Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

“Αποθήκες” αυτοκινήτων τα λιμάνια της Ευρώπης

Σε υπαίθρια πάρκινγκ για εισαγόμενα αυτοκίνητα έχουν μετατραπεί τα λιμάνια στην Ευρώπη, καθώς αυτοκινητοβιομηχανίες και διανομείς βρίσκονται αντιμέτωποι με την επιβράδυνση των πωλήσεων και την έλλειψη οδηγών φορτηγών. Στελέχη ευρωπαϊκών λιμανιών, μιλώντας στους Financial Times, επισημαίνουν τη συσσώρευση κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως μία από τις βασικές αιτίες του προβλήματος, με ορισμένες εταιρείες να έχουν κλείσει χρονοθυρίδες παράδοσης πλοίων, χωρίς να έχουν παραγγείλει περαιτέρω μεταφορά. Σε άλλες περιπτώσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες γενικά δυσκολεύονται να παραγγείλουν φορτηγά λόγω της έλλειψης οδηγών και εξοπλισμού για τη μετακίνηση των οχημάτων.

«Οι διανομείς αυτοκινήτων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους χώρους στάθμευσης του λιμανιού ως αποθήκη. Αντί να αποθηκεύουν τα αυτοκίνητα στους αντιπροσώπους, τα παραλαμβάνουν στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων» σχολίασε ο Οργανισμός Λιμένος Αμβέρσας-Βρυξελλών, του οποίου το λιμάνι στη Ζεεμπρούγκε είναι το πιο πολυσύχναστο στην Ευρώπη για εισαγωγές αυτοκινήτων. Και πρόσθεσε: «Όλα τα μεγάλα λιμάνια αυτοκινήτων παλεύουν με τη συμφόρηση».

Η Κίνα πίσω από το κομφούζιο με τα αυτοκίνητα στα λιμάνια

Στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσαν ότι οι κινεζικές αντιπροσωπείες δεν πωλούσαν τα οχήματά τους στην Ευρώπη τόσο γρήγορα όσο περίμεναν, γεγονός που συνέβαλε σημαντικά στην υπερφόρτωση των λιμανιών της περιοχής. «Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων χρησιμοποιούν τα λιμάνια σαν πάρκινγκ αυτοκινήτων» ανέφερε ένας διευθυντής της αλυσίδας εφοδιασμού αυτοκινήτων.

Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας το 2023 ήταν κατά 58% υψηλότερες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, προκαλώντας σημαντική αναδιαμόρφωση της αγοράς οχημάτων. Κατά τους δύο πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, στους κορυφαίους προορισμούς εξαγωγής κινεζικών αυτοκινήτων με μπαταρία, plug-in υβριδικά και οχήματα υδρογόνου περιλαμβάνονταν το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Ολλανδία.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι ορισμένα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια για έως και 18 μήνες, ενώ ορισμένα λιμάνια ζήτησαν από τους εισαγωγείς να προσκομίσουν αποδείξεις για την περαιτέρω μεταφορά, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου. Ένας ειδικός σε θέματα εφοδιαστικής αλυσίδας αυτοκινήτων σημείωσε ότι πολλά από τα εκφορτωμένα οχήματα απλώς παρέμεναν στα λιμάνια μέχρι να πωληθούν σε διανομείς ή τελικούς χρήστες. «Επικρατεί χάος» υπογράμμισε ένα άλλο στέλεχος, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να περιγράψει το… κομφούζιο στις εφοδιαστικές αλυσίδες αυτοκινήτων στα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Σημειώνεται ότι η διόγκωση των κινεζικών παραγγελιών έφερε στο προσκήνιο νέους «παίκτες» από την ασιατική χώρα στον κλάδο της αυτοκίνησης, οι οποίοι όμως ως νεοεισερχόμενοι αδυνατούν να βρουν μεταφορικές εταιρείες, που θα δώσουν προτεραιότητα στις δικές τους παραγγελίες σε σχέση με τις αντίστοιχες παλαιότερων «παραδοσιακών» δυνάμεων. Αποτέλεσμα: Χιλιάδες αυτοκίνητα να παραμένουν παρκαρισμένα, προκαλώντας «έμφραγμα» στα λιμάνια της Ευρώπης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!