Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

“Αποθήκες” αυτοκινήτων τα λιμάνια της Ευρώπης

Σε υπαίθρια πάρκινγκ για εισαγόμενα αυτοκίνητα έχουν μετατραπεί τα λιμάνια στην Ευρώπη, καθώς αυτοκινητοβιομηχανίες και διανομείς βρίσκονται αντιμέτωποι με την επιβράδυνση των πωλήσεων και την έλλειψη οδηγών φορτηγών. Στελέχη ευρωπαϊκών λιμανιών, μιλώντας στους Financial Times, επισημαίνουν τη συσσώρευση κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως μία από τις βασικές αιτίες του προβλήματος, με ορισμένες εταιρείες να έχουν κλείσει χρονοθυρίδες παράδοσης πλοίων, χωρίς να έχουν παραγγείλει περαιτέρω μεταφορά. Σε άλλες περιπτώσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες γενικά δυσκολεύονται να παραγγείλουν φορτηγά λόγω της έλλειψης οδηγών και εξοπλισμού για τη μετακίνηση των οχημάτων.

«Οι διανομείς αυτοκινήτων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους χώρους στάθμευσης του λιμανιού ως αποθήκη. Αντί να αποθηκεύουν τα αυτοκίνητα στους αντιπροσώπους, τα παραλαμβάνουν στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων» σχολίασε ο Οργανισμός Λιμένος Αμβέρσας-Βρυξελλών, του οποίου το λιμάνι στη Ζεεμπρούγκε είναι το πιο πολυσύχναστο στην Ευρώπη για εισαγωγές αυτοκινήτων. Και πρόσθεσε: «Όλα τα μεγάλα λιμάνια αυτοκινήτων παλεύουν με τη συμφόρηση».

Η Κίνα πίσω από το κομφούζιο με τα αυτοκίνητα στα λιμάνια

Στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσαν ότι οι κινεζικές αντιπροσωπείες δεν πωλούσαν τα οχήματά τους στην Ευρώπη τόσο γρήγορα όσο περίμεναν, γεγονός που συνέβαλε σημαντικά στην υπερφόρτωση των λιμανιών της περιοχής. «Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων χρησιμοποιούν τα λιμάνια σαν πάρκινγκ αυτοκινήτων» ανέφερε ένας διευθυντής της αλυσίδας εφοδιασμού αυτοκινήτων.

Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας το 2023 ήταν κατά 58% υψηλότερες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, προκαλώντας σημαντική αναδιαμόρφωση της αγοράς οχημάτων. Κατά τους δύο πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, στους κορυφαίους προορισμούς εξαγωγής κινεζικών αυτοκινήτων με μπαταρία, plug-in υβριδικά και οχήματα υδρογόνου περιλαμβάνονταν το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Ολλανδία.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι ορισμένα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια για έως και 18 μήνες, ενώ ορισμένα λιμάνια ζήτησαν από τους εισαγωγείς να προσκομίσουν αποδείξεις για την περαιτέρω μεταφορά, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου. Ένας ειδικός σε θέματα εφοδιαστικής αλυσίδας αυτοκινήτων σημείωσε ότι πολλά από τα εκφορτωμένα οχήματα απλώς παρέμεναν στα λιμάνια μέχρι να πωληθούν σε διανομείς ή τελικούς χρήστες. «Επικρατεί χάος» υπογράμμισε ένα άλλο στέλεχος, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να περιγράψει το… κομφούζιο στις εφοδιαστικές αλυσίδες αυτοκινήτων στα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Σημειώνεται ότι η διόγκωση των κινεζικών παραγγελιών έφερε στο προσκήνιο νέους «παίκτες» από την ασιατική χώρα στον κλάδο της αυτοκίνησης, οι οποίοι όμως ως νεοεισερχόμενοι αδυνατούν να βρουν μεταφορικές εταιρείες, που θα δώσουν προτεραιότητα στις δικές τους παραγγελίες σε σχέση με τις αντίστοιχες παλαιότερων «παραδοσιακών» δυνάμεων. Αποτέλεσμα: Χιλιάδες αυτοκίνητα να παραμένουν παρκαρισμένα, προκαλώντας «έμφραγμα» στα λιμάνια της Ευρώπης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!