Ελληνική μεταποίηση: Πάτησε “γκάζι” και έπιασε τις 56,9 μονάδες

Ενίσχυση της ελληνικής μεταποίησης, λόγω της εντονότερης αύξησης της παραγωγής και των νέων παραγγελιών. Στις 56,9 μονάδες ο δείκτης PMI

Μεταποίηση © Pixabay

«Γκάζι» πάτησε η μεταποίηση στην Ελλάδα, αφού ο εποχικά προσαρμοσμένος δείκτης PMI, που συντάσσεται από την S&P Global, διαμορφώθηκε στις 56,9 μονάδες, καταγράφοντας τιμή πάνω από τις 55,7 μονάδες του Φεβρουαρίου και υποδεικνύοντας την ταχύτερη βελτίωση της υγείας του τομέα από τον Φεβρουάριο του 2022. Ο ρυθμός ανάπτυξης επιταχύνθηκε για έκτο συνεχή μήνα και ήταν αισθητά πάνω από την τάση που επικρατεί στην έρευνα.

Στην άνοδο της τιμής του κύριου δείκτη συνέβαλε η εντονότερη αύξηση των νέων παραγγελιών που έλαβαν οι Έλληνες κατασκευαστές, σύμφωνα με την έρευνα της S&P Global. Η αύξηση των νέων πωλήσεων ήταν η εντονότερη που έχει καταγραφεί από τον Νοέμβριο του 2021, καθώς οι εταιρείες απέδωσαν την άνοδο στη μεγαλύτερη ζήτηση από πελάτες του εσωτερικού και του εξωτερικού. Στην πραγματικότητα, η αύξηση των νέων παραγγελιών εξαγωγών επιταχύνθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί σε διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών. Ως εκ τούτου, οι παραγωγοί αγαθών αύξησαν τους όγκους παραγωγής, καθώς τα επίπεδα παραγωγής αυξήθηκαν με τον εντονότερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Αύγουστο του 2021. Παράλληλα με τη συνεχιζόμενη και ισχυρή άνοδο των νέων εργασιών, οι εταιρείες συνέδεσαν την αύξηση της παραγωγής με επενδύσεις σε αποτελεσματικότερες παραγωγικές διαδικασίες.

Κατ’ αναλογία με την εντονότερη αύξηση των νέων παραγγελιών, οι Έλληνες κατασκευαστές αύξησαν τον αριθμό προσωπικού με ταχύτερο ρυθμό. Η αύξηση της απασχόλησης επιταχύνθηκε με τον δριμύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Απρίλιο του 2022, καθώς οι εταιρείες ανέφεραν μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων πλήρους και μερικής απασχόλησης.

Η αυξημένη παραγωγική ικανότητα επέτρεψε στις εταιρείες να συνεχίσουν να διεκπεραιώνουν εγκαίρως τον όγκο ανεκτέλεστων παραγγελιών, καθώς οι αδιεκπεραίωτες εργασίες μειώθηκαν με σταθερό ρυθμό. Παρ’ όλα αυτά, η απότομη αύξηση των νέων παραγγελιών επιβράδυνε τον ρυθμό μείωσης, καθώς οι εργασίες σε εκκρεμότητα μειώθηκαν με τον ασθενέστερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον περασμένο Αύγουστο.

Η διαταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού εξακολουθούσε να αποτελεί πρόβλημα για τους Έλληνες κατασκευαστές, καθώς οι χρόνοι παράδοσης των εισροών επιμηκύνθηκαν και πάλι σημαντικά τον Μάρτιο. Η απόδοση των προμηθευτών μειώθηκε σε ιστορικά απότομο βαθμό, λόγω της παράκαμψης των θαλάσσιων δρομολογίων για την αποφυγή της Διώρυγας του Σουέζ.

Κατά συνέπεια, οι τιμές των εισαγόμενων υλικών αυξήθηκαν με ταχύτερο ρυθμό. Η συνολική επιβάρυνση κόστους αυξήθηκε με τον δριμύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Ιανουάριο του 2023, καθώς οι προμηθευτές αύξησαν το κόστος των πρώτων υλών και των μεταφορών.

Οι τιμές χρέωσης αυξήθηκαν για έβδομο συνεχή μήνα τον Μάρτιο, καθώς ο ρυθμός αύξησης ήταν ιστορικά υψηλότερος. Παρ’ ότι οι εταιρείες εξακολούθησαν να μετακυλίουν το υψηλότερο κόστος στους πελάτες, ο ρυθμός αύξησης των τιμών πώλησης εξασθένησε από τον Φεβρουάριο.

Κατ’ αναλογία με τις αυξημένες απαιτήσεις παραγωγής και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις καθυστερήσεις στη ναυτιλία, οι Έλληνες κατασκευαστές αύξησαν τις αγορές εισροών με τον δριμύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Δεκέμβριο του 2021. Οι εταιρείες επιδίωξαν επίσης να αναπληρώσουν τα αποθέματα λόγω των ελλείψεων των υλικών. Τα αποθέματα εισροών και ετοίμων προϊόντων υποχώρησαν περαιτέρω, με τον βραδύτερο ωστόσο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Ιανουάριο του 2022 και τον Δεκέμβριο του 2023, αντίστοιχα.

ΙΛΥΔΑ
4.29%
1.70
AKTR
5.80%
4.74
ΔΕΗ
4.13%
12.85
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.86
ΕΛΠΕ
2.69%
7.25
ΠΕΤΡΟ
6.41%
8.30
ΟΛΠ
3.69%
37.90
TITC
4.48%
38.50
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
4.41%
18.00
ΕΥΑΠΣ
2.58%
3.18
ΛΟΥΛΗ
3.06%
3.03
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
4.24%
1.23
NOVAL
6.10%
2.26
ΙΝΤΚΑ
5.88%
2.70
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
1.43%
0.28
ACAG
1.04%
5.82
ΑΣΚΟ
-0.88%
3.37
ΚΥΡΙΟ
-1.60%
0.86
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
BOCHGR
5.45%
5.42
ΚΕΚΡ
6.67%
1.12
ΠΛΑΘ
2.15%
3.80
ΡΕΒΟΙΛ
0.00%
1.54
ΕΛΛ
3.65%
14.20
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
2.32%
0.33
ΟΠΑΠ
2.98%
18.30
ΜΥΤΙΛ
5.19%
38.90
ΔΟΜΙΚ
12.56%
2.33
ΦΡΛΚ
6.16%
3.88
ΜΕΡΚΟ
1.18%
34.20
ΣΑΡ
3.65%
12.50
ΟΤΟΕΛ
-5.34%
11.34
ΚΡΙ
3.43%
15.06
ΙΑΤΡ
3.89%
1.74
ΠΑΙΡ
0.29%
0.70
ΜΟΤΟ
2.41%
2.55
ΣΠΕΙΣ
4.44%
5.64
ΚΟΡΔΕ
2.84%
0.40
ΠΡΟΦ
2.63%
5.07
ΒΟΣΥΣ
1.87%
2.18
ΕΛΙΝ
4.74%
1.99
OPTIMA
4.29%
14.60
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.78
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
7.55%
0.23
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.93%
8.68
ΒΙΟΚΑ
5.69%
1.58
ΠΑΠ
3.33%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-2.19%
1.12
ΠΕΙΡ
3.02%
4.50
ΜΙΝ
-1.52%
0.52
ΕΤΕ
1.89%
8.50
ΒΙΟΤ
0.00%
0.22
ΑΛΜΥ
4.04%
4.89
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
3.56%
1.60
ΜΕΝΤΙ
1.02%
1.98
ΜΟΗ
2.70%
20.18
ΟΛΘ
1.44%
28.10
ΣΕΝΤΡ
-2.66%
0.33
ΕΕΕ
3.83%
40.62
ΚΟΥΕΣ
7.14%
6.00
ΕΥΔΑΠ
2.15%
5.69
ΜΙΓ
1.73%
2.35
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
10.00%
0.22
ΔΑΙΟΣ
-2.50%
3.90
ΦΑΙΣ
4.65%
3.40
ΛΑΝΑΚ
1.74%
0.88
CENER
3.93%
8.19
ΝΑΥΠ
0.00%
0.70
ΙΝΤΕΚ
3.70%
5.88
ΜΑΘΙΟ
5.83%
0.64
ΚΑΡΕΛ
0.00%
310.00
ΑΤΤ
4.22%
0.74
ΑΤΤΙΚΑ
3.94%
2.11
ΕΣΥΜΒ
3.52%
1.03
ΕΥΡΩΒ
1.59%
2.23
ΚΤΗΛΑ
5.26%
2.00
ΕΛΣΤΡ
2.91%
2.12
ΑΔΜΗΕ
1.83%
2.79
DIMAND
2.75%
8.22
ΒΙΟΣΚ
7.32%
1.32
ΑΒΑΞ
7.03%
1.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
5.90%
1.36
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
2.37%
0.73
EVR
0.68%
1.49
ΓΕΒΚΑ
2.40%
1.28
ΑΛΦΑ
6.11%
2.03
ΟΤΕ
1.68%
15.12
ΜΕΒΑ
2.56%
4.00
ΑΣΤΑΚ
4.46%
6.56
ΞΥΛΠ
-2.03%
0.39
ΙΝΛΟΤ
7.28%
0.99
CNLCAP
3.08%
6.70
ΑΤΕΚ
5.29%
0.90
ΛΑΜΨΑ
0.00%
37.00
ΕΚΤΕΡ
5.66%
1.75
ΔΑΑ
2.42%
9.10
ΑΝΔΡΟ
1.59%
6.40
ΞΥΛΚ
-1.63%
0.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
2.61%
5.90
ΜΠΕΛΑ
4.06%
24.60
ΚΟΥΑΛ
3.68%
1.07
ΕΛΒΕ
-2.75%
4.96
ΤΖΚΑ
5.81%
1.28
ΕΛΧΑ
4.90%
1.84
ΑΡΑΙΓ
2.86%
11.50
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
6.45%
3.96
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
1.79%
4.55
ΟΛΥΜΠ
0.00%
2.15
ΑΒΕ
2.15%
0.43
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
3.08%
5.02
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.16
ΕΛΤΟΝ
2.83%
1.64
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
3.34%
6.18
AEM
2.05%
4.08
ΒΙΟ
5.31%
4.96
ΜΠΤΚ
8.55%
0.64
ΕΧΑΕ
6.53%
5.06
ΟΡΙΛΙΝΑ
1.32%
0.77
ΣΙΔΜΑ
0.79%
1.27
ΣΠΙ
0.81%
0.50
ΕΒΡΟΦ
3.24%
1.75
ΜΠΡΙΚ
4.00%
2.60