Γ.Δ.
1539.48 +0,56%
ACAG
-0,17%
6.01
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
-1,44%
9.58
CNLCAP
-2,08%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.19
EVR
+1,01%
1.495
NOVAL
0,00%
2.3
OPTIMA
-0,46%
12.94
TITC
+3,37%
44.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+5,25%
1.884
ΑΒΕ
-1,30%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.74
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+0,37%
4.05
ΑΛΦΑ
+0,14%
1.7675
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+5,75%
10.66
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
+2,25%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+1,04%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
-1,22%
5.68
ΒΙΟΚΑ
+2,37%
1.94
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-1,74%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,65%
18.52
ΔΑΑ
+0,60%
8.098
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,79%
12.81
ΔΟΜΙΚ
-0,68%
2.93
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.368
ΕΒΡΟΦ
-2,18%
1.795
ΕΕΕ
+0,42%
33.24
ΕΚΤΕΡ
+0,57%
1.75
ΕΛΒΕ
+4,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,34%
2.21
ΕΛΛ
+0,71%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,45%
2.235
ΕΛΠΕ
+0,40%
7.55
ΕΛΣΤΡ
+2,91%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+1,75%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,48%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,24%
1.19
ΕΤΕ
-0,07%
8.474
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.94
ΕΥΡΩΒ
+1,06%
2.476
ΕΧΑΕ
+0,11%
4.725
ΙΑΤΡ
-2,97%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
+0,21%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
-46,08%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,66%
4.61
ΙΝΛΟΤ
+1,52%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.98
ΙΝΤΕΤ
+1,32%
1.155
ΙΝΤΚΑ
+3,21%
3.22
ΚΑΡΕΛ
-4,07%
330
ΚΕΚΡ
+0,38%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+4,19%
0.448
ΚΟΥΑΛ
-1,29%
1.382
ΚΟΥΕΣ
+0,98%
6.16
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
-2,16%
1.81
ΚΥΡΙΟ
+0,50%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,25%
0.793
ΛΑΜΔΑ
-0,83%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,66%
3.07
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-3,09%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-0,43%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,53%
2.835
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.5
ΜΟΝΤΑ
+3,31%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+2,22%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,89%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+1,12%
34.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
-0,26%
0.778
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-2,40%
28.5
ΟΛΠ
+3,97%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.55
ΟΠΑΠ
-1,05%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.782
ΟΤΕ
+0,47%
14.95
ΟΤΟΕΛ
+3,32%
11.2
ΠΑΙΡ
+2,97%
1.04
ΠΑΠ
+1,63%
2.49
ΠΕΙΡ
-0,11%
4.365
ΠΕΡΦ
-1,09%
5.43
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.46
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.224
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,73%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
+1,52%
1.675
ΣΑΡ
+0,18%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.56
ΣΠΕΙΣ
-1,01%
5.88
ΣΠΙ
-0,33%
0.598
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+2,33%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-2,06%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.975
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Την Παρασκευή η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας

Μικρή παράταση πήρε τελικά η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στην κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis Projects. Σήμερα ή αύριο αναμένεται να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση  για την αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης κατά τη χρήση του άξονα, από 0,03 ευρώ σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Η αύξηση αυτή προβλέπεται από τη διακήρυξη του διαγωνισμού και εκτιμάται ότι θα υλοποιηθεί λίγες ώρες πριν από την υπογραφή της σύμβασης.

Όπως έχει γράψει το powergame.gr, μετά την υπογραφή αναμένεται η κύρωση της σύμβασης από την Ελληνική Βουλή και κυρίως η έναρξη των εργασιών παράδοσης-παραλαβής του άξονα από τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο, την Εγνατία Οδό, στη νέα εταιρεία που έχει συστήσει ο προτιμητέος επενδυτής, τη Νέα Εγνατία Οδός Παραχώρηση ΑΕ.

Στην εταιρεία αυτήν θα περιέλθει το δικαίωμα ανάπτυξης και διαχείρισης του άξονα και θα ελέγχεται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αφού θα διορίζει τα έξι από τα οκτώ μέλη του ΔΣ της επιχείρησης. Τη λειτουργία του άξονα θα αναλάβει η εταιρεία Νέα Εγνατία Οδός Λειτουργία ΑΕ, που συνέστησαν πρόσφατα οι δύο μέτοχοι, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis. Στην εταιρεία αυτήν τον έλεγχο θα έχει η γαλλική Egis, η οποία θα ορίζει τα έξι από τα οκτώ μέλη του Δ.Σ. Αμφότερες οι εταιρείες δημιουργήθηκαν πριν από λίγες ημέρες με στόχο να ικανοποιήσουν τις αιρέσεις για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Το αντίτιμο που θα καταβάλει ο προτιμητέος επενδυτής εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Το ακριβές ύψος, ωστόσο, θα καθοριστεί την περίοδο που θα ολοκληρωθεί η συναλλαγή, καθώς από τη διακήρυξη του διαγωνισμού παραχώρησης του άξονα υπόκειται σε επιτοκιακές διακυμάνσεις.

Παράλληλα, ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει το έργο της ανάπτυξης των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού, ένα έργο που εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 850 εκατ. ευρώ. Οι κάθετοι άξονες, μήκους 225 χλμ., θα συνδέσουν την Εγνατία Οδό με Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία. Μάλιστα, δεν αποκλείεται οι πρόδρομες εργασίες των κάθετων αξόνων να ξεκινήσουν αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.

Ο παραχωρησιούχος έχει κάθε λόγο να προχωρήσει τα έργα αυτά, καθώς, βάσει της διακήρυξης του διαγωνισμού, μετά τον συγκεκριμένο όγκο έργων που θα εκτελέσει, δικαιούται την εξίσωση των τελών χρήσης της Εγνατίας Οδού με εκείνα των άλλων αξόνων της χώρας. Σήμερα το κόστος χρήσης των λοιπών οδικών αξόνων ανέρχεται σε περίπου 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης παραχώρησης αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι ή το αργότερο τον Σεπτέμβριο. Η σύμβαση που θα υπογραφεί την Παρασκευή θα πρέπει να κυρωθεί με νόμο στη Βουλή, κάτι που αναμένεται να συμβεί μέχρι το καλοκαίρι. Αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι εργασίες παράδοσης παραλαβής του άξονα, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου ένα τρίμηνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!