού προϋπολογισμού κάτω από 200 εκατ. ευρώ. Η κίνηση δε αυτή προμηνύει την πρόθεση των εταιρειών να αυξήσουν τις διαφημιστικές/προωθητικές τους δαπάνες.

Σημειώνεται ότι, όπως αναφέρει η ΕΕΕΠ, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των ΣΕΕ εκτείνεται σε περιόδους μεγαλύτερες του έτους, κάτι που προσδίδει προοδευτικότητα στα σχετικά ποσά που προγραμματίζεται να δαπανηθούν. Π.χ. μια χορηγία μιας ομάδας ή ενός αθλητή δεν αφορά μία περίοδο, αλλά περισσότερες. Από την άλλη πλευρά, πολλά από τα ΣΕΕ που υποβάλλονται προς έγκριση αφορούν τροποποιήσεις σχεδίων που εγκρίθηκαν σε προηγούμενα έτη και, συνεπώς, μέρος των ποσών που δεν δαπανήθηκαν μετακυλίονται στα επόμενα έτη.

Ωστόσο, οι εγκρίσεις που υπήρξαν πέρυσι δείχνουν ότι η διαφημιστική δαπάνη και οι προωθητικές ενέργειες των τυχερών παιγνίων πρόκειται ν’ αυξηθούν. Σύμφωνα με την ΕΕΕΠ, οι δαπάνες που υλοποιήθηκαν εντός του έτους 2023 για τα 1.737 εγκεκριμένα ΣΕΕ των ετών 2018-2023 ανήλθαν συνολικά σε 120,4 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό είναι περίπου 4% αυξημένο σε σχέση με το 2022, όταν ανήλθε σε 115,8 εκατ. ευρώ, και αντιστοιχεί στο 11% του συνολικού προϋπολογισμού των ανωτέρω ΣΕΕ (1.054,6 εκατ.).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η περσινή δαπάνη για τυχερά παίγνια συνιστά ιστορικό υψηλό για την αγορά, έχοντας ως αμέσως επόμενο υψηλό το 2022. Μέχρι τότε η διαφημιστική/προωθητική δαπάνη κυμαινόταν μεταξύ 90 και 110 εκατ. ευρώ ετησίως.

Όπως είναι αναμενόμενο, την κυρίαρχη θέση στη διαφημιστική δαπάνη έχει το κανάλι διανομής μέσω ραδιοφώνου και τηλεόρασης (32,26%). Ακολουθούν οι δράσεις χορηγιών (28,34%), κυρίως σε αθλητικούς οργανισμούς και εκπομπές, η διαφήμιση μέσω Διαδικτύου (22,20%), συμπεριλαμβανομένων των mobile ads και των ads στα κοινωνικά δίκτυα (social networks), και, τέλος, η εξωτερική διαφήμιση (6,37%) που διενεργείται σε εξωτερικούς χώρους (στάσεις, μέσα μαζικής μεταφοράς, διανομή φυλλαδίων και έντυπα).

Πάντως, φαίνεται χρόνο με τον χρόνο να κερδίζουν έδαφος οι περισσότερο στοχευμένες καμπάνιες που γίνονται στο Διαδίκτυο. Το μερίδιο των ραδιοτηλεοπτικών μέσων στην ετήσια δαπάνη προώθησης των τυχερών παιγνίων περιορίσθηκε πέρυσι σε 33%, από 38% που ήταν το 2022. Αντίθετα, το μερίδιο του Διαδικτύου αυξήθηκε από 22% που ήταν το 2022 σε 27% πέρυσι.

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι τα παίγνια κατέχουν μεγάλο μερίδιο διαφημιστικής δαπάνης, γεγονός που, σύμφωνα με την ΕΕΕΠ, αντανακλά τις συνθήκες ανταγωνισμού των Κατόχων Άδειας, τόσο στα επίγεια όσο και στα διαδικτυακά παίγνια. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται από την ΕΕΕΠ, «όσο πιο υψηλό το μερίδιο αυτό τόσο πιο πολύ προκύπτει η αναγκαιότητα καθορισμού και ελέγχου της έννοιας του “λελογισμένου” της διαφήμισης των τυχερών παιγνίων, γεγονός που επιβάλλει, στο άμεσο μέλλον, η ΕΕΕΠ, να επεξεργαστεί και συγκροτήσει συγκεκριμένους δείκτες διείσδυσης της διαφήμισης τυχερών παιγνίων στο κοινό, με τρόπο ο οποίος θα συμβάλλει στην αντικειμενικοποίηση και τον ακριβή καθορισμό των ορίων της διείσδυσης αυτής, συνδυάζοντας αφενός το εύρος και τη δυναμική του εκάστοτε Κατόχου Άδειας στην αγορά και αφετέρου τον εγγενή κίνδυνο που συγκεκριμένα παίγνια ή κατηγορίες αυτών ενέχουν για την προστασία του παίκτη από τις βλαπτικές συνέπειες που μπορεί να έχει η ενασχόλησή του με αυτά».

Επίσης, η ΕΕΕΠ είναι προβληματισμένη με το γεγονός ότι παραμένει χαμηλά η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) των παρόχων υπηρεσιών τυχερών παιγνίων. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «εντύπωση προκαλεί το ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό (μόλις 2,94%), ελάχιστα αυξημένο σε σχέση με το 2022 (1,34%), για την προώθηση και προβολή των δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης».

Σημειώνεται ότι στην αγορά τυχερών παιγνίων κάθε προωθητική ενέργεια ελέγχεται και εγκρίνεται από την ΕΕΕΠ με στόχο την προστασία του παίκτη. Πέρυσι, για παράδειγμα, εγκρίθηκαν 955 ΣΕΕ, αλλά απορρίφθηκαν 108. Οι εγκρίσεις δε που δόθηκαν αφορούσαν 366 ΣΕΕ που αφορούσαν επίγεια παίγνια, 586 σχέδια για διαδικτυακά και τρία για ραδιοτηλεοπτικά.

Τζόγος
Τζόγος
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!